EURO LIZZAKI

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

EURO LIZZAKI

Post autor: Fisch »

Już dość długo czekamy na ograniczenia EURO, na których pewnie będziemy grać przez następne pół roku. Na razie ograniczenia są następujące:

2400 Punktów, max 3 takie same oddziały +
Salamanders are a 0-1 Choice ; Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands counts as +2PD; etheral count as 2 discplines. no crown/etheral combo, Scar vets 0-2,A maximum total of 6 Skink , Camo skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army. Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction.

Zobaczymy o co chodzi z tą eterycznością, ale jeśli będzie kosztować 100 punktów to chyba wypadnie ze standardu. A być może to dwa gołe slanny staną się najczęściej spotykaną opcją.
Generalnie nie wygląda to źle. Limit skinków można spokojnie ominąć wystawiając kohorty z kroxami lub duże kohorty, 21 modelowe.
Mi się zmieściło coś takiego:


Slann Mage-Priest @ 275.0 Pts
General; 1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Light
# Becalming Cogitation [0.0]

Slann Mage-Priest @ 315.0 Pts
1 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death; Battle Standard
# Focused Rumination [0.0]
Bane Head [15.0]

Saurus Scar-Veteran @ 160.0 Pts
Cold One, Light Armour, Sword of Might [20.0], Charmed Shield [5.0], Dawnstone [25.0]

Saurus Scar-Veteran @ 161.0 Pts
Great Weapon, Armour of Destiny [50.0], Cold One

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts

3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts


25 Skinks @ 131.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
25 Skinks @ 131.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
25 Skinks @ 131.0 Pts
Javelin; Shield; Musician

10 Chameleon Skinks @ 120.0 Pts
10 Chameleon Skinks @ 120.0 Pts
10 Chameleon Skinks @ 120.0 Pts

5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts

Models in Army: 157
Total Army Cost: 2399.0


Jakie Wy macie pomysły?
Obrazek

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Czemu akurat Light? Tak z ciekawości. Sam się zastanawiam nad dwoma slannami. Ale na razie wracam do Kroxów. Po paru paringach wstępnych. i wygranym lokalu (po ciężkich bitwach z WoCh-em) uznaję, że na obecne ograniczenia porno może być niewystarczające.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Te terradony w dobie braku możliwości brania osłony z oddziałów to dobry pomysł?
Maszyn pewno nawet nie zaszarżują, bo je przeciwnik tak pozasłania, że miejsca dla nich nie będzie.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Light jest spoko;]

ma b. mocny pocisk (banishment), ma 3 czary wspierające do walki, w tym bironę, która na EURO jest najmocniejszym czarem (nagle cała armia lizzaczków zasuwa 24 cale)

zamiast kameleonów i terek też myślałem nad 2x6 kroxów i dodatkowo, żeby jedna kohorta miała trzy kroxy. Przy 15 kroxach można coś urwać w walce. Ale jeszcze będę ogrywał. Innym pomysłem jest Engine. To nadal mocny unit.

Zestaw:
Slann z lightem
Engine
Kowboj
3 x 10 skirmish
2 x 15 kohorta
5 kameleonów
26 skinków z trzema kroxami
2 x 6 kroxów
3 salki

wydaje się także ciekawym pomysłem.

@ Crane
Terki są wypaśne. Zarówno duże jak i małe oddziały. Zdejmują zazwyczaj wszystkie maszynki przeciwnika. W Poznaniu na masterze grałem dwa razy z imperium i raz z dwarfami. Terki spłaciły się kilkukrotnie w tych bitwach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Ja mam własnie Kroxy na celowniku, ale na maksymalnym balansie między naporem a strzelaniem i tak zwanym CC. (Dla niewtajemniczonych Crowd Control)
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Fisch pisze:Light jest spoko;] ma b. mocny pocisk (banishment), ma 3 czary wspierające do walki, w tym bironę, która na EURO jest najmocniejszym czarem (nagle cała armia lizzaczków zasuwa 24 cale)
To rzuc z 5 kosci duza birone. 19% na ifke.
Crane pisze:Te terradony w dobie braku możliwości brania osłony z oddziałów to dobry pomysł?
Maszyn pewno nawet nie zaszarżują, bo je przeciwnik tak pozasłania, że miejsca dla nich nie będzie.
Ciezko pozaslaniac maszyny, do ktorych mozna sie dowolnie dostawiac.

Rybka, a rozpa calkiem w pytke, jednakze zmniejszylbym unity terek do 2x3, a za te punkty wrzucil skink priesta z cubem, albo zwyklym dsem. Po pierwsze, dostajesz potencjalna kometke, ktora jak sam wiesz, kulawym czarem nie jest, do tego przy obecnych mapkach, gdzie tych gorek na szeroko pojetym "srodku" jest i bedzie co raz wiecej, rzucanie pociskow przez skinka bedzie bardzo pomocne. Pomijam fakt posiadania DSa, albo DSa konczacego ture magii. Tego chyba nie trzeba komentowac. Aha, no i w dobie SLOSA, takie duze i drogie unity terek sa imho nietrafionym pomyslem. To jest tylko 10 ran z t3 i sejwem 6+. Nawet fartowniejszy pocisk z fajera + kilka pestek, albo innego strzelania, zeruje ci taki unit w jednym podejsciu. Chcesz tak oddawac przeciwnikowi 150 punktow, czyli caly prog? No i oczywiscie 5tke terek ciezej zmiescic na stole.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Fisch pisze:ma b. mocny pocisk (banishment), ma 3 czary wspierające do walki, w tym bironę, która na EURO jest najmocniejszym czarem (nagle cała armia lizzaczków zasuwa 24 cale)
20 cali jak już, max 10M :wink:

Wstrzymałbym się z deathem na slanie, ponoć ma wejść jakiś nerf tej domeny.

Nie lepiej zamiast tych śmieciowych kohort walnąć porządny klocek saurusów? Imo warto by mieć trzeci oddział do walki, niż 2x6 kroxów i taki dziwny oddział nie wiadomo do czego.


To takie luźne przemyślenia ode mnie, komentowanie rozpiski Fisha jest o niebo ciekawsze niż nauka na dzisiejszego kolosa z matmy :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Andrzej pisze:
Fisch pisze:ma b. mocny pocisk (banishment), ma 3 czary wspierające do walki, w tym bironę, która na EURO jest najmocniejszym czarem (nagle cała armia lizzaczków zasuwa 24 cale)
20 cali jak już, max 10M :wink:
Na Euro nie ma żadnych takich ograniczeń. Także skinki zasuwają 24 cale a szarże = (6+2d6)x2
Andrzej pisze:Wstrzymałbym się z deathem na slanie, ponoć ma wejść jakiś nerf tej domeny.
Nie wiem co by się miało stać. Doom and darkness nie przytną. Słoneczka też nie. Co najwyżej banehead. A bez niego death nadal jest sycący.
Andrzej pisze:Nie lepiej zamiast tych śmieciowych kohort walnąć porządny klocek saurusów? Imo warto by mieć trzeci oddział do walki, niż 2x6 kroxów i taki dziwny oddział nie wiadomo do czego.
[/quote]

Saurusi bez slanna z eterycznością sporo tracą. Zresztą mi się nigdy nie sprawdzali. Wolę więcej skineczków. Kohorty z kroxami mogą wbrew pozorom nieźle namieszać. Wydają mi się niedoceniane...
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Na Euro nie ma żadnych takich ograniczeń. Także skinki zasuwają 24 cale a szarże = (6+2d6)x2
Jeżeli tak, to spoko, faktycznie słoneczko jest ok.

Nie wiem co by się miało stać. Doom and darkness nie przytną. Słoneczka też nie. Co najwyżej banehead. A bez niego death nadal jest sycący.
Miałem na myśli snajperki. Ale jeżeli najważniejszymi czarami są dla Ciebie -3 ld i słoneczko to nie ma to znaczenia.

Saurusi bez slanna z eterycznością sporo tracą. Zresztą mi się nigdy nie sprawdzali. Wolę więcej skineczków. Kohorty z kroxami mogą wbrew pozorom nieźle namieszać. Wydają mi się niedoceniane...
No spoko, po prostu jak grałem z golonką, to saurusi byli świetni, jako oddział dobijajacy resztki po ostrzale i magii. Pytanie, czy cohorty z kroxami dadzą radę, muszę to sobie przeliczyć :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

mam kilka pytań, może nie do rozpiski ale tych... dziwnych... ograniczeń.
1. etheral count as 2 discplines - w sensie, że 100pkt czy zabiera nam jednego slota i max 3 może Slann użyć?
2. maximum total of 6 Skink - rozumiem, że tyczy się to bohaterów a nie oddziałów
3. Camo skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army - co autor miał na myśli używając tutaj sformułowania "camo" skinks?!

byłbym rad za odpowiedzi - a tak swoją drogą, nie wiedziałem, że Lizaki to taka potężna armia była żeby ją tak przycinać... :?

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

1. zapewne to drugie
2. 6 oddziałów skinków (chamki, kohorty, skirmishers)
3. camo - chameleons

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Spoko, ale ja chyba nie umiem po tym dziwnym języku, albo nie kojarzę logiki tego zdania. Jak dla mnie chodzi o to, że wszystkie typy skinków są 0-6, poza kohortami 20+ i kohortami z Kroxami.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Madessi
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Madessi »

TG wchodzą w ogóle w rachubę? Czy dla nich nie ma miejsca?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Są w specjalach i musi tam siedzieć slan, dwa poważne minusy, więc nie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Temple dają radę ale wymuszają na żabie magię life, która nie jest uniwersalna. Chyba, że grasz na dwóch slannach, wtedy drugi z deathem i masz odpowiedź na wiele armii. W sumie w lizzakach wszystko "daje radę", więc spróbuj templi.

Na system SLOS temple ze sztandarem, że magowie w 18 calach testują stupida plus doom and darkness jest fajnym kombosem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

ale wymuszają na żabie magię life, która nie jest uniwersalna
No nie mogę się z tym zgodzić, Life to super Lore i nie wiem na którą armię on by się kompletnie nie przydał.
Dodatkowo to jedyny lore który IMO pozwala jakieś tam szarże przyjmować slannem bez eteryka, w oddziale oczywiście.

Biorę na Bazyla coś takiego, może się sprawdzi

Slann eteryczny, zabiera 6 i ma dodatkowe kości uzywa Life, jest bsb z +1 do Ld, ma dodatkowy czar oraz warda na 2+ od zasięgowych ataków
Engine z wardem na 4+

20 Saurusów FCG
3 x 10 Skirmisherów
10 Skinków z muzykiem
36 Skinków FCG + 4 Kroxy
8 Chameleonów
3 Salki z 10 poganiaczami
Ancient Stedzio

..ewentualnie wypada 10 skinków z muzykiem oraz poganiacz i wchodzi 6 i 7 chameleonów

Z Bazyliszków ,tu trzeba poczekać do jutra, ale myslę nad Skinkiem i Assasinem albo Vampirem, ewentualnie Barbie,w takiej kolejności.
Pozdrawiam

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

Gdyby nie było FAQ to twoja birona rzeczywiscie tak działa.
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Na ETC naprawdę można zasuwać po 24 cale z briony, bo tam sfaqowali to ciut inaczej. Konkretnie rozróżnili movement allowance i movement characteristic i wyszło im, że briona powiększa tylko zdolność wykonania ruchu, a nie jego statystykę. Za to z tego co wiem, w Polsce jest to bardziej rygorystycznie uściślone (stwierdzono, że allowance, to w tym wypadku to samo, co characteristic, więc briona może u nas przyśpieszać do więcej niż 10"). Coś mi świta, że Fisch grał na EtC w jakimś teamie, więc kiedy powiedział, że na euro nie ma takich ograniczeń mógł mieć to na myśli.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No to jak to w końcu jest? Bo to dość istotna kwestia :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Sprawdziłem i w Polsce gramy, że Briona powiększa statystykę ruchu dwukrotnie, ale maksymalnie do 10 (czyli latacze nie dostają nic, a w najlepszej sytuacji jest piechota elfów), co oznacza, że szarżuje się: 2xruch (w sumie max 10) + 2d6. A na ETC gra się, że Briona dwukrotnie zwiększa zdolność ruchu, więc nie ma limitów i szarżuje się 2x[ruch + 2d6].
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

ODPOWIEDZ