Bretonnia vs nowy podręcznik wampirów
Re: Bretonnia vs nowy podręcznik wampirów
hehe widzę ze nie graliście jeszcze z vampami na zombie co mnie dziwi bo bez nich to jest o wiele łatwiej wygrać
zazwyczaj są albo zombie, albo szkiele.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
noo jeżeli są szkiele to beznadzieja i możecie założyć ze raczej wygrana natomiast zombie i niesamowity spam ta jednostka zatrzyma wszystko i to jest już pewne. bez szybkiego młócenia stoisz do końca gry i czekasz na wjazd od boku:)
Na zombie są treby i łucznicy.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
- Silesian_Heretic
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 158
- Kontakt:
No błagam...dwa treby to raczej masz 2-3 tury strzelania, łucznikami w zombie to strata strzału. Ja jeszcze nie mam kminy na nowe VC bo nie grałem.Matis pisze:Na zombie są treby i łucznicy.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2012, o 21:54 przez Silesian_Heretic, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Oszukista
- Posty: 837
zombie?? Welcome to... jednostka bez save`a, z ws 1 To 3 St 3 g**** robi, za to ginie masowo nawet od głupich koni. W sam raz, do wyrównania strat, za atak VC z flanki... Akurat nie widzę zastosowania zombiaków przeciw brecie. Szkieli, żeby była jasność - też nie bardzo. Szczególnie, że wg. LS baśka, terrorgej i reszta bajkowej hałastry nie mogą krzyczeć do CC. W przeciwieństwie do Skavenów, które mogą w unieruchomioną slave`ami lancę wepchnąć masę podłych czarów, albo wbić abomkę/doomwheela na bok, VC z zombie tej możliwości nie mają. Do odginania to też za bardzo się nie nadaje.
Jak na moje kaprawe oczko, w tej edycji najboleśniejsza dla bretki jest ilość potencjalnych wrzasków - 3 baśki w combacie mogą ściąć w turę całą lancę.
Magia albo jest megadroga i wcale nie zabójczo skuteczna (wampir-lord do czarowania), albo zupełnie przeciętna. Bijącego lorda nie ma się co spodziewać poniżej 2600 pkt, więc na pewno nie na Euro.
Oddziały do bicia: Ghoule to zagrożenie dla 9 realmów, na pewno nie dla 2 lanc, gwardia jest o klasę mniej groźna, horrory giną, latające MI - mięciutkie, Varghulf - bez zmian myślę.
Bretka nie ma się zanadto czego obawiać, mając 2-3 kowboi z magicznymi kosami i lancę, choćby małą grali. No i, oczywiście nowe VC są dodatkowym argumentem, żeby brać heaven - pociski przeciw eterykom... Eteryki są jedyną naprawdę groźną bronią nowych VC.
Jak na moje kaprawe oczko, w tej edycji najboleśniejsza dla bretki jest ilość potencjalnych wrzasków - 3 baśki w combacie mogą ściąć w turę całą lancę.
Magia albo jest megadroga i wcale nie zabójczo skuteczna (wampir-lord do czarowania), albo zupełnie przeciętna. Bijącego lorda nie ma się co spodziewać poniżej 2600 pkt, więc na pewno nie na Euro.
Oddziały do bicia: Ghoule to zagrożenie dla 9 realmów, na pewno nie dla 2 lanc, gwardia jest o klasę mniej groźna, horrory giną, latające MI - mięciutkie, Varghulf - bez zmian myślę.
Bretka nie ma się zanadto czego obawiać, mając 2-3 kowboi z magicznymi kosami i lancę, choćby małą grali. No i, oczywiście nowe VC są dodatkowym argumentem, żeby brać heaven - pociski przeciw eterykom... Eteryki są jedyną naprawdę groźną bronią nowych VC.
Grałem z nowymi VC. Poza Lordem-zabijaką i wind of unead nie mają żadnych argumentów przeciw bretce. Lord na ich nieszczęści gdzieś musi siedzieć, więc można go sypnąć razem z unitem. Wiatry natomiast są dość losowe, breta ma łatwo 2 scrolle, do tego zawsze jest potrzeba by coś wskrzesić lub dać boosty do combatu. Z parringu trudnego stały się parringiem raczej do ogrania. Na poziomie rozpy mam z tym co widuję na turniejach jakieś 13:7 na wejściu. Reszta to już taktyka oraz jej egzekucja. Takie mam odzucia.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Nie dawno grałem z Butanem i mam podobne odczucia co Dębek. Zombie tak przez wszystkich chwalone, z pegazami dostają wciry aż miło, wargheisty z ld 7 musza byc na smych generała bo inaczej wyciągamy je na frenzy -> -1 LD z heavena syci Na duchy pociski, magiczne ataki na kowbojach. 2 scrole też robią grę. Problematyczne mogą byc wlasnie : Winds of Undead i Coven Throne.
Topowi gracze VC, z którymi ostatnio rozmawiałem mają zupełnie odmienne inne odczucia. No ale moze brak recasta popychaczki, drakenhofa, hełmu tak dopakował te VCety, że stały się jeszcze mocniejsze.Kapso pisze:Hehe
Na forum VC piszą że teraz bretka nie stanowi dla nich większego problemu
Ja nie mam takich optymistycznych wizji - IMO jest remisowo. Oprócz winds of undead wspomnianych wcześniej to mam obawy co do mnogości krzyków bez sava. Banshee, terrogeje etc mogą namieszać przy tak podatnej na paniki armii. Oczywiście są ld generała, bannery +1ld, ale nie zawsze wszystko może być tam gdzie potrzeba
pzdr!
Jagal
pzdr!
Jagal
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Czy na pewno?Dębek pisze:Krzyków nie robisz do combatu, w którym nie jesteś.
Tu Assur i Barbarossa piszą, że jednak można; mnie to przekonuje:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 2&start=40
Patrzac po nowych ograniczeniach ojro to jest ok w sprawie krzyków.
Cauliflower pisze:Ograniczenia VC:
eteryki 0-3
krzyki (terrory, miecz, banshee i mortisy) 0-2
master of black arts 2pd
blasemous tome 1pd
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Przypadkiem assur i barbarossa grają VCtami. Głosowanie na LS idzie w drugą stronę.draleba pisze:Czy na pewno?Dębek pisze:Krzyków nie robisz do combatu, w którym nie jesteś.
Tu Assur i Barbarossa piszą, że jednak można; mnie to przekonuje:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 2&start=40
Grałem narazie jedną bitewkę vs VC Zulusa. Po drugiej turze się poddał bo nie było co zbierać. Wampiry vs bretka znacznie tracą na hełmie, bo teraz moża spokojnie robić duże kanapki bez obaw, że w kluczowym momencie oddział wampirów będzie miał Ws7 lub 10. Wystarczy po prostu atakować po 2-3 unity bretkowe na jeden wampirzy, potem overrun/reform i jedziemy dalej.
Trzeba to też zrobić szybko, zanim skończą się scrolle dispelując 6tkę wampirzą.
Trzeba to też zrobić szybko, zanim skończą się scrolle dispelując 6tkę wampirzą.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!