Rozpiski

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Re: Rozpiski

Post autor: Aron_Banalny »

az tak daleko się nie posunąłem by uratować stabilność armii. BO to akurat kiepska piechotka, oddział kolesi po 12 punktów, który nie ma animozji to za dużo. biją się dobrze, statysktyki dobre, ITP znośne a kosztują jak by byli ze złota. jak juz mówimy o drogich oddziałach bez animozji składał bym się bardziej do river trollów
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

A ja właśnie sobie rozkminiam czarnuchy i nawet 1 bitwę nimi zagrałem. Nie są źli. Drodzy, to fakt, ale całkiem spoko, mają kilka zalet. Armed to da teef przydatny w tej edycji, magiczny banner (ogień), dobre staty, brak animozji, itp, dobry sejv (wystawiam z tarczami).
Dobrze się kombują z naszą magią. Napewno jeszcze się nimi pobawię i zobaczę co z tego wyjdzie. Napewno wypadają lepiej od jazdy na dzikach :mrgreen: Swoją drogą nie wiem ile by musieli kosztować boar boyzi zeby byli oplacalni :P

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Przyznam ze tez rozkminiałem kloc czarnuchów, ale po prostu rozłożyła mnie na łopatki cena punktowa, 350+ pkt za klocek to troche nie dla mnie :mrgreen: Klocek zwykłych bigunów koszci ok 100 pkt mniej, dla mnie jest to decydujące.
A co do dzików, to grałem chwilę 5 z flamingami lub dyscypliną, działa to generalnie ok, ale lepiej sie sprawdza jednak klocek bigunów z odpowiednia szmatą :mrgreen: Więc ostatecznie zrezygnowałem z pomyslu, chociaz na mniejsze formaty moze byc całkiem ok.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Koszt 30 FCG z tarczami i ognistym bannerem to 435.
30 orc big unsów z dodatkowa choppa lub tarczą, FCG i ognistym bannerem to 315.
(wiadomo, że banner można dać wg uznania ;))

Różnica 120 pts to sporo. No i fakt, że zwyklaki są w corach jest mega ważny. Ale jednak big uns jakością znacznie odstają od czarnuchów. Są dużo mniej uniwersalni i wymagają niańczenia herosami (animozja, ld7, nie skroją zapuszkowanego kowboja) oraz solidnego wsparcia magicznego.
Wszystko zależy od tego jak się komponują z resztą rozpy. Oba oddziały są grywalne, ale dupy nie urywają.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

1 Savage Orc Great Shaman @ 290.0 Pts
General; Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Warpaint
Fencers Blade [35.0]
Lucky Shrunken Head [50.0]

1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh; Magic Mushrooms
Dispell Scroll [25.0]

1 Night Goblin Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh; Magic Mushrooms
Chaneling Stuff [15.0]

1 Goblin Big Boss @ 149.0 Pts
Shield; Shortbow; Battle Standard
Spider Banner [85.0]

6 Forest Goblin Spider Riders @ 78.0 Pts
Spear; Shield

50 Night Goblins @ 215.0 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician

36 Savage Orc Big 'Uns @ 416.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Standard; Musician

35 Black Orcs @ 445.0 Pts
Heavy Armour; Standard; Musician
Gleming Pennat [5.0]

1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts

1 Trolls @ 35.0 Pts

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

1 Arachnarok Spider @ 290.0 Pts


Total Army Cost: 2398.0

Takie coś na BO, kupiłem sobie oddział więc chce sprawdzić :D Nie wiem czy dwóch małych szamanów nie zmienić na jednego dużego. BSB go NG, Gienio oczywiście do SO, mali szamani jak tam będe miał ochote. Sztandar na BO taki bo nie wiedziałem co z 5 punktami zrobić a może sie przydać, bo nie zawsze będą obok BSB.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ld8 dosć kiepska sprawa, wrzuc dzies chociaz dyscypline..

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Jedynie gdzie moge to BO a to niewiele da, a jeżeli będe chciał tam mieć gienka to bym musiał zmienić koncepcje rozpy całą. Nigdy nie grałem orkami że miałem wiecej ld niż 8 i dawałem rade, więc nie jest źle :D

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Swoją drogą nie wiem ile by musieli kosztować boar boyzi zeby byli oplacalni :P
e, wystarczyło by jakby byli w corach. no i może heavy arm.
Różnica 120 pts to sporo. No i fakt, że zwyklaki są w corach jest mega ważny. Ale jednak big uns jakością znacznie odstają od czarnuchów. Są dużo mniej uniwersalni i wymagają niańczenia herosami (animozja, ld7, nie skroją zapuszkowanego kowboja) oraz solidnego wsparcia magicznego.
Wszystko zależy od tego jak się komponują z resztą rozpy. Oba oddziały są grywalne, ale dupy nie urywają.
z niańczeniem to się zgodzę. co do kombojów i ich rozkręcania, brak dużej broni może boleć, ale masz parę ataków więcej (frenzy i fakt ze big unsi prawie zawsze/częsciej niż BO będą walczyc w 3 szeregach) i wychodzi chyba na to samo.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ja gram na klocu SOB'U(z BSB BO) i klocu BO, uważam to za dobre rozwiązanie. Są dwa silne oddziały więc jest dywersyfikacja powera:)

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Tak ale nadal kosmiczna inicjatywa powoduje, że gdy dochodzi do ich kolejki często już nie mamy min. 2 szeregów :(
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Dlatego na 2,4k nie da się raczej złożyć 2 silnych klocków na orkach. Zresztą u mnie BO odpadli przede wszystkim ze względu na to, że jak wchodzą do rozpy, to muszę czymś na siłę dopchać core (bo wchodzą zamiast savagy) i wtedy cały koszt wchodzi w górę, i arachnarok się nie mieści.

Tak się zastanawiam nad nowymi VC - wychodzi na to, że bezpiecznie będzie w każdym klocku mieć kogoś z magicznymi atakami i znowu trzeba będzie kombinować...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ja powkładalem, ngoblinski hero z najtansza magiczna zabawką to plewny koszt spokojnie wchodzi :)
W każdym waznym klocku mam goscia z magiczna kosa, jeszcze kowboj na pajonku, do tego 2x magiczne pociski, i jest dobrze :mrgreen:

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

drugi pocisk z pierścionka?
Obrazek

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ta.

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Fluffy pisze:Dawniej był. Pamietaj ze oprócz PD generowal ci tez 3-4 DD, mialeś krasnoludzki dispel po prostu :), a do tego fajnego combatowego stforka. Świetnie karciło się tym armie bazujące na magii :mrgreen:
O co chodzi z tym generowaniem kostek :?: w zasadach pisze tylko o +2 do skupienia, wiec sie troche gubie.
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Awatar użytkownika
jasko297
Pseudoklimaciarz
Posty: 30

Post autor: jasko297 »

Możesz wygenerowac sobie dodatkową kostkę do puli kostek magii na początku każdej tury jeśli wyrzucisz 6 na kostce d6.
,,Język ojczysty i obyczaje, granica, flaga, polski honor, zawsze będziemy bić się do końca, tego nie damy sobie odebrać!"

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Ale to ma kazda armia, goblin na aroku nie dodaje pod tym wzgledem nic nadzwyczajnego
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

patent był taki że masz dużo szamanów z +2 do chanela
Obrazek

Awatar użytkownika
Khay
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Khay »

Hymm chyba nie kapuje tej opcji chanel te +2 dodaje sie rowniez na rzuty na dodatkowa kostke magi? np wywale 4 na shamanie + 2 z aroka daje 6 czego efektem jest dodatkowa kostka?
..."W świątyni dumania wolę jednak ambitniejsze dzieła. Właściwości żelu do golenia, skład proszku do prania, zalety odplamiacza. Słowem, a w zasadzie trzema: klasyka toaletowego gatunku"

Awatar użytkownika
loko
Masakrator
Posty: 2645
Lokalizacja: wrocław

Post autor: loko »

aron , moze odpisz Panu po swojemu.. #-o :roll:
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293

ODPOWIEDZ