Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Re: Pytania początkującego

Post autor: #helion# »

cóż, przedstawię to następująco:
-rzucasz 3x artylerką, nie licząc misfire (bardzo częsty mankament tej broni) masz rozrzut w postaci od 6 do 30 trafień, na papierze wygląda nieźle, ale załoga ma tylko BS3, więc trafiasz bazowo na 4+, oczywiście wszelakie modyfikatory obowiązują...wniosek?? jak ustrzelisz z 5 goblinów/zombie/itp zanim zatnie się lub wybuchnie to dość spory sukces, musiałbyś go trzymać na pierwszej linii co prowokuje w niego magię, strzelanie, nie mówiąc już o taktycznych szarżach na niego kowbojów/pojedynczych modeli jak trolle, fiendy; słaby interes jak dla większości z resztą; szkoda 110pts na niego, żeby chociaż poprawili mu BS do 4 to można byłoby go brać pod uwagę jako całkiem niezłą maszynkę na skirmisherów vide kowbojów
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

thx Helion

cóż... great cannony pozostają :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

nie gram dużo na blasterze ale nie do końca się zgodze co do jego bezużyteczności - fakt mały BS i częsty missfire ale przy inżynierze da radę go ogarnąć. Niestety inne maszynki go wypierają bo po prostu na większość armii są skuteczniejsze (położenie placka na hordzie nie ma konkurencji) i w tej edycji jest jaki jest. Ale parę razy go wystawiłem i czasami naprawdę pozytywnie zaskakiwał (np wybiłem nim klocek lionów z BSB) - mimo to nie jest to zabawka na turnieje - raczej gry domowe

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Miałem go ostatnio na lokalu. W sumie fartowny był, misfire trafił mi się raz, w ciągu 3 bitew (inżynier nearby). Spokojnie sobie radził. Z HE nie miał szans się spisać bo w 1 turze dostał pitkę na twarz, przeciw VC wcale nie ustrzelił 5 zombiech, raczej społowił 1 oddział, ponadto praktycznie sam zniszczył oddział tych nowych latających straszydeł (mimo, że skirmish). W bitwie z Chaos Dwarfami, porezał to parowe ustrojstwo.

Mnie się ogólnie podoba i, szczerze mówiąc, gdy mam ochotę nie grać na czołgu, to biorę to.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

moze w 8ed wruca zasady z 6 , ze automatycznie trfial bylo by extra.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Gerald pisze:moze w 8ed wruca zasady z 6 , ze automatycznie trfial bylo by extra.

[-o< [-o< [-o<

Wtedy będzie kozacko skuteczny :twisted: Nie ma to jak auto hity.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »



Wtedy będzie kozacko skuteczny Nie ma to jak auto hity.
Tylko, ze autohity są zbyt skuteczne ( by nie powiedzieć wprost - z (_I_) wzięte ). Grad ołowiu, gradem ołowiu, ale broń palna właściwie do XIX ( czyli sporo po czasach na które młotek jest stylizowany ) w nie słynęła wyjątkowej celności. Trafianie z automatu nie ma trochę sensu, bo zupełnie pomija np. osłonę ( która przecież cześć kul wychwyci ). Hellblaster to nie krasnoludzkie organki, których też nie lubię, właśnie za autotrafianie ( no, ale te rzucają 1 kostką nie 3, no i kosztują więcej ). IMHO w zupełności wystarczyło by zaznaczyć w zasadach brak kary za multipla i może za zasięg i było by w zupełności ok.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

dumny puchacz
Mudżahedin
Posty: 222

Post autor: dumny puchacz »

HBVG nie ma kary za multipla. Multiple shot to zasada specjalna, nie ma o niej wzmianki w opisie helblastera, jest jedynie "apply all normal to hit modifiers".

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Czy dobrze rozumuję, że Hellblaster ma karę -1 za multiple shot oraz -1 za zasięg jeśli wróg jest powyżej 12 cali, to trafia ledwie na 6??
I mam pytako czy można użyć BS inżyniera jeśli stoi 3 cale od tej maszyny?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Źle rozumujesz :).
Puchacz napisał powyżej, HVG nie ma kary za multiple shots, bo nie ma multiple shots.
Inżynier daje re-roll artyleryjki, ale już niestety nie BS.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

medzik pisze:Czy dobrze rozumuję, że Hellblaster ma karę -1 za multiple shot oraz -1 za zasięg jeśli wróg jest powyżej 12 cali, to trafia ledwie na 6??
I mam pytako czy można użyć BS inżyniera jeśli stoi 3 cale od tej maszyny?
Masz tylko modyfikatory za daleki zasięg, za osłonę, skirmish.

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

Czy przypadkiem na nowym Euro mozna wystawic tylko 1 inzyniera?? Ja normalnie wystawiam dwie pary mortara i cannona plus rakietki. Jak tu ogarnac jednym inzynierem....... A Hellblaster po prostu musi miec swojego inzyniera, wiec juz jego wystawianie stalo sie jeszcze mniej prawdopodobne. ogolnie te zasady po prostu zjebaly kompletnie pomysl na gre, na którym niezle mi sie grało od kilku miesiecy. Zasady EURO to jakas porazka calkowita. Chociaz Imperium to i tak jeszcze sie upieklo:)

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Już od dawna na turniejach inżynier jest 0-1, podobnie jak czołg i rakietnica. Jeden starcza w zupełności. Nie ma co płakać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

HBVG nie ma kary za multipla. Multiple shot to zasada specjalna, nie ma o niej wzmianki w opisie helblastera, jest jedynie "apply all normal to hit modifiers".
Dobra, ale w takim razie wytłumacz mi jakim cudem taki np. ratling gun który też nie ma zasady multiple shot ma w swoich zasadach wspomiane o ignorowaniu kary za multipla właśnie :twisted: ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Bo jest inny autor booka, jeden to napisał, drugi nie?
Bo, mówiąc po raz kolejny, HVG nie ma wpisanej zasady Multiple Shots.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Bo jest inny autor booka, jeden to napisał, drugi nie?
A co to ma do rzeczy ? Zasady są przecież jednolite w ramach jednego systemu :) ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No to sam sobie odpowiedziałeś.
Zasada Multiple Shots daje karę -1.
HVG nie ma tej zasady.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Jakoś to mnie nie przekonuje, ale dobra, niech będzie po waszemu :) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

Ktoś się spruje, jak wystawie warrior priesta na kucu na podstawce "ogrowej" ?
bo model od GW (Huss) ssie pyte, natomiast fajny jest ten z GZ. jedyną jego wadą jest zbyt dynamiczna poza i fakt, że patrzy w bok :mrgreen:
usadziłbym go na większej podstawie i przekręcił kawałek, żeby zezował raczej w dobrym kierunku
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Powiedziałbym że będzie problem, bo raz że podstawka byłaby niewymiarowa i nieprzepisowa, to jeszcze po drugie nie będzie dobrze przystawać do oddziału (kawaleryjskie są 25x50mm, a ogrowa 40x40mm). Jeśli koniecznie chcesz usadzić Wp-eka na większej podstawce, to mógłbyś ewentualnie zamontować go na podstawkę 50x50mm i jakoś zgrabnie ją wykończyć, to wtedy może robić nawet za fillera (jako heros + zwyklak rozmiarem).
Obrazek

Zablokowany