w 40k wystarczy mieć inna broń, tzn że na muzyka i sztandar też można przydzielać osobno rany od oddziału?Shino pisze:teraz jest jak w 40k.Bizim pisze:No dobra ale podaj stronę w rulebooku odnośnie tego rozdzielania ran.
Pamiętam, że kiedyś gdy nie było LOSa to się losowało kto dostanie w oddziale gdy byli tam jacyś czempioni/bohaterowie. Jak rozumiem, teraz gracz sam przydziela rany?
tak samo z kilkoma modelami rannymi jak w 40k. Jak masz innego championa i innego zwyklasa to obydwaj maja rany.
tak samo jest z rat ogrami i poganiaczami. nie zdejmuje sie poganiaczy (a w ten sposob zdjelo by sie maksymalna ilosc modeli po uzyskaniu ran)
Rozpiski nowego Imperium
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski nowego Imperium
Nie, muzyk i sztandarowy są normalnymi modelami. Tylko czempion i ewentualnie bohater może przejmować ranyKamyk pisze:w 40k wystarczy mieć inna broń, tzn że na muzyka i sztandar też można przydzielać osobno rany od oddziału?Shino pisze:teraz jest jak w 40k.Bizim pisze:No dobra ale podaj stronę w rulebooku odnośnie tego rozdzielania ran.
Pamiętam, że kiedyś gdy nie było LOSa to się losowało kto dostanie w oddziale gdy byli tam jacyś czempioni/bohaterowie. Jak rozumiem, teraz gracz sam przydziela rany?
tak samo z kilkoma modelami rannymi jak w 40k. Jak masz innego championa i innego zwyklasa to obydwaj maja rany.
tak samo jest z rat ogrami i poganiaczami. nie zdejmuje sie poganiaczy (a w ten sposob zdjelo by sie maksymalna ilosc modeli po uzyskaniu ran)
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
Grałem wczoraj 1 bitwę nowym imperium przeciwko krasiom ;] Powiem tak .... Demisie dupy nie urywają ale maja niezły potencjał. Uważam że potrzebują wsparcia magicznego tak samo jak cała nasza armia ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Empire 1250
Battle Wizard of Light Order 65
-2 Level 35
-Dispell Scroll 25
Warrior Priest of Sigmar (general) 65
-Armour of Meteoric Iron 50
-2handed Weapon 3
Master Engineer 65
40 Halberdiers 240
-11 Swordsmen 77(detachment)
-Shields 40
-Full Command Group 30
Celestial Hurricanum 130
Hellblaster Volley Gun 120
8 Reiksguard Knights 216
-Full Command Group 30
-Steel Standard 35
40 Halabardników to trzon mojej armii. Będą wspierani przez hellblastera z inzynierem + wózek + magia + ksiądz. Rycerze na flance. To dobra taktyka? Stworzyłem rozpiskę w oparciu o wasze porady. Proszę o konstruktywną krytykę.
Dziękuję i pozdrawiam!
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
-2 Level 35
-Dispell Scroll 25
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
-Armour of Meteoric Iron 50
-2handed Weapon 3
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
-11 Swordsmen 77(detachment)
-Shields 40
-Full Command Group 30
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
-Full Command Group 30
-Steel Standard 35
40 Halabardników to trzon mojej armii. Będą wspierani przez hellblastera z inzynierem + wózek + magia + ksiądz. Rycerze na flance. To dobra taktyka? Stworzyłem rozpiskę w oparciu o wasze porady. Proszę o konstruktywną krytykę.
Dziękuję i pozdrawiam!
BLOOD FOR THE BLOOD GOD!!
SKULLS FOR THE SKULL THRONE!!
MILK FOR MY KHORNE FLAKES!!
SKULLS FOR THE SKULL THRONE!!
MILK FOR MY KHORNE FLAKES!!
Biłem się z karskami czyli t4 i siła 5-6 to trudny przeciwnik w zwarciu. Demisie były na bokach (od przodu były by pokrojone) 2x4 Demisi z FCG. Ogólnie torchę słaba manewrowość i problem jest tez taki że jak ktoś ma ten ws4 to naprawdę mało tych ataków trafia (przydał by się hate) . Jak tylko udało mi się wrzucić Brionkę to zrobiły z krasi mielonkę ;] ale tak same to ciężko. Także Demisie mogą śmiało lecieć do przodu na flankach zbierając wszystkie śmieci po drodze i nie tylko po to żeby w ostateczność kończyć na boczku lub zadku głównych klocków.
Najlepiej magiem z tyłu wrzucać ws10 i in 10 na 12 cali ;] Wtedy zaczyna się zabawa ;] Naprawdę warto nawet wrzucać to z ifką bo 2 tury takiego kombatu nawet przy śmierci maga się spłacają i przechylaja szalę na twoją stronę. Mimo że osłabili nam magię (zabierając niektóre przedmioty) to jest ona dla mnie podstawą i już myślę nad jej wzmocnieniem (może 2 x mag lvl 4 ).
Dobry patent tez jest z crown of comand na lektorku. Wbiłem się detką 20 halabard jeden kloc warriorsów w formacji 2 halabardników z przodu a klocek z lektorem zachowując 3 cale stał spokojnie i czekał na dogodną sytuację by wbić się w drugi klocek obok. Także taka detka ze stubornem daje radę ;]
Najlepiej magiem z tyłu wrzucać ws10 i in 10 na 12 cali ;] Wtedy zaczyna się zabawa ;] Naprawdę warto nawet wrzucać to z ifką bo 2 tury takiego kombatu nawet przy śmierci maga się spłacają i przechylaja szalę na twoją stronę. Mimo że osłabili nam magię (zabierając niektóre przedmioty) to jest ona dla mnie podstawą i już myślę nad jej wzmocnieniem (może 2 x mag lvl 4 ).
Dobry patent tez jest z crown of comand na lektorku. Wbiłem się detką 20 halabard jeden kloc warriorsów w formacji 2 halabardników z przodu a klocek z lektorem zachowując 3 cale stał spokojnie i czekał na dogodną sytuację by wbić się w drugi klocek obok. Także taka detka ze stubornem daje radę ;]
Czyli tak jak podejrzewałem. Dzx.wychwa pisze:Biłem się z karskami czyli t4 i siła 5-6 to trudny przeciwnik w zwarciu. Demisie były na bokach (od przodu były by pokrojone) 2x4 Demisi z FCG. Ogólnie torchę słaba manewrowość i problem jest tez taki że jak ktoś ma ten ws4 to naprawdę mało tych ataków trafia (przydał by się hate) . Jak tylko udało mi się wrzucić Brionkę to zrobiły z krasi mielonkę ;] ale tak same to ciężko. Także Demisie mogą śmiało lecieć do przodu na flankach zbierając wszystkie śmieci po drodze i nie tylko po to żeby w ostateczność kończyć na boczku lub zadku głównych klocków.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
wychwa pisze:Dobry patent tez jest z crown of comand na lektorku. Wbiłem się detką 20 halabard jeden kloc warriorsów w formacji 2 halabardników z przodu a klocek z lektorem zachowując 3 cale stał spokojnie i czekał na dogodną sytuację by wbić się w drugi klocek obok. Także taka detka ze stubornem daje radę ;]
Cóż czyli jednak sobie skleje ze 20 swordsmenów właśnie na taką okazje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Ja miałem jeszcze hurricanum i spokojnie nadążałem a dlatego że nie szarżowałem nimi od razu tylko się ustawiałem i szachowałem także spokojnie altarek zdąży ;]
Jest jeszcze opcja, z której może kiedyś skorzystam: wstawić po jednym prieście do demisiów. Taniej niż altar, nadążają a i jeszcze modlitwe mogą rzucić jkbco
Wróg natomiast mając maszyny wojenne nie będzie nimi strzelał po priestach za 80pkt lecz po STanku, cannonach, huraganie itd. więc brak LoS im nie straszny ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
No właśnie , mogą normalnie dołączyć ? Jeśli tak to na bank tak się będzie grało. U nich trafianie to kluczowa sprawa.
Szkoda że z tył nie idzie takich trzymać ;] No ale 85 pkt i mamy kolesia z sv +2 który daje hate i jeszcze może rzucić modlitwę , przerzuty na ranienie i mamy maszynkę do mielenia mięsa ;] albo no wardzik ;] No nic wywalam chyba jedna armatke i dam priesta ;] Dziwny deal no ale mam nadzieję że się sprawdzi
Trafiasz na imperium, dwarfy lub ogry i taki priest ginie od pierwszej kuli armatniej ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nie wspominając o latarce szczurzej czy jakiejś maszynie goblińskiej![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Karli: w pierwszej turze może i po prieście sie strzelać nie będzie, ale od drugiej już jak najbardziej. Prieści za bardzo bustują każdy imperialny oddział.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nie wspominając o latarce szczurzej czy jakiejś maszynie goblińskiej
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Karli: w pierwszej turze może i po prieście sie strzelać nie będzie, ale od drugiej już jak najbardziej. Prieści za bardzo bustują każdy imperialny oddział.
A tam dramatyzujesz ;] Wrzucasz z ifki duża osłonę pha i gra gitara ;] A jak nie to priestem wardzika na +5 i już się odechciewa strzelać do oddziału. Zresztą wszystkiego nie ubiją ;] Chociaż jak grałem ostatnio z krasiami to kolega miał 99 % efektywności w maszynach i przegrałem 11:9 ale i tak jestem zadowolony ;]
Można nim tez latać luzem żeby się lepiej chować a potem jakoś wskoczyć ;] Są górki , obeliski itp także nie ma co przesadzać;]