Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Kordelas »

Racja obraziłem Imperialną Inżynierię takim złomem jak Helcannon 8)
Oczywiście chodziło mi o Hellblaster Volley Gun
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Przemcio pisze:Hellcannon to ma WOCH a nie jakieś słabiutkie imperium :twisted: :twisted: :twisted:
:lol2: :lol2: a od czego spada Hellcannon jako pierwszy w armii WoChu :?: :?: od byle jakiego imperialnego cannona :lol2: :lol2: Przemciu...Ty plewo :mrgreen: ostatnio nawet szkoda cannonów na nią było więc zatłukłem Gryfem...Imperialnym :lol2:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Arch Lector war altar
Armour of Destiny [50.0] Obsidian Amulet [30.0]
Mag lvl 4 light Dispel scroll i MR1
Mag lvl 1 Light

40 Halabard FCG + detechment 15 Sperman, 9 Archers
20 Crossbowman
28 Grejtswordow FCG szmata MR1
Bsb GW + AOMI
Pegazista (zamiast slomki Bitting blade )
3x Canon
Hurrican

Zagrałem dwie bitwy z HE.
Pierwsza rozpiska rózniła się tylko tym że miałem drugą horde halabardników zamiast Crossbowmen i archersow.

Wnioski są następujace...
- Halabardy w takiej liczbie łoja pięknie WL
- Bryczka do wymiany
- GS do odpicowania. Zamiast sztandaru MR1 dostana chyba LD +1
- Archersi KUPSKO total MAX :D

Obie bitwy przegralem. Jedna 15-5, druga 12-8

W pierwszej bitwie Przeciwnik zniszczyl mi warda na Papie i zaciukał go łucznikami i bolcem.
Niestety bolca nie zdjąlem 3 canonami. Wszystkie koncertowo sie powysadzaly w 1 turze :/
po unicestwieniu bryczki podszedl spokojnie WL i sprawil oklep moim odzialom

W drugiej bitwie bylo juz troszke inaczej.
Wyrzucilem horde Halabardnikow i dalem 20 Crossbowmenow. Chlopacy spisali sie swietnie. Trzymali mi prawa flanke i skutecznie odstraszali orły i mini odziały comando ( 5 swordmasterow ) ktory umiejetnie poprowadzony dziala wiele. Przy tym od czasu do czasu postrzelali se w pikenierow i Lucznikow wroga.
Zmienilem rowniez troszke taktyke. GSY i Halabardy poszly na pale do przodu, po srodku altar a zaraz za nimi hurrican. Po drodze zdjąłem bolca. Az do momentu kiedy nie wbilem sie w dwa odzialy WL. Halabardnicy pokroli w w 2 tury WL ( co prawda dostali ws 10 i 10, ASF nie wylosowalem ... ) no ale nawet bez tego radzili se swietnie. Choc raczej przegrali by. Odzial GSOW z hurricanem na plecach tez swietnie kroil LWY az do momentu kiedy to nie dostali na flanke Pikenierow.
Moj pegazista lekko sie obsrał i nie wpadł im na plecy ( spalilem szarze ) kosztowało mnie to utratą GSOW. Elfiatka pokroili ich w 2 tury. Dodatkowo MAgia to koszmar ... Masa kostek w rece przeciwnika. Obnizenie Tafa, Sily WSOW i innych bajer na porzadku dziennym. Bardzo cięzko w magii. 2 razy w calej grze udało mi sie tylko wrzucic ws10 i 10 z 3 kosci.

Moj plan z pociskami ( banishment ) z siła 6 i 5 nie sprawdzil sie. Zadnego takiego pocisku mag ani bryka nie wystrzelila. Po prostu bylem w fazie magi ruchany ostro w dupsko.

Na drugiej flance 2 kulawych swordmasterow dobilo sie do mojego canona ( wczesniej missfire z grapeshota i slabo archersi postrzeliwali).
1 załogant przezyl. Archersi dobijaja sie na flanke Elfich pipek i tuuuuuuu nie zadaja rany. Canon jest pokrojony do konca. dostaja rowniez 4 rany na archersach i nie zdaja testu na stedfascie. 2 pipki ich polykaja :D

halabardnicy po reformie dobieraja sie do pikienierow i ich łoją po małych jasnych łebkach.Elfy przegrywają combat i skutecznie spier... :evil: . Wczesniej przeciwnik niszczy dawnstone na PEGAZISCIE i zjada mi go pikami

ostatnia tura to rowniez niefart przeciwnika :D Postanawia wrzucic Pitke na bryczke. Maga mu wsysa, ale pitka zdejmuje mi altara no i 335 pkt za 340 :D czyli wychodzimy na zero :P


Bryczka to w 8 edycji to jezdzacy pojazd ktory nie walczy a rozsiewa tylko LD i daje modlitwy . Wedlug mnie za 330 pkt jest to za malo. Bardziej oplacalnym rozwiazaniem ktory mam zamiar testowac to upychac malych łysych do odziałów halabard i GS.

Za 80 pkt z bryczki ktore zostanie wyrzuce canon i zaczne testowac czolg lub demimisie :)

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Łucznicy moim zdaniem sa b.fajni ale w postani 5 osobowej detki.
Wózek tez teraz testowałem i tez będę go zamieniał na coś innego.
W planach mam lektora na piechotę , łysego na kuniu do demisów i 2 magó lordów lvl4 light i lvl3 heaven. Coś trzeba zrobić z magia bo jak się okazuje grając z He problemu nie stanowią WL tylko magia.

Pomyśl nad czołgiem bo naprawdę daje radę i nieźle ora przeciwników z t3. Działko parowe młuci ;]

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Wadą lektora na piechotę jest bez wątpienia mały zasięg rozdawania ld. :/
Muszę też sam trochę potestować ALtara może da się go jakoś wykorzystać.

Btw, gdy altar dostanie z pitki to wykonujemy jeden test dla całości czy każda część modelu wykonuje swój test?


Co do łuczników to ja ich mam zamiar wystawiać jako bunkier. Miscasty mniej bolą oddział, nie potrzebują muzyka do reform, poza tym nie są tylko punktami wydanymi na trzymanie maga, ale mogą też coś zabić (w przeciwieństwie do włóczników). Raz testowałem taniego bsb z długim łukiem i ognistymi w oddziale łuczników (tym moim bunkrze). Z większych sukcesów to zastrzelili sakveńskiego assasina w stand and shoot. :P Ale przeciwnik nie miał wielu śmieci, a abomę trudno się rani na 6 więc więcej nimi nie zrobiłem.

Ale trzeba przyznać, że ich mobilność jest naprawdę spora, reforma w dowolną stronę i marsz naprawdę mnie przekonują.


Co do detek to też się zgadzam, że 5 łuczników rokują spore nadzieje. Często miałem kiedyś tak, że te piątki milicji jako samobójcze detki nie mogły gdzieś przejść, albo po ucieczce nie były w stanie się przecisnąć przez linię moich wojsk (musieli zbierając się ustawić w kreskę bo inaczej by nie przeszli). A łucznicy tego problemu nie mają, biją się gorzej co prawda, ale z drugiej strony mogą strzelać do wrogich śmieci od pierwszej tury. A jak rzucimy modlitwę ognistych i są blisko regimental unit to mamy łuczników z ognistymi co czasem może być bardzo przydatne.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Test inicjatywy zdaje sie na papie chyba

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

A na ile rozdaje LD kapłan z Wal Altara?
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Tak jak każdy generał będący large targetem.

Czyli 18''
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bizim pisze: Btw, gdy altar dostanie z pitki to wykonujemy jeden test dla całości czy każda część modelu wykonuje swój test?
Altar to Rydwan, a bohater na rydwanie według RB podlega tym samym zasadom co bohater dosiadający potwora, więc każda część zdaje na swojej inicjatywie.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Azurix pisze: Altar to Rydwan, a bohater na rydwanie według RB podlega tym samym zasadom co bohater dosiadający potwora, więc każda część zdaje na swojej inicjatywie.

Chodzi o fragment mówiący, że jak bohater na mouncie dostanie z template to obie części są trafione?

Bo nie znalazłem nigdzie zapisu, że mount jak i character zdają oddzielnie. Przeciwnie znalazłem, że testy charakterystyk (początek rulebooka) zdaje model na najwyższej cesze, a bohater na mouncie to jest jeden character model (sam początek mountów).
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Uściślenia pisze:Czary z efektami wzorników
Trafienia w modele wieloczęściowe z tego typu czarów rozpatrujemy według zasad
wzorników
Czyli:
Dwellers Below- jeden test na najwyższej statystyce
Pitka- dwa testy na oddzielnych statystykach
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Dzięki wielkie. :)
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Poniższą rozpą zagrałem na ostatnim lokalu i uplasowalem się na 4 miejscu. Było by 2 ale wyłapałem 5 karniaków za zbyt późne wysłanie rozpiski.

1 Grand Master @ 255.0 Pts
General; Barding; Full Plate Armor; Warhorse
White Cloak of Ulric [50.0]
Helm of the Ratslayer [15.0]
Sword of Might [20.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]

1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 225.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]

1 Captain of the Empire @ 147.0 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Warrior Priest of Sigmar @ 133.0 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Enchanted Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]

1 Master Engineer @ 65.0 Pts

7 Knights of the Inner Circle @ 265.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [35.0]

1 Preceptor @ [10.0] Pts

39 Halberdiers @ 270.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician

1 Sergeant @ [10.0] Pts

14 Free Company Militia @ 94.0 Pts
2ndWeapon; Musician

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

4 Demigryph Knights @ 325.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Demigryph
Gleaming Pendant [5.0]

1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 120.0 Pts

1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts

Models in Army: 73
Total Army Cost: 2399.0

Pierwszą bitwę zagrałem z TK (8-12). Popełniłem fatalny błąd w wystawieniu, który szybko się zemścił. Demigryfy dostały szarżę gwardii i uciekły po breaku. Słaby rzut na ucieczkę i zostały zagonione. Halabardnicy uciekają od paniki. W następnej turze nie zbierają się na 8 i uciekają za stół. Potem wysadziłem sobie działo i straciłem hellblastera (break po szarży skorpiona). Inżynier spanikował i nie zebrał się do końca gry. Straciłem jeszcze FC. Sam utłukłem 2x rydwany, 1x jazdę zwiadowców, 2x skorpiony, 1x oddział sępów i odział 3 stalkerów. W ostatniej turze postanowiłem nabić punkty na scorpionie i rzuciłem na 3 kościach IFkę. Maga lorda wessało, straciłem 225 punktów i remis.

Kolejna bitwa i mirror z EMP(19-1) . Papa na papamobile, 2x pegazy, 5 demigryfów, czołg, działo, 2x 40 halabardników, duży i mały mag. Kumpel zaczął grę. Generacja punktów pary na czołgu i missfire. Na tabelce 8 i czołg poszedł do piachu. To ustawiło grę. Było sporo walki i pojedynków strzeleckich. Ostatecznie straciłem hellblastera i połowę punktów za jazdę IC. Koledze zostały dwa demigryfy, oddział włóczników z małym magiem i huricanium na 1 ranie.

Ostatnia bitaw WoCH (12:8) Kawa z genkiem w koronie, klocek warriorów, helena, dwóch dyskowców, mag, 6 troli, 2 x maruderzy na koniach z cepami, pieski. Generalnie w bitwie zarządziły demigryfy boostowane speed of light. Utłukłem helenę, maruderów, kawalerię, dyskowca bsb, spanikowałem trole. Punkty straciłem na czołgu i hellblasterze oraz połowę punktów za kawalerię.

Generalnie podoba mi się nowe Imperium. Ma potencjał. Jednostką must have jest huricanium, + 1 do hita i = 1 PD bezcenne. Demigryfy są fajne, ale wymagają odpowiedniej taktyki i boostów. Same od frontu niewiele zdziałają. Kolejną jednostką, która się spłaca jest hellblaster z inżynierem. Na 3 gry tylko raz miałem misfire (1/2). Grand Master jest dobry. Nie straciłem go w żadnej z bitew, dawał sobie nieźle radę w walce wręcz. Niemniej jajek nie urywał :lol2:
Po tym turnieju wiem, że jedno działo to za mało. Nie rekompensuje tego czołg. Myślę nad modyfikacją rozpiski i wyrzuceniu z niej GM. Zamiast niego generał i drugie działo.
Brakowało mi

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

witam,
Do konca majowki mam nadzieje zagrac moja pierwsza bitwe, z VC'tami. Rozpiska mocno podyktowana posiadanymi modelami, ale gramy bez napinki. 1000pkt pytanie: da sie tym wzglednie grywalnie popykac?

-magik light maly, bez niczego
-wp tez goly
-Whunter z pistoletami

-39 halabard, FCG
-15 handgunow
-9 archerow

-5 IC, sztandar of eternal flame (bo na VC)

-15 GS (ni w uj ni w oko, ale nie mam co tu dac, na przyszlosc wejdzie cannon)

Co myslicie?
Uwazacie, ze nowy Huss daje rade na 1500pkt?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Ja bym na 100% wystawił cannon ,a najlepiej i cannon i Piekielnik z inżynierem ,na takie pkt to robi masakrę
Hussa czasami wystawiam ,bo ma warda 4+ i budzi strach
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

yup, jak znajde forse to kupie artylerie, bardzo mi sie podoba ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Moje jedne z najlepiej pomalowanych modeli to modele obsługantów :wink:
A na towarzyską bitwę ,nie wejdzie jeden prox?
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Brushlicker
Falubaz
Posty: 1037
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Brushlicker »

jeden tak, mag :)

Cannona se kupie jak skoncze zamowienie ;)

A cannon+hellblaster i inz to za drogo na 1000pts
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Rozumiem :wink:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Możesz zawsze wywalić tych niepotrzebnych muszkieterów i jazdę (a np. zamiast niej dać pana na pegazie z magicznym mieczem. Znowuż te eteryki nie są jakimś standardem teraz, aby robić na nich super-duper jazdę z łogniem).
Albo Lord Maguś - pocisk magiczny w duchy i one leżą, jak mi ci od VC mówili (gdy chciałem CW brać w rary).

Najlepiej jak by było wiadomo co weźmie przeciwnik.

ODPOWIEDZ