Wysoka Magia

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Nilgar pisze:
Asassello pisze:zalezy jak zlozona masz armie.. jesli grasz na ok 12-14 PD to maga lepiej dac bez ksiazki.

i czy wolisz rzucac duzo roznych czarow w ciagu bitwy.. czy tez rzucic 2 na ture ale na IF.
Na 12-14 PD mógłbym puścić sobie bańkę nosem - dużo różnych czarów to fajna zabawa ale co z tego gdy żaden z nich nie wejdzie? Tak, wolę rzucić jeden czar na turę i rzucić go skutecznie niż poturlać kostkami dla sportu :cry:
przy 12-14 PD zazwyczaj wchodza 3-4 czary -zazwyczaj to te mniej wazne.
jak mamy BoH to jeden czar zawsze wchodzi na IF - tylko musimy najpierw ten czar wylosowac.

wszystko zalezy od tego jakim sposobem chces zgrac - oba sa dobre.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie zawsze. Szczegulnie, ze w wypadku jednego maga mamy zazwyczaj jeden wazny czar i powiedzmy 1-2 mniejsze (zalezy od sumy kostek.) to ten wazny ma stosunkowo mniejsze szanse na wyjscie niz gdyby bylo te 12-14 pd.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

statystycznie zawsze bo rzucamy 2 czary z 50% szansą na Ifke. szczególnie że wystarczy 8PD wtedy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

:oops: fakt blad.. szczegolnie...

a... statystyka nie opiera sie na dodawaniu bo tak by ci moglo wyjsc, ze masz 150% przy 3 czarach :roll:

dokladnie przy 4 kostkach zakladajac, ze bedziesz mial wynik wystarczajacy na rzucenie czaru to masz okolo 58%

tak wiec w sumie masz okolo 80% szans na rzucenie 1 czaru z ifka (zakladajac te 8 pd czyli 2x4) jednak w zadnym lorze nie jest tak, ze oba beda rownie niebezpieczne dla przeciwnika (z ewentualnym pominieciem fire)

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

a shadowa popychaczka i pitka ?
a beastowe klękanie koni i popychaczka ?
a high magicowe flames of pheonix i vaults unmake ?
a metalowa kuźnia duza i mała ?
:)

nie wiem jak obliczyłeś te 80% ( 3 z matmy ) ale w sumie 80% brzmi sensownie

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

czasem nawet glupie 2d6s4 dobrze wycelowane jest w stanie napsuc sporo przeciwnikowi :)
z shadowa tylko dwa czary sa nieuzyteczne 1(steed) i 3(d6s4 w 12 calach dla kazdego).. reszta jest bardzo przydatna :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

steed czasem wyratuje caddiego :)

lith
Oszukista
Posty: 872

Post autor: lith »

A Korona tez daje rade. Shadow to piekny lore, bo wlasnie nie ma tam kijowego czaru :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

lith pisze:A Korona tez daje rade. Shadow to piekny lore, bo wlasnie nie ma tam kijowego czaru :)
podobnie metal - na niektore armie kazdy czar z tego lora jest przydatny :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1535
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Szczegolnie na bretke lub krasie :wink:

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Celedor11 pisze:Szczegolnie na bretke lub krasie :wink:
na Imperium i DE tez w duzym stopniu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1535
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Na imperium to moze ale na DE to co tam tylko na cooki...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Celedor11 pisze:Na imperium to moze ale na DE to co tam tylko na cooki...
ale Ty patrzysz tylko na jeden czar - na kuznie.. a jest tam kilka innych przydantych czarow (np. zatrzymywanie maszyn, zdejmowanie magicznego przedmiotu, 2d6s4 - kazdy z tych czarow moze zabolec DE :) )

z shadowa az ak wiele czarow nie jest przydatne :)
Obrazek

wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wallace »

przy 12-14 PD zazwyczaj wchodza 3-4 czary -zazwyczaj to te mniej wazne.
jak mamy BoH to jeden czar zawsze wchodzi na IF - tylko musimy najpierw ten czar wylosowac.

wszystko zalezy od tego jakim sposobem chces zgrac - oba sa dobre.
widzisz niekoniecznie...
mam tą przyjemność grać dość często z armiami mającymi "przewagę" w magii - HE, Skav, kiedyś Vamp.... i przy bitwach 2k przeciwnik miał zwykle 12-14 PD - wtedy rzeczywiście wchodziły 1-2 czary na turę (gram zawykle Emp lub Krasiami), w tym jeden IF...
uważam, że można dość spokojnie zneutralizować magię przeciwnika...
powiem tak - na 2k mam ok. 6-8DD plus 6-8 DS... a krasiami dodatkowo plusy do dispela...

w ostatniej bitwie na 40 000 koledze grającemu HE plus WE w turze rzeczywiście wchodził 1 czar i to tylko dlatego, że był IF

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

widzisz, jak Ty masz w imperium 6-8 DS to nie dziwne ze potrafiusz zneutralizowac magie przeciwnika.. ale przez to pakujesz mnostwo pkt w ochrone magiczna ktora sie nie przydaje w cale w walce a rmiami bez magii.. - tu chodzi o wyrobienie pewnego kompromisu..a nie calkowite zastopowanie magii.

ja na ok. 4k wybieram sie tylko z 4 DS, bo uwazam ze wiecej nie jest potrzebne (nawet jak przecinik ma 20-25 PD).. ale dzieki temu jak trafie na jakis ofens to mam wiecej wojska do walki. a nie pkt utopione w caddych :)
Obrazek

wallace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Wawa

Post autor: wallace »

od razu nadmienie, że nigdy nie grałem na turniejach, mimo że od ponad 11 lat gram w wfb - wszystkie bitwy są to gry domowe, ze znanym wcześniej przeciwnikiem...
dotychczas poczynając od 4 edycji magia była jednym z głównych czynników determinującym wygląd pola bitwy (4-5 edycja to były czasy bohaterów, którzy w pojedynkę pokonywali całe armie) - dla mnie magia to coś w stylu lotnictwa w teatrze wojennym poczynając od 2 wojny światowej..
bez przewagi lub neutralizacji jej w większości wypadków osoba, która miała znacznie słabszy potencjał przegrywała...
wychodząc z powyższego założenia staram się osiągnąć przewagę lub jeśli nie to zniwelować magię przeciwnika.. do daje mi dużą szansę, iż jeden z atutów wroga został wyeliminowany - szczególnie istotny atut..
na razie to tyle ;)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

tu sie z Toba zgadzam.. znajac armie przeciwnika przed ulozeniem rozpiski mozna pozwolic sobie zniwelowanie jego magi - ja caly czas mam na mysli gre rozpiskami jak najbardziej uniwersalnymi - stad roznica naszych pogladow.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szrederator
Chuck Norris
Posty: 646
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Szrederator »

Ice-T pisze:szrederator na orki ja bym dałe curse of urrow attaraction
i 2D6 z S4 na paru powerach nie poczarujesz za dużo

a na średnim możesz flames of feniks 2D6 z s4 i do wyboru

lub z fiera kometa sie opłaca ale 2 czry są na tą armię nie przydatne kiedyś owszem second sign of amul podstawa :D ale teraz już kicha
orki musisz wystrzelać zanim dojdą ;) a spear chucki wystarczy że jedna 5 dojedzie i zamiatasz wszystkie z over runna
ok bo teraz mam ten przemiot co daje o jeden czar więcej i robie tą klontwe przyćągania strzał;)

Awatar użytkownika
Baton
Mudżahedin
Posty: 245
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Baton »

Sorry ze odkopuje taki stary temat ale mam pytanie co do dispelowania czarów elfami...
czy HE zawsze mają +1 do rozpraszania czy tylko jak jest przynajmniej jeden elficki mag na stole??

Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Post autor: Mućka »

Musisz miec maga na stole, to magowie Hogh elficcy maja bonus +1

ODPOWIEDZ