Jak startować?
Moderator: #helion#
Re: Jak startować?
Witam kolegów!
W WFB gram już uu no półtora roku będzie. Wybrałem na początek armię ogrów (tak kiedy jeszcze była słaaaba) i grało mi się nią zawsze super. Problem w tym że to był wybór "last minute" bo miało być imperium . Zawsze w fantasy lubiłem "fluff" ludzi. Głównie w LotRze, D&D no i WFB, bo zazwyczaj są tacy właśnie jak my czyli dobrzy, źli, niby słabi, kłótliwi, chciwi a jednak w chwilach próby staną na wysokości zadania. Na a ogry... bo po prostu zobaczyłem modele i oryginalny fluff. A głównie to modele zobaczyłem oraz koncepcję armii opartej na wielkich potworach. No a poza tym te modele...
Imperium podoba mi się jako taki właśnie bastion ludzkości na przeciw morzu chaosu. Co do klimatu modeli, do naszej gry - zajebistość! Zawodowa armia! - tak widzę moje imperium, bo właśnie wracam do planów z przed półtora roku i dołączam do was, szlachetni elektorzy! Na razie zamówię 2 bataliony, konny generał+BSB, mag+mag. "Tanio" (jak na 1500pkt...) i dobrze . Armaty zagrzmią, strzelby przemówią, ziemia zatrzęsie się, gdy odział opancerzonych rycerzy pogna na przeciwnika, a on zadrży widząc legion moich mieczników - świetnie wyszkolonej, zawodowej, imperialnej piechoty! Marzy mi się też czołg parowy (KLASYK) i wielkie miecze, ale to niestety na później (finanse).
Już "niedługo" więc pierwsze fotki pomalowanych modeli i bitewne raporty, specjalnie dla Was! Niestety niedługo u mnie trwa w takich sprawach 1,5 miesiąca , bo lubię figsy fajnie odpicować
Sorry za być może głupi post, jakby mod uznał że nic nie wnosi/nie potrzebny to można śmiało usunąć. Chciałem po prostu podzielić się entuzjazmem, że w końcu zostanę prawdziwym generałem, jak to chciałem zrobić już dawno no i przywitać się, bo póki co nosa na tym forum, poza góry lamentu nie wyściubiałem
Może jednak zadam jakieś pytanie - jak radzicie robić podstawki? Chciałbym raczej trawiaste... ale zdecydowanie nie tak cukierkowo jak w HElfach... myślałem nad takim konceptem - ten nowy texture Nuln Earth (czy coś takiego ), drybrush i do tego w niektórych miejscach trawka elektrostatyczne + 1-dwie kępy tuftu z Army Painter i jakieś kamyczki... tylko nie wiem czy można ufać tym texture, jak to w praktyce wygląda i przede wszystkim na ile to starcza oraz czy jest wart swojej ceny...
W WFB gram już uu no półtora roku będzie. Wybrałem na początek armię ogrów (tak kiedy jeszcze była słaaaba) i grało mi się nią zawsze super. Problem w tym że to był wybór "last minute" bo miało być imperium . Zawsze w fantasy lubiłem "fluff" ludzi. Głównie w LotRze, D&D no i WFB, bo zazwyczaj są tacy właśnie jak my czyli dobrzy, źli, niby słabi, kłótliwi, chciwi a jednak w chwilach próby staną na wysokości zadania. Na a ogry... bo po prostu zobaczyłem modele i oryginalny fluff. A głównie to modele zobaczyłem oraz koncepcję armii opartej na wielkich potworach. No a poza tym te modele...
Imperium podoba mi się jako taki właśnie bastion ludzkości na przeciw morzu chaosu. Co do klimatu modeli, do naszej gry - zajebistość! Zawodowa armia! - tak widzę moje imperium, bo właśnie wracam do planów z przed półtora roku i dołączam do was, szlachetni elektorzy! Na razie zamówię 2 bataliony, konny generał+BSB, mag+mag. "Tanio" (jak na 1500pkt...) i dobrze . Armaty zagrzmią, strzelby przemówią, ziemia zatrzęsie się, gdy odział opancerzonych rycerzy pogna na przeciwnika, a on zadrży widząc legion moich mieczników - świetnie wyszkolonej, zawodowej, imperialnej piechoty! Marzy mi się też czołg parowy (KLASYK) i wielkie miecze, ale to niestety na później (finanse).
Już "niedługo" więc pierwsze fotki pomalowanych modeli i bitewne raporty, specjalnie dla Was! Niestety niedługo u mnie trwa w takich sprawach 1,5 miesiąca , bo lubię figsy fajnie odpicować
Sorry za być może głupi post, jakby mod uznał że nic nie wnosi/nie potrzebny to można śmiało usunąć. Chciałem po prostu podzielić się entuzjazmem, że w końcu zostanę prawdziwym generałem, jak to chciałem zrobić już dawno no i przywitać się, bo póki co nosa na tym forum, poza góry lamentu nie wyściubiałem
Może jednak zadam jakieś pytanie - jak radzicie robić podstawki? Chciałbym raczej trawiaste... ale zdecydowanie nie tak cukierkowo jak w HElfach... myślałem nad takim konceptem - ten nowy texture Nuln Earth (czy coś takiego ), drybrush i do tego w niektórych miejscach trawka elektrostatyczne + 1-dwie kępy tuftu z Army Painter i jakieś kamyczki... tylko nie wiem czy można ufać tym texture, jak to w praktyce wygląda i przede wszystkim na ile to starcza oraz czy jest wart swojej ceny...
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Witam kolegę Elektora!
Jaka prowincja , jesli można spytać?
Plan na początki armii jak najbardziej gites, brak tylko księży, którzy aktualnie są zarąbistymi boosterami dla wojaków co CC
Czkamy na galerię i życzymy powodzenia na progu nowej jakości gier bitewnych
Podstawki:
Farby texture bym odpuścił, stary dobry wikol (300ml 4zł) + piasek przesiany przez sito i pomalowany to naprawde super metoda. Co do trawki to najfajniejsze są kępki made by GW/Army Painter, ale robienie własnych z sypkiej trawki jest tańsze. Polecam również skałki robione z kory sosny połamanej na kształt.
Jaka prowincja , jesli można spytać?
Plan na początki armii jak najbardziej gites, brak tylko księży, którzy aktualnie są zarąbistymi boosterami dla wojaków co CC
Czkamy na galerię i życzymy powodzenia na progu nowej jakości gier bitewnych
Podstawki:
Farby texture bym odpuścił, stary dobry wikol (300ml 4zł) + piasek przesiany przez sito i pomalowany to naprawde super metoda. Co do trawki to najfajniejsze są kępki made by GW/Army Painter, ale robienie własnych z sypkiej trawki jest tańsze. Polecam również skałki robione z kory sosny połamanej na kształt.
Witam w imieniu Theoderica Gaussera, jego wysokości Elektora Nordlandu
Przyznam, że sam jestem ciekaw jak działają nowe teksturki, więc wypowiedzieć się nie mogę.
Jeżeli chodzi o podstawki, to zapraszam do tematu "Galeria Imperium".
Może tam znajdziesz coś co Cię zainteresuje
Pozdrawiam,
Przyznam, że sam jestem ciekaw jak działają nowe teksturki, więc wypowiedzieć się nie mogę.
Jeżeli chodzi o podstawki, to zapraszam do tematu "Galeria Imperium".
Może tam znajdziesz coś co Cię zainteresuje
Pozdrawiam,
Co polecacie aby kupić na początek? Na razie mam księdza, box 2 magów,box BSB i generała i box demi-gryfów. Armia ma być w założeniu w barwach Middenlandu. Z góry dzięki za odpowiedź.
matilizaki napisał:
Na brete
wybiegac biegaczem do przodu i wbijac sie od tyłu w kawalerie jak sie wyjdzie z tyłu
Polecam batalion. Dostajesz działo, 20 piechoty (bardzo przydatne), 8 rycerzy (mniej przydatne) i 10 strzelców (nie przydatne) w naprawdę dobrej cenie. Następnie chyba celestial huricanum
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
a ja polecam 2 battaliony
masz:
-dwa działa (do tego blaster i masz kompletny park maszynowy na dowolne pkt)
-40 halabrd (podstawa, na większe pkt potrzebujesz jeszcze drugie tyle)
-18 konnych ( z warrior priestami mogą nawet coś zadziałać, dobrze bunkrują )
- 20 strzelców (jak nie masz parcia turniejowego, to nie zaszkodzą, zawsze jakieś urozmaicenieod halabard)
masz:
-dwa działa (do tego blaster i masz kompletny park maszynowy na dowolne pkt)
-40 halabrd (podstawa, na większe pkt potrzebujesz jeszcze drugie tyle)
-18 konnych ( z warrior priestami mogą nawet coś zadziałać, dobrze bunkrują )
- 20 strzelców (jak nie masz parcia turniejowego, to nie zaszkodzą, zawsze jakieś urozmaicenieod halabard)
Nowy batalion rzeczywiście jest super (polecam)
Tak na przyszłość może rozbiję tu koszt fajnej armii (zanim zbeszta mnie Martin ,dodam ,zę wziąłem tylko ceny GW pod uwagę:) )
BSB+Generał - 90zł
2x magowie - 90zł
2x kapłani - 100zł
mistrz inżynier- 45zł
2x batalion - 640zł
Hurricanum - 150zł
Czołg parowy- 175zł
Demigryfy - 165zł
Piekielnik - 75zł
Razem za 1530 zł macie grywalną ,tureniejową armię. Zawsze można zmniejszyć koszt kupując według innych cen. Pamiętajcie ,że w czołgu jest piękny inżynier ,który na szeregowej podstawce może robić za Mistrza inżyniera.
Wiem ,ze poruszyłem najgorszy temat w tym wspaniałym hobby ,ale jak to się rozłoży na "kupię co jakiś czas" to tak żle to nie wychodzi. Ja zbieram od roku i stoi u mnie dużo niepotrzebnych (kiedyś grywalnych) modeli. Czekają na następna edycję
Tak na przyszłość może rozbiję tu koszt fajnej armii (zanim zbeszta mnie Martin ,dodam ,zę wziąłem tylko ceny GW pod uwagę:) )
BSB+Generał - 90zł
2x magowie - 90zł
2x kapłani - 100zł
mistrz inżynier- 45zł
2x batalion - 640zł
Hurricanum - 150zł
Czołg parowy- 175zł
Demigryfy - 165zł
Piekielnik - 75zł
Razem za 1530 zł macie grywalną ,tureniejową armię. Zawsze można zmniejszyć koszt kupując według innych cen. Pamiętajcie ,że w czołgu jest piękny inżynier ,który na szeregowej podstawce może robić za Mistrza inżyniera.
Wiem ,ze poruszyłem najgorszy temat w tym wspaniałym hobby ,ale jak to się rozłoży na "kupię co jakiś czas" to tak żle to nie wychodzi. Ja zbieram od roku i stoi u mnie dużo niepotrzebnych (kiedyś grywalnych) modeli. Czekają na następna edycję
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Z gory przepraszam za brak polskich znakow. Mam uszkodzonego laptopa, a stacjonarny nie chce wspopracowac. Poprawie to jak tylko bede mogl.
Wypowiem sie w tym temacie.
Ja osobiscie polecam w tej kwestii zakupy na allegro (jak sie chce koniecznie armie z odlewni GW). Za swoje 2,6k. pkt. dalem ok. 850 zl, moze troche wiecej. Wiadomo, teraz wozkow ani demigryfow tanio na allegro nie kupisz, ale reszte to jak najbardziej. Nie ma co sie rzucac na - mym zdaniem - taki sobie batalion (ale lepszy niz poprzedni), skoro mozesz zrobic lepszy biznes.
Wypowiem sie w tym temacie.
E tam, dobrze iz robisz spis zg. ze strona producenta. Wierze iz jednak mnp21 tam kupowac nie bedzie. Chociaz moze ma jakies znizki.zanim zbeszta mnie Martin
Ja osobiscie polecam w tej kwestii zakupy na allegro (jak sie chce koniecznie armie z odlewni GW). Za swoje 2,6k. pkt. dalem ok. 850 zl, moze troche wiecej. Wiadomo, teraz wozkow ani demigryfow tanio na allegro nie kupisz, ale reszte to jak najbardziej. Nie ma co sie rzucac na - mym zdaniem - taki sobie batalion (ale lepszy niz poprzedni), skoro mozesz zrobic lepszy biznes.
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Dodam jeszcze, że z wózka heaven/light można złożyć normalnego maga, a przy dobrych wiatrach nawet dwóch. Więc zamiast mamy gratis, w jednym boxie są dwa ;]Kordelas pisze:Pamiętajcie ,że w czołgu jest piękny inżynier ,który na szeregowej podstawce może robić za Mistrza inżyniera.
Podoba Mi się taki entuzjazm, jeżeli chodzi o modelarstwo, bo sam często odmawiam tej przyjemności. Polecam sklejać strzelców na kuszników (zdecydowanie lepsze od broni palnej) oraz piechotę zawodową na halabardy (zdecydowanie najlepsze w CC i do tego nawet ładnie wyglądają razem). Czekam na prace!
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
Owszem, takie sobie.i dwa "takie sobie" batki
Cena dwoch batalionow (z GW) to 640 zlotych. Dostajesz przydatna horde halabardnikow (musowa), dwa dziala (musowe)... i "zmiotki magazynowe" czyli rycerzy (jak niektorzy mowa "wystawianych z braku innych modeli", czyli demigryfow) plus strzelcow, ktorych wystawia margines.
Horda halabardnikow sama w sobie to ok. 300 zl. Dwa dziala to 130 zl. Masz jeszcze 210 zl w sam raz na swietne demigryfy (sa tansze niz rycerze i robia lepszy lomot, oj o wiele lepszy)... zostaje 60... na helke. Ew. kup wozek, inzyniera i helke.
A jak bedzie kupowac zwykle jednostki na allegro - np. dzial z obsluga za 10-20 zlotych jest w cholere.
Nie chce w tym temacie rozpisywac sie o cenach, ale iz potem mialbym wyrzuty sumienia iz tego nie zrobilem - pisze.
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
W rozpiskach konnych, do ktorych niektorzy daza (zreszta taka armia prezentuje sie bardzo fajnie, AS+1, o tym juz pisalem) to ta konnica jest jak najbardziej. Tylko po co nam wowczas ta piechota z batalionu? Zamiast 300 zl na piechote 200 na jazde IC, 130 na dziala, reszta na dwa pudla demigryfow no i mamy juz cos fajnego
Nie ma zasady, która zabrania posiadania w rozpisce zarówno piechoty jak i kawalerii.
Z piechoty można złożyć oddział do w miarę bezpiecznego trzymania magów i ewentualnego bicia słabszych oddziałów przeciwnika, natomiast kawalerię wykorzystać jako całkowicie ofensywny oddział, w którym siedzi np. Grand Master. Jest to lord który daje dość ciekawe możliwości gry, a w demigryfach ciężko mu siedzieć, bo nie ma LoS.
Z piechoty można złożyć oddział do w miarę bezpiecznego trzymania magów i ewentualnego bicia słabszych oddziałów przeciwnika, natomiast kawalerię wykorzystać jako całkowicie ofensywny oddział, w którym siedzi np. Grand Master. Jest to lord który daje dość ciekawe możliwości gry, a w demigryfach ciężko mu siedzieć, bo nie ma LoS.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
- Brushlicker
- Falubaz
- Posty: 1037
- Lokalizacja: Gdynia
Ja z reguły wystawiam 8 do 11 IC na flance, do nich ksiądz i generał lub grand master. Dobrze się spisują jak lecą do przodu albo wbijają się w bok czegoś co w piechocie ugrzęzło.
Kiedyś na turnieju zagrałem 13 IC z księdzem i grand masterem i bardzo dobrze się spisali. Takich 15 dobrze straszy.
Z dwóch batalionów na początek można zrobić 11 IC (albo reiksguardów ze stubbornem w specjalnych) i jeszcze 5 zwykłej kawalerii do zapchania corów z 40 piechoty.
Kiedyś na turnieju zagrałem 13 IC z księdzem i grand masterem i bardzo dobrze się spisali. Takich 15 dobrze straszy.
Z dwóch batalionów na początek można zrobić 11 IC (albo reiksguardów ze stubbornem w specjalnych) i jeszcze 5 zwykłej kawalerii do zapchania corów z 40 piechoty.
rycerze IC+ksiądz + magia light - szczególnie bironna. Przy szarży mają lepsze pierdo**ięcie niż rycerze chaosu.
przeciwko jakim armiom radzisz sobie na kawalerii najlepiej?
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.