8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
ok dzieki, dla pewnosci przeciwnik najpierw ucieka od pierwszej szarzujacej jednostki, a potem ucieka znowu w kierunku tej pierwszej w reakcji na druga szarze, gdy sie zatrzyma ja rzucam na szarze i sprawdzam czy go dopadlem i ktorym oddzialem, czy tak? bo wyglada to tak ze najpierw ucieka w jedna strone a potem obrot o 180 stopni i ucieka w druga?
-
- Wałkarz
- Posty: 53
czołg zdaje test inicjatywy od pity/słońca na wartości inżyniera czy ginie odrazu?
to samo co do dzwonka/furmany, zdaje na wartości ogra/załogi monków czy ginie?
to samo co do dzwonka/furmany, zdaje na wartości ogra/załogi monków czy ginie?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, o 11:12 przez skaventail, łącznie zmieniany 1 raz.
Do niedawna czołg ginął - obecnie zdaje na I inżyniera. Nie wiem jak z dzwonem/furmaną, ale obstawiałbym podobną sytuację.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- slann z eterycznością stoi w saurusach, strzelam z moździerza tak że trafiam 9 saurusów i slana, czy slann robi lookoutsira tak że najbardziej prawdopodobne będzie ranienie 10 saurusów mimo że taki atak nie może go zranić?
- mam magiczną zbroję dającą 5+ warda, czy dodaje do tego 6+ warda za walkę niemagiczną tarczą i niemagiczną bronią tak że będę wardował na 4+?
- mam magiczną zbroję dającą 5+ warda, czy dodaje do tego 6+ warda za walkę niemagiczną tarczą i niemagiczną bronią tak że będę wardował na 4+?
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Dzwon i furmana przy słoneczku/pitce testują się na ogrzej I (zgodnie z ustaleniami sędziowskimi - początek).
Tylko modele z typem "war machine" automatycznie oblewają wszystkie testy poza Ld i T.
Ward z parry save się nie kumuluje z wardem ze zbroi, aby się kumulował musiałbyś mieć jakiś ward który się "kumuluje" z innymi (nie jestem na 100% pewny bo nie mam booków ale chyba ward od Tzeencha się kumulje z innymi oraz ward z jakiejś runy krasnoludzkiej).
Look out sir jest zawsze robiony. Gracz nie ma wyboru czy z niego korzystać czy nie. Jeżeli Slann spełnia wymogi do LoS (jest Infantry) to ma normalnego LoS nawet jak jest eteryczny.
Furion ma rację. jest wybór
Tylko modele z typem "war machine" automatycznie oblewają wszystkie testy poza Ld i T.
Ward z parry save się nie kumuluje z wardem ze zbroi, aby się kumulował musiałbyś mieć jakiś ward który się "kumuluje" z innymi (nie jestem na 100% pewny bo nie mam booków ale chyba ward od Tzeencha się kumulje z innymi oraz ward z jakiejś runy krasnoludzkiej).
Look out sir jest zawsze robiony. Gracz nie ma wyboru czy z niego korzystać czy nie. Jeżeli Slann spełnia wymogi do LoS (jest Infantry) to ma normalnego LoS nawet jak jest eteryczny.
Furion ma rację. jest wybór
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, o 10:57 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
przy championie nie masz wyboru.White Lion pisze:Look out sir jest zawsze robiony. Gracz nie ma wyboru czy z niego korzystać czy nie. Jeżeli Slann spełnia wymogi do LoS (jest Infantry) to ma normalnego LoS nawet jak jest eteryczny.
jesli zas chodzi o herosa to mozesz zdecydowac czy robisz LoS'a! czy nie.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Strona 97. "is permitted to" czyli jest wybór.White Lion pisze: Look out sir jest zawsze robiony. Gracz nie ma wyboru czy z niego korzystać czy nie. Jeżeli Slann spełnia wymogi do LoS (jest Infantry) to ma normalnego LoS nawet jak jest eteryczny.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Mam pytanie w kwestii sypania się oddziałów "unstable" a możliwości overrune:
Cytat z RB:
"...WIPEOUT!
Of course, if one side has been completely wiped out in the fight, the other side is automatically the winner. In such cases the unit automatically restrains pursuit and reforms (as discussed on page 57). Alternatively, if the unit charged this turn it can choose to overrun (see page 58)..."
"...OVERRUN!
If the victorious unit charged into combat and the enemy was wiped out, it can move 2D6 inches straight forward.
If a unit charges into combat and, by the end of that round of close combat, all its enemies have been wiped out as the result of the combat (rather than the pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with nobody left alive to pursue. This is an overrun move and represents the unit surging forwards, hungry to find more enemies to fight...."
Pytanie:
Czy jeżeli zaszarżuję w jednostkę unstable ale nie wybiję ich atakami.
Zostanie np. 1 model ale po liczeniu CR się rozsypie to czy mam prawo do overruna? czy tylko to reforma?
Na podforum VC jest cytat z warhammer.org ale jako wykładnia zasad raczej nie można go brać (przytaczam go niżej):
_______________________________________________________________________________________________________________________________
" We've been having a debate the last couple of days about whether you can overrun when the unit is wiped out due to crumbling instead of combat. Actually, it's just one guy who's arguing that a unit can't overrun if the unit they're fighting crumbles. Apparently someone over on one of the VC boards pointed this out to him. He states that Overrun can only occur if the unit is wiped out after the first round of combat and crumbling happens afterwords. However, we've pointed out that Overrun is a special type of Pursuit (it says so right in print) and pursuit/reform is the last thing that happens. This would also mean units like Skaven slaves blowing up, Daemon units dissolving due to instability tests, etc also couldn't be overrun. This was his argument:
Close Combat is structured this way:
1. Fight a round of close combat (overrun if enemy is "wiped" out)
2. Calculate close combat results
3. Loser takes a break test (or crumbles)
4. Flee and pursue
Now the Overrun! rule states:
"If a unit charges into combat, and by the end of that round of close combat, all its enemies have been wiped out as result of the combat (rather than the pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with no one left alive to pursue. This is an overrun move... "
Before its argued that a 'round of close combat' is a loose term that can mean the whole combat phase, please notice how GW goes through great lengths to make the term clear:
From p48:
"1 FIGHT A ROUND OF CLOSE COMBAT"
From p52 in bold:
"2 CALCULATE CLOSE COMBAT RESULTS"
Once all models engaged in the combat have fought, this concludes that we call 'combat round' or 'round of close combat' "
Clearly the enemy MUST have been wiped out as result of a round of close combat in order to make an overrun move!
By the end of a round of close combat, you don't even know the winner yet unless there was a wipeout so you CANNOT wound unstable units with Combat Resolution at this point!
Regarding the FAQ: That only covers that yes you can overrun if you somehow destroy your enemy before the round of close combat. (Crumbling happens after)
_____________________________________________________________________________________________________________________________
moim zdaniem interesujące i ważne zagadnienie
Jak dla mnie to wynika z tego że po jednostkach Unstable możemy overrunować tylko jeśli wybijemy je "ręcznie", a gdy dojdzie już do liczenia CR i "etapu" - Loser takes a brak test - gdzie się sypią to overruna już nie ma.
Cytat z RB:
"...WIPEOUT!
Of course, if one side has been completely wiped out in the fight, the other side is automatically the winner. In such cases the unit automatically restrains pursuit and reforms (as discussed on page 57). Alternatively, if the unit charged this turn it can choose to overrun (see page 58)..."
"...OVERRUN!
If the victorious unit charged into combat and the enemy was wiped out, it can move 2D6 inches straight forward.
If a unit charges into combat and, by the end of that round of close combat, all its enemies have been wiped out as the result of the combat (rather than the pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with nobody left alive to pursue. This is an overrun move and represents the unit surging forwards, hungry to find more enemies to fight...."
Pytanie:
Czy jeżeli zaszarżuję w jednostkę unstable ale nie wybiję ich atakami.
Zostanie np. 1 model ale po liczeniu CR się rozsypie to czy mam prawo do overruna? czy tylko to reforma?
Na podforum VC jest cytat z warhammer.org ale jako wykładnia zasad raczej nie można go brać (przytaczam go niżej):
_______________________________________________________________________________________________________________________________
" We've been having a debate the last couple of days about whether you can overrun when the unit is wiped out due to crumbling instead of combat. Actually, it's just one guy who's arguing that a unit can't overrun if the unit they're fighting crumbles. Apparently someone over on one of the VC boards pointed this out to him. He states that Overrun can only occur if the unit is wiped out after the first round of combat and crumbling happens afterwords. However, we've pointed out that Overrun is a special type of Pursuit (it says so right in print) and pursuit/reform is the last thing that happens. This would also mean units like Skaven slaves blowing up, Daemon units dissolving due to instability tests, etc also couldn't be overrun. This was his argument:
Close Combat is structured this way:
1. Fight a round of close combat (overrun if enemy is "wiped" out)
2. Calculate close combat results
3. Loser takes a break test (or crumbles)
4. Flee and pursue
Now the Overrun! rule states:
"If a unit charges into combat, and by the end of that round of close combat, all its enemies have been wiped out as result of the combat (rather than the pursuit) the unit can choose to make a pursuit move, even with no one left alive to pursue. This is an overrun move... "
Before its argued that a 'round of close combat' is a loose term that can mean the whole combat phase, please notice how GW goes through great lengths to make the term clear:
From p48:
"1 FIGHT A ROUND OF CLOSE COMBAT"
From p52 in bold:
"2 CALCULATE CLOSE COMBAT RESULTS"
Once all models engaged in the combat have fought, this concludes that we call 'combat round' or 'round of close combat' "
Clearly the enemy MUST have been wiped out as result of a round of close combat in order to make an overrun move!
By the end of a round of close combat, you don't even know the winner yet unless there was a wipeout so you CANNOT wound unstable units with Combat Resolution at this point!
Regarding the FAQ: That only covers that yes you can overrun if you somehow destroy your enemy before the round of close combat. (Crumbling happens after)
_____________________________________________________________________________________________________________________________
moim zdaniem interesujące i ważne zagadnienie
Jak dla mnie to wynika z tego że po jednostkach Unstable możemy overrunować tylko jeśli wybijemy je "ręcznie", a gdy dojdzie już do liczenia CR i "etapu" - Loser takes a brak test - gdzie się sypią to overruna już nie ma.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
Tak, możesz overrunować.Czy jeżeli zaszarżuję w jednostkę unstable ale nie wybiję ich atakami.
Zostanie np. 1 model ale po liczeniu CR się rozsypie to czy mam prawo do overruna? czy tylko to reforma?
Jedyną wykładnią zasad na the warhammer forum jest ETC FAQ. Generalnie wszystko inne to kopanie się z koniem.
pozdrawiam
Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
jak najbardziej rozumiem że to nie jest żadna wykładnia zasad.
chodzi mi o sam pomysł, że sypanie jest po "wipe out" i dlatego nie można po nim overrunować.
sam nigdy się nad tym nie zastanawiałem a teraz po przeczytaniu krok po kroku etapów Close Combat nie jestem pewny.
Rozumiem że taka sytuacja była już kiedyś analizowana i jednak z zasad wynika że "wipe out" następuje dopiero po przeprowadzeniu etapu "Calculate Combat Result" i po sypaniu się Unstable jednostek i dlatego można po nich overrunować ?
chodzi mi o sam pomysł, że sypanie jest po "wipe out" i dlatego nie można po nim overrunować.
sam nigdy się nad tym nie zastanawiałem a teraz po przeczytaniu krok po kroku etapów Close Combat nie jestem pewny.
Rozumiem że taka sytuacja była już kiedyś analizowana i jednak z zasad wynika że "wipe out" następuje dopiero po przeprowadzeniu etapu "Calculate Combat Result" i po sypaniu się Unstable jednostek i dlatego można po nich overrunować ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
-
- Wałkarz
- Posty: 53
da rade ktoś potwierdzić sytuacje z ruchem losowym i pytanie z modyfikatorem ld?skaventail pisze: między oraz zakładamy 1"
....
....
....
....
....
.............................
rozumiem, że może spivotować wchodząc na tylnym rogiem podstawki i ruszyć się ruchem losowym szarzując na ?
....
....
....
....
....
czyli tutaj także może obrócić się w stronę i zaszarżować?
i jeszcze czysto teoretyczne zapytanie... czy jeśli rzuce zerówke z heavena na skinki, a one wezmą sobie Ld od slana, to skinki będa miał Ld 9 od slana czy generalską także obniżam wtedy o 1(czyli skinki mają ld 8 )?
Błagam aby jeszcze parę osób potwierdzilo to. Zawsze grałem tak, że nie może bo overrun był po wipe oucie a nie breaku, a to zmienia bardzo dużo (moje życie jako gracza VC się sypnie )Furion pisze:Tak, możesz overrunować.Czy jeżeli zaszarżuję w jednostkę unstable ale nie wybiję ich atakami.
Zostanie np. 1 model ale po liczeniu CR się rozsypie to czy mam prawo do overruna? czy tylko to reforma?
Kiedy dokładnie wizard może zamienić wylosowany czar na sygnaturkę? Czy musi to zrobić jeszcze przed tym jak następny wizard generuje swoje czary, czy może zamieniać na samym końcu, jak już wszyscy pozostali wygenerowali?
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
musi to zrobić jeszcze przed tym jak następny wizard generuje swoje czary.Macias pisze:Kiedy dokładnie wizard może zamienić wylosowany czar na sygnaturkę? Czy musi to zrobić jeszcze przed tym jak następny wizard generuje swoje czary, czy może zamieniać na samym końcu, jak już wszyscy pozostali wygenerowali?
rzucasz po kolei za każdego czarodzieja, więc możesz zamienić w momencie rzucania na czary danego modelu. Nie możesz zamienić sobie tego później kiedy wszyscy już wylosują czary.
edit:
gaddem ninjas ;p
edit:
gaddem ninjas ;p
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
jak się ma greedy fist do slanna albo dyskowca znającego całą domenę, zabieram losowy czar z siedmiu których znają czy nie zabieram ponieważ znają zawsze całą domenę?