8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Leoh »

Azurix pisze:Każdy modyfikator nakłada się. Gdy zdajesz test Leadership to najpierw decydujesz, czy korzystasz z własnej liderki, czy z generalskiej. Jak już podejmiesz decyzję jaka to wartość liderki będzie (zazwyczaj jest to ta wyższa :P), to wtedy dopiero modyfikujesz ją o -1 i dlatego z 9 robi się 8 a nie 7.
btw. lekko przeedytowalem wczesniejsze swoje zapytanie, nie widząc ze juz napisales odpowiedz.

w booku jest na str 107 " all friendly units USE his LD instead of their own" -> wydaje sie ze jednostki NIE mają wyboru.

skoro LD generała jest o 1 mniejsze to dlaczego biore jego 'niemodyfikowane LD' do oddziału (9 a nie 8, zakladamy ze generał jest w zasięgu aury) ? gdzie moge przeczytac o kolejnosci modyfikatorów ?

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Pytanie:

jesli deklaruje oddziałem A szarżę na oddział AA(stand)
póżniej deklaruje oddziałem B szarżę na oddział BB(flee)

oddział BB uciekając(wykonuje sie od razu ucueczke) staje na drodze oddziałowi A -> to co wtedy ?
oddział A ma szarżę spaloną czy moze zmienić deklaracje( bo poprzednia jest niemozliwa?)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Co do Liderki to możesz, ale nie musisz korzystać z Inspiring Pressence jeśli masz wyższą. A jeśli o szarżę chodzi to reakcję wykonujesz od razu po deklaracji. Jeśli reakcją było Flee, to możesz zrobić raz na turę Redirecta zdając Liderkę i zadeklarować szarżę na inny oddział. Jeśli w momencie rozpatrywania szarży, pomiędzy szarżującym a szarżowanym oddziałem znajduje się nagle inny obiekt, którego nie da się ominąć Wheelem to niestety szarża jest spalona.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Azurix pisze:Co do Liderki to możesz, ale nie musisz korzystać z Inspiring Pressence jeśli masz wyższą.

czy jest to gdzies w uscisleniach ? skoro w booku jest ze musisz uzywac LD generała ? czy tez inaczej powinno sie rozumiec ten zapis lub cos przeoczylem ?

btw to dalej nie stanowi w kwestii aury, przypominam ze oddział ma swoje przykladowe LD8 wiec NIE uzywajac LD generała ma LD 8 -1 = 7, uzywając juz zmodyfikowane LD generała 8(9-1), i odejmując 1 dalej ma 7 :). Dopiero jak generał wyjdzie z zasiegu aury oddział otrzyma LD9 od ktorego odejmie sie 1 i bedzie LD8. Oczywiscie jest to moja interpretacja, przedstawilem to jeszcze raz dla pewnosci aby byla zrozumiała :)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Najpierw bierzesz LD Generała a potem modyfikujesz o -1. Czyli najpierw oddział ma 8. Następnie bierze liderkę od Generała więc ma 9, a na końcu ma -1 za Aurę, więc znów ma 8, proste. A co do tego, że MUSI korzystać, to musiał byś cały cytat przytoczyć, albo ja musiał bym RB przeszukać, bo miałem wrażenie, że gdzieś czytałem o tym, że jeśli twoja własna liderka jest większa to nie musisz korzystać z innej.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

w erracie wyszło że mozesz a nie musisz. taka dyskusja była przez kawąłek poczatku 8 edycji
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Azurix pisze:Najpierw bierzesz LD Generała a potem modyfikujesz o -1. Czyli najpierw oddział ma 8. Następnie bierze liderkę od Generała więc ma 9, a na końcu ma -1 za Aurę, więc znów ma 8, proste. A co do tego, że MUSI korzystać, to musiał byś cały cytat przytoczyć, albo ja musiał bym RB przeszukać, bo miałem wrażenie, że gdzieś czytałem o tym, że jeśli twoja własna liderka jest większa to nie musisz korzystać z innej.
FAQ do Rulebooka, strona 3:
Page 107 – The General, Inspiring Presence
Change “within 12" use his Leadership instead” to “within 12"
may use his Leadership instead”
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Leoh

Ad1. Przeczytaj sobie warunki przyjmowania challengy. Możesz przyjąć dowolną postacią w oddziale który jest w walce z oddziałem z którego jest wyzywający, nie musisz być tym modelem w B2B.

Masz przeciwnika na flance idzie challeng, możesz go przyjąć.

Aura of Dark Majesty i Ld generała chyba została wyjaśniona :) Zaglądaj też do FAQ, tam sporo kwestii jest wyjaśnionych lub poprawionych względem RB. Np to Inspiring Presence
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Oi,
Assasin byl ukryty w oddziale, ktory zostal calkowicie zniszczony, zanim Assasin sie ujawnil.
1. Czy Assasin moze sie pojawic i tak?
2. Czy Assasin jest zabity i sa za niego punkty?

I jeszcze, dla potwierdzenia, Skavenscy Rabowie przegrali walke, ale ustali dzieki Steadfast, zeby zrobic Combat Reform, testuja Ld 2?

I ostatnie, Banner Mork's Totem, stoi B2B ze Storm Bannerem. Storm Banner byl wlaczony na poczatku tury, czy Sztormowa dziala?
A jezeli Sztormowa nie byla jeszcze odpalona, to czy mozna ja odpalic?
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ninjaska pisze:Oi,
Assasin byl ukryty w oddziale, ktory zostal calkowicie zniszczony, zanim Assasin sie ujawnil.
1. Czy Assasin moze sie pojawic i tak?
2. Czy Assasin jest zabity i sa za niego punkty?

I jeszcze, dla potwierdzenia, Skavenscy Rabowie przegrali walke, ale ustali dzieki Steadfast, zeby zrobic Combat Reform, testuja Ld 2?

I ostatnie, Banner Mork's Totem, stoi B2B ze Storm Bannerem. Storm Banner byl wlaczony na poczatku tury, czy Sztormowa dziala?
A jezeli Sztormowa nie byla jeszcze odpalona, to czy mozna ja odpalic?
Assek wersja 2, jest to chyba opisane w rulebooku do szczurów

Reform jest na steadfascie, jedyny wyjatek jest taki że nie możesz uzywać generalskiej (RAW RAW i jeszcze raz RAW ; p). btw wtf is rabowie xD?

To było jakoś uściślane i nie pamiętam dokładnego wyniku głosowania. Imo sztorm jak najbardziej działa, gdyż istnieje niezależnie od przedmiotu, który tylko go odpala. Z drugiej strony np przy Herdstone jest wyraxnie powiedziane że zniszczony znika. z Ty mże herdstone ejst fizycznym obiektem na stole a sztorm z bannera nie. Można to tez interpretować tak, że banner podtrzymuje sztorm, wtedy byłoby tak ze sztandar znika = sztorm znika. natomiast na 100% nie można jej odpalić
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Shino pisze: niebardzo. Np. assasin de nie moze uzyc cloaka jesli nie jest ujawniony. niezaleznie na kogo by mial go chciec uzyc. Imo tak samo jest z innymi rzeczami.
To ciekawe zagadnienie. Na stole - poza stołem.

Ostatnio mieliśmy taką sytuacje, że generała wrogiej armii wampirów zginął, a drugi wampir który mógłby utrzymywać armie wybiegł za stół w pogoni. Armia posypała się w turze śmierci generała, i ....... na początku następnej tury dalej nie było żadnego czarodzieja z magią wampiryczną - wrócił dopiero w Remaining Moves. W booku do VC jest wyraźnie napisane, że armia po śmierci generała nie sypie się, jeżli jest na stole jakiś inny czarodziej z ichniejszą magią.

Sypie się, czy się nie sypie dodatkową turę zanim czarodziej wróci na stół? :)

My przyjęliśmy chyba wykładnie językową i było sypanie :)

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Pytanko - czy jeźdźcy na demigryfach mogą być ścięci przez KB ?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

nie, bo są MC
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

-Qc- pisze:
Assek wersja 2, jest to chyba opisane w rulebooku do szczurów
A widzisz, znaczy musze przeczytac. Dziekuje bardzo.
-Qc- pisze: Reform jest na steadfascie, jedyny wyjatek jest taki że nie możesz uzywać generalskiej (RAW RAW i jeszcze raz RAW ; p). btw wtf is rabowie xD?
No wlasnie wg mnie jest tam napisane 'unmodified Ld', co by wskazywalo na Ld 2 (s.55). Ale poniewaz wyszlo kilka FAQ, to nie jestem taki przekonany. Pamietam, zebyl FAQ zmieniajacy zasade Steadfast, czy obejmowal rowniez to?
Rab to oczywiscie niewolnik. 8)
-Qc- pisze: To było jakoś uściślane i nie pamiętam dokładnego wyniku głosowania. Imo sztorm jak najbardziej działa, gdyż istnieje niezależnie od przedmiotu, który tylko go odpala. Z drugiej strony np przy Herdstone jest wyraxnie powiedziane że zniszczony znika. z Ty mże herdstone ejst fizycznym obiektem na stole a sztorm z bannera nie. Można to tez interpretować tak, że banner podtrzymuje sztorm, wtedy byłoby tak ze sztandar znika = sztorm znika. natomiast na 100% nie można jej odpalić
Dzieki, tez zagralbym, ze odpalony wciaz dziala, natomiast nie mozna go odpalic potem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Dzieki za odpowiedzi.
W ramach podsumowania znalazlem tez jak radziliscie w uscisleniach oraz FAQu odpowiednie paragrafy:
Uscislenia sedziowskie:
Modyfikatory zmniejszające wartośd LD a zasada Inspiring presence
Jeśli jedno źródło modyfikuje wartośd LD generała i jednocześnie innych jednostek, które korzystają z LD generała, modyfikator jest nakładany na generalski LD jednokrotnie (tzn NIE robimy tak, że wpierw modyfikujemy LD generała w zasięgu demonicznego sztandaru o -2, potem ten LD przekazywany jest jednostce w zasięgu sztandaru i ponownie zmniejszany o dwa - jeden modyfikator działa na LD generalski jeden raz).

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

stormverminy i grey seer zostały wystrzelane, został sam dzwon, leci w niego sygnaturka z deatha, i co teraz, dzwon ma ld0 czy raczej nie można tego czaru rzucić w pusty dzwon? (zagraliśmy biorąc ld od rat ogra)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

-Qc- pisze: Reform jest na steadfascie, jedyny wyjatek jest taki że nie możesz uzywać generalskiej (RAW RAW i jeszcze raz RAW ; p). btw wtf is rabowie xD?
No wlasnie wg mnie jest tam napisane 'unmodified Ld', co by wskazywalo na Ld 2 (s.55). Ale poniewaz wyszlo kilka FAQ, to nie jestem taki przekonany. Pamietam, zebyl FAQ zmieniajacy zasade Steadfast, czy obejmowal rowniez to?
Rab to oczywiscie niewolnik. 8)
[/quote]

bonus ze skaveńskiej liderki jest generalnie liczony do każdego unmodifed testu z wyjątkiem snajperek z deatha (bo wtedy liczy sie LD modelu a w przyapdku steadfasta chodzi o LD unitu)

dzwon ma LD od ogra
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Maciek Paraszczak pisze:
Ostatnio mieliśmy taką sytuacje, że generała wrogiej armii wampirów zginął, a drugi wampir który mógłby utrzymywać armie wybiegł za stół w pogoni. Armia posypała się w turze śmierci generała, i ....... na początku następnej tury dalej nie było żadnego czarodzieja z magią wampiryczną - wrócił dopiero w Remaining Moves. W booku do VC jest wyraźnie napisane, że armia po śmierci generała nie sypie się, jeżli jest na stole jakiś inny czarodziej z ichniejszą magią.

Sypie się, czy się nie sypie dodatkową turę zanim czarodziej wróci na stół? :)

My przyjęliśmy chyba wykładnie językową i było sypanie :)
Dołączam sie do pytania.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

table to nie to samo co board. on table = w grze, on board = na stole.

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Lidder pisze:table to nie to samo co board. on table = w grze, on board = na stole.
ok czyli sie nie sypie armia "..there is one or more friendly Wizards on table who know spells from LoV, no unit needs to take this LD test", thx

Zablokowany