HE Kowbojowe Euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Re: HE Kowbojowe Euro

Post autor: Kosa »

WojtuśŚ pisze:Pomyśl nad przedmiotem, co daje eteryczność. Kowboj z eterykiem na orle, lub nawet mag może być fajny.
40 spearelfów jest zajebistym klockiem do walki.
Zamiast 10 WL chyba lepsze 10 PG - to jest imo bardzo twarde i może trzymać BOS zamiast BSBka
to nie ta edycja :)

Co do spearelfów. Grałem trochę na duzym klocku. Łucznicy lepsi ale to zapewne kwestia reszty rozpy albo nieumiejętności z mojej strony (rozegrałem z takim klockiem z 15 bitew pewnie). Jedyny ich sens to sygnatura z beasta/brzytwa na nich ale to za dużo zmiennych.

Może wypróbuj pewien pomysł skoro chcesz kombinować :mrgreen:

Arcy z BoHem i beastem, wielu nobli z grejtem i jakimś tanim stafem (tak ze 6 aby ich było :D).
Olej łuki, daj ze dwa porządne 40 osobowe klocki spearów. 2 bolce i orły. W specialach ze 30 PG ale WL też mile widziani.
Nobli wciskasz do spearów i liczysz na ifke z +3 do ataków i siły w 12" i niszczysz :twisted: w razie czego sygnaturka też fajna.

Ewentualnie jak masz tych kowboji to może daj arcego właśnie z beastem i BoH... wtedy nagle staną się niezłymi maszynami do zabijania, 6 ataków, asf na wysokiej I, 9 siły...w razie czego 6 tafa. Może tak się pobaw? :)

Np tak:


Unnamed2500 Pts - High Elves Army

1 Archmage @ 360.0 Pts
Magic Level 4
Book of Hoeth [100.0]

1 Noble @ 222.0 Pts
Lance; Dragon Armour; Shield; Battle Standard
Helm of Fortune [25.0]
Guardian Phoenix [25.0]
1 Great Eagle @ [50.0] Pts

1 Noble @ 193.0 Pts
Great Weapon
Armour of Caledor [25.0]
Dawnstone [25.0]
1 Great Eagle @ [50.0] Pts

1 Noble @ 191.0 Pts
Heavy Armour; Shield
Sword of Might [15.0]
Dragonhelm [10.0]
Luckstone [5.0]
Potion of Strength [20.0]
1 Great Eagle @ [50.0] Pts

39 First Spear Elves @ 390.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard Bearer; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
1 Captain @ [10.0] Pts

9 Archers @ 125.0 Pts
Longbow; Musician
1 Captain @ [10.0] Pts

10 Archers @ 115.0 Pts
Longbow; Musician

28 White Lions @ 453.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician
1 Guardian @ [12.0] Pts
Heavy Armour

23 White Lions @ 351.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Musician

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 111

Total Army Cost: 2500.0

Zabawa gwarantowana :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

zbyt dużo zmiennych losowych, zaczynając od rzutu na wiatry magii...
xYz

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

for fun :)

a nie chciałbyś zobaczyć tych kowboji z prawie 10Siły, każdy po 6 ataków i 6 tafa? :lol2:
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

10 PG:
-staje na manglera jak trzeba, wyciąga fanoli
-daje wsparcie w w walce
-oddział do trzymania maga/bsb
-walczy ze śmieciami i nie tylko
-trzyma BOS
-bije i nie ginie z takimi slavami itd w przeciwieństwie do WL
-ma 6I może coś podziałać z DE (witchki, Gwardia)

wdg mnie 10PG>10WL
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

WojtuśŚ pisze:10 PG:
-staje na manglera jak trzeba, wyciąga fanoli
Policzmy: 3d6 to jest średnio 10-11 hitów, czyli zostanie 5 PG, byle czym mozna to dobić, więc aby zabić manglera lepiej użyć ku temu łuczników aby zastrzelić, bądz po prostu orła.
Z fanolami podobnie, zalezy ilu ich doleci.
WojtuśŚ pisze: -daje wsparcie w w walce
A taki oddział WL go nie daje? :shock:
WojtuśŚ pisze: -oddział do trzymania maga/bsb
Łucznicy i tak do tego się lepiej nadają. Wolę wywalić 20 ileś ataków z S3, niż niecałe 10 z S4. W takiej sytuacji często może chodzić o stuborn/steadfast, PG są tego pozbawieni.
WojtuśŚ pisze: -walczy ze śmieciami i nie tylko
Co to za argument odnośnie wyższości 10PG nad 10WL? Uwierz, WL lepiej ogarną jakieś śmieci jeśli uda się im coś złapać.
WojtuśŚ pisze: -trzyma BOS
To nie 7 edycja. BoS jest najbezpiecnziejszy w sporej ilości piechoty bądz na BSB.
WojtuśŚ pisze: -bije i nie ginie z takimi slavami itd w przeciwieństwie do WL
Hmm, z 40 śmiecio-piechoty padną tak samo jak WL, tylko trochę wolniej. 40 ataków, trafia powiedzmy 17, przebije 8, 4 PG mniej, cóż niby w 6 mają zrobić czy nawet w 7?
WojtuśŚ pisze: -ma 6I może coś podziałać z DE (witchki, Gwardia)
jak wyżej, tylko, że tutaj już jest masakra
WojtuśŚ pisze: wdg mnie 10PG>10WL
jak dla mnie bardzo słabe argumenty.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Kosa pisze:
WojtuśŚ pisze: -bije i nie ginie z takimi slavami itd w przeciwieństwie do WL
Hmm, z 40 śmiecio-piechoty padną tak samo jak WL, tylko trochę wolniej. 40 ataków, trafia powiedzmy 17, przebije 8, 4 PG mniej, cóż niby w 6 mają zrobić czy nawet w 7?
Nie do końca rozumiem jak naliczyłeś 40 ataków ze slavów.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

pykło mi się, ok moze być i 30, czy to coś zmienia? :)
Z resztą wystarczy porównać koszty takich oddziałów.
Do zabijania wielkiego ale rzadkiego gówna nadają się tylko SM jesli chodzi o niewielki oddział typu 10 kolesi.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Ja naliczyłem 10 ataków (ew. 21 jak stoją w hordzie), ale ogólnego wyniku takiego starcia to faktycznie nie zmienia i wydaje mi się, ze bez względu na to czy będą to WL, PG czy SM i tak w końcu spłyną lub zostaną znacznie zmniejszeni.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Kosa, zastanowiłeś się nad tym co napisałeś? Napisałeś byle bzdury, byle tylko spławić. Pewnie, jak to napisałeś kwestia Twoich nieumiejętności. Infantylne nieco. :roll:
Policzmy: 3d6 to jest średnio 10-11 hitów, czyli zostanie 5 PG, byle czym mozna to dobić, więc aby zabić manglera lepiej użyć ku temu łuczników aby zastrzelić, bądz po prostu orła.
Z fanolami podobnie, zalezy ilu ich doleci.

Grasz w tą grę wgl? Grałeś kiedyś z orkami w nowej edycji? Jak z 10-11 hitów ginie 5PG? Dla uzupełnienia argumentu policzę za Ciebie: 10,5 hita, rani 8,74, ginie 4,37, trochę bliżej 4 niż 5 ;) Po tej akcji PG jeszcze nie tracą pkt.
A taki oddział WL go nie daje? :shock:
Daje.
Łucznicy i tak do tego się lepiej nadają. Wolę wywalić 20 ileś ataków z S3, niż niecałe 10 z S4. W takiej sytuacji często może chodzić o stuborn/steadfast, PG są tego pozbawieni.
Podpowiem, że wpakowanie oddziału z magiem w CC zazwyczaj kończy się utratą maga wartego 3 duże punkty, co także wiąże się z utratą magii i antymagii. Polecam też tobie nigdy nie pakować maga do CC.
Co to za argument odnośnie wyższości 10PG nad 10WL? Uwierz, WL lepiej ogarną jakieś śmieci jeśli uda się im coś złapać.
Taki, że śmiecie zabijają WL łatwiej niż PG, a PG zabijają śmiecie niedużo gorzej niż WL.
To nie 7 edycja. BoS jest najbezpiecnziejszy w sporej ilości piechoty bądz na BSB.
Gdy BSB ma BoS, to sam nie jest bezpieczny, a gdy jest w WL, to tych WL jest mało, mało WL drastycznie zmniejsza ich potencjał bojowy. Tak, drastycznie.
Hmm, z 40 śmiecio-piechoty padną tak samo jak WL, tylko trochę wolniej. 40 ataków, trafia powiedzmy 17, przebije 8, 4 PG mniej, cóż niby w 6 mają zrobić czy nawet w 7?
Znowu wykazujesz się brakiem umiejętności matematyki, lub grania w WFB. Żeby wypłacić 40 ataków PG musieliby stać w przynajmniej 12 w szeregu, a slavy 14, co w praktyce jest niemożliwe, zwłaszcza, gdy PG jest 10. A slavy zabijają PG dwa razy wolniej niż WL, z kolei tak samo, jak wcześniej, PG zabijają slavów raptem 1/6 gorzej niż WL.
jak wyżej, tylko, że tutaj już jest masakra
Tym razem zadanie dla Cb, policz jak zabijają gwardię/witchki WL, a jak PG, oraz które z nich okażą się lepszym wsparciem przeciwko powyższym przeciwnikom.
Ostatnio zmieniony 5 lip 2012, o 10:09 przez Wojtuś, łącznie zmieniany 1 raz.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

lol - fajnie by Wojtuś było żebyś wiedział z kim rozmawiasz :) KOSA ! nie Korhil ...powtórz :mrgreen:

W moim małym móżdżku przeanalizowałem sprawę różnic między PG a WL i Bos i głosuje na PG. Już mówię dlaczego. Przeżywają znacznie lepiej niż WL a nie jest to oddział do walki - tylko do trzymania maga . Jak dojdzie do combatu to tak czy inaczej 10 tka zginie łatwo (jeśli dojdzie do takiego kombatu to znaczy ,że przegrałeś tak czy inaczej i 10 wl nie zmienią tego)

Inną sprawą jest absurdalność pomysłu wystawiania oddziału za 250 pkt z Bos który nic nie robi....bunkier dla maga nie może tyle kosztować - jest to czysta herezja :)...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Kosa. Przepraszam chłopaki za pomyłkę.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

No i co im po wardzie, jak nie maja stubborna? Gina ciezej, ale nie maja uderzenia, nie maja stubborna i podobnie spadaja od pestek.
BoS jest zbyt istotny by ryzykowac, ze latwo spadnie, wiec i tak wole wrzucic go na WL i miec ich mniejsza liczbe na 1 oddziale, ale ogolnie wiecej WL w rozpie niz nosic go na noblu czy specjalnym oddziale do chowania sie w lesie.

9tka WL z muzykiem to 141 pkt - i duzo, i malo. Ani szeregow nie zdejmie, ani nie nadaje sie do wyslania na front czegokolwiek, ale te 9A S6 nie moze byc ignorowane, mozna dopchnac na bok uniemozliwiajac reform, czysci smieci i nie tylko - czesto spotykane 5/6tki kawy czy to imperialnej, czy to WoCHu wciaga nosem, a cena podobna - i kowboja przegoni, i arcymaga przygarnie, i na stubbornie ustoi prawie wszystko, co 9 ran kresce nie wklepie.
Po 2 kolejnych bitwach do standardowej rozpy z AMka wrzuce na bank 2x 10 WL.

W ogole to strasznie wkurzajace, ze i SM, i PG w kazdej innej armii z takimi statami, ASF etc - byliby must have, ale u HE cholerni WL sa lepsi przez tego stubborna...

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

WojtuśŚ pisze:
Grasz w tą grę wgl? Grałeś kiedyś z orkami w nowej edycji? Jak z 10-11 hitów ginie 5PG? Dla uzupełnienia argumentu policzę za Ciebie: 10,5 hita, rani 8,74, ginie 4,37, trochę bliżej 4 niż 5 ;) Po tej akcji PG jeszcze nie tracą pkt.
Zapewne dużo dłużej od Ciebie :) ojej, zostanie nie 5 ale 6 PG. Oni wiedzieli, że mangler ich nie zabije, ale każdy z tej szóstki wie, że i tak czeka go śmierć w chwale na tym polu bitwy. Naprawdę wierzysz, że 6 PG jest dużo silniejsza niż piątka, heh, optymista :)
WojtuśŚ pisze:
Podpowiem, że wpakowanie oddziału z magiem w CC zazwyczaj kończy się utratą maga wartego 3 duże punkty, co także wiąże się z utratą magii i antymagii. Polecam też tobie nigdy nie pakować maga do CC.
Szkoda słów na tą wielce nieudaną i kompromitującą argumentację. W takim razie łucznicy i tak lepiej się nadają do trzymania magów i BSBka nie wchodząc w combat. Zazwyczaj jest ich 20+
WojtuśŚ pisze:
Taki, że śmiecie zabijają WL łatwiej niż PG, a PG zabijają śmiecie niedużo gorzej niż WL..
Rozumiem, że 5 cięzkiej kawy również traktujesz jako śmieci? Z resztą po 10 ataków WL nie będzie żadnego smiecia. W sumie nie wiem co uważasz za śmieć w wfb. Zajrzyj albo popytaj w slangu cóz to znaczy. WL zabijają smiecia od razu, PG niekoniecznie.
WojtuśŚ pisze:
Gdy BSB ma BoS, to sam nie jest bezpieczny, a gdy jest w WL, to tych WL jest mało, mało WL drastycznie zmniejsza ich potencjał bojowy. Tak, drastycznie...
No fakt, dlatego lepiej dać w jeszcze miejszy klocek PG, albo spójrzmy inaczej płacisz 212 pkt za +d3 power dicy? :shock:
WojtuśŚ pisze:
Hmm, z 40 śmiecio-piechoty padną tak samo jak WL, tylko trochę wolniej. 40 ataków, trafia powiedzmy 17, przebije 8, 4 PG mniej, cóż niby w 6 mają zrobić czy nawet w 7?
WojtuśŚ pisze:
Znowu wykazujesz się brakiem umiejętności matematyki, lub grania w WFB. Żeby wypłacić 40 ataków PG musieliby stać w przynajmniej 12 w szeregu, a slavy 14, co w praktyce jest niemożliwe, zwłaszcza, gdy PG jest 10. A slavy zabijają PG dwa razy wolniej niż WL, z kolei tak samo, jak wcześniej, PG zabijają slavów raptem 1/6 gorzej niż WL...
Naucz się czytać posty pod postami, wtedy życie jest prostsze :) . No i co z tego? Gra i tak nie warta świeczki, blokować oddziałem za 212 z 3 magami oddział slavów ;) oczywiście żartuje, ale 10 PG to 150 pkt, a 40 slavów? I prawdopodobnie to slavy będą w ostateczności górą.
WojtuśŚ pisze:
Tym razem zadanie dla Cb, policz jak zabijają gwardię/witchki WL, a jak PG, oraz które z nich okażą się lepszym wsparciem przeciwko powyższym przeciwnikom.
Wszystko jedno. I tak nasz piechota dostani bęcki oddając głupi punkty. Dlatego łucznicy.

Na sam koniec naucz się czytać ze zrozumieniem posty. Ja wykaywałem słąbości PG jak i WL np w starci z witchkami, bądz slavami ci i ci mają mizerne szanse na cokolwiek. Zamiast 10 PG zdecydowanie wolałbym 10 WL, bądz 2x5 SM i tą ostatnią opcję bym wybrał
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Kosa szanuj Wojtusia on już co najmniej od 3 lat nie nois pieluch i klepną Andrzeja 11-9! ^^

A zeby być na temat - BoS na BSB albo na 27 Wl ^^
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

-Qc- pisze: na 27 Wl ^^
nie da rady ;)

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Koncepcja BoS'a na WL jest slaba, strasznie podraza oddzial, zmniejsza liczbe wl i wieksza szansa ze go stracimy.
najlepsze co ktos wymyslil to BSB z BoS ten build nie ma wad poprostu... :)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Szwentas
Masakrator
Posty: 2200
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Szwentas »

tym kimś był zdajsie Robson...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Kosa, Twoja rozpiska nie jest legalna na Euro.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

ODPOWIEDZ