Początkujący

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
terorystaxxl
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Włocławek

Początkujący

Post autor: terorystaxxl »

Witam.Niedawno zainteresowałem się tym tematem.Oglądam od niedawna rozgrywki we Włocławskim WCK-u(grają tam ludzie z klubu FENIX).Mam niestety pecha gdyż jak na razie nie miałem okazji pogadać z osobą, która gra Emipre.Polecono mi abym tutaj napisał.Jeżeli zły dział przepraszam.Chciałbym poprosić o przykładową rozpiskę dla początkującego na 2400, która pozwoli mi nie aż tak brutalnie wkręcić się w grę oraz porady dotyczące gry.

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: krilan »

Witaj!
Ja proponowałbym Ci zacząć od mniejszych punktów. 750-1000 na przykład, tak żebyś poznał oddziały, maszyny, bohaterów, technikę gry poszczególnymi jednostkami. Jeśli jesteś początkujący to nie ma co od razu lecieć w wielkie punkty. Jak pograsz na mniejszych to zobaczysz co się spisuje a co nie, które oddziały (bohaterów, maszyny) będziesz musiał rozwinąć (dokupić, wymienić) do przyszłych 2400+++ punktów.
Pozatym uważam że granie na rozpiskach zrobionych przez kogoś innego nie ma za dużego sensu, jak sam złożysz sobie rozpiskę to będziesz wiedział jak użyć odpowiednich oddziałów, zdolności... Oczywiście jeśli naprawdę uczysz się dopiero grać w warmłotka to pomoc w robieniu rozpiski jest mile widziana.
Ja proponuję dla początkującego na 750 pkt:

Herosi:
Mag lvl2, Ironcurse Icon (5pkt) --- 105pkt
Inżynier --- 65pkt

Cory:
27 halabardników FCG -----192pkt
detaczment 5 łuczników --- 35pkt
5 konnicy --- 110pkt

Specjale:
działo --- 120pkt

Rary:
helblaster --- 120pkt

RAZEM: 747pkt

Mag jest generałem i wskakuje do halabardników, z ironcurse icon ma warda 6+ przeciw atakom maszyn razem z halabardnikami. Detaczment łuczników uczy grania detaczmentami i męczy śmieci wroga ostrzałem.
Razem stoją przy maszynach żeby je chronić.
Konnica, jako że mobilna i wytrzymała może postraszyć flanki.
Inżynier przy helblasterze uczy grania tą silną kombinacją.
Działo poluje na maszyny, pojedynczych bohaterów wroga.
Rozpa wymyślona na szybko, raczej defensywna ze względu na helblastera, 24 cale zasięgu każą trzymać się reszcie armii w jego pobliżu, halabardy robią tu za bunkier. Helblaster daje niezłą osłonę pozostalym oddziałom z inżynierem i swoją siłą ognia.
Jak trzeba by do przodu iść (bo przeciwnik jeszcze bardziej defensywny) to mag do łuczników wskakuje a halabardy i konnica hajda do przodu.
Oczywiście można złożyć inne rozpiski (samą konnicę, samą piechotę i maszyny), z warior priestami którzy są teraz dużym boostem dla oddziałów, sztandarowym armii który jest teraz mus dla imperium (w tej rozpie go nie ma bo punktów brakło i procenty nie pozwoliły) i innymi gadżetami. Imperium ma teraz bardzo elastyczną i zrużnicowaną armię i pozwala na grę naprawdę zróżnicowanymi ustawieniami bohaterów, jednostek i maszyn.
Najważniejsze żebyś pograł i sam zobaczył co i jak działa i co ci pasuje a co nie.

Awatar użytkownika
Dyd
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Dyd »

Ja proponowałbym Ci zacząć od mniejszych punktów (...) Jeśli jesteś początkujący to nie ma co od razu lecieć w wielkie punkty. Jak pograsz na mniejszych to zobaczysz co się spisuje a co nie, które oddziały (bohaterów, maszyny) będziesz musiał rozwinąć (dokupić, wymienić) do przyszłych 2400+++ punktów.
Pozatym uważam że granie na rozpiskach zrobionych przez kogoś innego nie ma za dużego sensu, jak sam złożysz sobie rozpiskę to będziesz wiedział jak użyć odpowiednich oddziałów, zdolności...
+1
Kolega mądrze prawi !

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Zgadzam się z przedmówcą :roll:

Jednak dodam ,że skoro dopiero zaczynasz to graj bitwy takimi rozpiskami ,żeby niekoniecznie były silne ,ale żeby zawierały jak najwięcej różnych typów oddziałów. Pomoże Ci to poznać jednostki i lepiej zdecydujesz co najpierw kupisz. Lepiej wiedzieć od czego zacząć ,niż wydawać kasę na zbędne modele ,którymi później nie grasz (jak w moim przypadku) :lol2:
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
terorystaxxl
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: terorystaxxl »

Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Mishu
Masakrator
Posty: 2267
Lokalizacja: Fenix Włocławek

Post autor: Mishu »

I skoro jesteś z Włocławka to napisz do użytkownika Shinue, to Cie wpisze do klubu i będziesz miał dostęp do Włocławskiego działu na forum.
Obrazek

Awatar użytkownika
Unspeakable
Warzywo
Posty: 11
Lokalizacja: K-ce i okolice:)
Kontakt:

Post autor: Unspeakable »

W jakiej formacji najlepiej wystawic kloc 40 halabardników ? Horda 4x10?
TK , HE , Empire

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Prawie zawsze horda 10x4, czasami w szczególnych sytuacjach (gdy jest potrzebny steadfast) to 5x8.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jeśli mają walczyć z czymś, czemu mogą zagrozić to tak. Jeżeli nie są w stanie zrobić krzywdy to chyba lepiej 8x5 i liczyć na steadfast.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

vampire1308
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: vampire1308 »

Witam jestem początkujący i pytanie takie czy opłaca się kupić batalion do Empire czy odrazu kupowac pojedyńczo??
w batalionie jest:
20 Halberdies
10 Handgunners
8 Reiksguard Knights
1 Great Cannon Witch 3 Crew

zamierzam także kupić kapitana 1 lub 2 i jednego generała. z tego co się zorjętowałem to najlepiej mic po 40 piechoty i conajmniej 2*20 Strzelców.
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź w tym temacie:)

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

lepiej zainwestować w oddzielne boxy kawaleria, demigryfy, działa, czołg, bohaterowie. Gdyż tym z pewnością sobie pograsz.
Chyba mówisz o starym batalionie (swoją drogą nie wiem skąd można taki obecnie dostać) Działo to podstawa w tej armii. Stary batalion był lepszy, dlatego że było w nim działo, w obecnym batalionie sens ma jedynie zakup 20 piechoty i 8 kawalerzystów - nie warto dawać za nie prawie 300 zeta, no chyba, że zakupisz ten zestaw i zostawisz sobie te jednostki a resztę sprzedasz na allegro lub ebayu.

edit@fakt - chodzi o nowy. na cytadeli jest jeszcze chyba stary do dostania.
Ostatnio zmieniony 7 sie 2012, o 14:58 przez rob, łącznie zmieniany 2 razy.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Mylisz się rob ,kolega rozpisał nowy batalion. W starym nie było działa ,ale byli Greatswordzi.

http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1530104a
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

vampire1308
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: vampire1308 »

własnie sprawdziłem i to jest nowy batalion. pytanie tylko czy opłaca się go wziąść i zacząć grać czy lepeij ciułać po kilka oddziałów??
np 40 piechoty 20 strzelających itd...

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

zamierzam także kupić kapitana 1 lub 2 i jednego generała. z tego co się zorjętowałem to najlepiej mic po 40 piechoty i conajmniej 2*20 Strzelców....[/quote]

1.Szczerze mówiąc kapitan ,gdy nie jest BSB (sztandarowy armii) to ma mały sens na polu bitwy.
2.Generał również nie jest przydatny
3.40 halabardników jest super ,zamiast 2 x 20 strzelców doradziłbym bardziej albo konnicę (rycerzy) albo drugą 40 halabardników.
4.Bardzo dużą zaletą armii Imperium są Kapłani Sigmara. Mają bardzo pomocne modlitwy ,dają oddziałowi nienawiść (bardzo przydatna zasada) oraz są śmiesznie tani punktowo za to co robią.Radzę kupić ich niż kapitanów
5.Bez działa ani rusz :wink:
6.W tej grze dużą rolę odgrywa magia ,więc też bym się nad tym panem zastanowił.
7.Podpatrz rozpiski innych w odpowiednim dziale na forum ,często można tam wyczaić co jest dobrą opcja do kupienia
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Kordelas pisze: 1.Szczerze mówiąc kapitan ,gdy nie jest BSB (sztandarowy armii) to ma mały sens na polu bitwy.
Nieprawda - pegaz, hold the line.
Kordelas pisze:2.Generał również nie jest przydatny
Niekoniecznie - czasami warto mieć ekonomicznego lorda z Ld 9
Kordelas pisze:3.40 halabardników jest super ,zamiast 2 x 20 strzelców doradziłbym bardziej albo konnicę (rycerzy) albo drugą 40 halabardników.
No generalnie strzelanie BS'owe, przy SLOS to nieporozumienie dla Imperium.
Kordelas pisze:4.Bardzo dużą zaletą armii Imperium są Kapłani Sigmara. Mają bardzo pomocne modlitwy ,dają oddziałowi nienawiść (bardzo przydatna zasada) oraz są śmiesznie tani punktowo za to co robią.Radzę kupić ich niż kapitanów
Nie 'zamiast', tylko 'oprócz' :)
Kordelas pisze:5.Bez działa ani rusz :wink:
Prawda
Kordelas pisze:6.W tej grze dużą rolę odgrywa magia ,więc też bym się nad tym panem zastanowił.
Bez maga nie wychodzimy z domu.
Kordelas pisze:7.Podpatrz rozpiski innych w odpowiednim dziale na forum ,często można tam wyczaić co jest dobrą opcja do kupienia
Niekoniecznie - to zależy czy chcesz grać wymaksowanym-jedynymslysznym-imperialnym-turniejowym-standardem, czy po prostu jednostkami, które się podobają.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

vampire1308
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: vampire1308 »

nie nastawiam się na turnieje chcę raczej pograć sobie fanowsko z jednostkami które mi się podobają np. Kurt Helborg

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Byro pisze:Nieprawda - pegaz, hold the line.
Pegaz - OK ,przyznaje ,że o nim zapomniałem ,ale co do HtL - potrzebna zasada ,ale przecież ma ją również BSB.
Byro pisze:Niekoniecznie - czasami warto mieć ekonomicznego lorda z Ld 9
Arcykapłan
Byro pisze: Niekoniecznie - to zależy czy chcesz grać wymaksowanym-jedynymslysznym-imperialnym-turniejowym-standardem, czy po prostu jednostkami, które się podobają.
Nie nie [-X :P .Ja osobiscie jestem zwolennikiem grania głównie dla klimatu ,ale chodzi mi o to ,że można tylko zerknąć co się nadaje do gry.
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

vampire1308 pisze:nie nastawiam się na turnieje chcę raczej pograć sobie fanowsko z jednostkami które mi się podobają np. Kurt Helborg
no to ten batalion jest ok. kupuj nawet takie dwa i graj. powodzenia.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

vampire1308
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: vampire1308 »

ok a czy do tych batalionów np. działo jeszcze jedno i ze 2 magów plum jakiś kapłan??

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

W batalionie masz już działo, wiec jeśli kupujesz dwa to dział na początek na pewno wystarczy. Magów i kapłana na pewno warto dokupić i jeszcze demigryfy najlepiej.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

ODPOWIEDZ