Pytania początkujących i niepewnych 2

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytania początkujących i niepewnych 2

Post autor: Paraszczak »

1. To jest możliwe. Kula armatnia zatrzymuje się jeżeli nie zabije Monstrous Cavalry/Infantry/Beast lub Monstera to dalej nie leci.

2. 2 herosów może zrobić oddział ale nie na Pegazach. Nie można wtedy zrobić oddziału, bo characters cannot join flying units.

3. Nie ma czegoś takiego jak oddział 2 herosów na Pegazach. Jeśli złączysz 2 herosów on foot z czego 1 będzie ItP to cały oddział nie uzyskuje ItP, bo musi być "majority".

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

stajesz cal przed smokiem tak? minimum działo może zadeklarować cal czy dwa? jeśli cal to trafia cię tylko na 2 na artyleryjce (4 już nie siada bo podstawka rydwanowa ma 4 cale) jeśli 2 cale zadeklaruje przed smokiem to trafia go na 4 ( 6 chyba już nie siada tak? 2 cale +4 cale dają 6..więc) ...etc etc...zmniejszamy więc szansę trafienia smoka do 15%...dobrze kombinuje czy popełniam jakiś błąd??
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Działo może zadeklarować ile chce, natomiast trafia Ci smoka tylko przy 2 wynikach na artillery dice. Jeśli zadeklaruje 10 cali od końca podstawki, to trafi Ci smoka tylko na wyniku 10 lub 8. Reszta będzie za krótka i bounce wpadnie w Pokemona. Jeśli zadeklaruje pomiędzy 9,5 a 8,5 cala od końca podstawki, to trafi Ci smoka na rzucie 8 lub 6. 10 przeleci a 2 i 4 grzęźnie w Pokeminie.
To daje jakieś 66% odporności na Cannony.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

hmmm...no tak - o ile kraniec podstawki jest sporny to zawsze może powiedzieć 9 cali i trafi na 8 i 6....
Tak czy inaczej na takie ogry chyba warte rozważenia...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Na takie Ogry to akurat nie, bo ich Cannony chodzą 6"...a to akurat tyle żeby Ci po kancie wygarnąć w samego Smoka.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

no tak :) zapomniałem! :).... no cóż raczej ostateczność ale warto mieć taką opcję a nie po prostu wystawić się na strzał z działa:)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Rasti pisze:
Macias pisze: 2. oczywiście, ze można robić oddział z herosów. Jedynym warunkiem jest to, że nie mogą latać, czyli z pegazistów nie zrobisz, ale z konnych już tak.
Wytłumaczysz mi, jak to działa i w ogóle jak tak można robić?
Bardzo prosto. Traktujesz jakiegoś herosa jak oddział (na takich samych zasadach jakby był np. pojedynczym kusznikiem, który ostał się z oddziału). Następnie dołączasz do niego innego herosa na takich samych zasadach jakby wchodził do normalnego oddziału, itd.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

To tak można? Fajnie :shock:

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Paraszczak pisze:1. To jest możliwe. Kula armatnia zatrzymuje się jeżeli nie zabije Monstrous Cavalry/Infantry/Beast lub Monstera to dalej nie leci.
Teraz tylko pozostaje rozstrzygnąć czy bohater na pegazie jest Monstrous Cavalry.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Eee? A czym ma być?

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

oczywiście ,że jest- gość (królik) zapewne słyszał ,że gdzieś coś dzwonili - zapewne chodzi o dyskusje na KB- i teraz usiłuje być mądry :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Post autor: MatthewKorona »

Gracie na małych klockach wariorrsów? Takich np. po 15? Opłacalna jest taka opcja? Czy bardziej jak już wystawiacie większe, np. 40 sztuk w hordzie?
Impossible is nothing.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Są świetni - jedna z najlepszych piechot w grze za 6 pkt!. Jednak przeważnie nie ma nich miejsca w corach :( .. jeśli wystawiasz maga ze sztyletem warto rozważyć 15-20 warriorów z banerem +1 do LD...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Znakomicie nadaj sie na mieso:-D
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Tak, niektórzy grają na 15 warriorów. Ostatnio coraz częściej, i coraz bardziej mi się podobają.

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Ja gram na 30 z magiczką (dagger) i bannerem +1 Ld. W razie czego mogą skutecznie powalczyć z inną piechotą i kowboja też to może pogonić, ogólnie lubię tą moją 30 warriorów :)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, o 22:45 przez DarkAngel, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Post autor: MatthewKorona »

Dzięki. :) Bo właśnie się zastanawiam nad kilkoma opcjami. Jako że jestem "noobem", chcę przetestować 40 w hordzie z magiczką i sztyletem, albo 2 x 15 jako jakieś mięso, blokowanie szarż czy osłona flank.
W każdym razie dzięki wielkie za opinie :)
Impossible is nothing.

Awatar użytkownika
MatthewKorona
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 196

Post autor: MatthewKorona »

Witam ponownie :)
Znów pytania natury taktycznej :)

1. Gdzie trzymacie czarki? Grałem, trzymając we włócznikach, gdy posiadała sztylet. A w jakichś specjalach trzymacie czarki? Gdy ma lifetaker'a dajecie do kuszników? Chciałbym zostać nakierowany na odpowiednią drogę :)
2. Warto kupować więcej niż 5ciu Colde One'sów? Przyda się większy klocek? Bo mam okazję do zakupu i się waham, na pewno będę miał takową 5-tkę.
3. Jakiś sprawdzony przepis na model Dreadlorda na Pegazie? Bo chciałbym mieć takie zestawienie, a ciężko mi cokolwiek znaleźć. Z tego co wiem, GW nie zrobiło modelu Dreadlorda na Pegazie.
4. Czarki najbardziej opłaca się wystawiać pieszo?
5. Gdy wystawiacie np. 20 Witchek, to w jakiej formacji? To samo tyczy się takich klocków innych jednostek, np. 20 Black Guard. Chodzi mi o to ile szeregów po ile modeli. Bardziej natury wizualnej, bo zawszę mogę zrobić reforma, ale chciałbym wykonać magnetyczne podstawki pod jednostki i nie wiem jak się za to zabrać.

Trochę tych pytań się nazbierało, byłbym ogromnie wdzięczny, gdyby ktoś chciał pomóc i mógł się podzielić wiedzą a zwłaszcza doświadczeniem z mniej obytym z Młotkiem graczem. :)
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Impossible is nothing.

Awatar użytkownika
Porarzka
Mudżahedin
Posty: 330
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Porarzka »

1. Jeżeli ma sztylet to oczywiście idzie do worriorsów, ale na euro jest nieopłacalne brać sztyletu strata punktów. Co do lifetakera to rzadko go biorę jest za drogi wolę wziąć dispel scrolla i guiding eye, i wtedy wchodzi do kuszników zazwyczaj 20-25.
2. Cold Onei większy klocek jest zbyt drogi i mniej mobilny. Cold'any mimo save 2+ szybko umierają więc radze ich trzymać z boku by szarżowali na flankę lub ich w ogóle nie brać zamiast nich wziąć parę odginaczek jak harpie lub Black Raidersów którzy mogą też niszczyć maszynki.
3.Osobiście nie mam ja nadal szukam.
4. Oczywiście czarki na pegazie to bardzo wygodna rzeczy trudno cię złapać i w ogóle, ale też niestety droga 50punktów wydaje się to mało, ale możesz za to kupić coś przydatniejszego.
5.Na to też nie odpowiem Ci :/

A teraz ja mam pytanie Czy Amulet Ognia Hellebron może też rozpraszać czar rzucony z iwki?? "Pierwszy czar rzucony na Hellebron i jej jednostkę w każdej fazie magii może zostać rozproszony na 4+ w rzucie k6. Rzut ten wykonuje się po innych próbach rozproszenia czaru."
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

1. Sztylet najlepiej do warriorów (są tani), IMHO Na EURO jeśli inwestujesz większą ilość punktów w magiczki, to sztylet i tak jest bardzo potrzebny. Ogólnie specjale raczej się pcha do walki, a CC to nie miejsce dla maga. Z kuszą może być gdzie chcesz, tylko należy pamiętać, że jak maszerujesz to nie strzelasz, chyba że masz zasadę skirmish. Trzeba też uważać by nie stracić LOS za łatwo.

2. 5'tka z muzykiem jest spoko, 10 z ASF może nieźle przyłożyć, od przybytku głowa nie boli, na 10 też da się grać.

3. Jest kilka opcji na Dredlorda, oraz na zwykłych herosów.

4. 2 metody są popularne 1. na piechotę, 2 na pegazie. Zbyt ryzykowne jest wystawianie na cold one, a na steedzie dawno nie widziałem by ktoś wystawiał.

5. ogólna zasada do szerokość tyle ile ma przeciwnik +2, chyba że są potrzebne ranki, to wtedy standard 5, no i zostaje congo line. Dla leniwych 6/7 też się sprawdza.

DL
1. Lord pegaz, Pendant, Crown of Command, Dragonhelm, Soulrender, Heavy armour, Sea Dragon Cloak.
2. BSB pegaz, Pendant, Dragonhelm, Great weapon, Heavy armour, Sea Dragon Cloak.
3. Pegaz Cloak of Hag Greaf, Dawnstone, heavy armour, Shield, Sea Dragon Cloak.
4. Pegaz, heavy armour, Enchanted Shield lub charmed shield, Sea Dragon Cloak, Dragon egg, Dragonbane gem.

Zablokowany