Turn

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Herr Flik
Wałkarz
Posty: 80

Post autor: Herr Flik »

O tak, to było niezwykle konstruktywne, może chociaż poparłbyś swoją tezę czymś ? Jakiś przykłąd, czemu moje twierdzenie jest błędne ? Sędzią nie jestem, nie będe się kłócić, jeśli ktoś mi powie, czemu jestem w błędzie. Ale twoje stwierdzenie jakoś mnie nie przekonało ...

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

to może jak dokładnie przeczytasz zasady to cię to przekona...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

na potrzeby turnu olewasz niepelny szereg.
wiec masz jakby formacje 3x2 - zmienia sie na 2x3. i dokladasz wtedy dopiero niepelny szereg (2 modele) na koniec - wiec max 2x4
rulebook sie klania

Herr Flik
Wałkarz
Posty: 80

Post autor: Herr Flik »

No i dzięki za wyjaśnienie. Tego mi brakowało, a nie jakichś komentarzy zbędnych.

Awatar użytkownika
Wych
Mudżahedin
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wych »

TruePunk pisze:na potrzeby turnu olewasz niepelny szereg.
wiec masz jakby formacje 3x2 - zmienia sie na 2x3. i dokladasz wtedy dopiero niepelny szereg (2 modele) na koniec - wiec max 2x4
rulebook sie klania
Ale jak sie obracasz spowrotem na to co bylo, a nie 4x2 :wink:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a wlasnie ze nie
bo formacja lancy juz nie wroci

jak nie wierzysz to zrob sobie ten manewr na 8osobowej lancy krok po kroku wg rulebooka

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

quas pisze:a wlasnie ze nie
bo formacja lancy juz nie wroci
kawałek niżej jest napisane że z zasady 'turna' wynika, że oddział wróci do pierwotnej formacji... więc IMO należy grać jak sie grało, i poczekać na jakąś erratę/uściślenie

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Błażej pisze:
quas pisze:a wlasnie ze nie
bo formacja lancy juz nie wroci
kawałek niżej jest napisane że z zasady 'turna' wynika, że oddział wróci do pierwotnej formacji... więc IMO należy grać jak sie grało, i poczekać na jakąś erratę/uściślenie
ten ostatni akapit, to jst raczej takie lopatologiczne wyjasnienie dla dzieci.. do czego glownie sluzy turn w warhammerze, IMO poki ktos czegos z tym nie zrobi, a mi sie wydaje ze nie zrobi.. to wyjmuje ksiazeczke, pokazuje ci strone 13 i tyle.. nawet obrazki sa na moja korzysc ;)

no more uciekanie klockami 5x5 chlopa spod losu smoka, starczy 1 zaziac, z dwoch glow ;)... tylko reform i bohaterskie przyjecie na klate.. a innego unitu na dupe :evil:

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

ten ostatni akapit, to jst raczej takie lopatologiczne wyjasnienie dla dzieci.. do czego glownie sluzy turn w warhammerze, IMO poki ktos czegos z tym nie zrobi, a mi sie wydaje ze nie zrobi.. to wyjmuje ksiazeczke, pokazuje ci strone 13 i tyle.. nawet obrazki sa na moja korzysc Wink
no i tak jak łopatologicznie jest wyjaśnione tak powinno działać... nie sądzę by autor umyślnie zawarł dwie sprzeczne zasady w opisie turna...

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Błażej pisze:
no i tak jak łopatologicznie jest wyjaśnione tak powinno działać... nie sądzę by autor umyślnie zawarł dwie sprzeczne zasady w opisie turna...
pytanie ktora zasada jest bledna ;) ale to juz nie nam rozstrzygac...

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

spoko. ale jak jest formacja 4x2 nie mozemy mowic o tym ze mamy niepelny szereg - bo mamy 4 pelne szeregi w liczbe 2 sztuk
wiec obracamy je na 2x4 i juz

Człekokształtny
Plankton
Posty: 2

Post autor: Człekokształtny »

Mam pytanie jeżeli szarżuję przykładowo lekką jazdą na flankę piechoty(5x4) i przegrywam starcie i załóżmy zdałem break'a to wtedy piechota ma prawo wykonać zwrot do przeciwnika i :

a) Dostawia 5 modeli do walki i ma szeregi

b) Dostawia 4 modele do walki i nie ma bonusu za szeregi(stoi w formacji 4x5)?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Człekokształtny pisze:Mam pytanie jeżeli szarżuję przykładowo lekką jazdą na flankę piechoty(5x4) i przegrywam starcie i załóżmy zdałem break'a to wtedy piechota ma prawo wykonać zwrot do przeciwnika i :

a) Dostawia 5 modeli do walki i ma szeregi

b) Dostawia 4 modele do walki i nie ma bonusu za szeregi(stoi w formacji 4x5)?
generalnie to pochrzaniles :) piechota jak dostaje szarze na flanke stoi 4x5 (a nie 5x4 ;) ), jak zdales breaka to koles obracajac sie traci szeregi, bo po obrocie jest w formacji 5x4 (nie 4x5 :) ) , generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..

zeby nie zakrecic bardziej, prawidlowa jest odp b

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..
ja zawsze odczytywałem 'ilość modeli w rzędzie' * 'ilośc rzędów'... 8)

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

generalnie to pochrzaniles Smile piechota jak dostaje szarze na flanke stoi 4x5 (a nie 5x4 Wink ), jak zdales breaka to koles obracajac sie traci szeregi, bo po obrocie jest w formacji 5x4 (nie 4x5 Smile ) , generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..
A co robisz jak jest niepelny szereg? Odlaczasz go od walki i wrzucasz na koniec nowej formacji czy zostawiasz przy przeciwniku?

Człekokształtny
Plankton
Posty: 2

Post autor: Człekokształtny »

Faktycznie troche to pochrzaniłem :) ale wiadomo o co chodzi. Dzieki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Murass pisze: A co robisz jak jest niepelny szereg? Odlaczasz go od walki i wrzucasz na koniec nowej formacji czy zostawiasz przy przeciwniku?
Wtedy nie mozesz sie obrocic bo zmniejszylo by to liczbe walczacych modeli

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

Czyli mozna sie obrocic w strone przeciwnika tylko wtedy, jak ostatni szereg jest pelny tak? Troche to glupie szczerze mowiac.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Murass pisze:
generalnie to pochrzaniles Smile piechota jak dostaje szarze na flanke stoi 4x5 (a nie 5x4 Wink ), jak zdales breaka to koles obracajac sie traci szeregi, bo po obrocie jest w formacji 5x4 (nie 4x5 Smile ) , generalnmie przyjmuje sie ze w wyrazeniach z rank x file, zawsze pierwsza jest liczba rzedow, druga ilosc modeli w rzedzie, przynajmniej ja tak zawsze przyjmowalem i odczytywalem..
A co robisz jak jest niepelny szereg? Odlaczasz go od walki i wrzucasz na koniec nowej formacji czy zostawiasz przy przeciwniku?
wrzucasz go na koniec

Awatar użytkownika
Murass
Wałkarz
Posty: 81
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Murass »

Ale jak wrzucasz go na koniec to moze zmniejszyc sie ilosc walczacych modeli, co jest niezgodne z zasada manewrow po walce.

ODPOWIEDZ