8 edycja - Pytania 3

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Re: 8 edycja - Pytania 3

Post autor: Rothand »

Ok dzieki! To wiercę dziurę dalej.
Jest napisane że jeździec traci bonus do armora.
Co jednak zrobić w przypadku węży TK? Necropole mają sava na 3+ jako model - nie ma tam podziału
że knight ma powiedzmy 5+ a serpent daje 2+ jak za barding...

co ze stompami? - skoro mount nie atakuje to z jakiej racji przysługują mu stompy?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Rothand pisze:Ok dzieki! To wiercę dziurę dalej.
Jest napisane że jeździec traci bonus do armora.
Co jednak zrobić w przypadku węży TK? Necropole mają sava na 3+ jako model - nie ma tam podziału
że knight ma powiedzmy 5+ a serpent daje 2+ jak za barding...
Wypadałoby uściślić.
co ze stompami? - skoro mount nie atakuje to z jakiej racji przysługują mu stompy?
Bo tak wynika z zasad.

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Imho chodzi o stompy od chociazby monstrous beastow np. fiendy atakujace domek. Natomiast w przypadku kawalerii, mounty nie uczestnicza w walce, co jest napisane przy opisie kawalerii (i kawalerii potworow), wiec stompow nie powinny wyplacac.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Furion pisze:Wypadałoby uściślić.
hmm zasada animated construct daje 5+ armour
opis stalkerów
Necropolis Knights have a total armour save of 3+. This takes into account the combined effects of the mounts Animated Construct special rule and the riders armour and high vantage point
czyli "dodano" jeszcze dwa punkty za to i te ptk są wymienione w opisie
z czego wysuwam wniosek, że jakby jeździec był na piechtę to ma 6+ armour save i tyle

@Furion
Furion pisze:
co ze stompami? - skoro mount nie atakuje to z jakiej racji przysługują mu stompy?
Bo tak wynika z zasad.
w opisie domków i Special Attacks jest napisane, że stomp działa bo traktuje się tak jakby każdy model był w styku z 1 modelem przeciwnika

czyli uważasz, że to + opis jak walczy kawaleria w domku pozwala na użycie stompa mimo, że mount nie walczy?
nie jest to jakąś nad interpretacją? skoro mount nie walczy i jest to wprost napisane w Cavalry
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Faktycznie drogą dedukcji można dojść jaki jest save necropolis knightsów... lecz nie jest to 6+ a 5+
Dodając 2 punkty pancerza (5+ konstrukt) i 2 pkt za knightsa wychodzi bazowy 3+ i inaczej wyjść nie chce.
(oczywiście liczę tarczę)

...ale stompy monstruali to jest jakaś dziwna nadinterpretacja zasad - poproszę o konkretne cytaty lub numery stron.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Pytanie od jednego z użytkowników naszego podforum: czy Hellcanon dla Banishmentu jest demonem ? To samo pytanie co z Kadai'em ? Dostaje dodatkowego hita ? Czy aby dostawać dodatkowe obrażenia z lighta i mieć magiczne ataki trzeba mieć zasadę daemonic ?
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

hwlcano nie jest demonem.

kadaj ma z kolei napisane wprost, ze traktuje sie go jako demona w swoich zasadach.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Shino pisze:hwlcano nie jest demonem.

kadaj ma z kolei napisane wprost, ze traktuje sie go jako demona w swoich zasadach.
Traktuje się go jako demona również w kwestii magicznych ataków ? Z helką już wszystko jasne.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nie przeczytales jego zasad prawda?

traktuje sie go jako demona na potrzeby czarow.

wiec jest dodatkowa kostka hitow z lighta a nie ma magicznych atakow.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Czy dobrze w mojej noobowej ocenie rozumiem, że dodatkowa kość nie jest magicznym atakiem, ponieważ pochodzi z atrybutu #-o :?: Brak magicznego ataku wynika z opisu atrybutu?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie.

Chodzi o to, ze kadaj ma zasade daemonic na potrzeby czarow. W innych kwestiach jej nie ma. Wiec nie ma instability oraz magicznych atakow.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Dzięki.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

No dobra. Podpuścili mnie. Czy na strzał z Helki działa Ikona 6+ WS vs Warmachines ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tak bo strzal z helki jest traktowany jak strzal z katapulty - na ktory to WSv jest.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

podpuszczenie polegało na czym innym.

czy icona 6+ wsv działa przeciwko hellcannonowi w walce?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

W walce na pewno nie, bo to ataki monstera, nie warmachiny [ przy strzelaniu w praktyce też, tyle, ze podegające zasadom strzału jak z warmachiny, stone throwera w tym wypadku ]
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

W CC nie ma na pewno, bo nie warmachina atakuje w CC tylko jej załoga. Niejasna jest tylko kwestia strzelania. RAW ten ward jest od ostrzału z machin a nie od ostrzału monsters & handlers używających posiłkowo zasad strzelania katapult. Natomiast dla mnie logiczne jest to, że taki ward dostaje na zasadzie odpowiedniego stosowania przepisów o warmachines. Uściślone to jest ostatecznie gdzieś z tym wardem ?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czytać nie umieta ze zrozumieniem?
gain 6+ ward against war machine weapons
nie przeciwko war machines jak troop type

Iron Blaster nie jest canon'em ale strzela jak canon, nawet nie wiem co to :)
Stegadon ma balistę na sobie, monster
Arachnarok ma katapultę mimo, że to monster
Soulgringer ma flame canon albo katapę, tak samo monster
Hellcanon strzela jak katapulta podane w opisie zasady Doom fire
i pewnie wiele innych

od broni która strzela jak maszyna, typ jednostki nie ma tu nic do rzeczy opis jest dosyć jasny
w Close Combacie nie odpalasz katapulty, więc nie ma warda na ataki Hellcanona wręcz

na jakiej podstawie Hellcanonowi zrobić wyjątek? wszystkie te co wymieniłem i inne również zostałyby objęte, to są te same zasady
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

Misho, też tak sądzę, lecz ziarno niepewności zostało zasiane...
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Czy postać może wziąć i magic armor oraz magic shield? w armybooku jest to zakazane ale jest to przecież co innego
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Zablokowany