pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pytania o magię

Post autor: Gokish »

Nie rzuci czarów wymagających LoS?
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A czy w tej edycji modele z tego samego oddziału blokują LOS?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Gdyby nie blokowały, to szereg 3, 4 i 5 też by strzelały nie?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Nie strzelałyby bo napisane jest w RB że strzelają tylko 2. Nie ma tym kontekście żadnej wzmianki o los.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

czy jakaś errata zmienia zasady Power Scrolla?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

RB opis jest nie aktualny, opis jest w FAQ do RB
nie masz IF tylko czar rzucasz z polowa casting value
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

no to dobrze, jest szansa że znów pół moich długobrodych nie zmieni się w skaweny, bo poprzednio graliśmy bez erraty
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wał.....
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

mam dwóch magów tej samej szkoły, małego i dużego
w jakiej kolejności ich wystawiać by zwiększyć szanse na to by duży mag miał pożądane czary? czy to w ogóle ma znaczenie?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Chyba najpierw mały, jeśli nawet wylosujesz mu jakiś dobry czar, zawsze możesz go zamienić na syngaturkę.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Morog pisze:mam dwóch magów tej samej szkoły, małego i dużego
w jakiej kolejności ich wystawiać by zwiększyć szanse na to by duży mag miał pożądane czary? czy to w ogóle ma znaczenie?
Duży 4 lev i mały 2 lev. Najpierw mały losuje 2 czary przerzucając ten który jest potrzebny na dużym na sygnaturkę. Potem duży ma już łatwo.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

Grolshek pisze:
Morog pisze:mam dwóch magów tej samej szkoły, małego i dużego
w jakiej kolejności ich wystawiać by zwiększyć szanse na to by duży mag miał pożądane czary? czy to w ogóle ma znaczenie?
Duży 4 lev i mały 2 lev. Najpierw mały losuje 2 czary przerzucając ten który jest potrzebny na dużym na sygnaturkę. Potem duży ma już łatwo.
wytłumacz dlaczego? sygnaturkę może mieć każdy mag
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

Morog pisze:
Grolshek pisze:
Morog pisze:mam dwóch magów tej samej szkoły, małego i dużego
w jakiej kolejności ich wystawiać by zwiększyć szanse na to by duży mag miał pożądane czary? czy to w ogóle ma znaczenie?
Duży 4 lev i mały 2 lev. Najpierw mały losuje 2 czary przerzucając ten który jest potrzebny na dużym na sygnaturkę. Potem duży ma już łatwo.
wytłumacz dlaczego? sygnaturkę może mieć każdy mag
Nie wiem czego nie da sie zrozumiec, ale dobra


masz dostepne 6 czarow + 0

Czar raz wybrany nie moze sie powtórzyc u drugiego maga.

Mag lvl 2 losuje 2 czary z puli 6, jezeli trafi badziew, to mozesz zostawic mu 2 z 6 lub 1 z 6 +0, wtedy w puli do wylosowania zostaja 4 czary i 0 lub 5 i 0.

Jezeli mag lvl 2 wylosuje dore czary, uwalniasz jeden z nich zamieniajac go na 0, wtedy w puli dostepnych czarow pozostaje dobry czar.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Problem pojawia się jak mały mag kulnie dwa czary które chciałby mieć lord bo obydwóch nie wymieni na sygnaturki.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Co w efekcie daje to samo co wtedy kiedy lord rzuci 3456 a kluczowe sa 12 ; p rzucaj jak chcesz, ale imo lepiej rzucić najpeirw małym, niszczy Cię przeważnie tylko jedna kombinacja
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Voodoo pisze:Niestety tak jest. Całe zamieszanie zrobiło się wtedy, gdy wydzwoniłem efekt niszczenia maszyn i przy okazji zniszczyłem budynek w którym stało 40 dzikusów. Według opisu czaru po teście I powinni zejść, ale FaQ to zmienił:
Page 78 – Cracks Call
Change the second paragraph to “A building (or single section
of multi-part building) affected by the spell will collapse on a
roll of 5+. If the building collapses, any models garrisoning
it must pass an Initiative test, or be removed as a casualty
with no armour save allowed.
Any survivors are placed outside
the building, as described for a unit abandoning a building.
Then replace the building with an area of dangerous terrain of
equal size.
W mojej sytuacji zeszło 2 orków (2+ ward od magii). Szkoda bo ten czar był odpowiedzią na jakieś większe jednostki (np. hydry, trolle), teraz nie można na nim polegać.
Jak dla mnie taka interpretacja to jakaś paranoja, "Remove as casualty" to znaczy "bez żadnych save'ów":
Czy w takim razie Doomwheel zostaje na 4+ w grze po tym jak straci wszystkie kostki ruchu?
I pewnie mogę zrobić ward save na efekt 18 dzwonu, żeby dzwon został w grze (w końcu tam też nie pisze, że bez save'ów, a w opisie brass orba już stoi jak wół, że "destroyed without saves")?
Czy Boneripper (gdyby miał nie daj boże jakiś save) zostawałby w grze po zniszczeniu Thanquola?
Pewnie jest mnóstwo takich przykładów w AB, ale niestety nie mam go w wersji tekstowej, więc ctrl+f nie działa.

GW jest głupie, ale to co napisali jest jak najbardziej prawdziwe "removed as a casualty with no armour save allowed", ponieważ de facto jeśli coś jest "removed as casualty" to nie ma armor save, tak jak każdego innego.

Podobno to co wyżej zasędziował Lidder, więc prosiłbym o wypowiedź.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

uznałem, że Ward Save działa. Inna decyzja to byłoby ignorowanie FAQ, który tak - dziwnie zmienia tekst.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Myślę, że warda być nie powinno z zasady "Instatnt kills" (str. 44).
Inną sprawą jest to, że MR nie powinno chyba działać albowiem czar nie zadaje ran, zadaje go walący się budynek.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

FAQ zmienia pozycjonowanie jednostki po wyjściu z budynku, a to że GW dodało tam jeszcze bezużyteczną informacją o save'ach jak dla mnie niewiele zmienia. Dodatkowo rozumiem, że od kreski dalej nie ma save'ów? Czy może są wszystkie łącznie z armor, bo już nie pisze tam, że bez save'ów.

GW jest głupie, i czasami przy "remove as casualty" i "destroyed" piszą "no saves of any kind allowed", a czasami nie, ale rozumiem patrząc na opis dzwonu, kółka, thanqoula i innych, że te dwa sformuowania znaczą "schodzi bez żadnej ochrony". Inaczej naprawdę idiotyczne rzeczy wyjdą typu ward save na efekt 18 dzwonu.

Zablokowany