Dyskusja o balancing patchu
Moderator: Barbarossa
Mnie osobiście się podoba.
2 sprawy - Khaleth. + 50% za steama.
Khaleth daje gigantyczną przewagę DE - pozwala spokojnie walczyć z Lt itd - tniecie hoc trzeba by pok tez ograniczyć ( imho dobry byl pomysl z max sv 4+ przy jego braniu - w koncu to item czarodziejek )
50% nie bierze pod uwagę 3 rzeczy - 1 nowego kosztu monsterów takich jak hydra i varg + faktu że może być only 1 + tego że jeśli jest do 50% doprowadzony to właściwie staje się bezużyteczny.
Cała reszta bardzo fajnie pomyślana i składna. Teraz tylko czekać na wyniki 5- 6 turniejów i zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce.
2 sprawy - Khaleth. + 50% za steama.
Khaleth daje gigantyczną przewagę DE - pozwala spokojnie walczyć z Lt itd - tniecie hoc trzeba by pok tez ograniczyć ( imho dobry byl pomysl z max sv 4+ przy jego braniu - w koncu to item czarodziejek )
50% nie bierze pod uwagę 3 rzeczy - 1 nowego kosztu monsterów takich jak hydra i varg + faktu że może być only 1 + tego że jeśli jest do 50% doprowadzony to właściwie staje się bezużyteczny.
Cała reszta bardzo fajnie pomyślana i składna. Teraz tylko czekać na wyniki 5- 6 turniejów i zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce.
Wszystkie pięknie, ładnie, praca wykonana znakomicie, zmiany przemyślane, mam jednak kilka uwag:
1) Magia - 12PD to słabe ograniczenie, chociaż zmniejszenie PD przez przedmioty - znakomite. Przecież wciąż mogę wystawić: dużego maga - 4PD, i trzech małych - 3x2=6. 6+4=10, dwie w puli = 12. Mało odważne przycięcie. Chociaż może nie uważacie tego za konieczne.
2) Co z Power of Darkness i Sorcery banner? Wliczają się? Jeśli jest to gdzieś wytłumaczone to sorki za zawracanie głowy
3) Storm banner - skoro uderza się w niektóre przedmioty mocno wpływające na grę, to również zastanowiłbym się nad nim.
4) VC dużo mocniej obcięte nić DL. Moim zdaniem demony wciąż mogą dominować, chociaż pewnie już nie aż tak.
1) Magia - 12PD to słabe ograniczenie, chociaż zmniejszenie PD przez przedmioty - znakomite. Przecież wciąż mogę wystawić: dużego maga - 4PD, i trzech małych - 3x2=6. 6+4=10, dwie w puli = 12. Mało odważne przycięcie. Chociaż może nie uważacie tego za konieczne.
2) Co z Power of Darkness i Sorcery banner? Wliczają się? Jeśli jest to gdzieś wytłumaczone to sorki za zawracanie głowy
3) Storm banner - skoro uderza się w niektóre przedmioty mocno wpływające na grę, to również zastanowiłbym się nad nim.
4) VC dużo mocniej obcięte nić DL. Moim zdaniem demony wciąż mogą dominować, chociaż pewnie już nie aż tak.
no dobra to 1szy czar ma fajny to fakt, z tym że jest on bardzo losowy, bardziej bym chciał doombolta lub chillwindaJankiel pisze:Faktem jest. Choć z drugiej strony casting value wcale nie jest taki wysoki - zwykły pocisk wchodzi na 3+, podczas gdy w innych armiach dopiero na 5+.generalnie ten mag nie może wziąć innego loru niż swój
ale 2gi czar jest na +7 a w reszcie lorów są to wartości typu 5-6 poza death gdzie jest na +8 później mamy na +8 co się ogólnie zgadza +9 na 4ty czar to trochę wysoko 12 + na 5ty czar to overkill i +15 na 6ty czar
dlatego nie widzę powodu dla którego ten +1 byłby przegięty tylko dlatego że 1szy czar wychodzi na +3, reszta już bieda, tzeench nie jest jakiś przegięty bardzo, a w tym wypadku jest to po prostu obcięcie tego loru, jeszcze dla 4go lvlowego maga da się to przełknąć ale 2lvl mag zabiera mi kość z puli
tak jak już wspomniałem to +1 poza 2 specjalnymi sytuacjami to "fluffowe pierdzenie " za które przyjdzie nam płacić kostkami
dlatego wytłumaczenie " bo masz tani 1szy czar" do mnie nie przemawia jeżeli uwzględnimy wyższe CV przy pozostałych 5ci czarach
EDIT
wymyśliłem drugie rozwiązanie
wywalcie tzeenchowcom +1 do casta i obniżcie CV o 1 czarów nr 2,4,5,6 przez co pocisk dalej będzie na +4 i pandemonium dalej na +8 co jest dobrym castem dla obu tych czarów
Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, o 18:17 przez war2bone, łącznie zmieniany 2 razy.
Słaby patch.
Skomentuję tylko VC i Demony, bo przecież o to tutaj chodzi.
Helm - teoretycznie brzmi ok
Patrząc jednak globalnie, to to żadna strata. Ograniczenie bliskie zeru.
Drakenhoff - ok. Rozumiem, że BSB vampir będzie miał tylko save 6+?
Vanhell - overkill. 6ed popychaczka miała 18" zasięgu, ta ma 12". Obie rzuca się na 3 kościach. IMHO dopuściłbym 2 popychaczki w 12" - to żadne przegięcie.
IoN - ograniczenie słabe na maxa. jeżeli czytam dobrze, to widzę "możesz do każdej jednostki ghouli ożywić 2k6" albo "możesz do każdej z jednostki Grave Guardów dożywić 2k6 modeli" Ograniczenie prawie żadne.
Cairn Wraiths - 6 wraithów to bardzo silna jednostka. Brak kary za wystawienie tego oddziału to błąd.
Demony:
Greater Daemon - kosmetyczne ograniczenie
Herald of Khorne, ograniczenia BSB - tu ok.
Horrory - żadne ograniczenie. zamiast 10 horrorów pojawią się 15stki i będzie więcej flickering fire wchodziło.
Flamers, Master of Sorcery - ok
Wnioski:
GDZIE SĄ OGRANICZENIA LUB ZMIANY ZASAD FLESH HOUNDÓW???
Zmieńcie im np. z 2w na 1w, lub max 1 oddział Houndów. Bez tego, to ograniczenia demonów o kant wanny rozbić.
Ograniczenia wampirów są nietrafione. Nie są za mocne, ani za słabe - są po prostu nietrafione.
Teraz odnośnie tych zasad kompozycji:
Bardzo, bardzo słabe. W ogólnym rozrachunku, to Demony albo wychodzą na 0, albo zyskują. 3 oddziały psów, Bloodthirster i 2 heraldów Khorna
albo 2 oddziały psów i cokolwiek innego co chcę. Inne armie pocięte, mniej strzelania i takie tam - żyć nie umierać.
VC na tych pseudo-euro zasadach nic nie tracą (nie mówie o zmianach w patchu)
Anyway, patch ma fajne logo
pozdrawiam
Furion
Skomentuję tylko VC i Demony, bo przecież o to tutaj chodzi.
Helm - teoretycznie brzmi ok

Drakenhoff - ok. Rozumiem, że BSB vampir będzie miał tylko save 6+?
Vanhell - overkill. 6ed popychaczka miała 18" zasięgu, ta ma 12". Obie rzuca się na 3 kościach. IMHO dopuściłbym 2 popychaczki w 12" - to żadne przegięcie.
IoN - ograniczenie słabe na maxa. jeżeli czytam dobrze, to widzę "możesz do każdej jednostki ghouli ożywić 2k6" albo "możesz do każdej z jednostki Grave Guardów dożywić 2k6 modeli" Ograniczenie prawie żadne.
Cairn Wraiths - 6 wraithów to bardzo silna jednostka. Brak kary za wystawienie tego oddziału to błąd.
Demony:
Greater Daemon - kosmetyczne ograniczenie
Herald of Khorne, ograniczenia BSB - tu ok.
Horrory - żadne ograniczenie. zamiast 10 horrorów pojawią się 15stki i będzie więcej flickering fire wchodziło.
Flamers, Master of Sorcery - ok
Wnioski:
GDZIE SĄ OGRANICZENIA LUB ZMIANY ZASAD FLESH HOUNDÓW???

Zmieńcie im np. z 2w na 1w, lub max 1 oddział Houndów. Bez tego, to ograniczenia demonów o kant wanny rozbić.
Ograniczenia wampirów są nietrafione. Nie są za mocne, ani za słabe - są po prostu nietrafione.
Teraz odnośnie tych zasad kompozycji:
Bardzo, bardzo słabe. W ogólnym rozrachunku, to Demony albo wychodzą na 0, albo zyskują. 3 oddziały psów, Bloodthirster i 2 heraldów Khorna

VC na tych pseudo-euro zasadach nic nie tracą (nie mówie o zmianach w patchu)
Anyway, patch ma fajne logo

pozdrawiam
Furion
Drakenhoff - ok. Rozumiem, że BSB vampir będzie miał tylko save 6+?
WE BSB tez ma SV6+ wiec nie ma co marudzić sama regenka jest juz dość mocnym "pancerzem".
xYz
Moje biedne Vc... wcale tak nie oberwały
Wszystko fajnie co do Vc oprucz tego, że nie mogę dać Wight lordowi Drakenhoffa (albo chociaż dać go wampirowi z mocą Dread Knight).
Na demonach się słabo znam.
Empire, De i We dobre cięcia, takie chyba wystarczą.
Na ograch i na reszcie chaosu też się nie znam (po prostu nie grałem z
chaosem na tej edycj)
O&G dobre cięcie, acz kosmetyka...
Psy wojny... nigdy z kimś kto tą armią by grał się nie spotkałem więc nie mam o nich opini...
Co do restricted to ograniczenia dotyczące wszystkich są nie złe, poza DD... ograniczenia poszczególnych armi są b. dobre...
ogólnie: mogło być gorzej... jest nieźle... bedzie lepi
[/b]

Wszystko fajnie co do Vc oprucz tego, że nie mogę dać Wight lordowi Drakenhoffa (albo chociaż dać go wampirowi z mocą Dread Knight).
Na demonach się słabo znam.
Empire, De i We dobre cięcia, takie chyba wystarczą.
Na ograch i na reszcie chaosu też się nie znam (po prostu nie grałem z
chaosem na tej edycj)
O&G dobre cięcie, acz kosmetyka...
Psy wojny... nigdy z kimś kto tą armią by grał się nie spotkałem więc nie mam o nich opini...
Co do restricted to ograniczenia dotyczące wszystkich są nie złe, poza DD... ograniczenia poszczególnych armi są b. dobre...
ogólnie: mogło być gorzej... jest nieźle... bedzie lepi



Miałem palnąć jakiś cytat..., ale zapomniałem XD
Chyba po trochu muszę sie zgodzić z Furionem, przynajmniej co do demonów.
Tak naprawde gdy ktoś może sobie wrzucić do rozpy grejtera+2xpieski+3xhorrory+jedne flamery to dla mnie nie jest to zadne ograniczenie - rozpa i tak gniecie wiekszość armii.
Rozpa Thuriona tylko to pokazała...
Tak naprawde gdy ktoś może sobie wrzucić do rozpy grejtera+2xpieski+3xhorrory+jedne flamery to dla mnie nie jest to zadne ograniczenie - rozpa i tak gniecie wiekszość armii.
Rozpa Thuriona tylko to pokazała...
nie sadze, po pierwsze musa byc 16stki nie 15Furion pisze:
Horrory - żadne ograniczenie. zamiast 10 horrorów pojawią się 15stki i będzie więcej flickering fire wchodziło.

ja poprosze o zmiane zasad hellcannona, demonic mountow, DP i giftow tak aby wszystko mialo spowrotem magiczne ataki...Furion pisze: Wnioski:
GDZIE SĄ OGRANICZENIA LUB ZMIANY ZASAD FLESH HOUNDÓW???![]()
a co do demonow to ja moge napisac tylko tyle:
- zeby ograniczyc w pelni musielibyscie je po prostu zbanowac, ta armia z jej ogolnymi zasadami nigdy nie bedzie slaba, nawet oddzialy demonetek czy bloodletterow sa mocne w odpowieniej konfiguracji...
- innym sposobem byloby zakazanie graczom z TOP X grania demonami...
oba te sposoby uwazam za faszystowskie i dziecinne, osobiscie nie płacze i nie narzekam, zagrajmy kilka lokali na ten balancing patch w formacie do jakiego jest stworzony czyli na 2250 i wtedy bedziemy rozmawiac
ja osobiscie dodalbym jeszcze moze z 1 albo 2 rzeczy do demonow ale cieszmy sie ze zostalo stworzone cos ogolnego co jezeli bedzie ogolnie respektowane nie bedzie zmuszalo nas graczy do kupowania figurek i malowania ich na kazdy nastepny turniej, mi np strasznie sie nie spodobal PGA comp bo musialbym dokupic i domalowac figsy ktorych normalnie wystawial nie bede, stad prawdopodobnie na PGA nie pojade, miejmy nadzieje ze ten system przyjmie sie na rowni z limited i nie bedzie trzeba wydawac co miesiac kiluset zlotych bo jaki organizator sobie cos innego wymyslil...
cytat z patcha:
ogry:
"thundermace can be taken by slaughtermaster"
To możecie wykreślić, bo teraz też może - sprawdziłem w AB.
Oprócz powyższego pochwalam politykę, że np. w styczniu zobaczycie, czy nie wprowadzić dalszych korekt, ale na razie zostaje ta wersja.
Liczę, że wtedy uwzględnicie moje 2 pierwsze propozycje (ranki u ogrów i butcher can be general)
ogry:
"thundermace can be taken by slaughtermaster"
To możecie wykreślić, bo teraz też może - sprawdziłem w AB.
Oprócz powyższego pochwalam politykę, że np. w styczniu zobaczycie, czy nie wprowadzić dalszych korekt, ale na razie zostaje ta wersja.
Liczę, że wtedy uwzględnicie moje 2 pierwsze propozycje (ranki u ogrów i butcher can be general)
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1670
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
wg mnie jest to bardzo dobre rozwiązanie.raf pisze:. Spierniczyliście Imperium Panowie.
wątpię, aby gracze nagle przestali je wystawiać.
demony tzeencha imo słabo przycięte. nadal posiadają bardzo silną magię.
Tyle że nie daje regenki na cały oddział...mdłości pisze:O przepraszam! BSB WE na koniku i w oaken armour ma regenke i sejwa na 5+Gremlin pisze:Drakenhoff - ok. Rozumiem, że BSB vampir będzie miał tylko save 6+?
WE BSB tez ma SV6+ wiec nie ma co marudzić sama regenka jest juz dość mocnym "pancerzem".
xYz
demagogia...Furion pisze:Słaby patch.
Skomentuję tylko VC i Demony, bo przecież o to tutaj chodzi.
Helm - teoretycznie brzmi okPatrząc jednak globalnie, to to żadna strata. Ograniczenie bliskie zeru.
Drakenhoff - ok. Rozumiem, że BSB vampir będzie miał tylko save 6+?
Vanhell - overkill. 6ed popychaczka miała 18" zasięgu, ta ma 12". Obie rzuca się na 3 kościach. IMHO dopuściłbym 2 popychaczki w 12" - to żadne przegięcie.
IoN - ograniczenie słabe na maxa. jeżeli czytam dobrze, to widzę "możesz do każdej jednostki ghouli ożywić 2k6" albo "możesz do każdej z jednostki Grave Guardów dożywić 2k6 modeli" Ograniczenie prawie żadne.
Cairn Wraiths - 6 wraithów to bardzo silna jednostka. Brak kary za wystawienie tego oddziału to błąd.
Shino - nie wydaje Ci się, że skoro powstał taki temat, co więcej powstał z Waszej inicjatywy, to całkiem sensownym pomysłem jest rozmawianie, a nie ograniczanie się do lakonicznego "tak", "nie", "demagogia"? Ja, i podejrzewam, że nie jestem w tej kwestii jakimś wyjątkiem, oczekiwałbym od twórców rozwiązania, które ukształtuje polską scenę wfb na najbliższe miesiące, podjęcia dyskusji. Co robi np. Barbarossa czy Jankiel.
Naprawde dobra robota z tym patchem. Widac ze wzielo sie za niego kilka kompetentnych osob. Mozna by pare rzeczy dodac, cos zmienic, ale narazie trzeba glownie pograc.
Demony dobrze ograniczone, obcieta zaslona magiczna z horrorow powoduje ze juz nie podchodzi sie z takim lekcewazeniem do armii magujacych czyt. granie bez scrolli (bo co mi zrobia jak mam 9 DD), a bsb na juggerze z 0+ i +k3 CR nie bedzie sam biegal i zabijal calych klockow. 12 PD to niby nadal duzo, ale jest to sciecie do poziomu normalnych armii na max magii jakie widywalo sie w 6ed. i wyglada to chyba lepiej niz 18-19 PD rozpiski demonow z DMP uzbrojone dodatkowo w MoS. Co prawda nadal beda to mocne kombinacje, ale nie oszukujmy sie, empire nadal wystawia 4 armaty, tank i waraltar + 30 handgunow itd. Warzywienie jednej czy dwoch armii przy braku ograniczen na reszte jest z wiadomego miejsca.
Demony dobrze ograniczone, obcieta zaslona magiczna z horrorow powoduje ze juz nie podchodzi sie z takim lekcewazeniem do armii magujacych czyt. granie bez scrolli (bo co mi zrobia jak mam 9 DD), a bsb na juggerze z 0+ i +k3 CR nie bedzie sam biegal i zabijal calych klockow. 12 PD to niby nadal duzo, ale jest to sciecie do poziomu normalnych armii na max magii jakie widywalo sie w 6ed. i wyglada to chyba lepiej niz 18-19 PD rozpiski demonow z DMP uzbrojone dodatkowo w MoS. Co prawda nadal beda to mocne kombinacje, ale nie oszukujmy sie, empire nadal wystawia 4 armaty, tank i waraltar + 30 handgunow itd. Warzywienie jednej czy dwoch armii przy braku ograniczen na reszte jest z wiadomego miejsca.