Czy oby na pewno tak można??

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

570 pkt :P
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Miszczu pisze:I bardzo dobrze Hobbit że tak zrobi.
Nie po to wydaje ponad 300 pkt na jednostkę aby ugrzęzła w lesie do końca gry pełzając 2 cale na rundę.
racja, inni mogą, ale nie ja

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Nikt ci się w ten las pakować nie kazał. Ci którzy nie grają khemri będą w tym lesie bawić parę tur? Dlaczego ten sam ruch w jednej sytuacji miałby być dozwolony a w innej nie? Bądźmy konsekwentni. W kampanii w Lustri była możliwość rozbijania klocków w "loose formation" niestety GW nie pomyślało, nad przystosowaniem tego do nowej edycji, a szkoda.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Morrok pisze:
Miszczu pisze:I bardzo dobrze Hobbit że tak zrobi.
Nie po to wydaje ponad 300 pkt na jednostkę aby ugrzęzła w lesie do końca gry pełzając 2 cale na rundę.
racja, inni mogą, ale nie ja
znowu teraz tobie przypomniec analogie z latarka? ;) change formation jest zgodne z zasadami. skoro oddzial ma koniec formacji poza lasem to czemu tego nie moze zrobic?
Dlaczego ten sam ruch w jednej sytuacji miałby być dozwolony a w innej nie? Bądźmy konsekwentni.
bo uwazacie, ze jest cos z takim ruchem nie tak?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a ja miszczu nie po to wydaje 600 pkt bys mi mogl zaszarzowac unit ktorego nie miales prawa wczesniej zobaczyc nawet...
nie mowiac o tym ze w dwie tury jestes w stanie byc w moim deployu...
prosze tylko byscie mi nie mowili ze zabijam Was szyszkami bo chyba w magii to lekko dominujecie w grach vs WE...?
dalej idac konkretnym tropem to masz 6! popychaczek w tej rundzie i sprobuj mi to zatrzymac...
staram sie nie trzymac magow w lesie ale jesli masz lepsze pomysly jak masz przeciw sobie 2 klopy, 3 scorpiony i jeszcze swarmy to sie podziel nim prosze bo jestem otwarty ma propozycje... a dzieki ikonie jeszcze w stanie nie jestem zaszarzowac na cokolwiek bo koles trzymajacy ja mowi: nie panowie bo ja szarzuje na 16 - 20 cali i musisz z tym zyc...
ja naprawde nie mam pretensji ze ikona daje darmowe reformy... ale do jasnej ciasnej bez kombinowania w stylu co kolesie przeoczyli i jak to wykorzystac... bo mi np pomysl z teleportowaniem w turze przeciwnika za pomoca MSotHW wcale a wcale sie nie podobal jednak byl legalny... i jakbys zareagowal jak w Twojej sie teleportuje do lasku obok kloca z liczami a w mojej ladniutka szarza?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze: bo uwazacie, ze jest cos z takim ruchem nie tak?
a jestes pewien ze wszystko z nim wporzadku?
bo teraz to juz nie kilka cali a cale mnostwo cali sie robi bo nie ma terenu na ktory nie wejdziesz [ dificult czy very dificult] nie wylaczajac z tego przechodzenie przez rzeczki czy nawet jeziorka... prawie za darmo?

wszystko gra rozumiem?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie mowiac o tym ze w dwie tury jestes w stanie byc w moim deployu...
jak? chyba mowimy o roznych oddzialach...

chyba, ze chodzi ci o popychaczke... wtedy ty jestes w stanie byc w moim deployu w 1 turze...
mi mogl zaszarzowac unit ktorego nie miales prawa wczesniej zobaczyc nawet...
jesli nie po to zeby zmienic line of sight to po co myslisz, ze jest tam reform przed szarzami? Oo
staram sie nie trzymac magow w lesie ale jesli masz lepsze pomysly jak masz przeciw sobie 2 klopy, 3 scorpiony i jeszcze swarmy to sie podziel nim prosze bo jestem otwarty ma propozycje
zmien rozpiske.... reroll dispela jest masakryczny na tk i sprawia, ze prawie wogole sie czary nie przebijaja...skasujmy reroll dd
bo mi np pomysl z teleportowaniem w turze przeciwnika za pomoca MSotHW wcale a wcale sie nie podobal jednak byl legalny
byl legalny i raczjej wtedy nie krzyczales, ze mozesz zaszarzowac oddzial, ktorego nie powinienes byl widziec...czy nawet, ze mozesz sie wyteleportowac z cc.... jakos wtedy tamten item cie nie bulwersowal... dziwne...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

reroll za ikone? stoi :D

wyteleportowac dalej moge i jest to calkiem legalne shino :)

i powiem jeszcze ze marudzilem szczerze ze takie cos wyszlo bo wtedy to wszyscy by to brali i malo zabawne by to bylo... no i ile ukrytych ale zawsze marzacych o tym by grac WE graczy by sie ujawnilo ;)

i podpowiedz mi jeszcze prosze ktory to byl temat o tym ze autohitowanie ma przewage nad zawsze trafianiem na 6+ z annoynsow? bo wlasnie tak jakby sie utwierdzilem w przekonaniu ze mam racje po lekturze FAQ-ow do WE :) jest tam dokladnie taki przyklad nad ktorym dyskutowalismy i tak jak twierdzilem ciskasz na k6 co ma przewage :D
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

W przypadku TK chodzi o poronioną ideę ruchu polegającą na reformie i zwijaniu szeregów wynikającą z nieścisłości zasad w podręczniku głównym. Potem zaczniesz widywać na turniejach armie spuszczające 20+ fanatyków w twojej strefie rozstawienia w 1 turze, bo w zasadach nigdzie nie napisali, że tak nie można, a skoro TG może... to analogiczne gobasy też. LS jest po to aby takie wałki ukrócać, a nie ich bronić.
I gdzie w zasadach latarki widzisz niedomówienie, czy odwołanie do zasad które zmieniły się przechodząc z edycji w edycje w stosunku do działa. Na latarce WYRAŹNIE jest napisane, że nie jest wymagany LoS podczas strzelania i strzela przez wszystkie drewniane przeszkody. Więc dlaczego na ikonie po prostu nie napisali, że na początku tury obracasz się gdzie chcesz, możesz maszerować i masz etheral movement? Wyszło by na to samo a o ile mniej nerwów by było... może dlatego, że TAK BYĆ NIE POWINNO?
Poza tym polecam lekturę zasady ze strony nr 3 w RB.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wyteleportowac dalej moge i jest to calkiem legalne shino Smile
wytrzymasz ture walki przez jakies dziekie myki i sie z walki teleportujesz? wal....

jak ty sie bedziesz teleportowal z walki to ja bede wheelowal kreskami :roll:

;)
i podpowiedz mi jeszcze prosze ktory to byl temat o tym ze autohitowanie ma przewage nad zawsze trafianiem na 6+ z annoynsow? bo wlasnie tak jakby sie utwierdzilem w przekonaniu ze mam racje po lekturze FAQ-ow do WE Smile jest tam dokladnie taki przyklad nad ktorym dyskutowalismy i tak jak twierdzilem ciskasz na k6 co ma przewage Very Happy
tak do takiego samego wniopsku pod koniec tamtej dyskusji doszlismy ;) wi direwolfie w 6 edycji bylo natomiast inaczej i stad byla tam taka dyskusja ;)
W przypadku TK chodzi o poronioną ideę ruchu polegającą na reformie i zwijaniu szeregów wynikającą z nieścisłości zasad w podręczniku głównym
w przypadku szczurow chodzi o dodawanie ld od banshee ;) w przypadku we chodzi o teleportowanie sie z walki ;)
I gdzie w zasadach latarki widzisz niedomówienie, czy odwołanie do zasad które zmieniły się przechodząc z edycji w edycje w stosunku do działa.
strzelanie przez domki i do domku
Więc dlaczego na ikonie po prostu nie napisali, że na początku tury obracasz się gdzie chcesz, możesz maszerować i masz etheral movement?
nie do konca.... widac, ze nie ogarniasz ikony ale to nie oznacza, ze jest to latanie klockiem gdzie chceszi jak chcesz.... trudno z toba sie dyskutuje gdy nie wiesz o czym mowisz...

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Shino pisze: w przypadku szczurow chodzi o dodawanie ld od banshee ;)
Zdarzyło ci się przeczytać nowy book do VC? Tam akurat czarno na szarym jest napisane ze LD jest po modyfikacjach.
Shino pisze: strzelanie przez domki i do domku
Jakoś nigdy w mojej krótkiej 7 letniej karierze nie spotkałem się z domkiem zrobionym z drewna w Battlu. Jest zrobiony z kamyków nie ma problemu latarka nie przebija.
Shino pisze:nie do konca.... widac, ze nie ogarniasz ikony ale to nie oznacza, ze jest to latanie klockiem gdzie chceszi jak chcesz.... trudno z toba sie dyskutuje gdy nie wiesz o czym mowisz...
Obracasz się w dowolnym kierunku? - nie ma wątpliwości. Mając przed sobą i za sobą wolne 8'' możesz się ruszyć 8 cali do przodu? - prawie jak marsz jedynie skręcać nie możesz. Wykonując w/w ruch ignorujesz ciężki i bardzo ciężki teren? - Ano ignorujesz. Nie możesz co prawda tak zaszarżować (nie wspominam o popychaczkach), ale jedynym wymaganiem jest posiadanie tak na prawdę odpowiednio dużego klocka. Nie mówię że to dokładnie to samo co to zasady, ale efektywnie to całkiem temu blisko.

Shino ruch guardów jest nielogiczny. Ja nie kłócę się o to, że jest niezgodny z zasadami, bo żadnej z nich nie łamie (poza tą ze strony 3) tylko o to, że nie ma w nim nic z logiki. Ja wiem że doszukiwanie się logiki w WFB jest czasem bezsensowne, ale uznanie, że szkielet podczas tury jest w stanie przejechać tyle co latacz (jakieś 8'' w tył i potem 12'' w przód)i upieranie się, że tak być powinno jest co najmniej dziwne.
Shino pisze:Jak ty sie bedziesz teleportowal z walki to ja bede wheelowal kreskami
Ja też mogę teleportować się z walki z 1 z mojego lora, a jak gram eshinem to nawet do walki. To też jest argument, żebyś biegał kreskami?
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, o 01:50 przez Hobbit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Zdarzyło ci się przeczytać nowy book do VC? Tam akurat czarno na szarym jest napisane ze LD jest po modyfikacjach.
mowilem o starej banshee :P poza tym mozesz ja zastapic cascetem na przyklad...
Shino ruch guardów jest nielogiczny.
ciag logiczny jest wlasnie zachowany :) on jest nierealny ;) a to inna sprawa gdyz rownie nierealne sa halabardy na mountach ;)
że szkielet podczas tury jest w stanie przejechać tyle co latacz (jakieś 8'' w tył i potem 12'' w przód)i upieranie się, że tak być powinno jest co najmniej dziwne.
efektywnie sie rusza 8" :) (i to niecale ;) ) imo liczenie pel;nego move razem z reformem jest bezsensowne tu :) gdyz wszyscy wemy, ze problemem jest prodz kolumny tg a nie jej koniec ;)
Jakoś nigdy w mojej krótkiej 7 letniej karierzenie spotkałem się z domkiem zrobionym z drewna w Battlu. Jest zrobiony z kamyków nie ma problemu latarka nie przebija.
gdyby wszyscy gracze skavenow tak mysleli ;)
Ostatnio zmieniony 16 sty 2009, o 01:53 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Aż musiałem poszukać casketa. Nie ma nic o tym, że Ld jest niezmodyfikowane.
Co do ruchu to się zgadzam, że efektywnie się ruszyłeś 8'', Ale wracając do przykładu gobasów gdzie stojąc tyłem dodajesz po czym odejmujesz szeregi po drodze wypuszczając fanoli to efektywnie stałeś w miejscu.
Co do drewnianych domków to się nie wypowiadam, bo nie byłem w takiej sytuacji, a jeśli już to pewnie byśmy ze znajomymi mieli zonka co z tym fantem zrobić. Na szczęście wszystkie modele budynków u nas mają chociaż podmurówkę :D
A takich kretynizmów jak halabardy na koniach jest cała masa. Przy okazji się wyżalę i wspomnę na moje nieszczęsne jezzaile i weapon teamy które są kawalerią, a jakoś nie widziałem, żeby jeden siedział na drugim.

I taki offtop: shino popraw ten cytat gdzie napisałem "kródkiej" bo siara jest :D
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Aż musiałem poszukać casketa. Nie ma nic o tym, że Ld jest niezmodyfikowane.
ale w zasadzie skavenow jest tylko o leadership based tests ;) a krzyk baski (wlasnie sprawdzilem. nie ma tam nic o skavenach :P myliles sie ;) ) i cascet nie sa testami ld
;)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Z przykrością muszę stwierdzić, że masz racje, spojrzałem do książek VC i TK ale nie popatrzyłem do swojego booka. Co prawda przy Basi jest magiczny wyraz "etc." ale w formie jakiej jest to zapisane w szczurzym booku to bonus działa tylko przy testach więc go nie ma. Jedyne co mi zostaje to poczekać jakieś 3-4 miechy na nowe szczury (jak rogaty da) :(

Ale info się przyda, bo w sobotę jadę na turniej par z VC :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Hobbit pisze:W przypadku TK chodzi o poronioną ideę ruchu polegającą na reformie i zwijaniu szeregów wynikającą z nieścisłości zasad w podręczniku głównym.

Każda armia może zrobić w swojej turze reform, a potem z popychaczki lub w następnej turze ruche zwinąć szeregi, może? Może.
Sztandar nam daje dodatkową fazę ruchu którą możemy przeznaczyć na robienie reforma, możemy? Możemy.
Więc w czym rzecz? W tym, że potem dzięki popychaczkom jest to u nas bardziej skuteczne? Taka specyfika armii.

A propos dobiegania w drugiej turze i szarżowania do czyjegoś rozstawienia to przypomnę:
-tym sposobem idzie się na 7-9 cali, czyli tyle co każda inna piechota w battlu, przy czym u nas tylko jeden oddział potrafi
-a szarżujemy na max 15 cali, przyznaje dużo, ale w jakiej formacji? co mi po tym, że przejadę 5 wardencerów z 1 magiem kiedy całą reszta armii wpierdziela mi się w długaśny bok.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Co do kofanej Basi przeoczyliscie jeszcze zapis ze mozna kozystac z generalskeigo Ld a on sobie moze juz chyba pociagnac ze swoich rank +3 w przypadku szczurkow pewien nie jestem bo Hobbo ma mojego army booka i jeszcze nie potrafi go czytac ze zrozumieniem :wink:

Munker mnie to szczeze wacha ze masz jeden oddzial w armi ktory dzieki sztandarowi moze "maszerowac"

Mnie najbardziej przerazaja gobsy ktore zaczna z takich reformow kozystac...

P.S. nie porownoj tego sztandaru do popychaczek bo ty dzieki sztandarowi reform masz jak w banku a z popychaczkami bywa baaaardzo roznie :wink:

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Well:
- Reform w wężyk i następnie zwinięcie szeregów JEST WAŁEM dostępnym dla każdego, ale TK wychodzącym lepiej
- Gdyby TK mieli by ruszać się tyle co każda piechota w WFB to mogli by maszerować
- Świstaku wiem co mówię, to ty nie przeczytałeś skaveńskiego booka
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Hobbit pisze:- Gdyby TK mieli by ruszać się tyle co każda piechota w WFB to mogli by maszerować

Gdyby ghule miały nie umierać to miałyby Will be back jak necroni, używanie wskrzeszania jest nie fair.
To mniej więcej taki argument - przesadzony, ale podobnego typu.
Trudno nikogo na siłę przekonywać nie zamierzam jak przeciwnik nie będzie mieć nic przeciwko to sobie pokorzystam z możliwości jakie daje banner. Ale argumenty na jego wałkowość jakoś do mnie nie przemawiają, przynajmniej jeśli chodzi o takie zastosowanie jak pisałem (mega myki z wheelowaniem wężykami są bez sensu).

EOT
PS. Aha jak chcecie banować czy dawać WP to prosiłbym o w miarę ogólne określenie czy np. jedynym dopuszczalnym użyciem jest pivot on spot i tasowanie bohaterów czy jak.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Miszczu
Chuck Norris
Posty: 429

Post autor: Miszczu »

- Gdyby TK mieli by ruszać się tyle co każda piechota w WFB to mogli by maszerować
Jest to najdurniejszy argument jaki słyszałem
1)nadal armia ta nie maszeruje, również TG. W rzadens posób przy ikonie z marszu nie korzystają
2) Twoje aptekarskie podejście powinno zbanowac większość sztandarów i sporo przedmiotów.

Gdyby elfy miały przechodzić prze trudny teren to by miały taką zasadę a nie ellerian banner.
Gdyby bretonia maiła szarżować powyżej 16 cali jazdą to dostała by taką zasadę a nie virtue of the impetuous.
Mam dalej wymieniać, tracą cenne minuty, na przeszukiwanie podręczników z dodatkami do ruchu, które wychodzą poza obręb normalnego ruchu?
Sadzę że nie. Dlatego proszę o sensowne i godne dyskusji argumenty


Wiece co ja na ten temat sądzę. To lezy w naszej mentalność. Ogołno polskiej zazdrości, nieufności i chęci za wszelką cene dokopania drugiemu. Jak ja tego nie moge miec to nikt nie będzie miał.
Jak tylko pojawia się szansa na zgnojenie czegoś to rzucamy się jak hieny. Gdyby ktoś wymyślił pomysł na zabronienie wystawiania wiecej niż jednego wampira wszyscy by się rzucili przytakując absurdalnemu pomysłowi.

Tak też jest z ikoną. Nikt nie wiedzi że jest to tylko jeden odział. że zyskuje tak na prawdę do 6 cali. Ze aby zrobić ten manewr trzeba spełnić kilka warunków. Ze cała armia nie ma ani jednej jednostki aby dobrac się do trudnych terenów. Że grając bez pomysłu (według was smierdzących sztuczek) armia ta nie ma prawie żadnego potencjału.

Aby to jednak zrozumieć trzaba kilka razy TK zagrać i poczuć jak sie obrywa po tyłku od wszystkiego.

Przejrzyjcie podręcznik popatrzcie na współczyniki i sami się na dobra sprawę zastanówcie:
- bohaterowie bardzo miękcy w walce (mumie to nie opancerzone stworki s savem na 0+ i wardem.. licze maja tylko na ogół 3T i 2W a strata każdego bardzo boli)
- bez magi (patrz strata licza lub dwóch) nie ma czym zaskakiwać
- najsłabsze ofensywnie jednostki. Rydwany, uszatki, TG a nawet Gigson, bez wsparcia magi i kombinowanych ruchów w starciu, twarzą w twarz, przegrywają z wszystkim co umie lepiej mieczem machać.
Teraz dodajcie do tego brak marszu i macie pełen obraz.

Dlatego bez mocnego kombinowania trudno ugrać TK dobry winik.
Co gorsza jeden bład i cała armia potrafi się złożyć.

Dlatego zanim zaczną marudzić obrońcy magów w lesie niech zagrają kilka razy choćby na proxach i przekonają sie na czym polega smaczek, głowienia sie nad każdym ruchem.. a nie graniem oklepanym standardem który nie przewidział TG.

ODPOWIEDZ