kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Shino »

Hobbit pisze:Pytanie: czy w tej edycji bohater może dobrowolnie (poza odmową pojedynku) stać w innym szeregu niż pierwszy?
as lidder said.

Z ta roznica, ze jsli nie jest w pierwszym szeregu to jest out of game

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

no to wyglądało tak:

.................\\\\
####@#### \\\\
...........\\\\



***
***
***

*lanca
#psy
\fast
.nic nie znaczy narysowałem po to by muc przedstawić rysunek


szarża psów na fast
fast ucieka
czy psy mogą zaszarżować w lance :?: :?: :?:
wdłg. mnie nie
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 20:34 przez Marcins, łącznie zmieniany 4 razy.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

to nie tak ze mogą zaszarżować ale jest enemy in the way jeżeli lanca jest w zasięgu psów, wtedy psy do tego dojeżdżają. Jeżeli się mylę to mnie poprawić(bo mylić się rzeczą ludzką jest).
ok zmieniłeś rysunek dodałeś kropki, nie nie mogą ponieważ psy muszą jechać za fastem, a mierzy się to w linii środek oddziału-środek oddziału, w tym wypadku środek oddziału psów goni środek oddziału fasta.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 20:32 przez Relosu, łącznie zmieniany 1 raz.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Relosu pisze:to nie tak ze mogą zaszarżować ale jest enemy in the way jeżeli lanca jest w zasięgu psów, wtedy psy do tego dojeżdżają. Jeżeli się mylę to mnie poprawić(bo mylić się rzeczą ludzką jest).
Dokładnie o to mi chodzi.
Dodam, ze lance była w zasiegu.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

panowie no, jak nie umiecie rysować za pomocą znaczków typu &*% to używajcie painta, bo nie da się odp na pytanie jeżeli obrazek się na bieżąco zmienia...
Janiszek pisze:
Relosu pisze:to nie tak ze mogą zaszarżować ale jest enemy in the way jeżeli lanca jest w zasięgu psów, wtedy psy do tego dojeżdżają. Jeżeli się mylę to mnie poprawić(bo mylić się rzeczą ludzką jest).
Dokładnie o to mi chodzi.
Dodam, ze lance była w zasiegu.
co do enemy in the way, było by to wtedy jezeli fast stal by pomiedzy 2 frontami oddzialow
czyli :
psy
fast
lanca
to wtedy jeżeli po ucieczce fastow i po ewentualnej panice na lancy, jeżeli psy maja zasięg szarzy do lancy to wtedy dojeżdżają.
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 20:39 przez Relosu, łącznie zmieniany 1 raz.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

W sumie nie trzeba tu obrazka. Pytanie, czy moge zaszarzowac w tą lance, po czym jak fast uciekł. Mogę?

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

nie, musisz gonic fast w sposob jaki opisalem powyzej czyli w linii: srodek psow-srodek fasta. Tutaj fast uzyl taktyki zwanej odginaniem i tutaj masz linka jak to robia HE
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=20&t=15121
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 20:41 przez Relosu, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

za chwilę wkleję z painta

jak to się robi??
Ostatnio zmieniony 9 gru 2009, o 20:45 przez Marcins, łącznie zmieniany 1 raz.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Relosu pisze:nie, musisz gonic fast w sposob jaki opisalem powyzej czyli w linii: srodek psow-srodek fasta.
Kyrie elejson, ale ja nie gonie. On nie zdał feara jak ja zaszarżowałem, i uciekł. Ja chce zaszarżowac w tym momenecie na lance którą widze, bo jest na wprost.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

Janiszek pisze:
Relosu pisze:nie, musisz gonic fast w sposob jaki opisalem powyzej czyli w linii: srodek psow-srodek fasta.
Kyrie elejson, ale ja nie gonie. On nie zdał feara jak ja zaszarżowałem, i uciekł. Ja chce zaszarżowac w tym momenecie na lance którą widze, bo jest na wprost.
Kyrie elejson jak sie na poczatku takich rzeczy nie mowi to nie miec pretensji, ale tak czy siak szarza odbywa sie w jego kierunku sprawdzajac czy go nie zjadasz, to by bylo zbyt cwane, kurde lece smokiem w srodek armi i po koleji deklaruje szarze w oddzialy nastepne bo ktorys tam nie zdla terroru i uciekl.

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Relosu pisze:nie, musisz gonic fast w sposob jaki opisalem powyzej czyli w linii: srodek psow-srodek fasta. Tutaj fast uzyl taktyki zwanej odginaniem i tutaj masz linka jak to robia HE
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=20&t=15121
Tutaj lepszy poradnik jak HE odginają szarżę. :)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Post autor: Thomas »

idźmy dalej tropem odginania... jeżeli w powyższym przykładzie (niezależnie od tego czy fast dał flee czy się wystraszył) fast ucieka to psy obracają się w miejscu tak jak stały w stronę uciekającego zgodnie z linią środek - środek a następnie z tego nowego pola widzenia oddziału mogą wybrać ewentualny cel przekierowania, tak?

PS: Marcin chyba jednak przeżyjesz ;) tylko że to koty mają 9 żyć a nie myszy... :P

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Jedziesz po prostej, nie ma przekierowywania szarż. Po prostu jak na linii jest coś innego to się wbijasz lub zatrzymujesz cal przed (jeśli nie chcesz szarżować). Redirect było w 6, teraz mamy 7 i jest enemy in the way.

Pozdrawiam,
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

to ja mam taie pytanie:
czy lord VC z Red Fury nabijając overkila dostaje kolejne ataki?
i czy rany nabite na overkilu zasilają takiego lorda jak ma Blooddrinkera? - czy uzupełniają mu W?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Zwolin pisze:czy lord VC z Red Fury nabijając overkila dostaje kolejne ataki?
nie widze przeszkod, mozesz sobie powiekszyc tym overkill
Zwolin pisze:i czy rany nabite na overkilu zasilają takiego lorda jak ma Blooddrinkera? - czy uzupełniają mu W?
ale dostajesz W z BloodDrinkera za zabicie modelu a nie wbicie rany :<

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

aha, sorki

jeszcze takie pytanko:
czy ataki z red fury dalej się powielają?
tzn jeśli wbije 4 W i potem 3 to czy mogę dalej atakować A3?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

przypadkiem znalazlem w necie pewne zasady (nie bede podawal linkow coby nie robic reklamy ;) )

- Obrót o 90 lub 180 stopni kosztem 1/4 ruchu (Uniemożliwia marsz)
czy obrot o 180 stopni nie zabiera czasem 1/2 ruchu?
i czy naprawde nie mozna po takim obrocie marszowac?

- kontrszarza - jesli przeciwnik zakonczy swoja szarze w odległosci 1 cala lub mniejszej od niezaangazowanego w walkę oddziału, to oddział ten natychmiast szarzuje na przeciwnika
czy cos takiego jest prawdziwe? bo nigdzie nie moglem znalezc info na ten temat w RB.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Morsereg pisze: - Obrót o 90 lub 180 stopni kosztem 1/4 ruchu (Uniemożliwia marsz)
czy obrot o 180 stopni nie zabiera czasem 1/2 ruchu?
i czy naprawde nie mozna po takim obrocie marszowac?
Tak, to wszystko prawda. 1/4 ruchu ale brak marszu. Możesz oddziałem (M4) zrobić w tył zwrot, 2" ruch i ponowny zwrot, czyli po prostu przesuwasz oddział o 2" tak jak stoi.
Morsereg pisze: - kontrszarza - jesli przeciwnik zakonczy swoja szarze w odległosci 1 cala lub mniejszej od niezaangazowanego w walkę oddziału, to oddział ten natychmiast szarzuje na przeciwnika
czy cos takiego jest prawdziwe? bo nigdzie nie moglem znalezc info na ten temat w RB.
Jeśli szarżującemu brakło cala (lub mniej) do szarży, to ją pali i rusza się połową zasięgu szarży. Do walki nie można wejść inaczej jak poprzez szarżę a więc nie można "przejść" bliżej niż 1" cal od przeciwnika. Natomiast cel szarży wyznaczasz Ty, więc nie możesz włączyć oddziału na, który nie szarżowałeś. Jeśli jest to EITW też musisz mieć zasięg, bo inaczej palisz. Jeśli miałbyś się nawet w szarży zbliżyć na mniej niż 1" do przeciwnika a go nie szarżować (jednocześnie nie dochodząc do pierwotnego celu szarży), to zatrzymujesz się w odległości 1".
Ostatnio zmieniony 11 gru 2009, o 08:24 przez Ukalez, łącznie zmieniany 1 raz.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
Koziorożec
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Koziorożec »

Zwolin pisze:aha, sorki

jeszcze takie pytanko:
czy ataki z red fury dalej się powielają?
tzn jeśli wbije 4 W i potem 3 to czy mogę dalej atakować A3?
Nie, tylko raz. Jest napisane w opisie przedmiotu.

Awatar użytkownika
Alister
Chuck Norris
Posty: 619
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Alister »

@ Morsereg: to o czym mowisz ma miejsce (i nie do konca tak jak opisales), kiedy dwa wrogie oddzialy sa w (prawie) linii.
Jesli po zaszarzowaniu jednego, drugi jest mniej niz 1'' od ciebie, to jest wciagany do walki i liczy sie jako zaszarzowany (nie szarzujacy!).

Chyba ze jeszcze cos podobnego gdzies jest ;)

Zablokowany