Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Tandor92 »

Ja myślałem, że Twoja propozycja jest drwiną z mojego sztandaru... No trudno było by dać +1 do W, bo jak by zginą posiadacz sztandaru to co by było? Moim zdaniem T4 jest wystaczający, i zgadza się z fluffem ogrów, przecież, żadnego ogry nie powali się lancą, w końcu mają 3W, prawda? Za jego grubą skórę można było by mu dać scaly skina na 6+, ale 5T to przesada, trolle mają 4.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

scali skin na 6+ jest dobrym pomysłem

ale można też im zrobić coś w stylu że skoro mają bardzo grubą skłórę i wiele tłuszczu i mięśni to wszystkie ataki strzeleckie mają modyfikator -1 do siły przy ranieniu z powodu tego że trudno im się przebić (ale to obniżenie dzialało by tylko na ranienie a nie na seiwa)

i jeszcze można by coś wykombinować z tymi nabrzusznikami np: +1 so seiwa ale tylko od przodu

wtedy bulle z scali skinem i naprzuszkikami i LA miałby seiwa na 4+ i juz by można pograć przeciw armią strzelającym

ale to pewnie i tak za dużo kombinowania

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

No moim zdaniem Scaly skin na 6+ wystarczy, ale pewnie w opinii ogółu za bardzo ingeruje w statystyki, i lepiej będzie dać możliwość wzięcia najbardziej przegiętego przedmiotu jaki GW kiedykolwiek wymyśliło(spoils of war) czy danie dodatkowych slotów.
Edit: Albo wymyślić zasadę "Slaves of War" Dającą możliwość wzięcia 1 jednostki z innego kodeksu, w końcu ogry słyną z tego, że jeńców zmuszają do walki :roll:

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

scali skin jest fajnym pomysłem ale nadal to za mało aby ogry były w stanie przeżyć lekki ostrzał

myślę ze można dodać przedmiot dla każdego ogra powiedzmy za 2 punkty nabrzusznik (taki jaki ma wmontowany każdy ogr na brzuchu) któy daje +1 do seiwa (poza butcherami bo oni ichnie noszą) bo to jest świetny motyw fluffowy i aż sie prosi aby go wykorzystać

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

A nabrzusznik nie jest czasem light armorem? Może dać bykom light armor'a za free? Zawsze zaoszczędzi się parę punków. Dodatkowe rzeczy do kupienie raczej nie zdają egzaminu, sam próbóje nie dawać pomysłow w stylu "każdy ogr może kupić tasak, za 2 punkty dla jednostek, 6 dla bochaterów i 12 dla lorda, daje 1 do siły w 1 rundzie walki, ponatto w razię remisu inicjatywy autonatycznie wygrywają, oraz dają dodatkowy punkt do wyniku walki za każdą ranę zadaną potworowi rozmiarów smoka" zasady powinny być prostę, klarowne i nie mogą ingerować w koszt punktowy, choć nie wiem czemu LS tak się tego czepiła, potanienie/podrożenie jednostek powinno by załatwić sprawę. Zasada -1 do zranienia przeciwko atakom wymierzonym z broni dystansowej(wszystko walące w fazie strzelanie, poza fanatykami) jest niezła.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

i po to jest ten dział :P każdy walnie kilkanaście pomysłów z których praktycznie wszystkie będą do bani ale jeden okaże sie dobrą podstawą do zrobienia czegoś porządnego

Majestic
Falubaz
Posty: 1263

Post autor: Majestic »

Nabrzusznik proponuję potraktować jak dodatkowy element pancerza dodający kumulującego +6sv. Czyli dokładnie tak jak magiczne osłony brzucha bohaterów. Wyjątkiem byli by rzeźnicy, Yeti i Gorgery.

Ew. może zasada, że ogr nie może mieć Save'a gorszego niż +6, z wyjątkiem przypadku użycia broni go ignorującej? Pomogło by to przetrwać ataki strzelców, a maszyny dalej były by groźne. Zasada o niemożności przebijania szeregów u ogrów też jest fajna.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

my tu gadu gadu a i tak LS zrobi jak będzie uważała za stosowne 8)
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

O pierdołach w stylu light armour za free raczej zapomnijcie. Zmian ma być mało, ale za to istotnych.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

moze i my tu sobie gadu gadu ale moze ktoś z LS zajrzy tu i przejrzy posty cośmy tu za bzdety nawypisywali az nagle trafi na coś i powie "o to jest ciekawy pomysł moze da sie go jakoś wykorzystać" :mrgreen:

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Też jestem tego zdania, jakby chociaż 1 rzecz została wzięta i dodana, to uważam, że cała ta dyskusja nie pójdzie na marnę. Light armor za free, nie wiele daje? Może i racja, sam tylko tak powiedziałem "może". Z 2 strony co rewolucyjnego było w 2 goblińskich rydwanów na 1 slot?
Chciałbym aby ogrom dali jakieś zasady boostujące, a czy to ma byc zasada armii, czy item, to jest sprawa drugorzędna. Byle tylko nie skończyło się na rzeczach w stylku "spoils of war" czy "slaves of war".

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

no bo jakby dali ten bonus z nabrzusznika to irongutsi i menaeterzy z armour save 4+ dawali by rade dojść przy lekkim ostrzale

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Czyli że co, niecałą turę mają działać?
Mniej głupich pytań, więcej korków z angielskiego sugeruję

napisałem "player's" z apostrofem co miało oznaczać gracza który rzucił czar a nie "next player magic phase" czyli ture magii następnego gracza

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

obecne zmian w BP dla ogrow wydaja sie sensowne. chyba dolozylbym zmiany w slotach (jakis mix specialorarow) + zasade podobna do DoW o wykorzystywaniu przedmiotow z innych armii

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

obecne zmian w BP dla ogrow wydaja sie sensowne. chyba dolozylbym zmiany w slotach (jakis mix specialorarow) + zasade podobna do DoW o wykorzystywaniu przedmiotow z innych armii
Taa, żeby pojawili sie tyranci z Khaletami :roll: . Sprawę ogrów definitywnie załatwiło by dopiero napisanie booka od nowa, ale na aż takie ekstrawagancje TFU-rcy BP sobie nie pozwolą ( chociaż po pzredmiotach dla orków to nie wiadomo czego się spodziewać ). Ogry można poprawic prościej - odzielelenie imion od przedmiotów choćby.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Mam kumpla z przeciwko ktoreku grywam okazyjnie a gra ogrami, i rzeczy ktorej nie znosi na male punkty to calkowita bezuzytecznosc bulls'ow. I to ze nie moze zagrac bez innych korow.
Moze gdyby rank bonus byl liczony od US5 (czyli defakto od 2 modeli w oddziale zeby 5 buli szarzujacych od frontu mieli jakas szanse na wygrana z klockem 20 krasiowych warriorow). Wiecej slotow nie da az tyle jezeli i tak trzeba zaplacic za nie punktami, a ile placi sie za normalnie bezuzyteczne core.
no i strzelanie boli, i to bradzo ciezko zrobic cokolwiek z lekkimi jednostkami bo pomimo M6 same ogry sa malo manewrowalne.
To tyle.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3291
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Jako gracz niegrający ogrami,ale obserwujący je z boku myślę że można by się zastanowić nad następującymi zmianami - i wcale bez jakiś wielkich przegięć :

-Butcher/ Hunter mogą być generałami
- Yheti mają skirmish, jak im wykupić
- 2 Gorgery na slot
- czary działają do nastepnej fazy magii rzucającego
to plus zmiany wprowadzone przez obecny BP mogłoby IMO polepszyć rozgrywkę

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Również nie gram grubasami ale czasami przeglądając ten wątek wpadła mi do głowy następująca zasada/item:

Wielki Głód
Co pewien czas populacja ogrów przekracza poziom, który mogą wyżywić ich nieszczęsne ziemie. Dochodzi wówczas do straszliwych starć o każdą odrobinę jedzenia, o każdego marnego konia lub krowę na ubogie posiłek, aby jakoś przetrwać kolejny dzień. Negatywne skutki tego zjawiska odczuwają nie tylko Ogry. Na skutek burzliwych walk wewnętrznych część z nich ginie, część zostaje zjedzona [większa niż ta zjadana w dobrych latach] a część wyrusza na wyprawy, nieraz bardzo odległe, w poszukiwaniu Wielkiej Wyżerki. Ów w części pragmatyczny ruch ma liczne aspekty religijne, i znane są imiona imperialnych i bretońskich badaczy spalonych na stosie za heretyckie poglądy, wedle których są to wschodnie odpowiedniki rycerskich krucjat. Zanim grupa ogrów dotrze do bogatego żerowiska, nieraz pozostawiając ze sobą kilkuset kilometrowy szlak ogołocony z wszelkiego pożywienia, jest już poważnie uszczuplona w wyniku chorób i kanibalizmu. Kiedy w końcu ogrzy wygnańcy stają u wrót żyznej doliny, pod bramami bogatego miasta czy w innymi podobnym miejscu blady strach pada na nieszczęsnych mieszkańców. Niesione głodem bestie w okamgnieniu zalewają całą okolicę, a swe ofiary potrafią dopędzić nawet gdy te próbują ucieczki wierzchem.
Każdy oddział ogrów może przed swoją pierwszą turą wykonać 6 calowy ruch w stronę wroga. Oddziały niebędące ogrami, np. traperzy nie mają tej możliwości. Po tym ruchu każdy taki oddział traci 1 ranę - jest to odzwierciedlenie dręczącego ogry głodu i morderczego pędu ku pożywieniu.
Bohaterowie nigdy nie tracą ran w ten sposób - im głód nie doskwierał w drodze tak bardzo, czego efektem jest małą liczebność waszej armii.


Nie wiem czy uznacie to za przydatne/klimatyczne, wydaje się wspierać jedną ze słabości armii- wrażliwość na ostrzał. Zawsze trochę bliżej do szarży. Nie znam ogrów zbyt dobrze, więc nie mogę wykluczyć że już mają jakiś przedmiot o podobnym skutku, jeżeli tak to przepraszam ze nieumyślną powtórkę.

Awatar użytkownika
FIFI (_!_)
Chuck Norris
Posty: 516
Lokalizacja: Wołów, Klub KARAK VAR!!!

Post autor: FIFI (_!_) »

znalazłem to na ogre stronghold, gdzie ludzie wypowiadali sie jakie by chcieli zmiany

"When Ogres Outnumber their opponent in combat, they are Unbreakable (should this be Stubborn instead?)"

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Zasada wielkiego głodu niezła i klimatyczna :)

ODPOWIEDZ