8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Re: 8 edycja - jak się zmieni nasza armia

Post autor: emiel_regis »

jeśli idzie o waszego tyranta, to imo bardzo fajny build trafiłem na silesianie:
GW, mawseeker, crown of command, tricksters helm, HA, luck gnobek, 2 sword gnobki.

T 6 i reroll udanych woundów gwarantuje mu niemal nieśmiertelność, przynajmniej dopóki jest w combacie/ma look`out w oddziale. Sam kroi aż miło, a stubborn naprawdę się przydaje (zapomniałem o nim i dostałem od ogrów piękną maskę :oops: ). Słowem: koleś twardy, z pierdolnięciem, i daje potężny bonus oddziałowi (eliminuje opisywany już tutaj problem ironów - przeciwnik zabije ich 2-3 i płyną).

Gdybym miał kiedyś grać ogrami to jestem pewien, że tak bym mojego tyranta składał :wink:

Awatar użytkownika
Mortipher
"Nie po to jadę"
Posty: 350
Lokalizacja: Będzin / Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Mortipher »

felek pisze: ale bola mnie pro rozpiski jakie juz widzialem chodzby 30 lucznikow high elfow do tego lord z waleniem IF na dubletach i wali sie zamienianie LD z sila i mamy 30 strzal z sila 9 :o :(:( nawet czolgi ida papa w jedna ture .
o ile wiem to ten czar nie modyfikuje siły broni strzelającej - łuk ma siłę 3,kusza 4 itd i jest ona przypisana tylko do przedmiotu - co zatym idzie nie można jej modyfikować brzytwą. (ale mogę się mylić...oby :-) )

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Oooo, Regis pamiętasz:D uważam ze ten build jest lepszy niz -2 to hita. Ogólnie spotkałem się z umieszczaniem stubborna na Slaughtermasterze, ale prawda taka ze jak tyrant popłynie to Armia popłynie więc imho Stubborn na nim to mus.
@Mortipher, juz to z felkiem wyjaśniliśmy, przeciwnik dokładnie brzytwy nie doczytał- jest tak jak mówisz, łuki biją z własną siłą.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

a owszem, pamiętam i łatwo nie zapomnę, na razie to jedyna maska w plecy w tej edycji, mam przy okazji nadzieję na jakiś mały rewanż - np we wrocławiu. A wszystkim innym ogrom szczerze takiego tyranta polecam - bo można zrobić twardszego, można dać mu magiczne ataki, da się znacząco zwiększyć siłę przebicia - co kto lubi. Natomiast tutaj wszystko jest ładnie wyważone, a bohater oprócz dawania liderki i tłuczenia twardych celi pełni jeszcze jakąś funkcję.

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

Co sądzicie o Gnoblarach w tej edycji? O ile w siódmej ed. były tylko screenem ew. oddziałem w którego szły czary z runemawa, to teraz czterdziestka takich paskud jest całkiem miłym zabezpieczeniem ogrzej flanki. Stubborn, bo zazwyczaj ma więcej szeregów niż jakieś fasty, strzela z dwóch szeregów, bije z trzech... i to wszystko za 80 punktów :D.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

O Gnoblarach mam to samo zdanie, co o slejwach - rządzą 8 edycją :wink: . Serio, nie ma powodu, żeby takiego klocka (albo 2) 30-40 nie wziąć.

Maciek

Awatar użytkownika
Denis
Falubaz
Posty: 1351
Lokalizacja: ZKF Zabrze

Post autor: Denis »

Zgadzam sie w 100% gram skavenami i gnoblary to takie ogrowe slejwy bardzo pomocne w blokowaniu i screnowaniu genialny wynalazek na 8ed.
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”

Death Note

Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Ehh czy ja wiem, czy gnoblary są takie genialne? Grałem kilkanaście bitew nimi na 8 edycje (klocki przecietnie 25-45), no i nie podzielam waszego zdania. W starciu ze wspomnianymi slaywami obsysają, aż miło. Mało co w dzisiejszych czasach się na nich zatrzyma na dłużej, wszystko raczej wchodzi w nich jak w masło i wychodzi z drugiej strony w ciągu jednej tury. Dopóki nie wyjdzie nowy book, jakoś ich nie widze w tej edycji, chyba jako zapychacz punktów (choć wole bulle ;p)

drpotato
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47

Post autor: drpotato »

Gnoby dobrze zablokuja wszystko co ma mniej rank - bez steadfasta to rzeczywiście obsysaja, ale rzadko kto ma więcej rank (ktos warty zablokowania).

Najgorzej ma ogrza magia - w erracie pozbawili naszych ogrzych szamanów znajomości wszystkich czarów z gutmagic - musimy normlanie losowac czary z gut magic jak opisono w dziale magic w rulebooku - co powoduje że magia została bardzo osłabiona, a strzasznie mocna i tak nie była.
Tak naprawdę biorąc dwóch butcherów ryzykujemy, że wylosują straszne plewy (możemy skończyc ze średnimi wojami którzy moga sie leczyć), a jeden butcher to juz w ogóle sie nie opłaca.. Mniej ryzykowny jest slaughtermaster - losuje 4 czary i zawsze cos przydatnego trafi, niestety tak dopiero od 2500 p jakośc sensownie można slaughtera zmieścic obok tyranta.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Jeśli chodzi o gnoby.
Jednostka jesy wyraźnie do jednego w tej edycji. pakujesz ich 40-50 ustawiasz blisko bsb i generała i masz pewność że ktoś w nich utknie. naturalnie chyba że to jakiś unit typu white lionsi GG itp z milionem ataków z s5. Wtedy sorry. Nasz stubborn trwa krótko. Nalezy jednak pamiętać, że za tą cenę to luz....
Nalezy tylko wykminić czym tego przeciwnika zarżnać, bo raczej nie miliardem gnoblarków :).

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Co do gnoblarów, to nie traktuję ich jako żywej zapory w liczbie 45-50 byleby-był-stedfast. Niestety, dla mnie podstawową zaletą gnoblarów jest że... ech... można mieć wyrzutnię złomu, która jest IMO jedynym sensownym ogrowym specialem. Ostatnio grałem z e Skavenami na 2000 i całą rozpiskę podporządkowałem 2um scrapom (2x3 byki 2x20 gnobów żeby tylko mieć 2x1 scrapa). Gnoby nic nie zrobiły, za to scrapy szalały, bezlitośnie bijąc dużym templatem po hordach clanratów.
drpotato pisze:Najgorzej ma ogrza magia - w erracie pozbawili naszych ogrzych szamanów znajomości wszystkich czarów z gutmagic - musimy normlanie losowac czary z gut magic jak opisono w dziale magic w rulebooku
yy... albo wyszła nowa errata, albo mam innego AB albo... przesadziłeś. Bo wg mnie w erracie pisze tylko że oprawca i rzeźnik stają się czarodziejami lvl 4 i 2 i że nie mają ograniczenia 2/3 kości na czar. Nic tam nie widziałem o zmianach w 1szym paragrafie gdzie pisze że rzeźnik/oprawca zna od początku bitwy wszystkie czary z gut magic. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

No to nam 200 pkt dodali :D Rewelacja- mozliwosci za taki bonus wielkie - byki+gnoby, oddział Ironów z Flamingami, dodatkowa smieciarka albo nawet głupie Yeti :P jestem content - skoro mozna było wygrywac bitwy na równe punkty to z tym dodatkowym oddziałem bedzie jeszcze lepiej :D

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

szczerze +1 , Yethhe pojawią się na pewno;) poza tym nie dość +200 to jeszcze syty nerf innych armii.. oh yes.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Uważajcie mnie za debila, niespełna rozumu itd itp ale mnie to się wcale nie podoba. Jeszcze rozumiem drobne ingerencje, żeby krasie/imperium parku maszyn nie wystawiali, nie było 80% skinków u lizaków ale to już IMO przegięcie... przecież każdy kto się za ogry zabierał, chyba wiedział jaka to armia, że trudno się gra, ale dzięki temu każde zwycięstwo (ba każdy remis) cieszy. A teraz co? Wygrałem bo... bo mogłem se jeszcze 200 pkt dobić? Przecież to jest OGROMNY boost, tj. dodatkowy butcher, to są 3 byki + gnoby.

Jakkolwiek głupie by to nie było... po prostu nie zamierzam z tego przywileju korzystać. W ogóle to co robią ostatni w EURO, wywołuje u mnie niesmak. Mam nadzieję, że organizatorzy turniejów rozważą korzystanie z EURO.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Wiesz co to jest kwestia podejscia - ja miałem podobny dylemat przy Patchu który w 7 edycji totalnie zmieniał nasza armię (Leadzi co ture, Butch generałem itp + wuchta gnoblarskich przedmiotów w stylu ward na 4+) i pamietam jak po lokalu na którym ugrałem dobre miejsce tuz za pudłem był zarzut ze to przez ten BP własnie. Tez wolałbym mniej ingerencji w zasady bo to krojenie innych armii tez zabija Warhammera, jakkolwiek zajebistymi przegiecia by nie były, ale Euro zawsze rzadziło sie swoimi prawami, choc masz racje ze nie były te drafty chyba nigdy w takim stopniu wyznacznikiem zasad na inne formaty. Teraz przez popularnosc formatu Euro, jego uscislenia sa automatycznie przyjmowane. BTW: z tego co pamietam to nawet w 7 Ogry i Bestie zawsze miały wiecej punktów do wykorzystania teraz dorzucili nam jeszcze jedna padake :D

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

@mnp21 powiem ci tak: osobiście bym grał nawet bez tych+ 200 p. ale- pamiętaj ze nie wystawisz nic bardzo game-breakującego ( bo jak się nie napocisz to pewnych rzeczy nie przegonisz vide/gwardzia/bloody/hydry/abomy itp.) i ponadto- przeciwnik ma do urwania ekstra 200p. mnie osobiście najbardziej cieszy zwiększenie limitu na lordów, bo miałem problem zmieścić pewne rzeczy.
i ostatecznie nie jest to finalny draft, wiec jest szansa ze jak się bonus nie sprawdzi to z niego zrezygnują :wink:
pzdr<KG

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Okej, przyznaję, poniosło mnie i trochę zbytnio popłynąłem. To dlatego że denerwują mnie jakiekolwiek ingerencje w zasady, ale jak dotąd omijały one moją armię, a te +200 pkt mnie zdenerwowało skrajnie, bo po prostu chcę zagrać tą armią co wybrałem, taką jaka jest, a nie żeby ktoś później mówił "przegrałem z ogrami, to te co dostałe 200 punktów", ale chyba muszę wybrać drogę realistyczną, czyli na turnieje EURO rozpy EURO, casual tylko oryginalne zasady GW.

A tak swoją drogą, trochę poza tematem, uważam że za cały bałagan winien jest Games Workshop, bo skoro gracze podjęli wysiłek konsolidacji i de facto ułożenia nowych reguł/proporcji w grze, to znaczy że były one bardzo niezrównoważone. GW powinno IMO wyjść naprzeciw oczekiwaniom graczy i stworzyć powiedzmy odrębny format turniejowy, odrębny na casuale, a nie udawać że Balancing Pathy typu EURO nie ma i nikt ich nie potrzebuje, ani nie stosuje.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

A czemu odrębny? To już zbalansowane booki przeszkadzają w grze towarzyskiej? AB od razu powinny być wydawane dobrze a nie, że by na jakieś poprawki twórców miały czekać. Już nawet nie mówię, o reedycjach starych booków, ale nowe powinny wyznaczać jakiś schemat, które reszta by się trzymała, najlepiej kalkulator zrobić, jak kiedyś, a nie wszystko 'na oko'.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Tutaj odgrzewając temat trzeba dodać, iz zasady euro - chociaż ogólnie powszechne - jednak nie zawsze mają swoje zastosowanie. Nie liczyłem i nie sprawdzałem, ale póki co to głównie w związku z Bazyliszkiem było tyle rozp składanych na zasadach euro.
W związku z faktem, iż ogry nie mają ograniczeń co do wystawień, jedyne co nas interesuje to właśnie +200 punkciochów, które imo możesz sobie dodać lub nie... Z drugiej strony podwyższa nam to dział core o 50 punktów :), no i lordowie mogą być bardziej przypakowani :D.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

Jak w obecnej edycji wypadają gorgerery?

ODPOWIEDZ