Pivot a 1" apart
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pivot a 1" apart
To było już w tym dziale rozrysowane.
Chodzi o to, że stawiasz orły w taki sposób, że przy zadeklarowaniu szarży na jednego z nich, nie jesteś się w stanie dostawić gdyż w czasie pivotu/ruchu napotykasz na drugiego przez zetknięciem się z potencjalnym celem szarży (czyli nie możesz zrobić 2ch szarż)
Chodzi o to, że stawiasz orły w taki sposób, że przy zadeklarowaniu szarży na jednego z nich, nie jesteś się w stanie dostawić gdyż w czasie pivotu/ruchu napotykasz na drugiego przez zetknięciem się z potencjalnym celem szarży (czyli nie możesz zrobić 2ch szarż)
Ale takie coś jest nawet uwzględnione w podręczniku i powoduje palenie szarży w zwykły sposób. Więc szarżę wciąż można zadeklarować, a potem okazuje się, że jest ona spalona. W tym momencie dochodzimy do kwestii, jak ma poruszyć się taka jednostka, gdy jest zablokowana. Zawsze można spróbować wykonać szarżę, bo jest szansa, że orły zostały krzywo ustawione.
Ależ ten oddział nie jest unieruchomiony. Może zrobić reforma. Jest to worst ponieważ wymuszasz na nim konkretne działanie, tak samo jak wymuszasz kierunek ruchy abomki.
A tak poza dyskusją to nie wiem kto z GW pisał zasady szarż, ale jest kretynem. Stoją sobie wrogie oddziały cal od siebie bokiem i nie mogą się zaszarżować bo się nie widzą... W rzeczywistości cal to około metr w bitwie, więc wyobraźcie sobie taką sytuacje.
A tak poza dyskusją to nie wiem kto z GW pisał zasady szarż, ale jest kretynem. Stoją sobie wrogie oddziały cal od siebie bokiem i nie mogą się zaszarżować bo się nie widzą... W rzeczywistości cal to około metr w bitwie, więc wyobraźcie sobie taką sytuacje.
Ehe, wyobraz sobie szarze bokiem ciasno upakowanym szeregiem. Nonsens.
Chetnie bym zobaczyl jak zwolennicy turlania przed pivotem rozwiaza ten drobny dylemat, ktory opisalem. Nawet rysunek strzele:

Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec...
Naprawde ciekaw jestem jak by to sedzia zasedziowal.
Legalny pivot przed szarza = brak problemow. Wskazywanie kielbasa zamiast pivotu - nascie potencjalnych problemow.
Chetnie bym zobaczyl jak zwolennicy turlania przed pivotem rozwiaza ten drobny dylemat, ktory opisalem. Nawet rysunek strzele:

Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec...

Naprawde ciekaw jestem jak by to sedzia zasedziowal.
Legalny pivot przed szarza = brak problemow. Wskazywanie kielbasa zamiast pivotu - nascie potencjalnych problemow.
Nie rozumiesz.
Wg interpretacji Kudlatego jesli ruch jest potencjalna szarza, to pivot moze ignorowac 1" apart, w zwiazku z czym wystarczy deklaracja zamiast pivotu i rzut, a potem pivot i ruch.
Obrazek ma pokazac pierwszy z brzegu absurd tej interpretacji.
Zle pamietasz, nie ma w ogole opcji spalenia szarzy abomka, jest po prostu ruch wyznaczony kierunkiem wczesniejszego pivotu. Dojdziesz - ruch ma zasady szarzy, nie dojdziesz, to nie.
Wg interpretacji Kudlatego jesli ruch jest potencjalna szarza, to pivot moze ignorowac 1" apart, w zwiazku z czym wystarczy deklaracja zamiast pivotu i rzut, a potem pivot i ruch.
Obrazek ma pokazac pierwszy z brzegu absurd tej interpretacji.
Zle pamietasz, nie ma w ogole opcji spalenia szarzy abomka, jest po prostu ruch wyznaczony kierunkiem wczesniejszego pivotu. Dojdziesz - ruch ma zasady szarzy, nie dojdziesz, to nie.
W zasadach do random movement jest opisana sytuacja wejścia w cal do sojuszniczej jednostki impasa, jak wymyśliłeś taki ruch jak tutaj, to nie kulając odpowiednio dużo bloker A jest dla Ciebie impasem, w związku z czym pivotujesz się tylko tak daleko by wejść w cal i kończysz ruch abomą, tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.Vallarr pisze:Ehe, wyobraz sobie szarze bokiem ciasno upakowanym szeregiem. Nonsens.
Chetnie bym zobaczyl jak zwolennicy turlania przed pivotem rozwiaza ten drobny dylemat, ktory opisalem. Nawet rysunek strzele:
Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec...![]()
Naprawde ciekaw jestem jak by to sedzia zasedziowal.
Legalny pivot przed szarza = brak problemow. Wskazywanie kielbasa zamiast pivotu - nascie potencjalnych problemow.
W tej sytuacji można albo wykazywać się złą wolę, przez co przerzucać takie rzeczy do worsta, bo jest to zagranie tego samego kalibru, lub po prostu w ramach tych nieścisłości które GW produkuje przyjąć tą drogę interpretacji.
Szczerze przyznaje, ze zglupialem i chyba nie rozumiem co do mnie mowisz. Wejsc w cal i stop? Bloker stoi idealnie cal przy abomce, wiec pivot jest prawie niemozliwy, najwyzej obrot o 180 stopni. Co z wykulanym ruchem abomki? Moze isc do przodu lub tylu przy RAW pivota, przy Twojej interpretacji dzieja sie chore rzeczy.kudłaty pisze: W zasadach do random movement jest opisana sytuacja wejścia w cal do sojuszniczej jednostki impasa, jak wymyśliłeś taki ruch jak tutaj, to nie kulając odpowiednio dużo bloker A jest dla Ciebie impasem, w związku z czym pivotujesz się tylko tak daleko by wejść w cal i kończysz ruch abomą, tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.
W tej sytuacji można albo wykazywać się złą wolę, przez co przerzucać takie rzeczy do worsta, bo jest to zagranie tego samego kalibru, lub po prostu w ramach tych nieścisłości które GW produkuje przyjąć tą drogę interpretacji.
Przekopalem sie przez BP i nie moge znalezc listy zworstowanych zagran, tylko propozycje Barba (http://strony.aster.pl/barbaros/kombinowanie.pdf), ktore i tak nie przeszly oficjalnie. Z blokowaniem treemanow spotykam sie nagminnie, na turniejach moje hordy maja ustawione cal od siebie na boku smieci uniemozliwiajace wheelowanie/reformy, a za blokowanie abomki worst?

Powtorze - Twoja interpretacja to same problemy, legalny pivot uwala abomke, ale problemow nie ma. Obie sa rownie legalne, bo do smierci mozemy sie klocic co oznacza "peculiar".
Kudlaty, czy ktos jeszcze stosuje twoja interpretacje ??
golym okiem widac, ze jest to znacznie bardziej naginanie zasad....
peculiar i cala reszta odnosi sie imo do szarzy. first pivot (manewr) then roll, and move. if this special movement is about to bring you to the enemy unit then count this move as charge.
golym okiem widac, ze jest to znacznie bardziej naginanie zasad....
peculiar i cala reszta odnosi sie imo do szarzy. first pivot (manewr) then roll, and move. if this special movement is about to bring you to the enemy unit then count this move as charge.
Tyle, że pivot nie może nastąpić, bo prowadzi do zahaczenia o blokadę. W tej sytuacji jakikolwiek ruch wymagający pivotu w ogóle nie może mieć miejsca, co oznacza, że jednostka może poruszyć się tylko i wyłącznie do przodu.
Sekwencja szarży random movementem według podręcznika (czyli prawidłowa) wygląda następująco:
Obrót - niemożliwy w tej sytuacji;
Rzut na dystans ruchu;
Przesunięcie;
Jeśli ruch prowadzi do kontaktu z wrogiem, dostawia się jednostki jak przy szarży.
Wszelkie inne sposoby są nieprawidłowe i niezgodne z zasadami. Ale gdyby ktoś się uparł na nieprawidłową sekwencję, to jednostka losowym ruchem w ogóle nie mogłaby się poruszyć, ponieważ istnieje zapis mówiący, że jeżeli losowy ruch prowadzi do zbliżenia się do jednostki sojuszniczej lub terenu nieprzebytego (a za taki należy uznać również jednostkę blokującą) na odległość mniejszą niż 1" (bądź prowadzi do kontaktu z nią, w przypadku szarży), jednostka natychmiast zatrzymuje się 1" od blokady. Oczywiście sytuacja ta nie powinna mieć miejsca, ponieważ jest zwyczajnie niezgodna z zasadami.
Od tego trzeba zacząć, że aboma nie może wykonać żadnego ruchu w kierunku oddziału B, więc można go w ogóle pominąć w rozważaniach.Vallarr pisze:Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec...![]()
Sekwencja szarży random movementem według podręcznika (czyli prawidłowa) wygląda następująco:
Obrót - niemożliwy w tej sytuacji;
Rzut na dystans ruchu;
Przesunięcie;
Jeśli ruch prowadzi do kontaktu z wrogiem, dostawia się jednostki jak przy szarży.
Wszelkie inne sposoby są nieprawidłowe i niezgodne z zasadami. Ale gdyby ktoś się uparł na nieprawidłową sekwencję, to jednostka losowym ruchem w ogóle nie mogłaby się poruszyć, ponieważ istnieje zapis mówiący, że jeżeli losowy ruch prowadzi do zbliżenia się do jednostki sojuszniczej lub terenu nieprzebytego (a za taki należy uznać również jednostkę blokującą) na odległość mniejszą niż 1" (bądź prowadzi do kontaktu z nią, w przypadku szarży), jednostka natychmiast zatrzymuje się 1" od blokady. Oczywiście sytuacja ta nie powinna mieć miejsca, ponieważ jest zwyczajnie niezgodna z zasadami.
Chodzi o zbliżenie się na odległość mniejszą niż 1" od terenu nieprzebytego, co jest dopuszczalne tylko i wyłącznie przy szarży, o ile nie prowadzi do bezpośredniego kontaktu z tym elementem terenu.Andrzej pisze:wtf?tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.
OK, ale i tak aboma jes zblokowana, bo może robić tylko idealnie w bok, nie może skręcić bo zachaczy i tak o orła, co nie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Hmm... moze nie na temat ale tak sobie czytam ten topic i mam pytanko.
Czy gdzies na forum jest spis "worst playow"? Za co jeszcze mozna dostac te "warny" ?
Byłby ktos tak uprzejmy by mi to wyjasnic lub skierowac do odpowiedniego działu, forum ?
Dzieki.
Co do tych smiesznych blokowan to w/m jest to babol gry i powino sie go jak najszybciej zlikwidowac.
1", smieszne pivoty, blokowania i wyprowadzania to wielka wada tego systemu.
Czy gdzies na forum jest spis "worst playow"? Za co jeszcze mozna dostac te "warny" ?
Byłby ktos tak uprzejmy by mi to wyjasnic lub skierowac do odpowiedniego działu, forum ?
Dzieki.
Co do tych smiesznych blokowan to w/m jest to babol gry i powino sie go jak najszybciej zlikwidowac.
1", smieszne pivoty, blokowania i wyprowadzania to wielka wada tego systemu.
Może jeszcze pójść do przodu i, zależnie od wylosowanego dystansu ruchu, zaszarżować na oddział C, albo wykonać zwykły ruch.Andrzej pisze:OK, ale i tak aboma jes zblokowana, bo może robić tylko idealnie w bok, nie może skręcić bo zachaczy i tak o orła, co nie?
Rothand pisze:Czy gdzies na forum jest spis "worst playow"? Za co jeszcze mozna dostac te "warny" ?
Generalnie są to wszystkie zagrywki wymuszające na jednostkach konkretne działania, bądź uniemożliwiające im podjęcie jakichkolwiek działań, przy wykorzystaniu mechaniki gry.Vallarr pisze:Przekopalem sie przez BP i nie moge znalezc listy zworstowanych zagran, tylko propozycje Barba (http://strony.aster.pl/barbaros/kombinowanie.pdf), ktore i tak nie przeszly oficjalnie.
badz wirtualnie piwotowac i do tylu.Klafuti pisze:Tyle, że pivot nie może nastąpić, bo prowadzi do zahaczenia o blokadę. W tej sytuacji jakikolwiek ruch wymagający pivotu w ogóle nie może mieć miejsca, co oznacza, że jednostka może poruszyć się tylko i wyłącznie do przodu.
jak wyrzuci tyle, ze wpada to jest szarza.
Dzieki - o to chodziło.Klafuti pisze:Generalnie są to wszystkie zagrywki wymuszające na jednostkach konkretne działania, bądź uniemożliwiające im podjęcie jakichkolwiek działań, przy wykorzystaniu mechaniki gry.