Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Pedros
Oszukista
Posty: 856

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: Pedros »

To było już w tym dziale rozrysowane.

Chodzi o to, że stawiasz orły w taki sposób, że przy zadeklarowaniu szarży na jednego z nich, nie jesteś się w stanie dostawić gdyż w czasie pivotu/ruchu napotykasz na drugiego przez zetknięciem się z potencjalnym celem szarży (czyli nie możesz zrobić 2ch szarż)

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Ale takie coś jest nawet uwzględnione w podręczniku i powoduje palenie szarży w zwykły sposób. Więc szarżę wciąż można zadeklarować, a potem okazuje się, że jest ona spalona. W tym momencie dochodzimy do kwestii, jak ma poruszyć się taka jednostka, gdy jest zablokowana. Zawsze można spróbować wykonać szarżę, bo jest szansa, że orły zostały krzywo ustawione.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

nie da rady zablokowac abomy tak aby ani nie mogla sie ruszyc, ani zaszarzowac, wiec worsty to ja bym dawal za szarze piwotem (wskazywanie kierunku kiełbasa i rzut) ;)

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Ależ ten oddział nie jest unieruchomiony. Może zrobić reforma. Jest to worst ponieważ wymuszasz na nim konkretne działanie, tak samo jak wymuszasz kierunek ruchy abomki.

A tak poza dyskusją to nie wiem kto z GW pisał zasady szarż, ale jest kretynem. Stoją sobie wrogie oddziały cal od siebie bokiem i nie mogą się zaszarżować bo się nie widzą... W rzeczywistości cal to około metr w bitwie, więc wyobraźcie sobie taką sytuacje.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Ehe, wyobraz sobie szarze bokiem ciasno upakowanym szeregiem. Nonsens.

Chetnie bym zobaczyl jak zwolennicy turlania przed pivotem rozwiaza ten drobny dylemat, ktory opisalem. Nawet rysunek strzele:
Obrazek

Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec... :lol2:

Naprawde ciekaw jestem jak by to sedzia zasedziowal.
Legalny pivot przed szarza = brak problemow. Wskazywanie kielbasa zamiast pivotu - nascie potencjalnych problemow.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Random movement nie może spalić szarży, jeśli nie dojdze to nie była szarża. Poza tym o ile pamiętam po spaleniu szarży idziesz prosto, ale w stronę oddziału, w który zaszarżowałeś.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Nie rozumiesz.
Wg interpretacji Kudlatego jesli ruch jest potencjalna szarza, to pivot moze ignorowac 1" apart, w zwiazku z czym wystarczy deklaracja zamiast pivotu i rzut, a potem pivot i ruch.

Obrazek ma pokazac pierwszy z brzegu absurd tej interpretacji.
Zle pamietasz, nie ma w ogole opcji spalenia szarzy abomka, jest po prostu ruch wyznaczony kierunkiem wczesniejszego pivotu. Dojdziesz - ruch ma zasady szarzy, nie dojdziesz, to nie.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Nie może spalić szarży, bo jej nie deklaruje ;)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Vallarr pisze:Ehe, wyobraz sobie szarze bokiem ciasno upakowanym szeregiem. Nonsens.

Chetnie bym zobaczyl jak zwolennicy turlania przed pivotem rozwiaza ten drobny dylemat, ktory opisalem. Nawet rysunek strzele:
Obrazek

Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec... :lol2:

Naprawde ciekaw jestem jak by to sedzia zasedziowal.
Legalny pivot przed szarza = brak problemow. Wskazywanie kielbasa zamiast pivotu - nascie potencjalnych problemow.
W zasadach do random movement jest opisana sytuacja wejścia w cal do sojuszniczej jednostki impasa, jak wymyśliłeś taki ruch jak tutaj, to nie kulając odpowiednio dużo bloker A jest dla Ciebie impasem, w związku z czym pivotujesz się tylko tak daleko by wejść w cal i kończysz ruch abomą, tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.

W tej sytuacji można albo wykazywać się złą wolę, przez co przerzucać takie rzeczy do worsta, bo jest to zagranie tego samego kalibru, lub po prostu w ramach tych nieścisłości które GW produkuje przyjąć tą drogę interpretacji.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

(Pochodnie w ręce)

Do worsta z nim!

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

kudłaty pisze: W zasadach do random movement jest opisana sytuacja wejścia w cal do sojuszniczej jednostki impasa, jak wymyśliłeś taki ruch jak tutaj, to nie kulając odpowiednio dużo bloker A jest dla Ciebie impasem, w związku z czym pivotujesz się tylko tak daleko by wejść w cal i kończysz ruch abomą, tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.

W tej sytuacji można albo wykazywać się złą wolę, przez co przerzucać takie rzeczy do worsta, bo jest to zagranie tego samego kalibru, lub po prostu w ramach tych nieścisłości które GW produkuje przyjąć tą drogę interpretacji.
Szczerze przyznaje, ze zglupialem i chyba nie rozumiem co do mnie mowisz. Wejsc w cal i stop? Bloker stoi idealnie cal przy abomce, wiec pivot jest prawie niemozliwy, najwyzej obrot o 180 stopni. Co z wykulanym ruchem abomki? Moze isc do przodu lub tylu przy RAW pivota, przy Twojej interpretacji dzieja sie chore rzeczy.

Przekopalem sie przez BP i nie moge znalezc listy zworstowanych zagran, tylko propozycje Barba (http://strony.aster.pl/barbaros/kombinowanie.pdf), ktore i tak nie przeszly oficjalnie. Z blokowaniem treemanow spotykam sie nagminnie, na turniejach moje hordy maja ustawione cal od siebie na boku smieci uniemozliwiajace wheelowanie/reformy, a za blokowanie abomki worst? :shock:

Powtorze - Twoja interpretacja to same problemy, legalny pivot uwala abomke, ale problemow nie ma. Obie sa rownie legalne, bo do smierci mozemy sie klocic co oznacza "peculiar".

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Kudlaty, czy ktos jeszcze stosuje twoja interpretacje ??

golym okiem widac, ze jest to znacznie bardziej naginanie zasad....

peculiar i cala reszta odnosi sie imo do szarzy. first pivot (manewr) then roll, and move. if this special movement is about to bring you to the enemy unit then count this move as charge.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.
wtf?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Zasady imo nie powinny działać wstecz. Najpierw jest pivot, potem roll i ustalenie, czy to będzie szarża. Nawet jeśli będzie to nie dotyczy to pivotu, który już przecież miał miejsce, tylko pozostałej części ruchu.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Tyle, że pivot nie może nastąpić, bo prowadzi do zahaczenia o blokadę. W tej sytuacji jakikolwiek ruch wymagający pivotu w ogóle nie może mieć miejsca, co oznacza, że jednostka może poruszyć się tylko i wyłącznie do przodu.
Vallarr pisze:Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec... :lol2:
Od tego trzeba zacząć, że aboma nie może wykonać żadnego ruchu w kierunku oddziału B, więc można go w ogóle pominąć w rozważaniach.
Sekwencja szarży random movementem według podręcznika (czyli prawidłowa) wygląda następująco:
Obrót - niemożliwy w tej sytuacji;
Rzut na dystans ruchu;
Przesunięcie;
Jeśli ruch prowadzi do kontaktu z wrogiem, dostawia się jednostki jak przy szarży.
Wszelkie inne sposoby są nieprawidłowe i niezgodne z zasadami. Ale gdyby ktoś się uparł na nieprawidłową sekwencję, to jednostka losowym ruchem w ogóle nie mogłaby się poruszyć, ponieważ istnieje zapis mówiący, że jeżeli losowy ruch prowadzi do zbliżenia się do jednostki sojuszniczej lub terenu nieprzebytego (a za taki należy uznać również jednostkę blokującą) na odległość mniejszą niż 1" (bądź prowadzi do kontaktu z nią, w przypadku szarży), jednostka natychmiast zatrzymuje się 1" od blokady. Oczywiście sytuacja ta nie powinna mieć miejsca, ponieważ jest zwyczajnie niezgodna z zasadami.
Andrzej pisze:
tak samo jakbyś wszedł w cal do obelisku.
wtf?
Chodzi o zbliżenie się na odległość mniejszą niż 1" od terenu nieprzebytego, co jest dopuszczalne tylko i wyłącznie przy szarży, o ile nie prowadzi do bezpośredniego kontaktu z tym elementem terenu.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

OK, ale i tak aboma jes zblokowana, bo może robić tylko idealnie w bok, nie może skręcić bo zachaczy i tak o orła, co nie?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Hmm... moze nie na temat ale tak sobie czytam ten topic i mam pytanko.
Czy gdzies na forum jest spis "worst playow"? Za co jeszcze mozna dostac te "warny" ?
Byłby ktos tak uprzejmy by mi to wyjasnic lub skierowac do odpowiedniego działu, forum ?
Dzieki.

Co do tych smiesznych blokowan to w/m jest to babol gry i powino sie go jak najszybciej zlikwidowac.
1", smieszne pivoty, blokowania i wyprowadzania to wielka wada tego systemu.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Andrzej pisze:OK, ale i tak aboma jes zblokowana, bo może robić tylko idealnie w bok, nie może skręcić bo zachaczy i tak o orła, co nie?
Może jeszcze pójść do przodu i, zależnie od wylosowanego dystansu ruchu, zaszarżować na oddział C, albo wykonać zwykły ruch.
Rothand pisze:Czy gdzies na forum jest spis "worst playow"? Za co jeszcze mozna dostac te "warny" ?
Vallarr pisze:Przekopalem sie przez BP i nie moge znalezc listy zworstowanych zagran, tylko propozycje Barba (http://strony.aster.pl/barbaros/kombinowanie.pdf), ktore i tak nie przeszly oficjalnie.
Generalnie są to wszystkie zagrywki wymuszające na jednostkach konkretne działania, bądź uniemożliwiające im podjęcie jakichkolwiek działań, przy wykorzystaniu mechaniki gry.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Klafuti pisze:Tyle, że pivot nie może nastąpić, bo prowadzi do zahaczenia o blokadę. W tej sytuacji jakikolwiek ruch wymagający pivotu w ogóle nie może mieć miejsca, co oznacza, że jednostka może poruszyć się tylko i wyłącznie do przodu.
badz wirtualnie piwotowac i do tylu.

jak wyrzuci tyle, ze wpada to jest szarza.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

Klafuti pisze:Generalnie są to wszystkie zagrywki wymuszające na jednostkach konkretne działania, bądź uniemożliwiające im podjęcie jakichkolwiek działań, przy wykorzystaniu mechaniki gry.
Dzieki - o to chodziło.

Zablokowany