PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: PKS - komentarze

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:Zastanówcie się jeszcze raz na spokojnie nad scenariuszami. Watchtower jest bardzo fajny, jeżeli tylko odpowiednio się go zmodyfikuje. Np poprzez przyjęcie, że może go zając jedynie oddział corowej piechoty bez bohatera. Albo przyjęcie, że watchtowerem może być każdy teren na stole, nie koniecznie budynek. Trzeba uniemożliwić władowanie do domku deathstara (bo tu grę wygrywa ten kto zacznie i zrobi odpowiedniego swifta), ale sam mechanizm rozrywki jest bardzo spoko.
Prostszym usprawnieniem byłoby, że walka w watchtowerze rozgrywa się zgodnie z normalnymi zasadami, a nie jak oblężenie. Oczywiście to tylko jeden z pomysłów na usprawnienie tego scenariusza.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Shadar pisze:@Groshek
Czego byś nie chciał zrobić, na każdy format, niezależnie czy limitowany cze open musisz mieć jasno i dokładnie opisany LoS. To że cholernie mocno wpływa na balans jest dość oczywiste, bo odpowiedni może skarcić/wzmocnić konkretne jednostki, lub całe armie. No więc tak, odpowiedni LoS jest kluczowy. I dyskusja nad nim powinna IMO być długa i wyczerpująca, jeśli ma dać najlepszy możliwy rezultat. To samo, choć w innej skali jest ze scenariuszami. Więc proszę nie sądź dnia przed zachodem słońca. Te linijki muszą się pojawić w każdym, nawet najprostszym drafcie, a ten ma okazję wcale nie być wielkim potworkiem jak euro. Na razie omawiane jest tylko to co i tak musi w nim być.
Spoko spoko tylko subtelnie sugeruję. Moje DD i tak mają w nosie czy widzą czy nie. Ale prostota slosa jest niepodważalna. A im prościej tym lepiej.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Grolshek pisze:
Shadar pisze:@Groshek
Czego byś nie chciał zrobić, na każdy format, niezależnie czy limitowany cze open musisz mieć jasno i dokładnie opisany LoS. To że cholernie mocno wpływa na balans jest dość oczywiste, bo odpowiedni może skarcić/wzmocnić konkretne jednostki, lub całe armie. No więc tak, odpowiedni LoS jest kluczowy. I dyskusja nad nim powinna IMO być długa i wyczerpująca, jeśli ma dać najlepszy możliwy rezultat. To samo, choć w innej skali jest ze scenariuszami. Więc proszę nie sądź dnia przed zachodem słońca. Te linijki muszą się pojawić w każdym, nawet najprostszym drafcie, a ten ma okazję wcale nie być wielkim potworkiem jak euro. Na razie omawiane jest tylko to co i tak musi w nim być.
Spoko spoko tylko subtelnie sugeruję. Moje DD i tak mają w nosie czy widzą czy nie. Ale prostota slosa jest niepodważalna. A im prościej tym lepiej.
Rzućmy na 4+ kto wygrywa. Będzie najprościej :roll:
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ale tak naprawdę to czemu nie przyjąć Vlos takim jaki był? Może mi ktoś wytłumaczyć co stoi temu na przeszkodzie? Argumentów typu że Slos jest intuicyjny nie przyjmuje bo dla mnie to bzdura... jest prostszy ,wręcz prymitywny...sam gram armia z artylerią i z ulgą przyjął bym powrót do Vlosa - bo tam można mówić o jakiejś strategii....
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Dębek pisze:Pozwoliłem sobie wkleić ograniczenia ETC, które w mojej ocenie są najmocniejszym punktem euro compa. Pare ograniczeń uważam jednak za zbędnych. Zamieściłem przy każdej stosowny komentarz.

Magic Restrictions:
• No duplicate non-signature spells (not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to).
Moim zdaniem to wynika z zasad. Jesli się mylę to mnie poprawcie. Spam "0" z deatha mi nie przeszkadza - każdy ma dostęp do MRa, więc niech z tego korzysta.
• An army may use up to maximum 12 power dice during each phase.
Dobra, sprawdzone ograniczenie. Nie ruszłabym tego.
To jest spoko.
• Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut, this max is lowered to 4 power dice.
Tylko death z 4 reszta z 5. Brzytwa to bat na granie w stylu - postawiłem Ci pod ryj 5 jurków i co mi teraz zrobisz. Brzytwa wymusza szarzowanie i wygrywanie combatów w turze szarż, w konsekwencji wymusza wystawianie unitów, które zdejmą steadfasta. Spam rydwanów/kowbojów itp. tego nie zrobi. Brzytwa przywraca na stoły piechotę, nawet tą śmieciową i oducza bezmyślnego grania. W kontekście brzytwy na określonych unitach trzeba koncentrować ostrzał, jeszcze inne trzeba omijać do czasu aż zmiękną, albo mag z shadowem zostanie złapany i zabity. Można próbować zmniejszyć skuteczność brzytwy - modyfikowanie hitowania, zwiększenie swojego uderzenia, jeśli udezamy pierwsi, wrzucenie sobie regeneracji, co tam każdy ma do dyspozycji. Kombinować, kombinować i jeszcze raz kombinować.
A to już nie.
Lore of Shadow z 4 kostek jest i teraz bardzo popularny, co wprost świadczy o jego sile. Zwiększenie go do 5 kostek powoduje, że nie dość że masz fchuj dobrą odpowiedź na wszystkie duże stwory - bo pitka z 5 kostek wchodzi istotnie częściej - to premiuje wielkie śmieciowe jednostki, co kosztują mało, na klatę na steadfast biorą wszystko i potem są 2 tury kulania komu wyjdzie brzytwa.
• Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power/dispel dice per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
Dispela nie ograniczałbym w żaden sposób. Chce mieć krasnal 3 niszczary - niech ma. Dodatkowe kostki powera można ciąć w przypadku konkretnych armii, a nie globalnie. TK, Bestie muszą mieć nieograniczoną magię, gdyż na tym opierają grę.
Dla bestii w połączeniu z 300 pts i shadowem z 5ciu kostek to moim zdaniem za dużo.
• You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost.
Konsekwentnie out.
• Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit. “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that a player who already spent his limit power dice limit, can't take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
Konsekwentnie out.
Nie zapomnij o Slannie.
• Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.
IMO to jest OK.
Zwiększamy popularność Shadowa przez zboostowanie go, a czary co mogą takiego maga załatwić od razu zostawiamy pocięte?
Dobrze wiemy, że 4-poziomowy mag jak ginie w bitwie na wysokim stole to jest albo wampirem, albo się wywalił w kosmos na 2-4.
Moim zdaniem tych ograniczeń nie powinno się ruszać. Jeżeli już je ruszamy, to zawsze warto spojrzeć na geometrię całego lore'a.
W mojej ocenie wystarczy:
12 kostek na fazę
5 kostek na czar, death 4
Look out dla 2 bohaterów od dwellersów, 13stki, transmutacji
Moim zdaniem nie ma co robić różnic tam, gdzie to nie jest potrzebne. Jeżeli magia działa, i na euro jest 4 kostki, to lepiej zostawić 4 kostki. 5 kostek na shadow bardzo istotnie wpływa na kompozycję armii - moim zdaniem spłaszcza to grę co jest niepożądane.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

A moim zdaniem 4 kostki na deatha to bardzo fikcyjne przycięcie.
Jakoś nie wpłynęło to w jakikolwiek sposób na jego popularność.
Więc po prostu nie działa.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Kto powiedział że bestie dostaną +300 pkt?

Poza tym nie potrzeba lookouta na transmutacje - i tak giną na 6stkach tylko.

Chcecie przyciąć deatha, tak żeby był na równi z nowymi lorami i vortexami, które wychodzą? Bardzo łatwo - słońce nie zabija tylko zadaje 1W bez jakichkolwiek sejwów. Zabijanie zostawcie picie. Choć to jest ingerowanie w zasady, a to mi się nie podoba osobiście.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

JaceK pisze:A moim zdaniem 4 kostki na deatha to bardzo fikcyjne przycięcie.
Jakoś nie wpłynęło to w jakikolwiek sposób na jego popularność.
Więc po prostu nie działa.
Jak to, przecież jest bardzo popularny? Zwiększenie go do 5 kostek siłą rzeczy tylko zwiększy jego popularność.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Furion pisze:
JaceK pisze:A moim zdaniem 4 kostki na deatha to bardzo fikcyjne przycięcie.
Jakoś nie wpłynęło to w jakikolwiek sposób na jego popularność.
Więc po prostu nie działa.
Jak to, przecież jest bardzo popularny? Zwiększenie go do 5 kostek siłą rzeczy tylko zwiększy jego popularność.

pozdrawiam
Furion
Taki, że pseudo-przycięcie Deatha i tak powoduje, że jest ultra popularny.
To oznacza, że to pseudo przyjęcie nie ma żadnego wpływu. Jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś nie brał Deatha z tego powodu.

To, że coś jest uwalniane, nie powoduje automatycznie zwiększenia obecności.
Po prostu ograniczenie mogło nie mieć na to wcześniej wpływu i tyle.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A to już nie.
Lore of Shadow z 4 kostek jest i teraz bardzo popularny
Gdzie?

Ograniczenie death do 4 kostek niewiele zmienia, bo 4 kości wystarczają na wszystkie czary. Utrudnia jedynie dispelowanie w określonych sytuacjach słońca.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Obniżenie ilości kostek na czar z 5 do 4 to w żadnym wypadku pseudoprzycięcie. Z 5 kostek ten mocny lore będzie po prostu jeszcze mocniejszy i tyle. Nie wiem po co.

Death jest o tyle mocny, że ma czary takie zero-jedynkowe. Jak wejdzie, to najpewniej tracisz istotny model w grze. O ile z Fireballami czy Flesh of Stone da się żyć, to wpuszczanie snajperek w herosów to kaplica. Dlatego zmniejszenie ilości kostek na czar dobrze osłabia ten lore, przez łatwiejsze dispellowanie czarów.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Zgadzam się z Jackiem. Death jest wszędzie, to najmocniejszy i najpopulaniejszy lore, mimo że jest dodatkowo ścięty.
Niby 4 kostki ograniczają nawalanie słońca z pięciu, ale to niewiele zmienia, bo słońce na luzie wchodzi z 4 kości.
A przy tych standardowych 7 kostkach powera dochodzi kolejny gamebreaking spell - D&D (ewentualnie snajpy, które też mogą zakończyć łatwo grę).
W niektórych paringach możnaby niemalże nic nie robić, sam death załatwia wszystko. To chyba jest najbardziej zjebana rzecz w 8 edycji.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Ale ludzie za to rzucą więcej czarów z mniejszej ilości kostek, więc dopóki masz scrolla to spoko, a potem musisz wybierać czy wpuszczasz snajpere czy d&d.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Żadko się zdaża ale popieram Furiona w 100% obcięcie do 4 kości Deatha właśnie powoduje, że a) łatwiej czary zdispelować b) tnie akcje w stylu dobra to ja wylatuje magiem ciskam słońce z 5 czy 6 kości mam IF i jest po grze...
Sorry ale co to za przyjemność garania z armia złożoną z hord taniej śmieciowej piechoty do pierwszej brzytywy :?:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

@Przemcio - więcej sie trzeba nakombinować niż do rzucenia słońca, więc większa przyjemność.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Sorry ale co to za przyjemność garania z armia złożoną z hord taniej śmieciowej piechoty do pierwszej brzytywy :?:
Bierz 6 templatek i niech piechota sie martwi. Ewentualnie 2 eco diabły nurgla i niech cię trafiają z tą brzytwą na 6.
To są właśnie skutki nadmiernego CSowania, który spłaszcza grę do poziomu jednej słusznej rozpiski.
Ograniczyli A więc trzeba ograniczyć B więc trzeba i C i tak do Z - perpetum debile.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, o 09:16 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

No świetnie a skąd ja ci wezme te 6 tempatek :?: no chyba, że zmienię armie...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Przemcio pisze:No świetnie a skąd ja ci wezme te 6 tempatek :?: no chyba, że zmienię armie...
Z kodeksu do Wochu.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Wuja, gdybym wiedział, że czytasz posty Przemcia to bym na Ciebie nie głosował :(

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Furion pisze:Wuja, gdybym wiedział, że czytasz posty Przemcia to bym na Ciebie nie głosował :(
Czasem, jako pedagog i wujek, muszę tak postąpić. :wink:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ