Dwarfs - początkujacy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Dwarfs - początkujacy
Hej, planuję wrócić do hobby po krótkiej przerwie. Ostatnia wersja 9th aga w jaką grałem to ta w której pokazano po raz pierwszy Grudge bustera.
Widzę, że teraz się sporo pozmieniało, część rzeczy mi się nie podoba, ale w zasadzie są to takie kosmetyczne zmiany. Większość jest całkiem fajna i interesująca tak jak Hold Guardians którzy są nareszcie grywalni i kilka innych rzeczy.
Zakupiłem ostatnio 2 boxy Oathmark dwarfów. Stąd moje pytanie na co najlepiej ich złożyć ? Mam sporo bitzów więc spokojnie zrobię z nich muszkieterów, szaro brodych, wojowników, górników, rangerów i generalnie wszystko co nosi ciężką zbroję. Z tego co widzę Guild-crafted handguns są całkiem fajne, warriorsi z GW/włóczniami i longbeardzi z tarczami. O jakie unity warto było by jeszcze rozwinąć armię ? Slayerów ? Golemy ?
Proszę generalnie o wszelkie rady na temat aktualnej METY
Z góry dzięki !!
Widzę, że teraz się sporo pozmieniało, część rzeczy mi się nie podoba, ale w zasadzie są to takie kosmetyczne zmiany. Większość jest całkiem fajna i interesująca tak jak Hold Guardians którzy są nareszcie grywalni i kilka innych rzeczy.
Zakupiłem ostatnio 2 boxy Oathmark dwarfów. Stąd moje pytanie na co najlepiej ich złożyć ? Mam sporo bitzów więc spokojnie zrobię z nich muszkieterów, szaro brodych, wojowników, górników, rangerów i generalnie wszystko co nosi ciężką zbroję. Z tego co widzę Guild-crafted handguns są całkiem fajne, warriorsi z GW/włóczniami i longbeardzi z tarczami. O jakie unity warto było by jeszcze rozwinąć armię ? Slayerów ? Golemy ?
Proszę generalnie o wszelkie rady na temat aktualnej METY
Z góry dzięki !!
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
Witam,
No to gościu masz problem
bo praktycznie na wszystkim da się zagrać. I nie ma większego problemu z postawieniem krasia z tarczą i nazwaniem go deep watch albo zwykłym warriorsem. Co do konkretów to ich nie ma bo nikt nie gra tym samym. Szybciej wypisać co nie gra
forge wardensy.
Z rzeczy na topie to: flame cannon, warriorsi ze spirami, golemy, kings guardy, rune smith, kowadło, bombery, than z rune of lighting, slayersi w skirmiszu.
Polecam Ci zrobić 20 gości z GW/włócznie, 20 z tarczami i 10 z handgunsami i 10 z crosbowami albo 10 minersów.
Slayersi są bardzo spoko z dragon slayerem w środku. Golemy są mocno poprawione ale jakieś tam mega super nie są. Poprawili teraz flame cannona więc też jeszcze gra. Mi się podoba grudge buster, sprawdza się świetnie jako dodatkowy CR w szarży na bok. Czekam aż poprawią ceny pistoletów na minersach. Co do maszyn to zmiany losa trochę je znerfiły ale nadal mamy naszą kawalerię powietrzną która cały czas dobrze się sprawdza pomimo braku skirmisza na oddziale żyrosów.
Cały czas trwa wersja BETA więc z całością zakupów lepiej się wstrzymać albo kupić po prostu wszystko
Zaloguj się na forum 9tki i w dziale z rozpiskami znajdziesz wszystko czego Ci trzeba.
No to gościu masz problem


Z rzeczy na topie to: flame cannon, warriorsi ze spirami, golemy, kings guardy, rune smith, kowadło, bombery, than z rune of lighting, slayersi w skirmiszu.
Polecam Ci zrobić 20 gości z GW/włócznie, 20 z tarczami i 10 z handgunsami i 10 z crosbowami albo 10 minersów.
Slayersi są bardzo spoko z dragon slayerem w środku. Golemy są mocno poprawione ale jakieś tam mega super nie są. Poprawili teraz flame cannona więc też jeszcze gra. Mi się podoba grudge buster, sprawdza się świetnie jako dodatkowy CR w szarży na bok. Czekam aż poprawią ceny pistoletów na minersach. Co do maszyn to zmiany losa trochę je znerfiły ale nadal mamy naszą kawalerię powietrzną która cały czas dobrze się sprawdza pomimo braku skirmisza na oddziale żyrosów.
Cały czas trwa wersja BETA więc z całością zakupów lepiej się wstrzymać albo kupić po prostu wszystko

Zaloguj się na forum 9tki i w dziale z rozpiskami znajdziesz wszystko czego Ci trzeba.
Początek nowej Ery
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Ja mam wszystko i gram na wszystkim - polecam.kleryk pisze: Cały czas trwa wersja BETA więc z całością zakupów lepiej się wstrzymać albo kupić po prostu wszystko![]()
Gdybym miał jednak wyszczególnić jakieś oddziały to: Minerzy, Slayerzy, Coptery.

Planowałem zrobić z tych 2 boxów 25 Longbeardów, 20 hang gunerów (najlepiej na guild-crafted handguns), wszystko z tarczami. Do tego dokupić 2-3 zastawy iron breakerów od MoM miniatures (Zrobić z nich hamków i deep watch) do tego z 6 golemów. Jak wygląda sprawa z Busterem ? Warty uwagi czy bardziej "Meh" ? A jak z Organkami ? Czy warto brać Full comand ? Czy może warto zrezygnować z jakichś jej członków (rozchodzi mi się głównie o Hold guardianów i strzelców)
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
Grudge buster jest jak najbardziej wart uwagi. Szarża 3d6 z M8(fly). Gridingi/impakty do tego AS 3+, T5, HP5. i to wszystko za 350pkt. Jednego zawsze zmieszczę w rozpiskę.Kruszyna pisze:Planowałem zrobić z tych 2 boxów 25 Longbeardów, 20 hang gunerów (najlepiej na guild-crafted handguns), wszystko z tarczami. Do tego dokupić 2-3 zastawy iron breakerów od MoM miniatures (Zrobić z nich hamków i deep watch) do tego z 6 golemów. Jak wygląda sprawa z Busterem ? Warty uwagi czy bardziej "Meh" ? A jak z Organkami ? Czy warto brać Full comand ? Czy może warto zrezygnować z jakichś jej członków (rozchodzi mi się głównie o Hold guardianów i strzelców)
Organki jak zawsze są bardzo mocne nawet po nerfie związanym ze zmianą LOSa. Tylko że samo strzelanie z nich dla mnie to loteria (najlepiej grać organy RC + inżynier ale to już zbyt dużo pkt kosztuje). Wolę flame canona 2x tańszy i trafia bez coverów, OFC demona nie ściągnie ale za 150pkt zrobi swoje.
Co do FCG to wszystko zależy. w minersach sam muzyk starczy. w golemach też sam muzyk mi wystarczy bo gram na 5 i kosztują oni 480 pktów! w slayersach w skirmiszu sam champion też wystarczy. strzelcami nigdy w życiu nie grałem ale oni maja stać i strzelać tylko bo kary za ruch są zbyt duże więc wystawił bym ich gołych. pełne fcg biorę tylko na dużych klockach.
Początek nowej Ery
Jedni mówią że los je nerfi a drudzy że to boost..kleryk pisze:Co do maszyn to zmiany losa trochę je znerfiły ale...


Bo ja wiem? Działa i katapy na pewno mają lepiej, bolce volley guny mają gorzej bo przeciwnik może się czasem zasłonić całkowicie i zamiast trafiać go na 7+ nie rzucasz wcale. Co do flame cannonow nie wiem bo w sumie nie mam pojęcia jak to działało na 1.3.

- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Zmiany LOSa - działa i katapy na plus, bolce i organki lekko na minus, a najbardziej oberwało się flame cannonowi, ale z drugiej strony on dostał boosty w brb i jeszcze bardziej potaniał także nie jest źle 


-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Ja ciągle inwestuję w kawalerię powietrzną. A raz widziałem na stole 4 żyrki, bombera i dwa bustery. Przeciwnik miał minę nietęgą.
Chyba najbardziej uniwersalne oddziały i dolecą tam gdzie nóżki nie doniosą.

Chyba najbardziej uniwersalne oddziały i dolecą tam gdzie nóżki nie doniosą.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Moim zdaniem latacze nie są złą jednostką, ale po prostu nie ma na nie punktów, ponieważ same gry ci nie wygrają
Osobiście gram na 2 bomberkach i tyle 



- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1053
Widzi się tu i tam rozpiski z dużymi balonami, małymi, mieszanką tych dwóch - wystarczy chcieć! 


-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
A z innej beczki. Wykupujące nienawiść jak kowal jest generałem?
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
I mnie tak trochę wychodzi. Chyba zrezygnuje ale jeszcze poczekam na tę jedyną bitwę gdzie będzie decydująca.
-
- Plankton
- Posty: 3
Czy używacie Wojowników z włóczniami i tarczami... ?
Włócznia daje plusy do penetracji i egidę.... ale czy jest to opłacalne i jak duży powinien być to oddział żeby się sprawdził?
Włócznia daje plusy do penetracji i egidę.... ale czy jest to opłacalne i jak duży powinien być to oddział żeby się sprawdził?
Hey, osobiście Nie, praktycznie dlatego że usuwa nam bonus od tarczy.
Jeśli będziemy się bić ze śmieciami to nie będzie miało to większego znaczenia, (gobliny, zomby etc)
natomiast jeśli z czymś lepszym to będą trafiać na 4+, a jeśli popatrzymy na fakt że praktycznie zawsze bijemy ostatni to ktoś musi odpowiedzieć czyli przeżyć.
Zależy mi na przeżywalności tak aby bohater w środku tłukł jak się da.
Jeśli będziemy się bić ze śmieciami to nie będzie miało to większego znaczenia, (gobliny, zomby etc)
natomiast jeśli z czymś lepszym to będą trafiać na 4+, a jeśli popatrzymy na fakt że praktycznie zawsze bijemy ostatni to ktoś musi odpowiedzieć czyli przeżyć.
Zależy mi na przeżywalności tak aby bohater w środku tłukł jak się da.
@Elt
No nie do końca 'usuwa bonus z tarczy' bo shieldwall czy +1 save wciąż działa, tracisz tylko parry.
Ap z Kowala kombuje się z Ap z włóczni i/lub ze 'sturdy' wiec jest jakaś tam synergia.
Pograłem trochę przed ostatnią podwyżką, były ok, teraz jednak nie pasują mi do rozpiski.
No nie do końca 'usuwa bonus z tarczy' bo shieldwall czy +1 save wciąż działa, tracisz tylko parry.
Ap z Kowala kombuje się z Ap z włóczni i/lub ze 'sturdy' wiec jest jakaś tam synergia.
Pograłem trochę przed ostatnią podwyżką, były ok, teraz jednak nie pasują mi do rozpiski.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.