9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Re: 9th Age

Post autor: ślivek »

Wreszcie po długich rozmowach (coś każdemu siadła werwa trochę i trzeba było mocno poganiać. Nie mówiąc o tym, że klasycznie jeden protestował aktywnie i do ostatniej chwili chciał dorzucać nowe zmiany jak już wszystko mieliśmy ustalone co napisać...) udało się wypracować jakieś porozumienie. Mamy pierwszego patcha przygotowanego i czekamy na komentarze Rules Teamu.
Orcs & Goblins - Finished Proposal for the Rules Team - week 1

This topic is not for discussion.

To conform to the RULES

This topic will be used only for presenting the final version of a proposal to the RT and for receiving their response.
@fjugin @lagge @arthain @el rey @Sir_Joker

Here we present first changes which we would like to make for first week.
If more explanation would be of any use we will gladly express our opinion and attach proper commentary.
Most of those points are pretty simple issues and involve small fixes but some of them have vast consequences.

1 Web Launcher if unit cannot use fly special rule for one round.
2 Orc Overseer, can lose one wound to reroll scatter die (cannot be last wound).
3 reduce cost of IO to 10 pts, make shields 2 pts upgrade, PA the same 2 pts.
4 Cave Goblin Heroe Giant Cave Gnasher as mount option +5 points.
5 Cave Goblin Warboss +1Ld to be on par with other Goblin Warbosses.
6 Hat of Nine Caves give wearer +1Ld, increases Inspiring Presence by 6".
7 Magic Mushroom: One must declare the use of mushroom at the same time when he declares the amount of power dice to be used.
8 characters with shambolic special rule can join shambolic units.
9 Common Goblin Boss: lower the price of heavy armour to 10 points.
10 Common Goblin Runts special option for 1 ppm instead of current 2 ppm and change wording so they do not exchange all equipment.
11 Boar Chariot price to 75 and Heavy Armour upgrade 10pts. Iron Orcs characters lose Chariot option. Increase Boar Chariot mount option of heroes by +10pts.
12 Scrap Wagon: Smasher 15pts, Pointed Sticks 10 pts, Pursuit Mode 10pts, Smells Like Green Spirit 10 pts
13 Orc Lads: let them take shield, bow and additional hand weapon (instead of one of). Make special option for heavy armour and crossbows 3 points.
14 neanderorcs: increase shield price by 1 point.
15 common brutes: let them take shield and additional hand weapon (instead of one of).
16 neanderorc brutes: change cost of the race into 2 points. Shields price 3 points.
17 Change Spirit Tattoos into: Feral Fetish (Neanderorcs only): (Enchanted Item 30 points) Neanderorcs in a Unit gains Frenzy. If model in a unit already have frenzy he may never lose it and gains swiftstride for the purpose of Pursue and Overrun.
18 Sork's Soul Totem magic banner 50pts. MR(d3) and magic weapons of opponents in BTB of unit revert to their mundane versions.
19 Wrath Axe of the Final Horde: 65 pts - Orcs only Type: Hand weapon. Wielder has +D3 Strength and +D3 Attacks.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Odnośnie 13 i 15.
Czy będzie możliwość wyboru przed walki czy walczy się z xhw czy z tarczą? Obecnie jest nakaz używania wtedy xhw.
Banner mocno zbity. Może by go ratowało stałe MR3.

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

Nie ma takiego nakazu. Przeczytaj rulebooka jeszcze raz ;)
Mundane Equipment (page 63), Combat Weapons: "...When a model has more then one close combat weapon, it must choose which one to use at the start of each combat...". W 8ed było, że musi korzystać ze specjalnych jeśli posiada. Teraz nie ma tego podziału na specjalne i hand weapony.

Sork's Soul Totem jest fajny bo może być na oddziele. Wtedy nagle oddział okazuje się świetny. Nie wiem czy nie za fajne dawać to na Iron Orcs bo się robi deathstar straszny i jeszcze będziemy rozmawiać czy właśnie by ukrócić deathstarowanie nie zrobić, że wyłącza także przedmioty magiczne w oddziele... Ale to tylko wtedy jak faktycznie takie deathstary się będą pojawiały.
Zobaczymy jak z tym MRem czy działa to d3 czy nie. Też uważam, że słabo i na początku proponowałem d3+1.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

CD z ogolnego


Ślivek - masz tematy na orczym forum, co wiecej pisać. To co ma uderzenie jest powolne (BO) przez co latwo daje sie wymanewrowac i przy nowym steadfascie szybko ginie. Z tego samego powodu frenzy zrobiło się grosza zasadą - bo jeszcze czesciej cos Ci wjedzie na bok. A savage i tak sa duzo drozszi z wardami. Brak dostępu do lighta, ktory teraz jest OP i przecietne lore wlasne. Aroki sa kontrowane przez halabardę x2 na herosach z wysokimi save'ami - a wyrzucenie kosy +d6 S/A i danie d3 też w zasadzie wyrzuca kolejnego z rozpiski. Razem z nerfieniem steadfsta przyszło to, że rnf bije po innych rnf - to tez jest zmiana główna, ktora uderza znowu w bloki goblinów. No trolle to w ogóle daremny temat, 20% wyzszy koszt przy daniu monsterom szeregu też raczej je skresla bo od boku sobie nie poradzą.

Zeby armia była to pogrania musi miec szybko z uderzeniem i fajna magie do wsparcia. Wiekszosc bookow to ma, w orkach sie nie zanosi :)

Można składać pewnie jakis defens na sporych BO z kontrą dzików w core, cos tam kombinowac fastami, te gobliny z HA z bazy tez zwiastuja moze jakies pajaki małe z 1+ save, opcje są. Ale przy innych armiach po prostu bida.

A btw - skoro VC moga miec lighta to zalatw i orkom. Wtedy gra bedzie miala wiekszy sens :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Jesteś pewien?
Nie kłócę się bo mój English jest słaby.
Źle w takim razie zrozumiałem zapis przy hand weapon (str.63)
"If a model has any combat weapon other than a Hand weapon, it cannot chose to use the hand Weapon (unless specifically staterd)"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

ślivek pisze:Nie ma takiego nakazu. Przeczytaj rulebooka jeszcze raz ;)
Mundane Equipment (page 63), Combat Weapons: "...When a model has more then one close combat weapon, it must choose which one to use at the start of each combat...". W 8ed było, że musi korzystać ze specjalnych jeśli posiada. Teraz nie ma tego podziału na specjalne i hand weapony.

Sork's Soul Totem jest fajny bo może być na oddziele. Wtedy nagle oddział okazuje się świetny. Nie wiem czy nie za fajne dawać to na Iron Orcs bo się robi deathstar straszny i jeszcze będziemy rozmawiać czy właśnie by ukrócić deathstarowanie nie zrobić, że wyłącza także przedmioty magiczne w oddziele... Ale to tylko wtedy jak faktycznie takie deathstary się będą pojawiały.
Zobaczymy jak z tym MRem czy działa to d3 czy nie. Też uważam, że słabo i na początku proponowałem d3+1.
Totem wylacza przedmioty w styku z bearerm, wystarczy ze do sztandaru nie dostawisz herosow i Tobie nie wylącza :) RAW kurde
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

PSz pisze:Jesteś pewien?
Nie kłócę się bo mój English jest słaby.
Źle w takim razie zrozumiałem zapis przy hand weapon (str.63)
"If a model has any combat weapon other than a Hand weapon, it cannot chose to use the hand Weapon (unless specifically staterd)"
#-o Masz rację. Całkiem nie zauważyłem. Na moje usprawiedliwienie - nie było proponowane przeze mnie i żaden z ABC tego nie zauważył też :D
-Qc- pisze:Totem wylacza przedmioty w styku z bearerm, wystarczy ze do sztandaru nie dostawisz herosow i Tobie nie wylącza :) RAW kurde
Tutaj mówimy o planowanej zmianie Totemu by wyłączał wszystkie przedmioty w styku z oddziałem.

@Qc:
Iron Orcs - wedle wszystkich znaków spływających z 9age forum ten oddział jest świetny. Mało widziałem rozpisek bez tego oddziału i zawsze się sprawdzał - dochodzi do walki dzięki Waaargh oraz przez to, że są 2 hordy do bicia + inne rzeczy mocno utrudniające manewrowanie (nigdy nie mieliśmy źle w walkach fastów dzięki ich ilości). Jak już walczy to super wytrzymałe (WS5 parry). Wygrywa walki będąc szarżowanym nawet przez rycerzy i cały czas bije z S5. Bierze sztandar jaki chcesz. Klasyczny wielofunkcyjny elitarny oddział.
Jeśli uważasz, że nie działa przez ruch 4 to spoko. Rozumiem punkt widzenia ale nie koniecznie się zgadzam ;)

Savage to, że są trochę drożsi mało zmienia imho. Wciąż są brani, sporo innych rzeczy jest tańszych a generalnie inne booki dostały większe nerfy więc wychodzą na swoje. Cena lepszych wardów zmieniała tylko tyle jakie przedmioty poza tym weźmie szaman i trzeba to było przykrócić. Jako, że wciąż to jest prawie, że autoinclude to przemyśleliśmy cały przedmiot sytuację i w ogóle i stwierdziliśmy, że jak wywalimy to to nic się złego nie stanie a masa rzeczy zacznie się inaczej sama balansować. zmniejszy się też deathstarowanie.

dostęp do lighta - bez jaj. Takie coś nazywasz balansem? Że powinniśmy mieć dostęp do lighta bo inaczej mamy gorzej? Spojrzałeś w ogóle na to jakie comba wychodzą z big green gods i wilderness? jakiś gobliński caddy z zerówką? Ok, są gięte lore'y ale nie mieliśmy jak tego przewidzieć tworząc booka bo powstawały równolegle (to raz) i nie zrobimy teraz tak, że będziemy dodawać z każdym kolejnym patchem kolejnego lore'a który jest obecnie najmocniejszy bo to śmieszne.

Aroki kontrowane przez halabardę. Trochę tak. Jednak raczej nie ;) One i tak są super. W obecnej cenie jeden jest obecny w praktycznie każdej rozpisce. Mimo zagrożeń jest to fajny potworek. są kontry jak to na każdego potworka i nie ma co narzekać, że halabarda bo co mamy zrobić? dać mu warda jeszcze? trochę konekwencji i logiki. Możemy sprawić żeby był jeszcze tańszy ale to się mija z celem bo już teraz nikt biorąc Aroka nie martwi się o halabardę konkretnie tylko o park maszynowy.

nie wiem jak u ciebie ale ja raz czy dwa razy tylko wykorzystałem faktycznie ścianę z herosów i działało do bani. Nie wiem jak ta zmiana uderza w bloki goblinów - wiem, że pomaga bardziej przeciwko tym armiom które mają mniejszy front i które faktycznie robiły takie ściany z herosów - ogry, bretka czy VC z wagonami.

trolle są słabsze i do zbalansowania - wiemy. następny patch pewnie.

W orkach obecnie magia jest uznawana za bardzo dobrą. Little green gods trochę mniej i nad nią też usiądziemy. Nie mniej shadow i wilderness to naprawdę powiew świeżości a z big green gods zrobiliśmy jednego z najlepszych pathów armybookowych według wielu i były sugestie by ścinać.

Zamiast gdybać popatrz na rozpy które są wrzucane na forum 9th age. Poza tym złóż jakąś swoją i zagraj zwyczajnie. O&G to nie jest najlepszy book obecnie ale na pewno może powalczyć z wieloma :) Nie wiem do których porównujesz, że bida. Raczej nie grałeś bo byś się pochwalił a to by już coś powiedziało.

Co do jazdy pajęczej - koleś wrzucił rozpiskę w której używał oddziału 3 forest goblinów na spider monsterach jako monstrous cavalry. Za 195 wyszedł mu oddzialik z 2+Savem na każdym z nich z lancami. Jakiś wygar to ma.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ale w propozycji przy totemie pisze ze kasuje tylko magic weapon.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ten sam unit mozna bylo zloyc na 8ed i nie mialo to sensu - 200 punktów to arok, ktory jest lepszy :)

Gralem owszem mało, zagralem na jednym turku i granie z bretka wtedy - 5++ na armii 3 rany zamiast jednej 4++ na hero z rerollem i bannerem immun to fear. No i light i 3 obszarowki na ture z 2-3 kosci bo +5 do casta i zalosnie smieszny casting. Po tej grze - w ktorej nawet suchy ktory wtubil mi maske - uznalem ze do kwietnia tego nie tykam, bo tylko sie wkurwie i czas zmarnuje. Po kolejnym turnieju w krk na 10 osob gdzie wymiatało WE wyszlo ze mailem racje :)

Beast jest tki jak był, na pewno słabszy od shadowa. Duze łaa faktycznie zmienione 0 super, atrybut super, 1 badziew, 2 warte tyle co zawsze z tym ze ciepiesz to na hero innego, raczka zwarzywiona juz wczesniej, 5tka nie wiem bo mety nie znam ale wyglada jak xero doombolta, wiec do szamana na wywernie mzoe sie nadaje, stopa stompania moglaby miec nizszy casting no ale co kto lubi. Problem pozostaje ten sam - w peirwszy turach nie wyciagniesz scrolla, bo stopa jest za slaba, wiec blokujesz tylko rasie. wiec wchodzisz w CC kiedy przeciwnik odpala scrolla, wiec raczej idziesz bez magii. Light tego np. nie ma bo po prostu ma za duzo czarów gamebreak - czy wejdzie ASF czy 10/10 czy -1 to hit to raczej jest CC winner, nawet z DSem wszystkiego nie zablokujesz

W sumie 0,1 i 3 jest bardzo dobre, reszta wypycha. Atrybut nie dziala na fajne jednostki: dziki, trolle, aroki, herosów na czymkolwiek. Szkoda

Małe - atrybut zwarzywiony w stosunku do tego co było, focus na 5+ był spoko. 0 dalej jest pociskiem co jest smutne. gorsza obnizarka Move'a. Nie wiem co to jest ditracting i blurry, ale pewnie -1 to hit w CC i strzelaniu. Fajna klatwa. Reszta jak byla.

W sumie gdybyscie dali malemu Łaa poprzednia zerowke i dali normalna sygnaturke, to lore bylby wypasny. Dla mnie i tak jest lepszy niz beat (biedny) i duze Laa (mniej boostow do CC, chociaz lepsze. Ale w sumie TK tez je mialo z nekhery w 8 edycji a i tak wolaly lighta). Dalej z tyych lorów shadow najlepiej wygląda. Chociaz przegyrwa z lightem

Slivek - jezeli unit z 4 move komus wymiata to spoko, gram w ogarnietym srodowisku i majac 2x9 trolle i 40 savage (licze ze ta ilsoc hord Cie zadowala :D?) i do tego smietniki klasyczne czyli 2 rydwany mangery fanioli kowobojow - to ta 40 CC nie widziala. I uwazam, ze 30 Bo za 500+ punktow tez CC nie zobaczy, zwlaszcza od przodu. No ale nie wiem, mzoe teraz ludzie ustawiają sie naprzeciwko klocka, ktory nie ma szans do nich dojsc i licza na sam nie wiem co ;) albo wpuszczaja raczke moze, kto wie.

Savage lepsi? masz frenzy na 8/9 LD wiec masz spore szanse ze ten klocek po prostu poelci w durne gowno, dostanie szarze w bok i sie zlozy. Jest sporo gorzej, wieksza losowosc niz na animozji, ktora mogles wygadie quellowac. BO moglby dalej kasowac unruly i byloby ok.

Slivek -durne, to jest wymyslenie "nie, Ty masz tego lore, Ty tamte dwa a Ty wszystkie" - to jakies fluffowe peirdzenie, ktore jest niczym nieuzasadnione. Niech wszystkie armie maja dostep do wszystkich 8 base loreów + swoje specyficzne wlasne i tyle. Dodam tez ze wywalenie Lor of undeath bylo smutne no ale to nie wroci

Kto arbutralnie zadecydowal ze deathstar to zla taktyka? Czemu MSU ma byc promowane na poziomie zasad gry? No nic, pytanie do szwedow, ja osobiscie tego nie rozumiem.

Aroki normalnie mialy slabo na park. Teraz armie bez parku maja kolesi przewaznie z 6-7 sily zadajacymi im z banka 4-6 ran w 1 turze, a pajaki im nie moga zroic nic, bo sila tylko 5. Ergo aroki zaczynaja smutac na kazdy paring. I spoko, mozna to przyjac, ale niech maja alternatywe w tanszych trolach (co sam zauwazasz wiec jest ok)

Co do grania - nie gram w preordera :D zagralem 2 bitwy na bretke, pierwszej wbilem do 0 od drugiej dostalem. Pierwsza to było marzenie autorow 9th edycji - grale hipogryf jakies innne niegrane wczesniej pierdoly = izi. Druga to juz pelny light (bo czemu bretka nie mialaby go miec :) :) :) )

Book jest biedny przy kazdym z dostepem do lighta na dzien dobry, wszystkie fajne rzeczy jakie mamy w booku sa wrazliwe chocby na KB ze spearów (my z tego nie korzystamy, bo gobaski maja marny WS). Caly book ma niski move i inicjatywe = jest stworzony zeby dostac w ryj i oddac z nawiazka. Ale niestety jest malo wyporny - wyporne sa tylko BO, reszta powinna schodzic garsciami, a w drugą strone wyplaca bardzo niewiele - znowu jedyne zrodlo silnych ataków to BO. I jak mamy rozmawiac o tym, ze za 200 punktów masz 9atakow s5 9 atakow s4, to zobacz ze varghesity za to maja 4-5 atakow s5, lighta do dopakowania i lataja :) serio, nie trzeba zagrac ani dlugo specjalnie czytac, zeby bylo widac ze te booki pisaly inne osoby bez specjalnej konsultacji ze soba

A co do tego, ze blokowalo sie herosami - oczywiscie, ze sie blokowalo, poptyaj paulinki. Cisles wypchanego herosami gobliniarza, dokaldales trolle, herosi goblinsy gineli od 14-15 atakow rnf przeciwnika (ale oddawali 4 rany, nie 10) trolle robia CR i nara. To sie skonczyło

Arokowi moze daj opcje, ze za dokupienie mu zabawek do 300-320 punktow bedzie mial s6 AP i regenke na 5+. Avatars of green gods tez moglby miec regene.

book orkow nie ejst biedny bo jest biedny w zasadach, po prostu na tle elfów VC BocH DF Bre - czyli tych ktore znam, wyglada slabo.

Dlatego pogram kolo kwietnia, jak sie wyrobi meta i dotra sie te booki bo moze to bedzie jakos wygladac.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

Część wniosków masz bardzo fajnych - te pod koniec.
Te na początku są tak różne od tego co się pisze na forum dziewiątki, że jest to fajne. Fajne bo widzę różnorodność podejścia. Z różnych stron widzę twierdzenia, że to jest niegrywalne a tamto jest przegięte a po chwili czytam twierdzenia w drugą stronę. Ty stwierdzasz, że się znasz bo gracz w ogarniętym środowisku i masz doświadczenie w 8ed (w 9th tylko 3 gry) a inni mają po 20+ gier ale nie mam pojęcia na jakim poziomie są oni czy ich przeciwnicy.
Nie mam jak tego wypośrodkować :D

Tylko wyjaśnię o co chodziło z tymi hordami - 2 klocki trolli i klocek savagy. Ok savage nie zobacza walki. klocek savagy i klocek black orców - któryś z nich zobaczy walkę. O to mi właśnie chodzi.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

trolle mają 6 move = zobaczą CC. Savage 4move (na tamtej edycji bez bannerów) = nie oglądały, bo nie doczłapały.

Wiesz, to trochę jak CC Krasków. Na Zachodzie hitem był vanguardujące Kraski, ktore potrafily wygrywac nawet duże turnieje (przecieki od kumpla z UK). U nas to nie miało racji bytu, bo starczył jeden scout, żeby cała koncepcja rozpiski poszła się... a z 3 move nigdy nie wjedziesz w CC na swoich warunkach :)

Dalej - DE. Na Zachodzie modna koncepcja była "2 wież" - czyli wiczki z kotlem i egzecy z meduzowym wozkiem. I chlop tam cisnał, cos tam gral, fame miał. Nawet zagrał z kolejną "modną" koncepcją - MSU (swoja droga Polaka Kanadiana) i przegrał tylko 12. Ale oba te roostery był dalekie od PG wygięcia (MSU opierało się nie na herosach tylko na unitach). Ale miały powodzenie.

Dlateo ja się nie dziwie, ze ludziom za granica działają "2 hordy" - skoro działały "2 wieże" to tym ludziom zadziałą bardzo wiele :D Ale w competitive grani udostajesz kreski/odginaczki i klocek z frenzy jak raz uwali frenzy na 8/9 (dyscyplina albo movment oto jest pytanie :D) to wystawi sie na bok czegoś solidnego i go tracisz, a BO po prostu omijasz, albo wrzucasz tam coś lepszego w podobnych punktach (kraski 2+ -1 ws5), albo wymanewrujesz (chocby 4 drzewce wrobia z tymi BO co chca, nawet bez amgic itemów, bo najpeirw korzonki a potem tył/bok. Ale jak ja przynoslem cos na kształt dwóch wież na turniej, to klocek wiczek z frenzy i 6 move nie zabijał NIC - bo frenzy to taka zasada, ze niestety w nic fajnego nie wpadniesz bo w koncu stracisz kontrole nad unitem. A raz zagralem na 3 hordach - egze, Black Guardzi, korsarze z kotelem i zrobiłem 2x20 i 1x0, ale nie mowie, ze sie konecepcja "udało", bo wiem, ze wyniki 20 osiagnalbym chyba kazda rozpiska bo mialem fart do przeciwnikow, a wynik 0 osiagnalem z graczem bez sząłu i ogrania (pozdro Górken :D) bo po prostu miał latajki

Podsumowując - o mecie i podejściu graczy na zachodzie, zwłaszcza aktywnych forumowo (bo jakos top gracze prawie w ogole tam nie piszą :D), mam przeciętną opinię :D Ja wiem, na da warpath jest czlowiek ktory fajnie tlumaczył idee wiwerny i jak ma sens do np trolli, ale faktem było, że paulinkowy wozk goblinow do trolli był dużo lepszy :)

Wiadomo, w mojej ocenie nie ma zawartej mety - bo jej nie ma i dlugo nie bedzie (teraz zaczynaja kadrowicze wrzucac rozpiski, to moze cos zmieni w tej kwestii). Ale nawet licząc brak BSowego strzelania (ktore znerfili tak jak w swoim compie) to nadal pozostaja mobilne fasty, scouty, latajki, ktore zawsze beda w innych armiach lepsze niż orcze - bo maja wyzsze bazowe statystyki najczęsciej, dlaego dla mnie 2 hordy z 4 move to beda latwe porazki na lokalach w mojej okolicy :) Dlatego troche mete przewiduje, troche ogladam rozpiski z forum troche gadalem o tym co było na lokalach.

Cru mi podrzucil dodanie potrojnego marszu na BO, to jest ciekawy pomysl, ale wiaze sie z oddaniem banneru na nich, albo wsadzeniem tam BSB, co jest troche bez sensu, bo trzebaby go mieć w kilku miejscach.

Do zbalansowania orków przydałoby się 1) BigUny na dzikach w core z tego przedmiotu/2+ save na zwyklych dzikach [bo to jedyny mobiny hit power w armii 2) znerfienie lighta, wyzsze castingi albo wywalenie obszarowych wersji [imo skoro nie ma juz zadnego przegietego lora to wyrzucenie obszarówek powinno byc peirwsza mysla przy compowaniu tego lore] 3) latajki tansze niz wywerny. Albo Lore of Undeath (niemozliwe niestety) albo bo ja wiem, dać za wierzchowce krety, ktore pod ziemia poruszaja sie tak jak msoki na dziemie xD mozecie zrobic co chcecie :D albo jakies wywiernie piskleta za 50-60, na ktorych latajo gobilny bez podwyzszania statystyk

W skrocie kmin kmin kmin, bo dobrze tam dzialsz, nie obrazaj sie na mnie, ze sie czepiam, bo taki Twoj los xD Nie jestes GW, mozna z Toba podyskutowac to bedziesz dostawal maile ktore w GW Staffie wysmiewaja przy porannej kawie :D

Jak DD naprawilsicie to dobrze, pomysle o nim pewnie za aroka dam jego x2 albo jego i klopę. W avatara jakos dziwnym trafem chce wierzyc ale widzisz - WSZYSTKO co zwieksza mobilnosc armii (helm z dzikami w core, reroll zasiegow szarz w 8 calach, btw dopiszcie, ze to jest jak w 40k, przerzut jednej kosci jezeli chcesz :D mala rzecz a cieszy, jak to przepchniesz to nikt nie zauwazy dawaj rade SLivek po to tam jestes, pimp my AB! :D)) jest dobre i daje szanse na rowne pogranie.

I nie przejmuj sie, nie probuj zrobic OnG "zbalansowane" - cisnij jak najwiecej przegiec, Bog rozpozna swoich :D im wiecej wygietych rzeczy wsadzisz do orkow, tym wiecej ich usuna, ale cos zostanie i bedzie mozna grac. Widac, ze robia to w inncyh armiach np. wpychajac mase bloodlinow czy wskrzeszeń w takiej ilosci, ze ludzie compujacy sie gubią. Albo WE w ktorych kasuja turbowygiete przemdioty z treemana, ale tam jest wygiety caly book... wiec promuj orki, taki Twoj goblinski obowiązek! :D

Najwyzej zrobia po ETC 2016 compa... :D ale grunt zebysmy mieli mocna ksiazeczek, balansu i tak nie bedzie, ale orki będą top tier :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

-Qc- pisze:(...)Zeby armia była to pogrania musi miec szybko z uderzeniem i fajna magie do wsparcia. Wiekszosc bookow to ma, w orkach sie nie zanosi :) (...)
No to se pograłem moimi kraśkami... :mrgreen:
Tak swoją drogą Adam, ogarnąłeś, że teraz KB działa troszkę inaczej niż w 8 ed?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

na 6 zadaje rane bez save'a kazdemu modelowi - przynajmniej tak było jak ostatnio czytalem. Kojarze tez ze speary dają KB na wszystko co jest fajne mobilne i z hit powerem, czyli kawa i MC

DF do prozdu graly senownie jak było stare kowadlo, na nowym booku nie mogles wejsc do CC na swoich warunkach na topowym poziomie :P

Tak czy siak slivek, zrob jak Ci od booka WE - dopakuj na maxa (np. animozja dajaca unbreakable bo czemu nie) i potem oni krzykna "kurde, PG obcinamy" - i po obcieciu wyjdzie booku toptier :D w WE to fajnie zrobili, bo nawalili tyle OP rzeczy, ze jak usuniesz polowe, to beda mogli mowic, ze pol booka scieta - a w sumie i tak OP bedą
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dark Kluku
Wałkarz
Posty: 95
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: Dark Kluku »

Avatar of Green Gods ma jakiś odpowiednik w 8 ed? Jaki model trzeba posiadać aby go wystawiać? Wydaje mi się ciekawą opcją jest Bsb i daje niezłego kopa swoim. Chyba że się mylę.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Idol of Gork z Forgeworlda najbardziej pasuje

Wole mobilnego BSB poza tym nasze bobo warda nie ma :(
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Ten model FW chyba już nie jest produkowany nie?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie, ale krazy po necie w sensownych cenach
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

-Qc- pisze:... Ale nawet licząc brak BSowego strzelania (ktore znerfili tak jak w swoim compie)...
Mi nie chodzi o to, że oni są lepszymi graczami w 9ed. Chodzi mi o to, że grali i na przykład taki tekst jaki tutaj zacytowałem Twój to wyśmieje większość graczy 9age. BSowe strzelanie jest lepsze niż było na paru płaszczyznach i nie wiem na jakiej podstawie w ogóle uważasz, że jest znerfione. Takich założeń i wniosków w Twoim tekście jest sporo. Nie mówię, że nie są to rzeczy prawdziwe ale jesteś jednym głosem na środku puszczy po prostu.
Jak już pisałem - nie jestem w ABC sam. Nie jestem w stanie przepchnąć czegoś co tak jawnie rażąco przeczy temu co piszą tam na forum bo reszta ABC się tym sugeruje mocno (już i tak jeden krzykacz na tamtym forum mnie nie lubi bo mu napisałem wprost, że dla mnie liczy się bardziej balans niż to czy będzie zadowolony ;) ).
Niestety nie robię tego AB tylko dla Polski gdzie być może 2 hordy by nie działały (bardzo mało testów O&G było) ale w reszcie świata działa.
Nie ma siły abym zrobił z O&G OP armię. Przy pierwszych małych próbach wzmocnień od razu mocne ciągnięcie do ziemi było. Mniejsza o to czy słuszne ale przynajmniej wtedy RT i inne ABC byli dość czujni gdy chodzi o O&G. Zostaliśmy pochwaleni bardzo za ogólne zachowanie balansu w booku ale i tak komentarzy parę było, że Waaargh przegięte, że Neander Brutes przegięci z tarczami, Born to Fight i Spirit Tattoos. Sporo głupi rzeczy, parę sensownych.

Panowie - jak chcecie jakichś konkretnych zmian to w punktach i szczegóły poproszę :)

Apeluję też o więcej testów.

Co do zmian sugerowanych przez Qca:
1. dziki będziemy przemyśliwać teraz co by były grywalniejsze. na pewno zwiększymy ich limity, zobaczymy jak z przedmiotem.
2. nie mam wpływu bezpośredniego na to ale skomentuję jak znajdę dobry temat ku temu.
3. R-T coraz bardziej krzyczy, że nie może być tak, żeby każda armia miała wszystko więc latajek więcej nie przejdzie. Nie mówiąc o tym, że w kolejce są inne nowe oddziały do wprowadzenia.
4. (te inne propozycje) nowego lore'a nie dodamy. Są ruchy za usunięciem niektórych loreów, ujednoliceniem itd. Krety tak jak wiverny dla goblinów - nie pykną z tych samych powodów. Nie nie możemy zrobić wszystkiego.

Daleko mi do obrażania się :D spokojna głowa.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No jezeli w WE luku nie uswiadczysz, to znaczy ze BSowe strzelanie lezy :) a na WE akurat jak laik sklada bez pestek (po tym jak skladal na 80 poisonach...) tzn ze slabym jest.

poza tym jezeli oni uwazaja, ze BSowe strzelanie takie dobre, to zwracam uwage, ze bez sensu unity zmniejszac :) a teraz widze ze shrine daje 5++ na zasiegowe xD i jest sporo takich rzeczy.

Testy by cos daly jakbys zrobil 1000 gier na 20-30 rozpiskach. Raczej niemozliwe

1) arok regena za doplata (nawet 40 punktow za 5+)
2) Avatar of gork 5+ ward (laska kurde Morka xD)
3) HA na zwyklych dzikach
4) przedmiot z core dzikami niech zezwala na BU, jezeli nie uda sie pnt 3
5) forest gobliny nieh beda 5/10+
6) Avaar of gork niech pozwala przerzucic 1 lub 2 kosci na zasieg szarz, a nie tylko dwie
7) goblin hero niech neguje zasade ze rnf bije po rnf (fluffowo niech wystawiaja dupy, pierdza i prowokuja przeciwników cokolwiek)
8) trolle za 36 (zebys mogl stargowac na jakies 38-40)
9) waagh niech dodaje + x move unitowi generala gdzie x = ile w danej turze jednostek zadeklaruje szarze, max +3 (fluffowe jak Twoj kolega z ARu)

styka? :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

-Qc- pisze:No jezeli w WE luku nie uswiadczysz, to znaczy ze BSowe strzelanie lezy :) a na WE akurat jak laik sklada bez pestek (po tym jak skladal na 80 poisonach...) tzn ze slabym jest.
Dlatego właśnie się nie znasz ;) W WE osłabione mocno i pocięte (a i tak Laik już ma rozpę na strzelaniu) ale w HE na przykład jest super. Poza tym oddziały to jedno a mechanika strzelania to co innego. Teraz volley fire jest wykonywany całym oddziałem na przykład.

shrine daje 5++ na zasięgowe właśnie dlatego :) Tak samo Ironhide banner jest po to by w jakikolwiek sposób kontrować to strzelanie.

Testy dadzą coś mi jak będą jakiekolwiek przeprowadzone przez Orki a póki co to naprawdę mały input z Polski jest o tej armii. A turniejów zbliża się sporo.
Także ruszcie się Warbossy!

Powtórzę - głównie wciąż skupiamy się na wewnętrznym balansie bo sami wiemy, żę zewnętrznie bez duuużych testów to słabo jest coś robić. W jednym tygodniu wygrywają HElfy, w innym SE a teraz na turnieju WoDG. A nightwun z ABC:O&G wygrał mastera chyba szwedzkiego dwa tygodnie temu - pięć gier orkami wygrywał.

1. będzie ciężko ale zobaczymy. Póki co to Arok jest wyważony dość
2. zobaczymy. gdzieś już było proponowane nawet.
3. 4. jak pisałem - będziemy przerabiać je
5. raczej wątpię. nie od razu i nie bez testów na pewno - Szczwaniak się zachwycał ;)
6. re-roll jest prostszy i wszeobecny - upraszczamy zasady proszę pana a nie wprowadzamy nowe.
7. nie ruszamy podstawowych mechanik aż tak. poza tym nie uzasadniona dodatkowa zasada specjalna. Najpierw trzeba udowodnić, że gobliny tego potrzebują ;)
8. Trolle zmienimy jakoś.
9. zmienimy swiftstride na szeregi z powrotem pewnie po prostu.
Obrazek

ODPOWIEDZ