9th age

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Re: 9th age

Post autor: Kruszyna »

Czytałem ,że katapulta w 9 age u krasi jest dobra natomiast nie wiem dlaczego tak jest (strzela się z niej tak jakby strzelało się na ślepo w 8 edycji) .
Czy mógłby mi ktoś objaśnić na czym polega jej "fajność" ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Na tym, ze to nie jest 8ed, i inne maszyny działają inaczej (gorzej), a katapulta w zasadzie działa tak samo.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Czy mi się wydaje, czy z magii nieba można zrobić reroll misfire dla działa....

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Rozumiem, że dzięki Shieldwaal, tarcza daje krasiom +2 do armora?
2 żyrosy w oddziale nie mogą mieć ziania, ale kosztóją łącznie 140?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

1. Tylko od frontu i tylko przeciwko atakom niespacjalnym
2. 150pkt, pierwszy kosztuje 80
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

2. 150pkt, pierwszy kosztuje 80
Pojedyńczy kosztuje 80 , bo ma zianie
may add up to 2 models 70pts/model
Dla mnie z tego wynika , że dwa po 70 punków. Inaczej zapis nie miałby sensu.
Przy każdym oddziale jest podany koszt początkowy za x modeli (minimum oddziału), przy czym można dokupić dodatkowe modele po konkretnych punktach. Nigdzie nie spotkalem się z tym, że model dodatkowy jest tańszy od podstawowego. (edit. jest wyjątek w przypadku górników)

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

@Grichalk
Steam Copter ​80 pts
1​ model, may add up to 2 ​models 70 pts/model
Co tu jest niejasne?
Pierwszy kosztuje 80 (zawsze), możesz dodać do dwóch modeli do oddziału (czyli maksymalnie 3 w oddziale) płacą po 70 za każdego z nich.
Różne koszty pomiędzy minimalną ilością w oddziale a kolejnymi modelami to norma w 9th Age.
Nawiasem mówiąc domyślnie Steam Coptery mają nie templatkę tylko Forge Repeater (2d3 S5 Ap1 Flaming) ale pojedynczy model może zamienić za darmo na Flame Culverin czyli właśnie templatkę.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Czy runa dająca bonus do chanela i dająca minus przeciwnikowi sie kumuluje?

Pytam, bo chcę dać temu tworowi szansę na przekonanie mnie do powrotu do batla.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Tak, wszystkie ryny sa kumulatywne, a jesli sa ograniczenia, to sa ujęte w opisie.
Niestety nie ma zgodności wsród członków ABC, czy runa ta moze doprowadzic do sytuacji, gdy rywal ma auto-fail na channelu, ale ten co ma wątpliwosci nie krzyczy jakoś głośno, więc... ;)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Bearded Unclean 'Un pisze:Tak, wszystkie ryny sa kumulatywne, a jesli sa ograniczenia, to sa ujęte w opisie.
Niestety nie ma zgodności wsród członków ABC, czy runa ta moze doprowadzic do sytuacji, gdy rywal ma auto-fail na channelu, ale ten co ma wątpliwosci nie krzyczy jakoś głośno, więc... ;)
Bardziej mnie interesują chanele na 4+ :)

Kowadło, oprócz swoich trzech bounspeli, może korzystać dodatkowo z pozostałych, czy musi się ograniczyć i wybrać łącznie trzy?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Mozesz zamienic te co ma, na te dla kowali, przy czym dostają zasięg 60".
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Bearded Unclean 'Un pisze:Mozesz zamienic te co ma, na te dla kowali, przy czym dostają zasięg 60".
Czyli mogę mieć maks 3, przy czym mogę je mieszać. Czy albo te, albo te?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Mozesz mieszać.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Ciekawa rzecz ze Steam bomber i rune of resolve . Można zrobić kilka bombardowań w jednej turze... :twisted:

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Ale chyba bombardowanie jedt wyraźnie pisane "raz na turę" a bombonier run nie jest następstwem magical move.

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Bombing run: ​During the Remaining Moves sub-phase you can bomb an unengaged enemy unit. Nominate one
enemy unit which the unit moved or marched over this turn. This unit suffers 2D6 Strength 4 hits.

Magical Move
All moves made during the Magic Phase are Magical Moves. The move is performed as if in the Remaining Moves
sub‐phase
, which means that itfollows the same rules and restrictions as ifthiswas a newRemaining Moves sub‐phase
(for example, fleeing units or units in combat cannot move). Actions that a unit could normally do in the Remaining
Moves sub‐phase can be made

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Kurczę, jednak system wymaga jeszcze sporo pracy. Zacząłem czytać inne booki i uderzyła mnie np. przepaść między krasnoludzkimi Hold Guardians a innymi monstrous infantry. Hold Guardiansi są np. prawie dwa razy drożsi od Ghastów czy Vampiric Spawn, a wg. mnie w najlepszym razie są jedynie porownywalni, a może gorsi. Są przede wszystkim wolniejsi, nie mają poisona,mają mniej ataków. Ktoś może powie: ale mają więcej siły,pancerza,ws4 i zadają d3 woundy. Super, tylko że to nie uzasadnia takiej różnicy w cenie. D3 woundy są bardzo sytuacyjne, przy 2A za 70pkt to brzmi trochę jak żart. Moim zdaniem są totalnie za drogie, może 55pkt od sztuki miałoby sens.

A bomber też jest do bani, kosztuje tyle, co poprzednio i mimo że już w 8ej był za drogi, to teraz robi jeszcze mniej, wolniej lata i przy odrobinie pecha może dać 2ataki z s4,średnio siedem ataków...

Edit: Dobra, doczytałem Vampire Spawn, dopiero przy nich widać prawdziwą przepaść, zaczynam myśleć, że Hold Guardians powinni kosztować 210pkt za 6 i to tylko omyłka pisarska. Vampire Spawn - lata, 6mv,ws taki sam, 5S, 3a i jeszcze frenzy -117pkt za 3...No litości.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Jak każda armia miałaby mieć to samo byłby jeden codex a nie tyle.
W wampirach nie masz strzelania, marszu poza zasiegiem generała, sypiesz się po stracje generała, wskrzeszasz się, sypiesz się zamiast testować na steadfascie/stubbornie, ta armia jest zupełnie inna.
Nie ma co tak porównywać bo nie chodzi o to jak jednostka wypada na tle innych, tyle jak wspoldziala z innymi jednostkami w armii.

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

No to zobacz Monstrous Inf w WoCHu. Zobacz Dragon Centaury i Once Chosen. To, o czym piszesz, ma znaczenie, ale bez przesady. Moim zdaniem, Hold Guardians obecnie są niewystawialni.

I nie chodzi o to, żeby jednostki były identyczne, tylko żeby koszt ich wystawienia był porównywalny w stosunku do możliwości.

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

@Anadim - zainspirowałeś mnie do powtórnej i wnikliwej lektury RB oraz AB ;)

ODPOWIEDZ