9th age
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: 9th age
Czytałem ,że katapulta w 9 age u krasi jest dobra natomiast nie wiem dlaczego tak jest (strzela się z niej tak jakby strzelało się na ślepo w 8 edycji) .
Czy mógłby mi ktoś objaśnić na czym polega jej "fajność" ?
Czy mógłby mi ktoś objaśnić na czym polega jej "fajność" ?
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Na tym, ze to nie jest 8ed, i inne maszyny działają inaczej (gorzej), a katapulta w zasadzie działa tak samo.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
1. Tylko od frontu i tylko przeciwko atakom niespacjalnym
2. 150pkt, pierwszy kosztuje 80
2. 150pkt, pierwszy kosztuje 80
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Pojedyńczy kosztuje 80 , bo ma zianie2. 150pkt, pierwszy kosztuje 80
Dla mnie z tego wynika , że dwa po 70 punków. Inaczej zapis nie miałby sensu.may add up to 2 models 70pts/model
Przy każdym oddziale jest podany koszt początkowy za x modeli (minimum oddziału), przy czym można dokupić dodatkowe modele po konkretnych punktach. Nigdzie nie spotkalem się z tym, że model dodatkowy jest tańszy od podstawowego. (edit. jest wyjątek w przypadku górników)
@Grichalk
Pierwszy kosztuje 80 (zawsze), możesz dodać do dwóch modeli do oddziału (czyli maksymalnie 3 w oddziale) płacą po 70 za każdego z nich.
Różne koszty pomiędzy minimalną ilością w oddziale a kolejnymi modelami to norma w 9th Age.
Nawiasem mówiąc domyślnie Steam Coptery mają nie templatkę tylko Forge Repeater (2d3 S5 Ap1 Flaming) ale pojedynczy model może zamienić za darmo na Flame Culverin czyli właśnie templatkę.
Co tu jest niejasne?Steam Copter 80 pts
1 model, may add up to 2 models 70 pts/model
Pierwszy kosztuje 80 (zawsze), możesz dodać do dwóch modeli do oddziału (czyli maksymalnie 3 w oddziale) płacą po 70 za każdego z nich.
Różne koszty pomiędzy minimalną ilością w oddziale a kolejnymi modelami to norma w 9th Age.
Nawiasem mówiąc domyślnie Steam Coptery mają nie templatkę tylko Forge Repeater (2d3 S5 Ap1 Flaming) ale pojedynczy model może zamienić za darmo na Flame Culverin czyli właśnie templatkę.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Tak, wszystkie ryny sa kumulatywne, a jesli sa ograniczenia, to sa ujęte w opisie.
Niestety nie ma zgodności wsród członków ABC, czy runa ta moze doprowadzic do sytuacji, gdy rywal ma auto-fail na channelu, ale ten co ma wątpliwosci nie krzyczy jakoś głośno, więc...
Niestety nie ma zgodności wsród członków ABC, czy runa ta moze doprowadzic do sytuacji, gdy rywal ma auto-fail na channelu, ale ten co ma wątpliwosci nie krzyczy jakoś głośno, więc...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Bardziej mnie interesują chanele na 4+Bearded Unclean 'Un pisze:Tak, wszystkie ryny sa kumulatywne, a jesli sa ograniczenia, to sa ujęte w opisie.
Niestety nie ma zgodności wsród członków ABC, czy runa ta moze doprowadzic do sytuacji, gdy rywal ma auto-fail na channelu, ale ten co ma wątpliwosci nie krzyczy jakoś głośno, więc...
Kowadło, oprócz swoich trzech bounspeli, może korzystać dodatkowo z pozostałych, czy musi się ograniczyć i wybrać łącznie trzy?
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Mozesz zamienic te co ma, na te dla kowali, przy czym dostają zasięg 60".
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Mozesz mieszać.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Bombing run: During the Remaining Moves sub-phase you can bomb an unengaged enemy unit. Nominate one
enemy unit which the unit moved or marched over this turn. This unit suffers 2D6 Strength 4 hits.
Magical Move
All moves made during the Magic Phase are Magical Moves. The move is performed as if in the Remaining Moves
sub‐phase, which means that itfollows the same rules and restrictions as ifthiswas a newRemaining Moves sub‐phase
(for example, fleeing units or units in combat cannot move). Actions that a unit could normally do in the Remaining
Moves sub‐phase can be made
enemy unit which the unit moved or marched over this turn. This unit suffers 2D6 Strength 4 hits.
Magical Move
All moves made during the Magic Phase are Magical Moves. The move is performed as if in the Remaining Moves
sub‐phase, which means that itfollows the same rules and restrictions as ifthiswas a newRemaining Moves sub‐phase
(for example, fleeing units or units in combat cannot move). Actions that a unit could normally do in the Remaining
Moves sub‐phase can be made
Kurczę, jednak system wymaga jeszcze sporo pracy. Zacząłem czytać inne booki i uderzyła mnie np. przepaść między krasnoludzkimi Hold Guardians a innymi monstrous infantry. Hold Guardiansi są np. prawie dwa razy drożsi od Ghastów czy Vampiric Spawn, a wg. mnie w najlepszym razie są jedynie porownywalni, a może gorsi. Są przede wszystkim wolniejsi, nie mają poisona,mają mniej ataków. Ktoś może powie: ale mają więcej siły,pancerza,ws4 i zadają d3 woundy. Super, tylko że to nie uzasadnia takiej różnicy w cenie. D3 woundy są bardzo sytuacyjne, przy 2A za 70pkt to brzmi trochę jak żart. Moim zdaniem są totalnie za drogie, może 55pkt od sztuki miałoby sens.
A bomber też jest do bani, kosztuje tyle, co poprzednio i mimo że już w 8ej był za drogi, to teraz robi jeszcze mniej, wolniej lata i przy odrobinie pecha może dać 2ataki z s4,średnio siedem ataków...
Edit: Dobra, doczytałem Vampire Spawn, dopiero przy nich widać prawdziwą przepaść, zaczynam myśleć, że Hold Guardians powinni kosztować 210pkt za 6 i to tylko omyłka pisarska. Vampire Spawn - lata, 6mv,ws taki sam, 5S, 3a i jeszcze frenzy -117pkt za 3...No litości.
A bomber też jest do bani, kosztuje tyle, co poprzednio i mimo że już w 8ej był za drogi, to teraz robi jeszcze mniej, wolniej lata i przy odrobinie pecha może dać 2ataki z s4,średnio siedem ataków...
Edit: Dobra, doczytałem Vampire Spawn, dopiero przy nich widać prawdziwą przepaść, zaczynam myśleć, że Hold Guardians powinni kosztować 210pkt za 6 i to tylko omyłka pisarska. Vampire Spawn - lata, 6mv,ws taki sam, 5S, 3a i jeszcze frenzy -117pkt za 3...No litości.
Jak każda armia miałaby mieć to samo byłby jeden codex a nie tyle.
W wampirach nie masz strzelania, marszu poza zasiegiem generała, sypiesz się po stracje generała, wskrzeszasz się, sypiesz się zamiast testować na steadfascie/stubbornie, ta armia jest zupełnie inna.
Nie ma co tak porównywać bo nie chodzi o to jak jednostka wypada na tle innych, tyle jak wspoldziala z innymi jednostkami w armii.
W wampirach nie masz strzelania, marszu poza zasiegiem generała, sypiesz się po stracje generała, wskrzeszasz się, sypiesz się zamiast testować na steadfascie/stubbornie, ta armia jest zupełnie inna.
Nie ma co tak porównywać bo nie chodzi o to jak jednostka wypada na tle innych, tyle jak wspoldziala z innymi jednostkami w armii.
No to zobacz Monstrous Inf w WoCHu. Zobacz Dragon Centaury i Once Chosen. To, o czym piszesz, ma znaczenie, ale bez przesady. Moim zdaniem, Hold Guardians obecnie są niewystawialni.
I nie chodzi o to, żeby jednostki były identyczne, tylko żeby koszt ich wystawienia był porównywalny w stosunku do możliwości.
I nie chodzi o to, żeby jednostki były identyczne, tylko żeby koszt ich wystawienia był porównywalny w stosunku do możliwości.