[MASTER]Macki Wojny 2k19 "Syndykat Nosaczy" 21-22-09-2k19

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MASTER]Macki Wojny 2k19 "Syndykat Nosaczy" 21-22-09-2k1

Post autor: JarekK »

W sumie pobijam pytanie Qc'a. Można zmusić przeciwnika do używania zegara typu szachowego? Jeśli tak, czy Ośmiornica, wymyśli/zaproponuje jakiś ciekawy system rozliczania przeciwnika z wykorzystania całego czasu, zanim zrobimy to my?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ściągnijcie z 40k bo Działa.komu kończy się czas nie gra tylko rzuca swoje sejvy brejki i paniki. Drugi gra aż jemu się skończy. Scorujemy normalnie gramy normalnie tylko przeciwnik nawet nie atakuje.

A jak nie to niech sędzia spojrzy i zobaczy u mnie ze została godzina u przeciwnika minus godzina i doda 2 do 2 :D albo dogra wirtualnie. Ale to tylko obciąży sędziów wersja numer 1 dużo lepsza.

Zwrócę uwagę, że to że ktoś gra długo nie jest od razu stallowaniem. Czasem bierze rozpiskę ponad swoje siły lub cierpi na perfekcjonizm. Tak czy siak powinno się promować tych co umieją zagrać 6 tur w 1.5h i tu są przynajmniej 2 dobre sposoby :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Nie wiem czy zmuszanie kogoś do czegokolwiek na najbardziej chillowym turnieju w roku gdzie ludzie przyjeżdżają się dobrze bawić w walce o kufelki to najlepszy pomysł.
Ja też nie lubię przeciągania gier i wolałbym dać obu stronom po dodatkowym punkcie za skończone gry na czas niż kogoś do czegoś zmuszać czy bawić się "łowce czarownic" i wlepiac karne punkty. No ale przynajmniej dekada granych masterów pokazuje że w tym kraju nie da się inaczej i trzeba wypalać ogniem zachowania typu gra na czas i przeciąganie gier :P oczywiście to zaczepka do dyskusji.

Hmm ciekawe czy Gąska z Lipkiem powiększa kolekcje kufelków ? =D>
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Czy na ostatniej bitwie będzie przestrzegany regulamin i wlepianie karniaki za oddanie wyników po czasie nawet jeśli jakimś cudem chłopcy z ośmiornicy grać będą o 1sze miejscem
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Znaczy wiesz, jeżeli ktoś z Ośmiornicy ma być w top3 to musi polecieć jakiś gruby dill w 5 bitwie i musielibyśmy mieć dużo szczęścia w 4 aby nakulać jakoś taki wynik. 2 lata temu pamiętam dillowałem w 5 bitwie 20:0 za tłuste browary dla nas (Ja+Cluzoe) z okazji 15 urodzin klubu, ale okazało się, ze dostaliśmy 0 z modelarki. Na własnym turnieju dostałem 0, sklejacie ?. Teraz jak organizuje Macki to trzecim najważniejszym punktem do dopilnowania jest sprawiedliwa ocena modelarska :D

Co do dogrywania bitew, to w tamtym roku ucięliśmy format punktowy aby dogrywać bitwy, 3,2+2,0 okazał się strzałem w 10. Niestety zdarzają się sytuacje, że na stole rozgrywane są 3 tury, w takim przypadku który jest wyjątkowy, kierujemy się do sędzi, najlepiej zrobić to w 1 godzinie grania aby przez pozostałe 2,5 sędzia miał oko na sytuację. Nie chcę obarczać wszystkich niedogrywaniem bitew przez kilku zawodników. Sam grałem w tamtym roku z Gąsiorem i Kołatą na zegar i pomimo iż uważałem, że gram szybko bo baaardzo rzadko zdarzają mi się bitwy których nie dogrywam to okazało się, że czas skończył nam się bardzo szybciutko(ten zegarowy), ale Gąsior i Kołata to spoko ziomki i dograliśmy tę bitwę normalnie.
Ja powiem tak, jak ktoś chce to bitwę dogra, walki w parach to dłuższe kminienie, ale też nie przerywa gry wyjście na faje czy po piwo, no chyba że ktoś chce przedłużać to do toalety łazi podcierać tyłek kumplowi :D
Nie szukajmy problemów, i nie piszmy scenariuszy. Obejrzyjcie sobie ostatnie posty poprzednich Macek, mamy tam same pochwały dotyczące turnieju i organizacji (jeżeli już są jakieś spięcia to do indywidualnych manewrów) bo potrafimy zapobiegać poprzez trzymanie ręki na pulsie (czas, nie wiem czy pamiętacie ale latam po wszystkich stołach na godzinę, pół i 15 min przed końcem informując o czasie skupiając waszą uwagę tak, że wszyscy wiedzą na czym stoją) i potrafimy rozwiązywać problemy bardzo szybko i bezkonfliktowo. Nie jest tak ?

Macki Wojny 2k19
Polecam :
Pierluigi Collina ;)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Czas to nie terroryzm a ja akurat pisze o nim co Master żeby zwracać uwagę na temat i trochę z nim oswajac. Nie jest to temat macek, bo i bitwę na 4k można nie dograć. Ja osobiście nie przepadelm grając np z furion em, (sorry Jurek ale najbardziej skrajnie przy stole wyglądasz :D) że pierwsze 3 tury to tak w sumie 2.5h, a potem mega ciśnienie żeby dograć do 6tej. A gdybym z zegarem grał swoje tury tyle co Jurek to przeciez byłoby remisowo bo więcej niż te 3 by się nie dało zagrać. A nie byłby to wynik korzystny dla furka. Więc nie o stalling tu chodzi tylko właśnie komfort przy stole a konkretnie żebym nie musiał swoich tur grać pod presją tylko dlatego, że ja decyduje się nie poganiac.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Już po streamie, można obejrzeć transmisję w linku poniżej, luźne gadki + obwieszczenia i ciekawostki. Jest również info o tym co uczestnicy dostaną od nas na turnieju. Wszystko w formie informacji pojawi się we wtorek w głównym poście, bo jutro z rana wyjeżdżam na 30 kumpla.
Wbijać :
https://youtu.be/RJXUnefhsRs

Format punktowy ogłoszę jutro z rana albo dzisiaj koło północy , można jeszcze głosować na poniższe opcje, które zapewnią namiastkę balansu (na podstawie doświadczeń i wyliczeń)

ankieta: https://forms.gle/RJi1sUfqzRumqMwW9

Dziękuję tym co byli i z nami się bawili.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Niezależnie od wyniku apeluję o możliwość grania jedną dużą armią :)
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Nie powielamy armii w sojuszu, a tym bardziej nie tworzymy potworków w postaci jednej dużej armii na pełnym limicie punktów.
Tak było zawsze na mackach i tego się trzymamy :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

To kiedy będą punkty punkciki?
Stream dawno skończony!!!111
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Oglądałeś do końca ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Hoops pisze:Oglądałeś do końca ?
No jasne, że nie. :)
Obrazek

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Zgodnie z wynikami ankiety gramy 3.2+2. Duża armia normalnie, mała warband. Wybrany format zyskał 54%, 36% było na 3+2, a reszta na 3+2.2. Rozumiem że motywem przewodnim głosowania było wybranie sprawdzonego większego formatu, ale dość duży wynik mniejszego wskazuję że chcecie szybciej dogrywać gry. Mam to na uwadze i zaproponujemy ciekawe rozwiązanie w tej kwestii aby był wilk syty i owca cała :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pyrax
Wałkarz
Posty: 79

Post autor: Pyrax »

Szykuje sie dobra imprezka :) Jako że chetnie bym zawitał szukam drugiej połówki armii . Gram VS .
pozdroo
PYRAX

“Be humble in victory and gracious in defeat.”

We offer salvation through the touch of disease.
The Vermin Swarm


Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Nie bardzo wiem, dlaczego jedna duża armia to miałby być "potworek", niemniej dzięki za info.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Dużo czynników wpływa na to, że charakter jednej dużej armii różni się diametralnie od ok. 3k+warband. Wspólny generał na cały stół, tak samo BSB to pierwsze, co mi wpadło do głowy. Wszystkie buffy w postaci aury, a do tego magia którą możesz wrzucić na każdy swój oddział, czyli po prostu synergie, które funkcjonują w większości abków.
Obrazek

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Glonojad masz tyle armii, że spokojnie zagraża sam 2 więc nie widzę potrzeby lamentowania :wink:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Ja nie lamentuję, ja po prostu miałem ochotę zagrać czymś więcej, niż to nudne ETCowe 4500. I wydaje mi się, że to byłoby dużo mniej przegięte, niż to co można wykręcić z combo dwóch armii.

Ale spoko luz.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Raczej chodzi o to, że 5,200 bretki czy dwarfów to tam pies jechał. 5200 demonów, wdg, tk - not so much :(
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Możliwość rzucania czarów wspomagających na całą armię i wszystkie unity vs w większości jeden mag w sojuszu i brak czarów w warbandzie o czym wspominał tofic też może wpływać na grę.
Qc już tylko potwierdza dając jako przykład duże demony czy tk.
Nie robimy wyjątków bo nawet taka bretka na 5200 z dużym magiem lub dużym i małym mogłaby zaorać niektóre pary w sojuszach.
Nie wiem też jak tam układ % w armii na 5200 kontra % w 3200 i 2000 warband.
Mam nadzieję że złożysz sobie inne uber kombo z dwóch armii i okazesz się godnym przeciwnikiem dla pozostałych graczy choc jak zawsze nalegam na granie w parach bo to jest kwintesencją tego turnieju.
Obrazek

ODPOWIEDZ