rozczarowanie nowymi HE
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Venirh, jak chesz grac klockami wartymi po o 350 pkt, to sie nie dziw ze Ci sie nic nie miesci. sila elitarnje piechoty nie lezy w jej liczebnosci a w jej atakach i zasadach specjalnych 
ja zrobiłem rozpiske na 4 klockach piechoty i jakos wszystko co chciałem zmiesciłem
ps. co do ASF - działa tylko na ta ture walki na ktora masz ten taniec, potem HE maja ASF a Ty juz nie

ja zrobiłem rozpiske na 4 klockach piechoty i jakos wszystko co chciałem zmiesciłem

ps. co do ASF - działa tylko na ta ture walki na ktora masz ten taniec, potem HE maja ASF a Ty juz nie


to tez maszQbas pisze:A jeśli (bitwa toczyłaby się nieskończenie długo) w 3 turze walki zatańczę znów Strike Firsta?

to naprawde jest proste rozumowanie.
kiedy WD wybieraja taniec z ASF to maja ASF w tej turze walki.
gdy walcza z jakimis HE to sie porownuje inicjatywy (kto szarzował nie ma u nic do gadania) - niestety WD maja 6 I, czyli gdy biora ASF to beda atakowac przed SM, WL, spearmenami, ale na rowni z PG i DP (tu zdecyduje rzut D6).
a tak swoja droga walka SM kontra WD szybko sie konczy bo co ture po obu stronach pada po ok 3 kolesi

a z moich symulacji wynika ze wziecie dodatkowega ataku u WD jest nadal jednym z najbardziej optymalnych tancy

na szczescie zazwyczaj WD sa to małe oddziały, ktore boja sie fireballa czy tez bolca


- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
Vanirth ale taka rozpiska 20PG, 20WL, 20 Spearmenów, 6 DP i 10 Archerów była jeszcze droższa w 6ed więc nie wiem o co chodzi, ludzie ile byście chcieli aby te oddizały kosztowały 13punktów za kolesia z ASF S4 Wardem na 4+ i fearem i dośc wysokimi statsami 12 za kolesi z Savem 3+ od strzelania ASF S6 i stubbornem opanujcie się naprawdę , bo nie wiem o co chodzi.
Nikt nie karze brac 4 hersów i maxa rarów
Nikt nie karze brac 4 hersów i maxa rarów
no i właśnie oto chodzi !!!Loremaster pisze:Nikt nie karze brac 4 hersów i maxa rarów

Tak uniwersalnie, przydatnie i efektywnie dotąd nie miała żadna armia. Dlatego moim zdaniem w nowych HE najlepiej inwestować z herosów w "antymagie" a reszta w regimenty...Na ten przykład na 1500 mam z 8 regimentów HE i 80 modeli, a na 2000+ 10 i jeszcze więcej, a samych modeli pomiędzy 110-150. Nie muszę zaten narzekać, że jest mnie mało (ba czasem czuje się zę jest mnie w ilościach hordowych

Stąd jest mi obce te stałe narzekanie, że nowe HE są za drogie, że nic się nie mieści i że wogóle jest źle...
Nowa edycja elfów dała mi poprostu niepowtarzalną szanse grania HE efekywnie na wszystkim, a nie tylko na magii, czy skrajnie nudnych ropz silverowo-rydwanowych. Dlatego wolę zamiast takiego dragon mega wziąść np. great eagla, bolca, 20 włoczników i jeszcze 5 elyrianów z łukami....
Moja przykładowa rozpa na 2250:
Mag 1 lvl (tu zastanawiam się nad arcymagiem 3 lvl z 4 scrollami, sam arcymag jest droższy od 2 caddych, ale ma za to daje jako generał 9 LD)
- 2 DS
Mag 1 lvl
- 2 DS
21 włóczników (zwykle formacja 3x7 co pozwala optymalnie wypłacić 22 ataki z ASF lub w formacji 5x4 - w zależnosci od przeciwnika)
- FCG
10 łuczników
10 łuczników
6 Dragon Princess (tu zastanawiam sie czy nie byłby lepszy dla nich banner of elyrian)
- FCG
- War banner
- Chempion posiada helm of fortune
20 Phoenix Guard (tu zastanawiam się czy nie dać im Warbannera albo przedmiot lub sztandar z magic resistancem)
- FCG
- Baner of Elyrian
14 White lion
- FCG
- Lion standard
- Chempion ma gem of courage
7 Swordmaster
5 Elyrianów
- łuki
- włócznie
5 Elyrianów
- łuki
- włócznie
Repeater Bolt Thrower
Repeater Bolt Thrower
Repeater Bolt Thrower
Great Eagle
Modeli: 110
Ta rozpa i tak należy do tych bardziej kosztownych i mało liczebnych. Elfów da się wykręcić znacznie więcej

Dla odważnych wersja z samym Caddym (wielu osobom na turniajach 2 scrolle wystarczają), jak ktoś nie lubie drogich klockow w stylu PG to może te 350 punktów zainwestować w coś inszego, można jeszcze troche poprzycinać magiczne zabawki, bo troche ich jednak się zrobiło. Ale ogólnie to, że HE mają tak przydatne sztandary, a ich chempioni mogą nosić przedmioty magiczne pozwala mi z czystym sumienie dać sobie spokój z bohaterami, których zastępuja chempioni, którzy dają oddziało w zasadzie kolejne zasady specjalne jak MR, magiczne ataki, lepszy rzut na liderke etc...
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
Dokładnie, jak dla mnie herosi do walki poza BSB i Princem na Star dragonie się nie opłacają bo 3A S6 to jest mało kiedy za koszt gołego herosa można wystawic oddział White Lionów z 6A S6 i stubbornem , dlatego armii na piechocie takich ofensywnych czy zbalansowanych bym wogóle nie składał w oparciu o herosów - 4lvl caddy + BSB jedynie
np
4lvl Archmage + SeerStaff + 3XScroll + Gem of Courage
BSB + Armour of Caledor + great weapon
Core
3x18 Spearelves + command
10 Archers
Special
14 Swordmasters + command + War Banner
10 White Lions + command + Lion Standar
6 Dragon Princes + stndar bearer
6 Shadow Warriors
5 Ellyrian Reavers
Rare
2 Rbt
1 Great Eagle
np
4lvl Archmage + SeerStaff + 3XScroll + Gem of Courage
BSB + Armour of Caledor + great weapon
Core
3x18 Spearelves + command
10 Archers
Special
14 Swordmasters + command + War Banner
10 White Lions + command + Lion Standar
6 Dragon Princes + stndar bearer
6 Shadow Warriors
5 Ellyrian Reavers
Rare
2 Rbt
1 Great Eagle
Loremaster i Kal_Torak: Do połowy się z wami zgadzam ale zawsze jest taka chęć wystawienia Stardragona lub 4 LCh. Ja bym nie popadał z skajności w skajność; Jak mówicie że na 2250 wystawicie 150 modeli to jest już pewne że 75 % armii to speraelfy lub archersii.
PS. Loremaster: naprawdę fajna rospa
PS. Loremaster: naprawdę fajna rospa

Każda jednostka ma "inną siłę" i p oot chyba są punkty za każdą rzecz i model no nie

a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?
Elgrond moja i Loremastera rozpy zostały przedstawione głównie jako odpowiedź na ciągłe narzekanie, że HE to armia, w której nic nie da się wystawić.
Oczywiście ja wolę stawiać na regimenty w HE. Cała poprzednia edycja HE była skupiona na kombinacjach z magami, a rozpy składały się głównie z 2 typów jednostek. W tej edycji jak pisał Loremaster regimenty HE mają znacznie większego kopa niż bohaterowie do walki wręcz (za wyjątkiem oczywiście stradragona z lordem). Jak pisał Ice-T magii nie da się tak mocno wykręcić jak w poprzedniej edycji. W dodatku sami bohaterowie są tym co właśnie zdrożało w tej armii. Dlatego ja osobiście stawiam w tej edycji na regimenty, które w stosunku do poprzedniej edycji są właśnie tym co się znacznie ugrywalniło i dostało największego kopa. Zresztą lubię jak armia wygląda na stole jak armie, a nie trzeba się odwoływać do zbierania gobosów czy skavenów, aby ten efekt uzyskać
Ogólnie cały ten wątek jest spowodowany tym, że armie HE na 2000+ posiadające 40 modeli mają olbrzymie trudności z krasnalami/imperium czy wogole jakimś mocniejszym strzelaniem, czy armiami hordowymi z porządną magią i ostrzałem jak skaveni, gobosy etc... Jak przejrzy się ten cały wątek to osoby z takimi malo liczebnymi armiami skarżą się, że nowe HE są za kruche (w końcu te 40 modeli łatwo wystrzelać albo przynajmniej szybko zmniejszyć o połowę) a ASF przy tak małej liczbie modeli wcale nie jest tak wygiętą opcją jaką by się wydawał. Tu się zgodze, bo przy tak małej liczbie modeli tak naprawdę ciężko optymalnie zastosowac i wykorzystać ASF, bo pewnie i z tych 40 modeli będzie może jeden regment, dla którego ten ASF bedzie dawał konkretniejszy power, a wtakim wypadku przeciwnik albo bedzie go omijał szerokim łukiem albo skoncentruje się na jego wystrzelaniu/zmagowaniu.
Stąd przykłady powyższych rozpisek. W pewnym sensie na skrajność została przedstawiona druga skrajność, chociaż rozpa Loremastera ma w końcu acymaga 4 lvl i BSB, przy tym modeli jest ponad 110, zatem są i przydatni herosi jak i 2-3 krotnie więcej modeli niż w innych armiach HE, z którymi miałem się okazje zetknąć.
To co mi się najbardziej podoba w nowych HE to możliwość złozenia armii z 3 silnych czlonów - piechoty (regimenty włóczników i piechoty elitarne łącznie w sile 5-6 regimentów), kawalerii (Elyrianie jako lepsze fasty od DR, DP z siłą chosenów w szarzy czy 10 silverów) oraz strzelania (łucznicy, elyrianie z łukami, SH, LSG, Bolce). I co najważeniejsze nowe HE dzięki 6 specialom da się tak złożyć aby posiadała mocny każdy z tych 3 członów armii. Oczywiście trzeba jednak obciąć troche bohaterów, drogie magiczne sztandary na oddziałach etc.
Reasumując armia HE nie jest ani łatwa do wystrzelania, ani tym bardziej krucha. Krucha i mało odporna na strzelanie jest wtedy kiedy bohaterowie zapychają połowę albo więcej punktów, sami zaś nie są wstanie zakamuflować kruchości tak złożonej armii.
Dlatego nie zgodzę się, że nowe HE są mało liczebną i mało odporną armią na strzelanie armią. Nowe HE mają albo lepszą ochronę na strzelane, albo są tańsze. To natomiast, że cory się ogranicza do 10 łuków, a inne jednostki z dużą odpornością na strzelanie nie wystawia się wogóle lub w zbyt małej liczebności to nie wina Army Booka, ale rozpisek. Zatem zamiast narzekać, że nowe HE rozczarowały, lepiej przyznać, że moja koncepcja armii jest oparta o np. sile magii herosów czy bohaterów latających na smokach, co ma swoje ogromne plusy jak pisał Elgrond, ale taka rozpa musi zapłacić swoją cenę w postaci malej liczebności i ogólnej kruchości armii (bo regiemnty mało liczebne i wszytskie z T3). Zatem jest to wybór taktyczny i określonego zamysłu armii. Stąd ten temat powinien być ew. analizą taktyczną określonych rozpisek, a nie narzekaniem na AB, że moje regimenty są kruche, bo bohaterowie na smokach zabrali mi większość punktów na armie...
Jak pisał Elgrond każda jednostka ma inną siłę i zastosowanie. Ja jestem graczem, który w HE stawiałby siłę na regimenty. Tyle.
Loremaster, Twoja rozpa mi się również bardzo podoba
. Też kminie nad rozpą d dużą liczba oddziałów włóczników, którzy są strasznie niedocenieni, a są jednocześnie jednostką marzeń conajmniej połowy armii WFB
. Muszę tylko spełnić jeden warunek, jak wlócznicy to tylko z tych figurek:
http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0342&sid=554adb7f
No jeszcze ethernal guardzi się nadają do roli spearmenów
Oczywiście ja wolę stawiać na regimenty w HE. Cała poprzednia edycja HE była skupiona na kombinacjach z magami, a rozpy składały się głównie z 2 typów jednostek. W tej edycji jak pisał Loremaster regimenty HE mają znacznie większego kopa niż bohaterowie do walki wręcz (za wyjątkiem oczywiście stradragona z lordem). Jak pisał Ice-T magii nie da się tak mocno wykręcić jak w poprzedniej edycji. W dodatku sami bohaterowie są tym co właśnie zdrożało w tej armii. Dlatego ja osobiście stawiam w tej edycji na regimenty, które w stosunku do poprzedniej edycji są właśnie tym co się znacznie ugrywalniło i dostało największego kopa. Zresztą lubię jak armia wygląda na stole jak armie, a nie trzeba się odwoływać do zbierania gobosów czy skavenów, aby ten efekt uzyskać

Ogólnie cały ten wątek jest spowodowany tym, że armie HE na 2000+ posiadające 40 modeli mają olbrzymie trudności z krasnalami/imperium czy wogole jakimś mocniejszym strzelaniem, czy armiami hordowymi z porządną magią i ostrzałem jak skaveni, gobosy etc... Jak przejrzy się ten cały wątek to osoby z takimi malo liczebnymi armiami skarżą się, że nowe HE są za kruche (w końcu te 40 modeli łatwo wystrzelać albo przynajmniej szybko zmniejszyć o połowę) a ASF przy tak małej liczbie modeli wcale nie jest tak wygiętą opcją jaką by się wydawał. Tu się zgodze, bo przy tak małej liczbie modeli tak naprawdę ciężko optymalnie zastosowac i wykorzystać ASF, bo pewnie i z tych 40 modeli będzie może jeden regment, dla którego ten ASF bedzie dawał konkretniejszy power, a wtakim wypadku przeciwnik albo bedzie go omijał szerokim łukiem albo skoncentruje się na jego wystrzelaniu/zmagowaniu.
Stąd przykłady powyższych rozpisek. W pewnym sensie na skrajność została przedstawiona druga skrajność, chociaż rozpa Loremastera ma w końcu acymaga 4 lvl i BSB, przy tym modeli jest ponad 110, zatem są i przydatni herosi jak i 2-3 krotnie więcej modeli niż w innych armiach HE, z którymi miałem się okazje zetknąć.
To co mi się najbardziej podoba w nowych HE to możliwość złozenia armii z 3 silnych czlonów - piechoty (regimenty włóczników i piechoty elitarne łącznie w sile 5-6 regimentów), kawalerii (Elyrianie jako lepsze fasty od DR, DP z siłą chosenów w szarzy czy 10 silverów) oraz strzelania (łucznicy, elyrianie z łukami, SH, LSG, Bolce). I co najważeniejsze nowe HE dzięki 6 specialom da się tak złożyć aby posiadała mocny każdy z tych 3 członów armii. Oczywiście trzeba jednak obciąć troche bohaterów, drogie magiczne sztandary na oddziałach etc.
Reasumując armia HE nie jest ani łatwa do wystrzelania, ani tym bardziej krucha. Krucha i mało odporna na strzelanie jest wtedy kiedy bohaterowie zapychają połowę albo więcej punktów, sami zaś nie są wstanie zakamuflować kruchości tak złożonej armii.
Dlatego nie zgodzę się, że nowe HE są mało liczebną i mało odporną armią na strzelanie armią. Nowe HE mają albo lepszą ochronę na strzelane, albo są tańsze. To natomiast, że cory się ogranicza do 10 łuków, a inne jednostki z dużą odpornością na strzelanie nie wystawia się wogóle lub w zbyt małej liczebności to nie wina Army Booka, ale rozpisek. Zatem zamiast narzekać, że nowe HE rozczarowały, lepiej przyznać, że moja koncepcja armii jest oparta o np. sile magii herosów czy bohaterów latających na smokach, co ma swoje ogromne plusy jak pisał Elgrond, ale taka rozpa musi zapłacić swoją cenę w postaci malej liczebności i ogólnej kruchości armii (bo regiemnty mało liczebne i wszytskie z T3). Zatem jest to wybór taktyczny i określonego zamysłu armii. Stąd ten temat powinien być ew. analizą taktyczną określonych rozpisek, a nie narzekaniem na AB, że moje regimenty są kruche, bo bohaterowie na smokach zabrali mi większość punktów na armie...
Jak pisał Elgrond każda jednostka ma inną siłę i zastosowanie. Ja jestem graczem, który w HE stawiałby siłę na regimenty. Tyle.
Loremaster, Twoja rozpa mi się również bardzo podoba


http://cytadela.pl/cgibin/shop?info=gz0342&sid=554adb7f
No jeszcze ethernal guardzi się nadają do roli spearmenów

Sorki ale ja nei wystawiałem nigdy full herosów i nadal uważam że moi 2 magowie z Arcy sa lepsi niż twoi (Loremaster)4 z arcy warci 1200 pts (ale nie bede się sprzeczał już o to) chciałem zaznaczyć że nei wymiatamy w magi jak niegdyś w6 ed miałeś zajebistych magów dorównujących arcy a teraz maż magów dorównójących magom imperium
rozpy można złożyć fajne ale moim zdaniem nadal herosi sa siłą tej armi np. Battle Banner wężmie wszystko na klatę i przejerzdża po wszystkim
armai jest strasznie wrązliwa na ostrzał
rozpy można złożyć fajne ale moim zdaniem nadal herosi sa siłą tej armi np. Battle Banner wężmie wszystko na klatę i przejerzdża po wszystkim
armai jest strasznie wrązliwa na ostrzał
Ice-T
HE mogą uzywac wszystkich szkol magii. Wlasna maja znacznie grywalniejsza niz dawniej. Maja dostep do bardzo dobrych arcane item. Dwa swietne bound spell oraz banner of sorcery. Wystawiajac Arcymaga z SW i 2lvl maga z seerstaf ciagle masz 2 magow ktorzy dystponuja praktycznie wszystkimi zakleciami na jakich moze Ci zalezec. Moim zdanie te wszystkie czynniki razem sprawiaja ,ze HE sa ciagle jedna z najlepszych ras pod wzgledem magicznych mozliwosci a napewno najelastyczniejsza.
A za to ,ze grzybiarze uciekli z lasow dziekuje Bogom uluthuanu.
HE mogą uzywac wszystkich szkol magii. Wlasna maja znacznie grywalniejsza niz dawniej. Maja dostep do bardzo dobrych arcane item. Dwa swietne bound spell oraz banner of sorcery. Wystawiajac Arcymaga z SW i 2lvl maga z seerstaf ciagle masz 2 magow ktorzy dystponuja praktycznie wszystkimi zakleciami na jakich moze Ci zalezec. Moim zdanie te wszystkie czynniki razem sprawiaja ,ze HE sa ciagle jedna z najlepszych ras pod wzgledem magicznych mozliwosci a napewno najelastyczniejsza.
A za to ,ze grzybiarze uciekli z lasow dziekuje Bogom uluthuanu.
Oj Imperium bardzo mocno ustępuje HE w magii:Ice-T pisze:Sorki ale ja nei wystawiałem nigdy full herosów i nadal uważam że moi 2 magowie z Arcy sa lepsi niż twoi (Loremaster)4 z arcy warci 1200 pts (ale nie bede się sprzeczał już o to) chciałem zaznaczyć że nei wymiatamy w magi jak niegdyś w6 ed miałeś zajebistych magów dorównujących arcy a teraz maż magów dorównójących magom imperium
1. HE mają zasadę armijną +1 do dispella (taki przedmiot magiczny kosztuje 50 punktów).
2. HE mają własny grywalny lore, czyli mają o 1 szkołę więcej. To chyba coś znaczy...
3. HE mają znacznie lepsze arcany od Imperium.
4. HE mają Banner of Sorcery, któty to przedmiot za 50 punktów robi w zasadzie za dodatkowego maga. Jedynym porównywalnym przedmotem w armii Imperium jest Rod of Power, jednak ten zajmuje małemu magowi całe miejsce na itemy, a niemal polowe na dużym. Dodatkowo może nie działać.
5. HE mają seera i dodatkowe zaklęcie dzięki czmeu 2 magów zawsze ma takie zaklęcia jakie gracz sobie życzy.
6. HE mają dragonmega, który siłą zaklęć robi za dwóch magów (może rzucać zaklęcia na 4 kostkach jak przy channalerze), a dodatkowo ma smoka i tegoż nie zawacha się użyć

7. HE mają tańsze dispell srolle dzięki czemu przy taniości ich przedmiotów magicznych więcej ich mieszczą na magu.
Imperium nie dorównuje magicznie w żadnym wypadku HE i conajwyżej moze się pochwalić swoimi kapłanami i arcylektorem. Czemu uważasz, że to wszytsko jest niczym się nie wyróżniającym od innych armii potencjałem magicznym?
Co do wrażliwości HE na ostrzał - to zależy jaką rozpe zrobisz...
P.S. Elgrond już tak mam że często mi się zdarza rozprawkli pisać


Ostatnio zmieniony 29 lis 2007, o 19:08 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.
Złożyłem sobie ostatnio taką rozpiskę (czeka na jakiegos lokala bez wysokich nagród)
2250
Prince z radiant gem of hoeth i dwoma scrollami
Noble bsb z gem of courage
2x20 spearelfów
2x10 łuczników
14 White lions, amulet of light, lion standard
14 Swordmasters, skeinsliver
6 DP, war banner
5 Ellyrian reavers
5 shadow warriors
3 RBT
Orzeł
Ochrona magiczna jest minimalna (dla mnie absolutnie wystarczająca - mozna jeszcze pokombinować z magic resistancem), ale zachowujemy najważniejsze rzeczy dla dobrej armii do hth - 10 ld i przerzut breaka. A armia liczy jedynie 115 modeli.
2250
Prince z radiant gem of hoeth i dwoma scrollami
Noble bsb z gem of courage
2x20 spearelfów
2x10 łuczników
14 White lions, amulet of light, lion standard
14 Swordmasters, skeinsliver
6 DP, war banner
5 Ellyrian reavers
5 shadow warriors
3 RBT
Orzeł
Ochrona magiczna jest minimalna (dla mnie absolutnie wystarczająca - mozna jeszcze pokombinować z magic resistancem), ale zachowujemy najważniejsze rzeczy dla dobrej armii do hth - 10 ld i przerzut breaka. A armia liczy jedynie 115 modeli.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Kal toark kiedyś nasza magia była na poziomie Skaveńskiej (robiła takie samo spustoszenie) jak i VC teraz mamy niezły lor mozeliwość wybierania wszystkich nie chodzi o seera ale rzucanie czarów małym magiem na 4 kościach to błogosławieństwo każdy czar wchodził a teraz co drugi na 3 kościach wchodzi na 12+
Jankiek rozpa świetna 
To już 3 osoby grające na hordowych elfach
.
Wybieg z princem i zabezpieczniem magicznym łaczacym walczącego herosa z LD 10 i caddym jednocześnie jest świetnym pomysłem
. I jeszcze do tego BSB.
Może napisz jak uzbrojony jest BSB i czy ci dwaj bohaterowie pomykają na piechote czy na konikach (w HE to dość istotne szczególiki)
Zastanowiłbym się nad 2x21 włóczników. Zamiast 15-16 ataków jest wtedy 21-22. Kosztem 1 CR jest koło 30% wiecej ataków
Jak narazie prowadzisz w liczbie modeli w przedstawionych o rozpach o 3 modele
.
P.S. Jankiel to rozpa zrodziła się pod wpływem tej dyskusji czy może znacznie wcześniej?
----------------------------------
Ice-T teraz musi to nadrabiać Arcymag. Oprócz arcymaga jest jeszcze dragonmage, który rzuca na 4 kostkach w tym 1 darmowo wygenerywanej. Dragonmage z tą umiejętnością jest znacznie lepszy od channalera. Wiem, wiem ma smoka i dla niektórych to wada, dla innych zaleta. Jednak gdyby można byłoby go wystawiać bez smoka to byloby to lekkie przegięcie, no chyba że byłby wtedy 0-1.

To już 3 osoby grające na hordowych elfach

Wybieg z princem i zabezpieczniem magicznym łaczacym walczącego herosa z LD 10 i caddym jednocześnie jest świetnym pomysłem

Może napisz jak uzbrojony jest BSB i czy ci dwaj bohaterowie pomykają na piechote czy na konikach (w HE to dość istotne szczególiki)
Zastanowiłbym się nad 2x21 włóczników. Zamiast 15-16 ataków jest wtedy 21-22. Kosztem 1 CR jest koło 30% wiecej ataków
Jak narazie prowadzisz w liczbie modeli w przedstawionych o rozpach o 3 modele

P.S. Jankiel to rozpa zrodziła się pod wpływem tej dyskusji czy może znacznie wcześniej?

----------------------------------
Ice-T teraz musi to nadrabiać Arcymag. Oprócz arcymaga jest jeszcze dragonmage, który rzuca na 4 kostkach w tym 1 darmowo wygenerywanej. Dragonmage z tą umiejętnością jest znacznie lepszy od channalera. Wiem, wiem ma smoka i dla niektórych to wada, dla innych zaleta. Jednak gdyby można byłoby go wystawiać bez smoka to byloby to lekkie przegięcie, no chyba że byłby wtedy 0-1.