CompScore by Furion

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Fingor
Chuck Norris
Posty: 524
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Fingor »

okurdemol pisze:Czemu mam wrażenie, możliwe, iż mylne, że CS nie tnie skinkowiska?
@Jankiel:
Rozumiem, że dla Ciebie to krasnale mają być armią całkowicie do kitu? Tak? Przykro mi, że krasnale nie mają w specialach kawalerii i nie ruszaja się szybciej. Gdyby tak było na pewno bym nie wystawiał defensa, który i tak jest taki sobie.
P.S.
Postuluje ściąć graczom krasnoludzkim strzelanie. Niech się męcza na piechotę.. przecież ona jest taaaka pakeeerna.
btw.
Mam nadzieję, że będą jakieś turnieje ew. inne imprezy, bez CS'ów. No bo teraz nie wiem czy malować te moje armie, czy dać sobie spokój i nie marnować czasu na daremno.
Rozpłacz się ;)
Sam gram krasnalami i podobnie jak Jankiel uważam, że ten CS akurat ich nie tnie zbytnio. Popatrz sobie co może wystawić Imperium, a co Krasnale na te punkty, jeśli chodzi o maszyny. W sumie tylko z wymienionymi armiami mogą być problemy. Poza tym ten CS wcale nie tnie schematu krasnalowego, bo i tak można wystawić dobre strzelanie.
Arabesca - Dark Fantasy, Epic Action
Nietykalny pisze:Lakieru pernamentnego ( permanentny znaczy co innego)
:roll:

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Jankiel - bo żadna inna armia nie ma takiej różnorodności w maszynach - to konsekwencja braku odpowiedniego ruchu , kawalerii... Obcięcie kowadła jest ok. (a raczej zajmowanie rare) co wiecej obcinać ?

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

@Jankiel:
Pfff... ależ odkrycie. Jak tutaj zaglądam, to widzę, że nie bardziej niż wszyscy i wiesz co, jakoś nie odczuwam z tego powodu wyrzutów sumienia.
@Fingor. Chodziło mi o płacze, że "krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn". No bo kawy ze speciali nie wystawią. :lol2:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:A mnie się nie podoba.
Tnie magię nieproporcjonalnie do jej aktualnych możliwości, bo teraz już nie można wymieniać się kostkami, czar są słabsze, a tych mocniejszych mag drugiego poziomu nie rzuci.
Nie widze w tym nic odkrywczego. Obojetnie czy gramy na CS czy nie, mag 2lvl nie porzuca sobie Spirit of the Forge.

Jankiel pisze: W magii uprzywilejowani są Khemri i VC - pierwszym wszystko wchodzi, drudzy mają recasta (i spokojnie wyciągają 8 PD przy takim ograniczeniu herosów, a podstawowe czary sa łatwe do rzucenia). Po dupie dostają HE, Demony no i pewnie nowe DE, które do swoich czarów potrzebują dużo PD oraz posiadają dużo możliwości wygenerowania dodatkowych kości.
"Ten CS obcina nowe DE" o_0
Nie uwazam tego za argument, bo nowych DE jeszcze nie ma.

W magii Khemrii nie są uprzywilejowani - maksymalne zestaw czarów to 3/3/2/1 w ukladzie z plewym LHP. Z Kingiem jest 1/1/2/2 więc bez przegięcia.

Co jak co, ale Khemrii na tych ograniczeniach nie zyskują.

Co do wampirów - to troche sztuka dla sztuki to, co napisałes. Co z tego że "podstawowe czary są latwe do rzucenia"? Absolutnie nic z tego nie wynika. Obojetnie czy gramy na CS czy nie, podstawowe czary są łatwe do rzucenia. A jak dla mnie, 13 PD a 8 (przy braku forbiden lore'a!) to duża róznica.
Jankiel pisze: CS jest przystosowany do przycinania standardowych rozpisek turniejowych, ale np. posadzenie czarodzieja na orzełku sprawia, że imperium czy elfy tracą dodatkowego rare'a
Czarodzieja lorda...
Jankiel pisze: Przy takim układzie znowu zyskują undeadzi, bo khemri żadnych mountów praktycznie nie ma, a u VC konik i tak jest jednym z najlepszych. Dodatkowo taki układ udupia armie ze smokami, ale już demony z bloodthirsterem nic nie tracą, mimo posiadania modelu latającego, ściągającego szeregi i wypłacającego dużą liczbę ataków z wysoką siłą.
Obojetnie czy gramy na CS czy nie, Khemrii nie ma żadnych mountów. Pizesz rzeczy stałe, oczywiste i wykorzystujesz je jako argument... Imho nadużycie i demagogia :P :wink: :)

Co do Bloodthirstera - spójrz bardziej globalnie. Jak jest Bloodthirsther, to nie ma już Banner of SUndering ani zadnego innego groźnego Herosa.

To dobrze, że można wystawić przegiętego Bloodthirthera.
To dobrze, że nie można zbyt wiele poza nim wystawićm, jak się już na niego zdecydujemy.

Balans zachowany, założenie spełnione.
Jankiel pisze: Obciąłeś imperium, HE i DE maszyny, a krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn, tylko trochę bardziej róznorodnych. Dodatkowo, przycięcie maszyn u imperium i elfów sprawia, że będą miały jeszcze trudniej z demonami (bloodthirstera z dwóch RBT się nie zdejmie)
bloodthirsther = max 1 scroll i nikla obrona magiczna.
Jankiel pisze: VC (dwie armatki czy czy dwa bolty to mało na wagon BK czy oddział blood knightów)
4 armatki i 4 bolty to i tak malo na dobze zagrany wgonik BK, który kitra się po eterycznemu.
Jankiel pisze: Khemri (nie zdejmie się oddziału w jedną fazę strzelania, a przy tak ustawionej magii błyskawicznie się wskrzeszą).
Na to już odpisałem wyżej ;-)
Jankiel pisze: Przycięcie PD jeszcze sytuację wspomnianych armii pogarsza, bo nie ma jak zmniejszyć ilości mocnych w hth jednostek przeciwnika.
Przycięcie magii jest tylko pozorne, bo:
1. ochrona magiczna też jest przycięta
2. brak trzeciego i czwartego maga = 300 pts więcej.

Jankiel pisze: Na całym CS najlepiej wychodzą armie, które i tak są mocne (tudzież przegięte), czyli:

Bretka - mniej strzelania, mniej magii, więcej lanc dojedzie
ZNACZNIE mniej lanc. Strzelania mniej? Przecież sam napisałeś, że przegięte dwarfy mogą wystawić komplet ;-)
Jankiel pisze: VC - wskrzeszają się tak samo szybko, a ciężko je wystrzelać
Odpowiedziałem wcześniej. 13 PD =/= 9 PD
Jankiel pisze: Krasnale - tracą tylko jedne organki, ale w porównaniu do innych armii ich strzelanie bardzo się poprawia
Do rozważenia.

"Max 3 sloty special mogą być przeznaczone na Machiny Wojenne"

Co Ty na to?
Jankiel pisze: Reszta bez zmian, albo dostaje w dupę.
Ta "reszta" to między innymi bezmUzgie imperium 4+2 i szereg innych tego typu rzeczy.
Jankiel pisze: CS Kołaty jest dużo lepszy, bo eliminuje przegięcia, ale nie uderza w zrównoważone rozpiski/armylisty.
CS Kołaty to Polhammer. Mój Polhammerem nie jest, przeczytaj założenia...
Jankiel pisze: CS oparty na Euro premiuje armie najmocniejsze, a jedyną jego zaletą jest to, że urozmaica rozpiski, ale w żaden sposób nie wyrównuje szans.
:roll:

Rozumiem, że jesteś przeciwny CS (mam nadzieję, że to sie zmieni po mojej odpowiedzi :-) ) ale to jest po prostu nieprawda.

Ten CS nie pozwala na KNP i no-brainer.
W odróżnieniu od czystego Euro, nie pozwala TK na supremację w fazie magii.

na koniec anegdotka live story:

50 osob na zaliczeniu na uczelni.
Profesor: Każdy, kto nie umie, może bez żadnych koneskwencjii opuścić sale i zaliczyć w późniejszym terminie.
Zostało 6 osób.
Profesor: A tym, co zastali, udwodnię, że nie umieją.


pozdrawiam :-)
Furion

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Ale zrozumcie, że tu nie chodzi o to, że nie będziemy mogli drugich organów wystawić (czego i tak bym, nie zrobił) bo kowadło rara zabiera tylko, że jeśli wystawimy kowadło to zarówno FC jak i żyros nie będą miały prawa bytu bo każdy weźmie organy skoro bedzie miał tylko jeden wolny rare! Jeśli zrobimy organy 0-1 przy kowadle a samo kowadło zostawimy w spokoju to osiągniemy ten sam efekt jeśli chodzi o organki bo bedą tylko jedne ale za to żyros i FC będą miały szanse pojawić sie w rozpisce z kowadłem. Mam nadzieję, że mnie zrozumiecie.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Jankiel pisze:Khemri (nie zdejmie się oddziału w jedną fazę strzelania, a przy tak ustawionej magii błyskawicznie się wskrzeszą).
Eeee... nie?

Wagon kawalerii TK - powiedzmy, że piętnastka - przy swoim T3 Sv4+ schodzi w jedną fazę średnio udanego strzelania może nie w całości, ale w zdecydowanej większości. Takiej, że zostaje grupa 4-9 (US 8-18, drugi szereg niepełny if any) strasznych cieniasów, niemających nawet jednego szeregu i mogących nabić statyczny CR wyłącznie sztandarem i ewentualnym warbannerem. Co jak co, ale cała siła przebicia takiego wagonu polega właśnie na dużym statycznym CR, które niniejszym jest do zdjęcia w chwilę.

Obliczenia ile jakich strzałów trzeba, żeby zdjąć 6-11 chłopców i tym samym splewić oddział do poziomu niegroźnego pozostawiamy jako ćwiczenie dla czytelnika ;)

Wskrzeszanie... d3 typków na inkantację, mając dwie liczki w pobliżu i tym samym dwie inkantacje (słoik zostawia się na później) podnosimy 2d3 (jak przeciwnik pozwoli - już to widzę), czyli 2-6. Ok, zatem trzeba zeżreć minimum nie 6, a 10. Wciąż żaden problem dla imperium czy krasi złożonych według tego compa.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

@Łukasz

Nie przemawia do mnie to co piszesz.

teraz krasnoludy maja kowadlo i:
a) 2 organki
b) 1 organki i 1 zyrokopter

a w tym cs beda mialy kowadlo i:
a) organki
b) zyrokopter

Nie postujcie wiecej o biednosci krasnoludow, plewnosci organek, i zalu po zyrokopterze... ten watek uwazam za zamkniety. Jak Ci zalezy na zyrokopterze i organkach, wez lorda wojownika.

Daro
Oszukista
Posty: 793
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Daro »

Pomysł z max 3 spece na maszyny słuszny.

Łukasz_ - chcesz gyrosa nie wystawiasz organek.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

Furion pisze:
Jankiel pisze: Przy takim układzie znowu zyskują undeadzi, bo khemri żadnych mountów praktycznie nie ma, a u VC konik i tak jest jednym z najlepszych. Dodatkowo taki układ udupia armie ze smokami, ale już demony z bloodthirsterem nic nie tracą, mimo posiadania modelu latającego, ściągającego szeregi i wypłacającego dużą liczbę ataków z wysoką siłą.
Obojetnie czy gramy na CS czy nie, Khemrii nie ma żadnych mountów. Pizesz rzeczy stałe, oczywiste i wykorzystujesz je jako argument... Imho nadużycie i demagogia :P :wink: :)

Co do Bloodthirstera - spójrz bardziej globalnie. Jak jest Bloodthirsther, to nie ma już Banner of SUndering ani zadnego innego groźnego Herosa.

To dobrze, że można wystawić przegiętego Bloodthirthera.
To dobrze, że nie można zbyt wiele poza nim wystawićm, jak się już na niego zdecydujemy.

Balans zachowany, założenie spełnione.
Jankiel pisze: Obciąłeś imperium, HE i DE maszyny, a krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn, tylko trochę bardziej róznorodnych. Dodatkowo, przycięcie maszyn u imperium i elfów sprawia, że będą miały jeszcze trudniej z demonami (bloodthirstera z dwóch RBT się nie zdejmie)
bloodthirsther = max 1 scroll i nikla obrona magiczna.
Widac ze nie wiesz co mowisz.


BT 450 Flaming Blade 25 Armour of Khorn 15 pk Spellbreaker 25pt.

515

Herlad Slaanesha 90 + 25 za BSB + 50 banerek 165 albo Herald Khorna za 10 pk wiecej

W bohaterach 680 pk

Gdzie ty tu widzisz slaba ochorne ? O 3 oddzialach horrorow zapominasz ?

Se poczarujesz -2 do casta i 5 DD + scroll.






Kolejny nieporzemyslany system broniony fanatycznie przez autora :roll:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

myslalem, ze BT to 550 na bazie.
Kensiorek pisze: Kolejny nieporzemyslany system broniony fanatycznie przez autora :roll:
Wypraszam sobie.

Kensiorek, wrzuc prosze wyzylowana rozpe demonow CS w tym temacie. bedzie nad czym dyskutowac. daj prosze objasnienia co co robi, bo nie znam przedmiotow demonow

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze: A mnie się nie podoba..
A mnie sie podoba. Tyle na temat uczuc. ;) Jesli jednak przjdziemy do merytoryki to nie moge sie zgodzic z Twoimi argumentami, Jankielu. Zarzucasz Okurdemolowi, ze patrzy tylko na swoja armie, a sam tez chyba jednak nie jestes bezstronny.
Jankiel pisze: Tnie magię nieproporcjonalnie do jej aktualnych możliwości, bo teraz już nie można wymieniać się kostkami, czar są słabsze, a tych mocniejszych mag drugiego poziomu nie rzuci.
W magii uprzywilejowani są Khemri i VC - pierwszym wszystko wchodzi, drudzy mają recasta (i spokojnie wyciągają 8 PD przy takim ograniczeniu herosów, a podstawowe czary sa łatwe do rzucenia). Po dupie dostają HE, Demony no i pewnie nowe DE, które do swoich czarów potrzebują dużo PD oraz posiadają dużo możliwości wygenerowania dodatkowych kości.
Zaluje, ale mijasz sie z prawda. Wbrew temu, co piszesz helfy, demony (o delfach sie nie wypowiem, bo nie wiem nic o nowym AB) dalej sa w magii uprzywilejowane. Zeby zdobyc 9 kosci powera np. O&G musza wystawic duzego szamana, malego szamana i bounda. Duzy naklad punktowy. Helfy? 2 magow z tanimi itemami a do tego BOS. Taniocha w porownaniu do tego, co musza zainwestowac orkasy. Demony? Ale prosze ! Czarujacy GD, ktory jest jednoczesnie mega rzeznikiem a do tego horrory, ktore i tak musza byc w armii. Mocna magie masz mimo woli. Demonizujesz potencjal VC i TK. TK maja jedna liczkę mniej a to jest jedna inkantacja mniej i 50pkt mniej w przedmiotach. Jest to oslabienie magii. Tej magii nie mozna totalnie skillowac, bo w przeciwnstwie do innych armii, TK bez magii nie fukcjonuja. Wiec funkcjonowac im pozwolmy (ale bez przesady - tym bez przesady jest jeden lich mniej). VC? Juz to tlumaczylem. Recast recastem, ale jak masz 8 kosci powera do dyspozycji, to albo sie leczysz 4 czarami, albo popychasz 3 czarami. Jesli uzywasz drozszych czarow, to tez beda max. 3 czary na ture. Jeden czar nie wejdzie, jeden rozproszysz, jeden wejdzie. Przegiecie? Taka sama skutecznosc przewiduje przy HE, demonach, czy innych armiach, ktore upierasz sie, ze sa tak starasznie magicznie oslabione.
Jankiel pisze:
CS jest przystosowany do przycinania standardowych rozpisek turniejowych, ale np. posadzenie czarodzieja na orzełku sprawia, że imperium czy elfy tracą dodatkowego rare'a. Przy takim układzie znowu zyskują undeadzi, bo khemri żadnych mountów praktycznie nie ma, a u VC konik i tak jest jednym z najlepszych. .
Ja nie wiem, co takiego niezwyklego widzisz w koniach VC. Zaczynam Cie podejrzewac o jakis uraz...
Jezeli chodzi o orla dla maga to trudno. Posadz go na konia, jesli chcesz miec dwa rary. Wiem, ze w orle nie ma przegiecia, ale czasem uproszenia (ktore sa zaleta tego CS) moga tez uciac kilka drobnych rozwiazan niegroznych. Trzeba to przebolec.
Jankiel pisze: Dodatkowo taki układ udupia armie ze smokami, .
To nie jest fakt, tylko Twoje odczucie. Moje odczucie jest takie, ze nie udupia, ale zmniejsza skutecznosc. I tak mialo byc.
Jankiel pisze: ale już demony z bloodthirsterem nic nie tracą, mimo posiadania modelu latającego, ściągającego szeregi i wypłacającego dużą liczbę ataków z wysoką siłą..
To co piszesz jest nielogiczne. Demony traca 2 heraldow i magie wygieta w kosmos. Demony moga miec Bloodthirstera i zaden CS im tego nie zabronii. Nie pomijaj jednak faktu, ze maja BT bez oslony magicznej. Ty rownie dobrze mozesz miec smoka. W obu wypadkach wiaze sie to z oslabiona magia i obrona magiczna.
Jankiel pisze: Obciąłeś imperium, HE i DE maszyny, a krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn, tylko trochę bardziej róznorodnych.
Co do elfow to zgoda. Dwa bolce. Sam dotad czesto grywales na 3 i z tego co pamietam wcale nie uwazales to za jakies mega oslabienie. 2 bolce to tylko o jednego mniej. Zauwaz tez, ze elfy maja jednak wiele innych rzeczy, ktorych krasie nie maja. Ty masz dwie maszyny, do ktorych krasie nigdy w zyciu nie dojda. Krasie maja maszyny, na ktorych elfy siedza od drugiej tury.
Jesli zas chodzi o biedne imperium, to chyba sie pomyliles z tymi maszynami... Armata na czolgu, dwie armaty a do tego mortar i rocket battery. Jesli chca, moga miec 5 maszyn strzelajacych.
Jankiel pisze: Przycięcie PD jeszcze sytuację wspomnianych armii pogarsza, bo nie ma jak zmniejszyć ilości mocnych w hth jednostek przeciwnika.
Odpowiedz jest prosta - za punkty oszczedzone na braku wymaksowanej magii dokupisz dwie jednostki walczace. Porownujesz HE z VC? W walce wrecz chyba kazdy helficki oddzial jest lepszy od jednostek VC. Ja mam + do casta? Helfy maja +1 do dispella i tanie scrolle. Myslisz, ze co bedziesz szybsze: 14 atakow swordmasterow, czy moje 2 udane wskrzeszenia dajace albo 2 BK, albo srednio 7 modeli piechoty? Dla mnie to pytanie retoryczne.
Jankiel pisze: Bretka - mniej strzelania, mniej magii, więcej lanc dojedzie
Lanc na starcie jest mniej i sa gorsze jakosciowo. Brak piątek jazdy robiacych za fasty, bo nie bedzie na nie slotow. Armia bedzie jezdzila w wiekszych klocach, ktroych bedzie mniej, a dzieki temu latwiej je bedzie wyrolowac.
Jankiel pisze: VC - wskrzeszają się tak samo szybko, a ciężko je wystrzelać
To jest po prostu nieprawda i jazda na stereotypie.
Jankiel pisze: Krasnale - tracą tylko jedne organki, ale w porównaniu do innych armii ich strzelanie bardzo się poprawia
Rownie dobrze moglbym powiedziec, ze elfy traca tylko 2 bolce a przy przycieciu magii i strzelania ich delikatne jednostki nie beda schodzily ze strzelania i beda miazdzyc w kombacie.
Jankiel pisze: Demony - nie da się ich wystrzelać czy zniszczyć z magii


Wiec trzeba je zniszczyc w walce wrecz. Magia i strzelanie je tylko oslabi. Nie oszukujmy sie - tak samo by bylo bez CS-a.
Jankiel pisze: Reszta bez zmian, albo dostaje w dupę. CS Kołaty jest dużo lepszy, bo eliminuje przegięcia, ale nie uderza w zrównoważone rozpiski/armylisty.
CS Kołaty nie jest lepszy, bo nie eliminuje bardzo wielu przegiec i kumulacji. Z naciskiem na to ostatnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

skoro nieznasz zasad armi dlaczego tworzysz dla niej cs?


Z 2 osoby to pisaly w tym temacie ze kazdy sztywny cs promuje BT ktory jest najtanszym demonem zarazem dyskryminujac inne GD ktore faktycznie juz z niczym sie nie mieszcza.
Pytal sie ciebie Sykstus jak promowac roznorodnosc odpowiedzi do tej pory niewidze.

Zamiana bardzo wszechstronej armi na armie jednego demona BT jest bardzo przemyslanym posunieciem.

Jednostka demonow nic nie zrobisz bo jestem wstanie wypelnic wszystkie sloty speciali i rarow roznymi grywalnymi jednostkami.
Wiec ograniczenie uderza tylko z 3 GD i 3 typy rozpisek inne niz zlozone na czysty CC bo ja mam uzasadnione watpliwosci czy nawet najzagorzalsi gracze demonow beda sie chcieli meczyc slabo grywalna armia z rozpami ktore nic nie stracily.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kensiorek pisze:skoro nieznasz zasad armi dlaczego tworzysz dla niej cs?
od keidy to jest CS dla demonow?
Kensiorek pisze: Z 2 osoby to pisaly w tym temacie ze kazdy sztywny cs promuje BT ktory jest najtanszym demonem zarazem dyskryminujac inne GD ktore faktycznie juz z niczym sie nie mieszcza.
jak sie uparliscie na BT, to go wlozycie, tego nikt zabronic nie moze.
Kensiorek pisze: Pytal sie ciebie Sykstus jak promowac roznorodnosc odpowiedzi do tej pory niewidze.
w ciagu 6 godzin 100 odpowiedzi, widocznie przeoczylem...
Kensiorek pisze: Zamiana bardzo wszechstronej armi na armie jednego demona BT jest bardzo przemyslanym posunieciem.
to jest Twoje zdanie, wez pod uwage, ze nie musi byc jedynym slusznym.
to nie jest cs robiony specjalnie pod demony. zobacze booka - wymysle usprawnienia.
Kensiorek pisze: Jednostka demonow nic nie zrobisz bo jestem wstanie wypelnic wszystkie sloty speciali i rarow roznymi grywalnymi jednostkami.
Wiec ograniczenie uderza tylko z 3 GD i 3 typy rozpisek inne niz zlozone na czysty CC bo ja mam uzasadnione watpliwosci czy nawet najzagorzalsi gracze demonow beda sie chcieli meczyc slabo grywalna armia z rozpami ktore nic nie stracily.
nie do konca rozumiem te czesc Twojej wypowiedz. mozesz jasniej?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

- Są dwa sloty: slot potrójny i podwójny. Mogą być one zapełnione jednostkami tylko tego samego typu. Slota potrójnego nie trzeba wypełniać do końca. Pozostałe jednostki Core Units można wystawić tylko jeden raz.
- Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię
1)EW staje sie niewystawialne na 2k+
ale za tym nie zaluje,coraz mniej argumentow za tym zeby polozyc calego bana na SoC
najbardziej bylo zal DL,ale teraz maja wlasny codex wiec juz nic nie przemawia in plus
2)co to jednostka tego samego typu?czy fast z lukiem a fast z wlocznia to to samo?czy wilczek=pajonk?
czy boyz z wlocznia(tylko)=boyz z ahw=boyz z tarcza?
3)hehehe...ostatni akapit mi sie podoba-nie bedzie sie dalo wystawic 3x15 ciezkiej goblinskiej kawalerii z FCG :lol2:
ale to zart,idea jest zrozumiala
bo jezeli rozne bronie na oddzialach sprawiaja ze sa to rozne oddzialy to rozwiazuje to problematycznosc armii opartych na corach (OnG,OK)
4)ale najwiekszy bol to wystawianie bestyj...tam w corach sa 2 jednostki,przy doombullu 3

magia vs obciecie pkt na bohaterow:
a)TK-> imo sa sciete...lord+prince+2x licz to 2 wskrzeszenia z 2 popchnieciami
ewentualnie jest HLP
cos im tam wejdzie ale z 1-2 inkantacjami na + to duzo tez nie powojuja
b)czy PS/grzyb/token to tez forma PD?
c)700pkt tnie bohaterow nawet w OnG,jak nie ilosc to przedmioty
d)ja bym tam traktowal bloodzia jak chaos smoka-> niby sa inni lordowie ale w wersji 2k+ tych jest nadwyraz duzo :wink:
potencjal w HtH jak dla mnie bardzo zblizony

ogolnie podoba mi sie taka wersja
jest stosunkowo prosta i przejrzysta

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Kensiorek pisze: Z 2 osoby to pisaly w tym temacie ze kazdy sztywny cs promuje BT ktory jest najtanszym demonem zarazem dyskryminujac inne GD ktore faktycznie juz z niczym sie nie mieszcza.
Nie nasza wina, ze GW uznalo BT za najslabszego demona i tak go wycenilo. Jednak cla roznica miedzy BT a innymi GD to jeden herald. Ok, ten herald moze dodac banner, albo scrolla... i tyle. Ale magii juz tak wygietej nie masz. Jesli chcesz meic magie, wezmiesz innego GD 4 levelu a do niego horrory i wtedy masz mocniejsza magie, masz dalej dobrego fightera. Nie wiec az tak razacych roznic miedzy BT a innymi GD. Jedno ma swoje plusy i drugie ma swoje plusy. A ze ludzie beda preferowac goscia, ktory po prostu rozkreca klocki od frontu, to inna sprawa. Bez CS tez tak bylo.
Nie pisz jednak, ze nie mozna brac innych GD, albo ze tamte opcje sa slabe. Bo nie są.
Kensiorek pisze: Pytal sie ciebie Sykstus jak promowac roznorodnosc odpowiedzi do tej pory niewidze.
Normalnie. Niech kazdy sklada rozpy tak jak chce. W ramach CS-a.
EDIT: A zeby odpowiedziec konkretniej:
- nie musisz brac 2 caddych. Jeden powinien wystarczyc. Wczesniej nie miales takiego luksusu
- wywalasz z rozpy doom divera i juz masz wolny slot. Mozesz wrzucic giganta, albo trolle. Wywalasz armate a za nia mozesz wrzucic Great Swordow, innercyrkli, mortara.
ITD
W sytuacji, kiedy nie musisz tak duzo punktow inwestowac w obrone (albo atak) magiczna, kiedy zwalniaja ci sie sloty po maszynach, lub zdublowanych/ztreblowanych jednostkach, mozesz w ich miejsce wrzucic cos innego, ciekawszego, fajniejszego, o czym zawsze marzyles a czego bales sie wrzucic do rozpy, bo bylaby przez to slabsza.
Mam nadzieje, ze odpowiedz rozwiazuje watpliwosci. :)
Kensiorek pisze: Zamiana bardzo wszechstronej armi na armie jednego demona BT jest bardzo przemyslanym posunieciem.
Ja uwazam, ze spokojnie mozna wystawic kazdego demona. A ze przy tym CS BT jest mocnym wyborem.... tak samo jak bez CS. Dokladnie tak samo.
Kensiorek pisze: Jednostka demonow nic nie zrobisz bo jestem wstanie wypelnic wszystkie sloty speciali i rarow roznymi grywalnymi jednostkami.
To swietnie. Dzieki temu moze bedzie roznorodnie, jak chciales.
Kensiorek pisze: Wiec ograniczenie uderza tylko z 3 GD i 3 typy rozpisek inne niz zlozone na czysty CC bo ja mam uzasadnione watpliwosci czy nawet najzagorzalsi gracze demonow beda sie chcieli meczyc slabo grywalna armia z rozpami ktore nic nie stracily.
Bzdura powtorzona setny raz nie przestaje byc bzdurą.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 20:09 przez bless, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kensiorek
Chuck Norris
Posty: 497

Post autor: Kensiorek »

cs ma byc robione pod wszystkie armie a nie tylko takie o ktorych pomyslisz lub ktorych znasz zasady w tym rowniez pod demony. No chyba ze chcesz napisac ze maja go stosowac tylko wybrane armie.




Bless. Minimum 3 graczy demonow juz pisalalo ze oplaca sie wystawiac tylko BT bo on nic nie traci ale nic ty wiesz lepiej czym oni chca grac.
bless pisze:
Kensiorek pisze:
Wiec ograniczenie uderza tylko z 3 GD i 3 typy rozpisek inne niz zlozone na czysty CC bo ja mam uzasadnione watpliwosci czy nawet najzagorzalsi gracze demonow beda sie chcieli meczyc slabo grywalna armia z rozpami ktore nic nie stracily.

Bzdura powtorzona setny raz nie przestaje byc bzdurą.
no moze dla ciebie bzdura jest ze ludzie niechca grac na samym GD bez heralda albo prawie golym demonie z jednym heraldem ale ja ich rozumie.

:roll:[/quote]
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 20:11 przez Kensiorek, łącznie zmieniany 4 razy.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Te ograniczenia to na jaki format ?? 2k +?

Jeśli tak to WE na tym CS`ie na 2500pts - mam nadzieje ze sie nigdzie nei walnałem.

1 Spellweaver @ 265 Pts
General; Magic Level 3; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]

1 Alter Noble @ 142 Pts
Alter; Longbow; Light Armour
Enchanted Shield [10]
Hail of Doom Arrow [30]

1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Stone of the Crystal Mere [30]
Helm of the Hunt [20]

2x8 Dryads @ 192 Pts


3x10 Glade Guard @ 360 Pts
Longbow

5 Glade Riders @ 120 Pts
Spear; Longbow

5 Scouts @ 85 Pts
Longbow

2x5 Wild Riders @ 296 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician

3 Treekin @ 195 Pts

6 Wardancers @ 115 Pts
Wardancer Weapons; Musician

6 Waywatchers @ 144 Pts
2ndWeapon; Longbow

1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 5
Models in Army: 86
Total Army Cost: 2497
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 20:09 przez Gremlin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

quas pisze: 1)EW staje sie niewystawialne na 2k+
doda sie zapis, ze nie dotyczy EW i po klopocie.

quas pisze: 2)co to jednostka tego samego typu?czy fast z lukiem a fast z wlocznia to to samo?czy wilczek=pajonk?
czy boyz z wlocznia(tylko)=boyz z ahw=boyz z tarcza?
dobry punkt.
mysle, ze trzeba zmienic zapis, ze tyczy sie to tylko piechoty (to chyba eliminuje tego typu rzeczy, tj fast z lukiem i fast ze spearem?)
wilki =/= pajonki ;-) i przez to zajmuja osobne sloty.
quas pisze: 4)ale najwiekszy bol to wystawianie bestyj...tam w corach sa 2 jednostki,przy doombullu 3
bestigor herd z dwurakami,
herd z wloczniami i tarczami,
herd z 2xHW
psy,
rydwany

nie jest źle. dla przykladu 3 herdy z wloczniami, 2 rydwany, oddzial pieskow, oddzial bestigorow i herd z 2HW, da sie zyc.
quas pisze: magia vs obciecie pkt na bohaterow:
b)czy PS/grzyb/token to tez forma PD?
tak.
quas pisze: d)ja bym tam traktowal bloodzia jak chaos smoka-> niby sa inni lordowie ale w wersji 2k+ tych jest nadwyraz duzo :wink:
potencjal w HtH jak dla mnie bardzo zblizony
do rozważenia, dzieki z uwage.
quas pisze: ogolnie podoba mi sie taka wersja
jest stosunkowo prosta i przejrzysta
:-)

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Furionie, fakt, z TK zrobiłem błąd
Jednak wciąż uważam, że 750 pkt to dobry limit. Oznacza to, że biorąc Star Dragon/Chaos Dragona moge wystawić caddiego, chociaż nie smok nie jest full equipd (bez es i som, tylko z GotG)

Sykstus
Masakrator
Posty: 2518
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sykstus »

Bd. przykład Gremlin co można zrobić z 9 kośćmi PD mając przeciwko sobie 5 kości dispela i 3 scrolle ? Odp: tyle co nic ;/

Co do limitu pkt na herosów. Jeśli wydam ponad 1k na herosów to mało co zostaje mi na armie, wtedy przeciwnik ma przewagę liczebną. W tym przypadku wybieram jakoś ponad ilość.

Co do BT. Jeśli dam innego greater demona to zajmie wszystkie pkt na herosów, a taki sam Greater demon to za wiele nie zrobi, a piechota demonów bez herosów jest przeciętna... W ten sposób na 2,5k wole wystawić heraldów niż lorda, bo lord nie będzie mi się opłacał ;/

Zablokowany