Nadciągają Hordy Chaosu :)
Moderator: JarekK
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
a ja mysle ze przesadzacie.
co z tego ze nie ma skirmisza ktory widzi 360 stopni? Dobre, silne fasty (a mam nadzieje ze maruderzy nadal pozostana jednym z lepszych fastów w grze, szczegolnie z rerolem paniki) spokojnie umozliwiaja walke z lataczami i śmieciuchami.
Leśnych kitraczy - jak juz ktos wspomniał - spokojnie moga wykurzyć piesi herosi z dobrym mv (slanesh body gift?), myśle też że wspominani juz forsaken powinni dobie poradzic z tancerkami...
Pamiętajcie tez o czarach bez pola widzenia - one też mieszają w lasach...
Ogólnie to plotki niezmiernie mi sie podobają, i ciesze sie ze nie robią kolejnych demonowampirów - przynajmniej bedzie w miarę pewność że nie jest to kolejna armia dla dzieci z przegięta armia która nie umieja grać, tylko taktyczno szturmowy młotek.
co z tego ze nie ma skirmisza ktory widzi 360 stopni? Dobre, silne fasty (a mam nadzieje ze maruderzy nadal pozostana jednym z lepszych fastów w grze, szczegolnie z rerolem paniki) spokojnie umozliwiaja walke z lataczami i śmieciuchami.
Leśnych kitraczy - jak juz ktos wspomniał - spokojnie moga wykurzyć piesi herosi z dobrym mv (slanesh body gift?), myśle też że wspominani juz forsaken powinni dobie poradzic z tancerkami...
Pamiętajcie tez o czarach bez pola widzenia - one też mieszają w lasach...
Ogólnie to plotki niezmiernie mi sie podobają, i ciesze sie ze nie robią kolejnych demonowampirów - przynajmniej bedzie w miarę pewność że nie jest to kolejna armia dla dzieci z przegięta armia która nie umieja grać, tylko taktyczno szturmowy młotek.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
-
- Wałkarz
- Posty: 78
nic, tak sobie gadamy, czy cokolwiek co tu mowimy ma w jakiekolwiek znaczenie? taka sama miara trzeba mierzyc plotki o zasadach co wyglad okladki i nazwe armii ;p a swoja droga moze troche rozjasznisz mroki zasad? w koncu jestes najbardziej kompetenta osoba, a nie tak...domysly rzucasz chocby jedna rzecz - np. co z tymi markami?
Artein , spawny będą jeśli wieżyc Warseerowi :
Lords
Chaos Lord
- some new metal models (a generic one on steed and a couple of Khornate ones)
- heaps of options
Exalted Sorcerer
Daemon Prince
- will (thankfully) remain more useful than Daemon Princes from the Daemonic Legion book
Heroes
Exalted Champion
Aspiring Champion
Sorcerer
- new metal model for a Sorcerer of Nurgle
Character mounts
- Chaos steed
- Daemonic mounts (all the usual types)
- Chaos Dragon
Core units
- there was supposedly a rumoured cultist unit, but that appears to have been incorrect, or possibly mistaken for something else
Chaos Warriors
- presumably the boxed set stays the same for the moment
- all units get Chaos armour, not just Chosen
- normal Warriors get 2 Attacks (but are still "only" WS5)
- cheaper in the temporary list, unknown price in the book
- presumably all units can get a magic standard
Marauders
- presumably the boxed set stays the same for the moment
- base cost 1 pt cheaper (not known if they get any more equipment as standard)
- still no option for Marks
Marauder Horsemen
- new plastic set of 5 models
- can get Marks of Chaos
- can re-roll pursuit rolls if they wish
Warhounds
- new plastic boxed set of 10 models
- only unit that does not count towards the minimum number of Core units in the army
- do not cause Panic in other units if they flee or are destroyed
- can by scaly skin (presumably 5+) or poisoned attacks for +3 pts / model
Special units
Chosen Warriors
- now a separate entry
- Weapon Skill 6 with 3 attacks each, otherwise similar to Warriors
- start the game with a roll on the Eye of the Gods table (sort of like Possessed in 40K)
- unknown which other improvements they get over the new improved Warriors
- new set of metal models
Chaos Knights
- new plastic boxed set of 5 models
- 40 pts each, with stats equivalent to old Chosen Knights (i.e. 2 attacks, and chaos armour), though base S is now 4
- units start with magical weapons that also give them +1 Strength (i.e. 5 total) and may swap these for (non-magical) lances
- have several other upgrade options
- mounts are daemonic, which makes the models cause Fear
- there is no longer any Chosen knights, though normal knights get nastier
Chaos Chariot
- new plastic boxed set at some point
- cheaper (~100 pts)
- 2 per Special choice
Forsaken Warriors
- apparently a unit of Chaos Warriors that are on their way to getting a bit too many mutations for their own good
- Frenzied
- Movement 6
- D3+1 attacks base. In addition to this they get +1 attack for having two hand weapons and +1 attack while frenzied (so 4-6 A total per model)
- heavy armour only
- Otherwise quite similar to Warriors, and only slightly more expensive.
- They are human-sized guys and come on standard 25 mm square bases. They don't skirmish.
- can be marked, though presumably the marks work slightly differently for them than they do for warriors (it would be pointless if the mark of Khorne gave them standard frenzy one more time, for example).
Chaos Ogres
- Get Chaos Armour
- Can be given Marks of Chaos
Chaos Trolls
- base cost 10 points cheaper
- If they regenerate 2 or more wounds in the same phase (?) they get a roll on the Eye of the Gods table
- have access to some upgrades (unknown which)
Dragon Ogres
- Can be given Marks of Chaos
- now get command options
Rare units
Chaos Giant
- can be given Marks of Chaos
Hellcannon
- can get daemonic gifts(?)
- only take up 1 Rare choice
Spawn
- still 1-2 per Rare
- Marks have supposedly changed a bit
Shaggoth
- can be given Marks
- better stat line for essentially the same cost
- only take up a single Rare choice
Chaos War Shrine
- Quite similar to the VC Corpse Cart in that it is on a chariot base, but moves and fights like a monster. May not be joined by characters.
- In the shooting phase, any characters within 12" must immediately issue a challenge if they are in combat and fight it. If they win they get to roll on the Gods table. Note that by this benefit from the Shrine, they can get a roll in the shoot phase and the combat phase if there are enough models to challenge. (details unclear)
Lords
Chaos Lord
- some new metal models (a generic one on steed and a couple of Khornate ones)
- heaps of options
Exalted Sorcerer
Daemon Prince
- will (thankfully) remain more useful than Daemon Princes from the Daemonic Legion book
Heroes
Exalted Champion
Aspiring Champion
Sorcerer
- new metal model for a Sorcerer of Nurgle
Character mounts
- Chaos steed
- Daemonic mounts (all the usual types)
- Chaos Dragon
Core units
- there was supposedly a rumoured cultist unit, but that appears to have been incorrect, or possibly mistaken for something else
Chaos Warriors
- presumably the boxed set stays the same for the moment
- all units get Chaos armour, not just Chosen
- normal Warriors get 2 Attacks (but are still "only" WS5)
- cheaper in the temporary list, unknown price in the book
- presumably all units can get a magic standard
Marauders
- presumably the boxed set stays the same for the moment
- base cost 1 pt cheaper (not known if they get any more equipment as standard)
- still no option for Marks
Marauder Horsemen
- new plastic set of 5 models
- can get Marks of Chaos
- can re-roll pursuit rolls if they wish
Warhounds
- new plastic boxed set of 10 models
- only unit that does not count towards the minimum number of Core units in the army
- do not cause Panic in other units if they flee or are destroyed
- can by scaly skin (presumably 5+) or poisoned attacks for +3 pts / model
Special units
Chosen Warriors
- now a separate entry
- Weapon Skill 6 with 3 attacks each, otherwise similar to Warriors
- start the game with a roll on the Eye of the Gods table (sort of like Possessed in 40K)
- unknown which other improvements they get over the new improved Warriors
- new set of metal models
Chaos Knights
- new plastic boxed set of 5 models
- 40 pts each, with stats equivalent to old Chosen Knights (i.e. 2 attacks, and chaos armour), though base S is now 4
- units start with magical weapons that also give them +1 Strength (i.e. 5 total) and may swap these for (non-magical) lances
- have several other upgrade options
- mounts are daemonic, which makes the models cause Fear
- there is no longer any Chosen knights, though normal knights get nastier
Chaos Chariot
- new plastic boxed set at some point
- cheaper (~100 pts)
- 2 per Special choice
Forsaken Warriors
- apparently a unit of Chaos Warriors that are on their way to getting a bit too many mutations for their own good
- Frenzied
- Movement 6
- D3+1 attacks base. In addition to this they get +1 attack for having two hand weapons and +1 attack while frenzied (so 4-6 A total per model)
- heavy armour only
- Otherwise quite similar to Warriors, and only slightly more expensive.
- They are human-sized guys and come on standard 25 mm square bases. They don't skirmish.
- can be marked, though presumably the marks work slightly differently for them than they do for warriors (it would be pointless if the mark of Khorne gave them standard frenzy one more time, for example).
Chaos Ogres
- Get Chaos Armour
- Can be given Marks of Chaos
Chaos Trolls
- base cost 10 points cheaper
- If they regenerate 2 or more wounds in the same phase (?) they get a roll on the Eye of the Gods table
- have access to some upgrades (unknown which)
Dragon Ogres
- Can be given Marks of Chaos
- now get command options
Rare units
Chaos Giant
- can be given Marks of Chaos
Hellcannon
- can get daemonic gifts(?)
- only take up 1 Rare choice
Spawn
- still 1-2 per Rare
- Marks have supposedly changed a bit
Shaggoth
- can be given Marks
- better stat line for essentially the same cost
- only take up a single Rare choice
Chaos War Shrine
- Quite similar to the VC Corpse Cart in that it is on a chariot base, but moves and fights like a monster. May not be joined by characters.
- In the shooting phase, any characters within 12" must immediately issue a challenge if they are in combat and fight it. If they win they get to roll on the Gods table. Note that by this benefit from the Shrine, they can get a roll in the shoot phase and the combat phase if there are enough models to challenge. (details unclear)
naprawde fajne te ploty
a maruderzy z zasadą rerolu na pogoń, niezle
no i ogry z chaos armourem ciekawe czy np. mark nurgla bezie zwiększal save, tak jak minosom, wtedy bylby takie pancerniaki-ogry
a maruderzy z zasadą rerolu na pogoń, niezle
no i ogry z chaos armourem ciekawe czy np. mark nurgla bezie zwiększal save, tak jak minosom, wtedy bylby takie pancerniaki-ogry
Mnie jedynie smuci ,że wybrańcy będą z buta
Nie dramatyzuj, wiele armii nie ma lataczy a jakoś dają sobie radę. Przynajmniej armia nie będzie oczywistym wyborem do grania na turnieju i dzięki temu nie będzie tak dużo chaosów. A dobry gracz i tak da sobie radę.Snajper pisze: ciezko to widze poniewaz nie bedziemy wcale szybcy ani mobilni, dobry gracz bez problemu poradzi sobie w wymanewrowaniu naszych topornych oddzialow a maszyny i strzelcy defensow beda czuly sie jeszcze bardziej bezpiecznie... i nie zmienia tego zadni maruderzy konni ktorzy schodza od byle czego... pomijam juz fakt ze autorzy tego booka maja chyba nadzieje ze gracze beda tworzyc rozpiski na piechocie ktora z mv 4 do armia ofensywnej to sie wogole nie nadaje... brak JAKIEGOKOLWIEK skirmisha badz lataczy to katastrofa.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
dokładnie. Armia powinna byc fajna ale nie bezmózga, to powstrzyma napływ dzieciaków.
W sumie DE sa dobrym przykładem chyba - poza jednym durnym przedmiotem armia jest fajna i sensowna - i jesli zrobia podobny chaos jesli chodzi o siłe armi to damy radę.
Poza tym - dzieciak nie natrzaska na szybko smoka, heleny, szagota i 15 rycerzy, więc sądze że nie będzie dramatu - smieciowych DE na dmp nie było.
W sumie DE sa dobrym przykładem chyba - poza jednym durnym przedmiotem armia jest fajna i sensowna - i jesli zrobia podobny chaos jesli chodzi o siłe armi to damy radę.
Poza tym - dzieciak nie natrzaska na szybko smoka, heleny, szagota i 15 rycerzy, więc sądze że nie będzie dramatu - smieciowych DE na dmp nie było.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
Hehe my mamy jeden a DL pełno ;p żartuje Co do Chaosu jestem strasznie ciekaw jak wypadną w akcji ci forsaken warriors O_o to będzie bolesne starcie z takim regimentem biedne elfie 3T i AS+5 na piechocie xDszafa@poznan pisze:
W sumie DE sa dobrym przykładem chyba - poza jednym durnym przedmiotem armia jest fajna i sensowna -
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
Mi nie chodzi o silne przedmioty - bo tych ma sporo i DE, i nowe demony.
Chodzi mi o przedmioty "ward 2+" które psuja gre, i takich mam nadzieje ze nie bedzie.
Chodzi mi o przedmioty "ward 2+" które psuja gre, i takich mam nadzieje ze nie bedzie.
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- Corvus Albus
- Kretozord
- Posty: 1960
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"
No takie WARD-y to naprawdę psują rozgrywkę, mam nadzieję, że jednak GW pójdzie tropem DE i chaosiarze, będą zbalansowaną armią, która da się złożyć na kilka sposobów, a nie jeden utarty standard.
Marki bogów chaosu są jeszcze pod znakiem zapytania. Nowe bonusy z nich powinny dawać oddziałom lub pojedynczym jednostką kopa. Np. gdyby mark nurgla dawał fear to po jakiego grzyba rycerzom taki mark Osobiście mam nadzieje że z tej strony będzie też coś extra.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
moim marzeniem jest marka khorna dajaca hate, ale to byloby zbyt piekne
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
jakiego najlepszego demona sklepał i jakim wynikiem?
p.s. TK dobierajac właściwy teren ma dobrze z demonami, a nie na odwrót
p.s. TK dobierajac właściwy teren ma dobrze z demonami, a nie na odwrót
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k