Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
opis venom thicket, mówi, że nie unit a model
więc modele które wchodzą do tego lasu mają zasadę Poisoned Attacks, jak rzucisz czar który ma w opisie, że podnosi na 5+ jeśli już masz to wszystko gra, ataki CC będą miały Poison 5+
więc modele które wchodzą do tego lasu mają zasadę Poisoned Attacks, jak rzucisz czar który ma w opisie, że podnosi na 5+ jeśli już masz to wszystko gra, ataki CC będą miały Poison 5+
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nic nie komentuj. Poczytaj, pomysl i wyciagnij wnioski.4 karabiny pisze:Shino co tu komentować? Nie ponosi Cię?tak. mylisz sie.
Odnieś się do meritum jak nie to ...
Co Ty sobie wyobrażasz?
Do meritum sie odnosilem tu juz nie raz. Jak jestes tego ciekaw uzyj funkcji szukaj.
@misha
czesc modeli bedzie miala poison 5+ a czesc 6+ jesli niektore wystaja z lasu.
Jesli czar byl rzucony przed wejsciem w las (ktory byl z gonienia/najezdzania) to poisony sie nie stackuja.
sure
pytanie było o scenariusz - szarża w las i później czar dopiero o modelach też napisałem, że nie oddział a modele w lesie
pytanie było o scenariusz - szarża w las i później czar dopiero o modelach też napisałem, że nie oddział a modele w lesie
Ostatnio zmieniony 9 gru 2014, o 17:09 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sytuacja z turnieju w Bielsku:
Abomka stoi dokładnie 5" od mojego oddziału, ale jest ustawiona w taki sposób, że jadąc po prostej mija mój oddział a te 5" jest dokładnie do rogu jej podstawki. Rzut na zasięg (Solo nie odwrócił abomki w strone mojego oddziału, ale mówi, że chce w niego wpaść). Rzut na zasięg i wypada 5", no to ja mówię, że nie dochodzi bo jak obróci jąw strone mojego oddziału to traci 8mm (róznica miedzy przekątną a długością podstawki ~16mm).
Kłutnia:
- Ja mówię że najpierw jest obrut potem rzut jak dochodzi to jest szarża (dla uniknięcia problemów mierzymy przed rzutem odległość).
- Solo i Qc że napierw mirzymy przed pivotem a potem rzucamy i obracamy.
poszedł nawet zakład o 100zł, więc proszę o poważne odpowiedzi
Abomka stoi dokładnie 5" od mojego oddziału, ale jest ustawiona w taki sposób, że jadąc po prostej mija mój oddział a te 5" jest dokładnie do rogu jej podstawki. Rzut na zasięg (Solo nie odwrócił abomki w strone mojego oddziału, ale mówi, że chce w niego wpaść). Rzut na zasięg i wypada 5", no to ja mówię, że nie dochodzi bo jak obróci jąw strone mojego oddziału to traci 8mm (róznica miedzy przekątną a długością podstawki ~16mm).
Kłutnia:
- Ja mówię że najpierw jest obrut potem rzut jak dochodzi to jest szarża (dla uniknięcia problemów mierzymy przed rzutem odległość).
- Solo i Qc że napierw mirzymy przed pivotem a potem rzucamy i obracamy.
poszedł nawet zakład o 100zł, więc proszę o poważne odpowiedzi
@Dydu
Podręcznik mówi wyraźnie, że najpierw odwracamy model w stronę, w którą ma się poruszyć i dopiero potem rzucamy na zasięg.
Na mój gust ta szarża była spalona.
Podręcznik mówi wyraźnie, że najpierw odwracamy model w stronę, w którą ma się poruszyć i dopiero potem rzucamy na zasięg.
Na mój gust ta szarża była spalona.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Pomijając wszystko w zasadach Abomki jest wpisane, że najpierw się ją obraca w kierunku, w którym chce się ruszyć i potem rzuca na zasięg. Jak rzut jest wystarczająco wysoki, żeby wejść w CC traktowana jest jakby szarżowała. I dzieje się to w Compulsory Movemencie więc Abomka ma po swojemu nadpisane zasady szarży, niemniej jednak są one zgodne z rulebookiem w tym, że najpierw musi być obrót a dopiero potem mierzenie zasięgu.
Racja jest po Twojej stronie Dydu ale nie na podstawie rulebooka a armybooka Skavenów.
Edit: Na podstawie roolebooka też, tam też są zasady random movementu. Więc racja jest totalnie po Twojej stronie we wszystkich przypadkach.
Racja jest po Twojej stronie Dydu ale nie na podstawie rulebooka a armybooka Skavenów.
Edit: Na podstawie roolebooka też, tam też są zasady random movementu. Więc racja jest totalnie po Twojej stronie we wszystkich przypadkach.
FAQ do Skavenów zmieniło zasady ruchu Abominacji. Teraz porusza się jak opisano RM w RB z pewnymi wyjątkami. FAQ Skaven p4.Necro pisze:Racja jest po Twojej stronie Dydu ale nie na podstawie rulebooka a armybooka Skavenów.
Edit: Na podstawie roolebooka też, tam też są zasady random movementu. Więc racja jest totalnie po Twojej stronie we wszystkich przypadkach.
Life's a game with save and load features disabled.
Abstrahując od tego, że najpierw dwie potem trzy a teraz cztery rzeczy Ci się dzieją.4 karabiny pisze:@ślivek
Chyba Ty nie doczytałeś posta
Ostatni niezsejwowany łund = zdjęcie modelu = zastąpnienie modelu zdjętego = dodatkowe ataki. Kolejność dowolna, efekt ten sam - 4 rzeczy dzieją się symultanicznie. Przy innej interpretacji ataki przepadają. Niezależnie zwróć uwagę w zwyklasów czy nie.
Dodatkowe ataki musisz wykonać po pierwszym rozdaniu inaczej przepadają(mechanika gry).Dzieje się przeczytaj buka.zdjęcie modelu (nie dzieje się immedietely po zadaniu niewysejwowanych woundów. To jest ten fragment o którym pisałem w pierwszym poście na ten temat)
Rbook. str 51, fak, VC str. 61.
Pokaż mi gdzie widzisz błąd?
Zgodnie z tym co sam cytowałeś to nie jest immediately. Jest, że po. Tak samo jak Walka jest po ruchach po ale nie od razu po. Masz w paru miejscach informację, że bezpośrednio po - po zdjęciu modelu od razu uzupełniasz dziury. Po nie wybronieniu od razu odpala się red fury. Jednak nie wybronienie rany nie każe Ci od razu zdejmować modelu bez miejsca na reakcję. Przypadkiem niejako to tak napisali swoją drogą ale tak jest jak już się czepiasz RAW.
Zresztą już to napisałem dwa razy. Ty też to napisałeś cytując.
Aby było ładniej - z tego teraz przeze mnie zacytowanego pierwsze równanie jest nieprawdą - oblanie rzutu obronnego zranienia powoduje zdjęcie modelu ale nie masz napisanego tego magicznego słówka którego się uczepiłeś "immediately" (które Ci tworzy "symultaniczność").
Swoją drogą też źle cały czas piszesz z tą równością między zdjęciem modelu i zastąpieniem (o czym wspominałem poprzednio, że źle stosujesz słowo symultanicznie) bo to jest bezpośrednio po sobie a nie na raz. Powód? Nie wstawisz modelu tam gdzie jakiś model stoi - najpierw zdejmujesz potem wypełniasz dziurę (goddamnit podręcznik). Tak samo Red Fury nie jest równe niewybronieniu rany tylko dzieje się po tym. Chronologii troszkę.
Jako, że zresztą mamy raczej oficjalne stanowisko LS to możemy przejść na pw z resztą dyskusji jeśli chcesz by nie zaśmiecać.
Okej, dzięki za podpowiedź co jeszcze muszę przeczytać zanim zacznę się wypowiadać o zasadach własnej armii.FAZIK pisze:FAQ do Skavenów zmieniło zasady ruchu Abominacji. Teraz porusza się jak opisano RM w RB z pewnymi wyjątkami. FAQ Skaven p4.
1) dostajesz karnego kutasa za orty.Dydu pisze: Kłutnia:
- Ja mówię że najpierw jest obrut potem rzut jak dochodzi to jest szarża (dla uniknięcia problemów mierzymy przed rzutem odległość).
- Solo i Qc że napierw mirzymy przed pivotem a potem rzucamy i obracamy.
poszedł nawet zakład o 100zł, więc proszę o poważne odpowiedzi
2) jak dzwoniliscie to przeciez powiedzialem, ze jest spalona. Z Szaitisem wtedy gadalem
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Jasne czep się nieistotnego szczegółu.Abstrahując od tego, że najpierw dwie potem trzy a teraz cztery rzeczy Ci się dzieją.
Nie rozumiem co tu sugerujesz. Chronologicznie proszę bardzo poniższa kolejnośćSwoją ... Chronologii troszkę.
1. rol to hit
2. roll to wound
3. sejw - Rb. str. 51
... with saving throws made or failed, you now need to remove the slain....
4. remove the model - Q: Usually models are removed from the rear rank in combat when slain. However if a model has to be removed from a fighting rank as there are no others to replace them – for example a unit champion or character – will another model immediately fill the gap? (p51)
A: Yes.
5. VC str. 61
....For each unsaved Wound that the Vampire causes in Close Combat it can immediately make a further attack....
6. roll to hit
7. roll to wound
8. sejw
9. remove the model
3,4,5 imho = symultanicznie.
Jednak nie wybronienie rany nie każe Ci od razu zdejmować modelu bez miejsca na reakcję.
Jeżeli powyższy cytat Ci nie wystarcza. Przeczytaj sobie str. 51 RB akapit o usuwaniu poległych.
Kolejny raz napiszę. Bardzo doceniam waszą pracę. Również siedziałem nad problemem dobre kilka godzin. Imho jako członek LS powinieneś odpisać. Nikt Ci nie kazał startować w wyborach do LS. Już trochę się z Tobą czy Shinuxem znamy więc mam nadzieję, że nie odbierzesz tego osobiście. Wracając do meritum.Niestety nikt nie musi Ci na to odpisywac.
Na spokojnie podszedłem do tematu po pewnym czasie kolejny raz.
To zły przykład. Dodatkowo to co napisałeś jest sprzeczne z rulbukiem. A nawet gdyby co w sytuacji modeli z innymi inicjatywami?Zakładam ... zdjal.
Nasza sytuacja jest inna. Bo dodatkowe ataki musisz wykonać po pierwszym rozdaniu. Nie ma innej fizycznej możliwości(wynika to z mechaniki gry).
Dodatkowo zgodnie z rulbukiem nie możesz np zrezygnować z nich. Model mając ataki nie może ich nie wykonać:
... a unit in combat cannot choose not to fight for whatever reason ...
Rb. str. 46.
W efekcie sprowadza się to do tego.
Zadałem x łundów wystarczających do zdjęcia modelu (herosa, czempa, zwyklasa ) - model musisz zdjąć w momencie niezdanego ostatniego sejwa ( RB. str.51. tylko na potrzeby szybkości gry zdejmuje się je na końcu) - jeżeli go zdjąłeś musisz go zastąpić innym (fak gw)[olejmy nawet tę symultaniczność: zdjęcia modelu, zastąpienia i wygenerowania ataków - zwróć uwagę, że zdejmujesz go zanim wykonam dodatkowe ataki] - ja muszę wykonać dodatkowe ataki(RB. str. 46).
Jeżeli one przepadają(w wypadku zabicia herosa czy czempa poza czelendżem) to w czym jest różnica czy walczysz ze zwyklasami czy nie?
Be that as it may - bo autentycznie rozumiem Twoją i Shina interpretację o inicjatywach. Jest to ewidentny bug zapisu RF.
Lidder twierdzi co innego. W uściśleniach tego nie ma. Prowadzi to do kolejnej sytuacji na np turze wykłucenia się z sędzią kto ma większego. Ja spotkałem się z trzema różnymi interpretacjami.
Ze swojej strony zamykam temat bo inaczej już nie potrafię tego rozpisać.
Na chwilę obecną nie jest. Niezależnie od tego czy się zgodzę z chłopakami czy nie.Jako, że zresztą mamy raczej oficjalne stanowisko LS to możemy przejść na pw z resztą dyskusji jeśli chcesz by nie zaśmiecać.
Nie uważam również abym cokolwiek zaśmiecał bo od tego jest ten temat.
Ja to wszystko wiem, ale finalnie to cyba tylko do Furiona nie zadzwoniliShino pisze:1) dostajesz karnego kutasa za orty.Dydu pisze: Kłutnia:
- Ja mówię że najpierw jest obrut potem rzut jak dochodzi to jest szarża (dla uniknięcia problemów mierzymy przed rzutem odległość).
- Solo i Qc że napierw mirzymy przed pivotem a potem rzucamy i obracamy.
poszedł nawet zakład o 100zł, więc proszę o poważne odpowiedzi
2) jak dzwoniliscie to przeciez powiedzialem, ze jest spalona. Z Szaitisem wtedy gadalem
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Lohost chill bro
Załapałem co chcesz powiedzieć.
Zakładam, że remove casulties, replace models, gain extra atak jest symultanicznie(bo tu już sam namieszałem z pośpiechu). A extra atak z mechaniki musisz wykonać po pierwszej serii.
Uważam też, że wasza interpretacja o drawn I - też jak najbardziej trzyma się kupy.
Czytałem to długo i namiętnie, dziś rano doczytałem np. str 46, że np mając ataki nie możesz z nich zrezygnować.
BTW. Przejrzałem warsira, warhammer.rg, carpe noctem i grają inaczej niż u nas
Nie wiem jak jest na Euro, DMP a tę wykładnie przyjmuje i ok będę grał dalej przecież.
I autentycznie niech będzie jak będzie ale generalnie chu... mnie po tylu latach strzela jak słyszysz kilka wykładni na turach a nie ma tego w uściśleniach. Nie piszę przecież tego dla pisania.
P.S. Tempe muje ujeb...liście mi piękną rozpę na 6 karabinach
Także luzik eot z mojej strony.
Załapałem co chcesz powiedzieć.
Zakładam, że remove casulties, replace models, gain extra atak jest symultanicznie(bo tu już sam namieszałem z pośpiechu). A extra atak z mechaniki musisz wykonać po pierwszej serii.
Uważam też, że wasza interpretacja o drawn I - też jak najbardziej trzyma się kupy.
Czytałem to długo i namiętnie, dziś rano doczytałem np. str 46, że np mając ataki nie możesz z nich zrezygnować.
BTW. Przejrzałem warsira, warhammer.rg, carpe noctem i grają inaczej niż u nas
Nie wiem jak jest na Euro, DMP a tę wykładnie przyjmuje i ok będę grał dalej przecież.
I autentycznie niech będzie jak będzie ale generalnie chu... mnie po tylu latach strzela jak słyszysz kilka wykładni na turach a nie ma tego w uściśleniach. Nie piszę przecież tego dla pisania.
P.S. Tempe muje ujeb...liście mi piękną rozpę na 6 karabinach
Także luzik eot z mojej strony.
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
I tak generalnie ja jestem w szoku jak poluzowano VC.
Odnoszę wrażenie - może nieskromnie, że zabrakło tam osoby, która x lat gra tą armią niekoniecznie standardowymi złożeniami. Wizja 4-6 karabinów w np bk kusi
Odnoszę wrażenie - może nieskromnie, że zabrakło tam osoby, która x lat gra tą armią niekoniecznie standardowymi złożeniami. Wizja 4-6 karabinów w np bk kusi
no ale grasz wowczas bez krzykow i eterykow jak dasz 5 wampirom Furie albo QUickblood a taki jeden oddział można odginać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- 4 karabiny
- Beast from the East
- Posty: 1188
- Lokalizacja: Moria Green Team
Achtung achtung teoryhammer incomming.misha pisze:no ale grasz wowczas bez krzykow i eterykow jak dasz 5 wampirom Furie albo QUickblood a taki jeden oddział można odginać
Nie no jasne nie twierdzę, że to jakieś turbo gięte. Ale to plus np inne mocne rzeczy w Vc może być problemem.
Nawet ta nieszczęsna furia:strzyga I 8, vl I 7 mały wampir I 6. Mały karabinek z furią i odpowiednimi zabawkami na wiele rzeczy przestał być mały lub taki sobie