
Mantic Games - konkurent dla GW?
Re: Mantic Games - konkurent dla GW?
Już budują sputniki (death rockety ;p 


Chłopska Bretka

Te krasnoludy zawsze można wystawić na zasadach Space Marines - też będą pewnie dość mocno opancerzone i nieźle bijące się wręcz, a ciężkie bronie wygląda na to, że będą noszone przez pojedynczego kolesia. Jak się pojawią pierwsze zestawy to zobaczę jak będą wyglądać i może w jakąś małą armię na patrol zainwestuję.wru pisze:Po kiego oni robią krasi w kosmosie? Wiem, że są fani squatów w 40k, ale ich nie ma aż tylu żeby od razu robić taką armię. IMO najpierw lepiej wypuścić armię ludzi bo kazdy kto gra w 40k wie ile potrzeba gwardzistów na stole
Poprawka oni już zrobili ekspedycję w kosmos, wysłali ochotników(nieudolnych zdrajców, przypadkowych przechodniów i dużo pechowych hobosów), byli oni przywiązani łańcuchem do rakiety by przypadkiem nie spaść
(patrz fluff FW)

"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Teaser jednej z jednostek ludzkiej armii:

Zacieram ręce, plastiki braci Perry będą pasować jak ulał

Zacieram ręce, plastiki braci Perry będą pasować jak ulał

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mam nadzieję, że będą ludzcy halabardnicy, a nie tylko pikinierzy i włócznicy.
chyba, że GW planuje wydać Nippon i Mantic już się szykujeLoizok pisze:Ja w ogóle mam nadzieję, że będą w europejskim, renesansowym stylu, bo słyszałem plotki, że to będą kitajcy, a to niezbyt fajnie ;/

Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Dlaczego?Loizok pisze:ten ich "system" jest nie do grania.
Jest za bardzo uproszczony, pisany na kolanie, po to, żeby sprzedawać zamienniki do Wfb pod szyldem KoW. Nie uważam, ze warhammer ma super zasady- jest wiele systemów z dużo lepszą mechaniką (W&H) ale to co wydał mantic to śmiech na sali. To tak jakby wziąć Warhammera i okroić go z najlepszych rzeczy zostawiając podstawowe fazy gry i 3 zasady specjalne.
Dlatego uważam, że Mantic może być tylko firmą robiącą zastępcze lalki- brzydsze ale tańsze.
Dlatego uważam, że Mantic może być tylko firmą robiącą zastępcze lalki- brzydsze ale tańsze.
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Myślę, że całkowite skreślanie gry na podstawie tego, że jej zasady zajmują niewiele stron jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem.
De Bellis Antiquitatis to prawdopodobnie najpopularniejsza gra historyczna (a na pewno najpopularniejsza dla swojego okresu historycznego), szeroce poważana w środowisku graczy. Jej reguły zajmują czternaście stron.
Zawsze miałem dwa problemy z Warhammerem (obu smaków), które przekonały mnie do porzucenia tej gry. Po pierwsze miałem wrażenie, że mam dwóch przeciwników - tego po drugiej stronie stołu, oraz tego w zasadach, który spowalnia i utrudnia mi grę, niepotrzebnie komplikując najprostsze manewry i uniemożliwiając płynną taktyczną grę. Po drugie, miałem wrażenie, że jak już w końcu się przez to przebiję i zaczyna się gameplay, to jest to w zasadzie tylko formalność, bo wynik rozgrywki został ustalony już przed rozstawieniem, w momencie, gdy wybieraliśmy kombinacje przedmiotów magicznych i innych specjalnych dziwactw. To jest prawdopodobnie największy problem Warhammerów, który widać na pierwszy rzut oka - wystarczy poszukać dyskusji o taktykach do tych gier. W tych dyskusjach nie ma taktyk - jest kombinowanie, jakie kombinacje sprzętu wziąć na ludzikach. Z internetów (chociażby z linku poniżej) wiem, że nie jestem jedynym tego typu krytykiem gier GW.
Kings of War eliminuje oba te problemy. Zasady powinny ułatwiać rozgrywkę i w czasie gry być niejako niezauważalne, a rozgrywka powinna się opierać na tym, co dzieje się na stole, a nie na tym, co dzieje się wcześniej podczas wybierania jednostek. To leży u podstaw pracy designerskiej pana Cavatore.
Obowiązkowa lektura: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=304982
De Bellis Antiquitatis to prawdopodobnie najpopularniejsza gra historyczna (a na pewno najpopularniejsza dla swojego okresu historycznego), szeroce poważana w środowisku graczy. Jej reguły zajmują czternaście stron.
Innymi słowy płynna i szybka gra bitewna fantasy pozbawiona wyjątków (i wyjątków od wyjątków) i niepotrzebnie złożonych reguł, które mają niewielki wpływ na rozgrywkę. To jest największa zaleta Kings of War. Zamiast zajmować się niepotrzebnie skomplikowanymi regułami i ustalaniem działania katalogu tysiąca zasad specjalnych, można skupić się na graniu. Warhammer w gruncie rzeczy polega na kombinowaniu, jak wykorzystać luki w zasadach i jaką kombinację dziwacznych jednostek z dziwacznymi zasadami specjalnymi dobrać, żeby pobiły zasady specjalne drugiego gracza. Kings of War polega na odtworzeniu sensownych, mniej lub bardziej 'prawdziwych' taktyk. Gra jest prosta, bo bitwy w okresie, którego jest paralelą, też były proste.wziąć Warhammera i okroić go z najlepszych rzeczy zostawiając podstawowe fazy gry i 3 zasady specjalne.
Zawsze miałem dwa problemy z Warhammerem (obu smaków), które przekonały mnie do porzucenia tej gry. Po pierwsze miałem wrażenie, że mam dwóch przeciwników - tego po drugiej stronie stołu, oraz tego w zasadach, który spowalnia i utrudnia mi grę, niepotrzebnie komplikując najprostsze manewry i uniemożliwiając płynną taktyczną grę. Po drugie, miałem wrażenie, że jak już w końcu się przez to przebiję i zaczyna się gameplay, to jest to w zasadzie tylko formalność, bo wynik rozgrywki został ustalony już przed rozstawieniem, w momencie, gdy wybieraliśmy kombinacje przedmiotów magicznych i innych specjalnych dziwactw. To jest prawdopodobnie największy problem Warhammerów, który widać na pierwszy rzut oka - wystarczy poszukać dyskusji o taktykach do tych gier. W tych dyskusjach nie ma taktyk - jest kombinowanie, jakie kombinacje sprzętu wziąć na ludzikach. Z internetów (chociażby z linku poniżej) wiem, że nie jestem jedynym tego typu krytykiem gier GW.
Kings of War eliminuje oba te problemy. Zasady powinny ułatwiać rozgrywkę i w czasie gry być niejako niezauważalne, a rozgrywka powinna się opierać na tym, co dzieje się na stole, a nie na tym, co dzieje się wcześniej podczas wybierania jednostek. To leży u podstaw pracy designerskiej pana Cavatore.
Obowiązkowa lektura: http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=304982
pokazali pojazdy do WarPath 


pplotka jakaś dziwna, natomiast skuter fajny, taki MadMaxowy



pplotka jakaś dziwna, natomiast skuter fajny, taki MadMaxowy

Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
ATAK KOSMICZNYCH PINGWINÓW!!!
Są fajni może sobie kiedyś takiego kupię tak dla szpanu
Są fajni może sobie kiedyś takiego kupię tak dla szpanu

Jakie słodkie malutkie teminatorki
ale ogólnie fani sqaotów będą skakać z radości

ale ogólnie fani sqaotów będą skakać z radości
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Święta prawda. Uważam, że Pan Cavatore zabrał się do tematu jak należy.Don_Silvarro pisze:Myślę, że całkowite skreślanie gry na podstawie tego, że jej zasady zajmują niewiele stron jest delikatnie mówiąc nieporozumieniem.
De Bellis Antiquitatis to prawdopodobnie najpopularniejsza gra historyczna (a na pewno najpopularniejsza dla swojego okresu historycznego), szeroce poważana w środowisku graczy. Jej reguły zajmują czternaście stron.
Innymi słowy płynna i szybka gra bitewna fantasy pozbawiona wyjątków (i wyjątków od wyjątków) i niepotrzebnie złożonych reguł, które mają niewielki wpływ na rozgrywkę. To jest największa zaleta Kings of War. Zamiast zajmować się niepotrzebnie skomplikowanymi regułami i ustalaniem działania katalogu tysiąca zasad specjalnych, można skupić się na graniu. Warhammer w gruncie rzeczy polega na kombinowaniu, jak wykorzystać luki w zasadach i jaką kombinację dziwacznych jednostek z dziwacznymi zasadami specjalnymi dobrać, żeby pobiły zasady specjalne drugiego gracza. Kings of War polega na odtworzeniu sensownych, mniej lub bardziej 'prawdziwych' taktyk. Gra jest prosta, bo bitwy w okresie, którego jest paralelą, też były proste.wziąć Warhammera i okroić go z najlepszych rzeczy zostawiając podstawowe fazy gry i 3 zasady specjalne.
Trzeba pamiętać, że każda zasada specjalna stanowi złamanie swoich własnych regół gry. Nadmiar (tj. więcej niż kilka), znaczy że cały system jest, bądź stał się, analny.