ETC 2014

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Re: ETC 2014

Post autor: JarekK »

true
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

@Marys - chodzilo mi raczej o to co shino pisal. Zeby nie psioczyc na dunczyka, skorko sie gra gorzej od niego, i bez hasel w stylu "blee a jakby polacy w ar byli to by pokazali jak powinno sie robic euro"

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tak na prawde to ar to jedna wielka loteria. Niby istnieje mozliwosc wodzenia ich za nos, lecz to tez ie zawsze daje.

Mamy 5 roznych podejsc do gry, 5 roznych meta i 5 w roznym stopniu osob ogarniajacych ta gre.
Nie trudno zaważyć, że PKS jednak daje większe pole do popisu jeśli chodzi o złożenie rozpiski i tym samym premiuje bardziej doświadczonych graczy. Początkujący wolą kiedy "prosi" mają mniej zabawek,
oj strasznie widac, ze nie ogarniasz o co chodzi w samej grze.

Problemem ograniczen nie jest to, ze poczatkujacy sobie nie radza bez nich.
Przeciez jednym z argumentow przeciw nim jest to, ze poczotkujacym jest trudniej przez to wejsc w turnieje.

to wlasnie gracze z doswiadczeniem je chcieli z kilku powodow:

1) gra z wszystkimi zabawkami czesto nie daje takiej przyjemnosci. Roznice w sile armii staja sie na tyle istotne, ze nie da sie tego odrobic lepszym taktycznym zastosowaniem oddzialow skoro bierzesz najlepszy core w ilosci 25% armii i najlepsze oddzialy poza nim takze tyle ile masz pkt (dobrym przykladem sa demony: tu robisz rozpiske tak: greater (choc mozna i bez niego w teorii) + 25% core + 2 armaty a reszte podziel przez 0 i wstaw tyle bestii). Chodzilo wiec o to, zeby zmniejszyc ta sile. Patrzac po turniejach, gdzie nagle zaczely sie w zeszlym sezonie pojawiac bestie a w tym we to chyba troche dziala.

2) jesli chodzi o to kto ma mniej zabawek to "prosi" na penwo wola jak wszyscy maja mniej zabawek. Nie trzeba wtedy robic side w armii na 2 plonace ruchome dziala i 2 nieplonace ruchome dziala, na jedna armie cala odporna na ogniste ataki i druga cala na regenracji itp.

Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Shino pisze:Przeciez jednym z argumentow przeciw nim jest to, ze poczotkujacym jest trudniej przez to wejsc w turnieje.
Masz rację, forma w jakiej są zapisane ograniczenia na ETC odstrasza na początku. Nie mówię tu jednak o osobach, które dopiero co otwarły podręcznik. One mają pod górkę z definicji.
Shino pisze:1) 2)
Tak, opisujesz tu tę średnią grupę społeczną. Naprawdę dobry gracz może grać wszędzie, to ten słabszy nie ogarnie tego o czym piszesz. Jakoś nie widzę, aby twórcy PKS (których chyba uważasz za ogarniętych typów?) forsowali mocne ograniczenia.
Shino pisze:Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
Tego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność? Turniej w Krakowie pokazał, że gracze wiedzą co do różnorodność. Jakby był na zasady PKS lub Open to ilość pomysłów by spadła?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jakoś nie widzę, aby twórcy PKS (których chyba uważasz za ogarniętych typów?) forsowali mocne ograniczenia.
pks chyba z zalozenia milbyc lagodniejsza alternatywa dla ciec etc.
ego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność?
usuwajac oczywiste wybory oraz ograniczajac mozliwosc powarzania oddzialow mozna stworzyc wieksza ilosc buildow, ktore beda mialy w miare podobna moc a beda znacznie sie roznily stylem gry.

podreczniki sa taki pisane, ze sila oddzialow wzgledem siebie w nich jest bardzo zroznicowana i nie dziala to na rzecz roznorodnosci w armiach.

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

usuwajac oczywiste wybory oraz ograniczajac mozliwosc powarzania oddzialow mozna stworzyc wieksza ilosc buildow, ktore beda mialy w miare podobna moc a beda znacznie sie roznily stylem gry.
Oczywiście zakładasz że wszyscy są powergamerami, i mają taki sam styl gry i lubią grać tym samym do wyżygania.

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Lidder pisze:
Shino pisze:Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
Tego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność? Turniej w Krakowie pokazał, że gracze wiedzą co do różnorodność. Jakby był na zasady PKS lub Open to ilość pomysłów by spadła?
Ogólna zasada ekstremów, występująca w różnych dziedzinach pod różnymi nazwami (np. w ekonomi/zarządzaniu jako "zasada Pareto" -> np. w demonach pewnie z 80% punktów wydanych na specjale pochodzi z 20% wyborów*).
Generalnie jeżeli czerwone samochody jeżdżą najszybciej (i dlatego wszyscy nimi się ścigają), białe, żółte i niebieskie średnio, a czarne najwolniej to jak zabronisz jazdy czerwonymi to nagle pojawi się różnorodność na torze (trzy kolory, czarnymi i tak nikt nie będzie jeździł, bo są słabe).

* No dobra, pewnie raczej z 30% wyborów, ale punktów z 90%: Bestie (10% wszystkich wyborów, bo jest 10 specjali) dają pewnie z 60% pkt wydawanych na specjale, a potem harpie i screamery po jakieś 15%. Można przyjąć, że z grubsza się sprawdza :)
Spawn pisze:Oczywiście zakładasz że wszyscy są powergamerami, i mają taki sam styl gry i lubią grać tym samym do wyżygania.
Dla tych co lubią różnorodność ograniczenia raczej nie są problemem. Chyba że różnorodność polega na tym, że mogą raz grać "funowską" rozpiską a raz "wykręconym na maksa" buildem. :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

wokrze, ale podana przez Ciebie zasada ma zastosowanie na prawie każdym zbiorze. Naiwnym chyba jest sądzić, że na ETC nie występuje? Stąd chyba naturalne jest przypuszczenie, że na open masz większy wybór. Teoria Shino "o jedynym słusznym wyborze" :) również ma sens, ale nie dowiemy się tego bo na Open i PKS nie gramy na taką skalę.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

No cóż, właśnie doczytałem ich przemyślenia o nowych dwarfach i przeżyłem moment ciężkiego zwątpienia. Kolejny.
Dzizas, własnie przeczytałem te pomysły :roll: Cóż, Dwarfy podzielą los SK i TK, wyginą na turniejach..

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

z tymi skavenami to bym nie przesadzał - źle nie wyglądają teraz. Tylko graczy jakby mało.
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ciekawe czemu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 11:54 przez Dydu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

WIP*

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

Fluffy pisze:Ciekawe czemu :mrgreen:
znowu zaczynamy tę samą rozmowę?

Ten Wip draft#3 to masakra jest

Postanowili skompować ilośc deatha w druzynie...co totalnie nie powinno mieć odwzorowania w naszym meta (bo to ograniczenie na druzynówki, a wywali je do góry nogami. Slot wolny w kadrze na death jest jeden realnie - to oznacza, że topowi gracze muszą nagle masowo z deatha rezygnować, chyba że są aż tak pewni siebie ;) Myślę, że takich graczy jest dokładnie 4 z czego deathem gra tylko jeden ;)

zapowiada się ciekawie ;)
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Nareszcie! 3 oddziały gutterow! Jest nadzieja dla skavenow.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Lizaki też lubią ten wip :D
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

No to nara Sauron! :mrgreen:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

jak dla mnie jest ok póki co :)
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jaram się. Moja rozpa z Krakowa bez zmian :)

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

No to WE się skończyło rumakowanie :wink:
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.

ODPOWIEDZ