ETC 2014
Moderator: swieta_barbara
tak na prawde to ar to jedna wielka loteria. Niby istnieje mozliwosc wodzenia ich za nos, lecz to tez ie zawsze daje.
Mamy 5 roznych podejsc do gry, 5 roznych meta i 5 w roznym stopniu osob ogarniajacych ta gre.
Problemem ograniczen nie jest to, ze poczatkujacy sobie nie radza bez nich.
Przeciez jednym z argumentow przeciw nim jest to, ze poczotkujacym jest trudniej przez to wejsc w turnieje.
to wlasnie gracze z doswiadczeniem je chcieli z kilku powodow:
1) gra z wszystkimi zabawkami czesto nie daje takiej przyjemnosci. Roznice w sile armii staja sie na tyle istotne, ze nie da sie tego odrobic lepszym taktycznym zastosowaniem oddzialow skoro bierzesz najlepszy core w ilosci 25% armii i najlepsze oddzialy poza nim takze tyle ile masz pkt (dobrym przykladem sa demony: tu robisz rozpiske tak: greater (choc mozna i bez niego w teorii) + 25% core + 2 armaty a reszte podziel przez 0 i wstaw tyle bestii). Chodzilo wiec o to, zeby zmniejszyc ta sile. Patrzac po turniejach, gdzie nagle zaczely sie w zeszlym sezonie pojawiac bestie a w tym we to chyba troche dziala.
2) jesli chodzi o to kto ma mniej zabawek to "prosi" na penwo wola jak wszyscy maja mniej zabawek. Nie trzeba wtedy robic side w armii na 2 plonace ruchome dziala i 2 nieplonace ruchome dziala, na jedna armie cala odporna na ogniste ataki i druga cala na regenracji itp.
Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
Mamy 5 roznych podejsc do gry, 5 roznych meta i 5 w roznym stopniu osob ogarniajacych ta gre.
oj strasznie widac, ze nie ogarniasz o co chodzi w samej grze.Nie trudno zaważyć, że PKS jednak daje większe pole do popisu jeśli chodzi o złożenie rozpiski i tym samym premiuje bardziej doświadczonych graczy. Początkujący wolą kiedy "prosi" mają mniej zabawek,
Problemem ograniczen nie jest to, ze poczatkujacy sobie nie radza bez nich.
Przeciez jednym z argumentow przeciw nim jest to, ze poczotkujacym jest trudniej przez to wejsc w turnieje.
to wlasnie gracze z doswiadczeniem je chcieli z kilku powodow:
1) gra z wszystkimi zabawkami czesto nie daje takiej przyjemnosci. Roznice w sile armii staja sie na tyle istotne, ze nie da sie tego odrobic lepszym taktycznym zastosowaniem oddzialow skoro bierzesz najlepszy core w ilosci 25% armii i najlepsze oddzialy poza nim takze tyle ile masz pkt (dobrym przykladem sa demony: tu robisz rozpiske tak: greater (choc mozna i bez niego w teorii) + 25% core + 2 armaty a reszte podziel przez 0 i wstaw tyle bestii). Chodzilo wiec o to, zeby zmniejszyc ta sile. Patrzac po turniejach, gdzie nagle zaczely sie w zeszlym sezonie pojawiac bestie a w tym we to chyba troche dziala.
2) jesli chodzi o to kto ma mniej zabawek to "prosi" na penwo wola jak wszyscy maja mniej zabawek. Nie trzeba wtedy robic side w armii na 2 plonace ruchome dziala i 2 nieplonace ruchome dziala, na jedna armie cala odporna na ogniste ataki i druga cala na regenracji itp.
Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
Masz rację, forma w jakiej są zapisane ograniczenia na ETC odstrasza na początku. Nie mówię tu jednak o osobach, które dopiero co otwarły podręcznik. One mają pod górkę z definicji.Shino pisze:Przeciez jednym z argumentow przeciw nim jest to, ze poczotkujacym jest trudniej przez to wejsc w turnieje.
Tak, opisujesz tu tę średnią grupę społeczną. Naprawdę dobry gracz może grać wszędzie, to ten słabszy nie ogarnie tego o czym piszesz. Jakoś nie widzę, aby twórcy PKS (których chyba uważasz za ogarniętych typów?) forsowali mocne ograniczenia.Shino pisze:1) 2)
Tego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność? Turniej w Krakowie pokazał, że gracze wiedzą co do różnorodność. Jakby był na zasady PKS lub Open to ilość pomysłów by spadła?Shino pisze:Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
pks chyba z zalozenia milbyc lagodniejsza alternatywa dla ciec etc.Jakoś nie widzę, aby twórcy PKS (których chyba uważasz za ogarniętych typów?) forsowali mocne ograniczenia.
usuwajac oczywiste wybory oraz ograniczajac mozliwosc powarzania oddzialow mozna stworzyc wieksza ilosc buildow, ktore beda mialy w miare podobna moc a beda znacznie sie roznily stylem gry.ego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność?
podreczniki sa taki pisane, ze sila oddzialow wzgledem siebie w nich jest bardzo zroznicowana i nie dziala to na rzecz roznorodnosci w armiach.
Oczywiście zakładasz że wszyscy są powergamerami, i mają taki sam styl gry i lubią grać tym samym do wyżygania.usuwajac oczywiste wybory oraz ograniczajac mozliwosc powarzania oddzialow mozna stworzyc wieksza ilosc buildow, ktore beda mialy w miare podobna moc a beda znacznie sie roznily stylem gry.
Ogólna zasada ekstremów, występująca w różnych dziedzinach pod różnymi nazwami (np. w ekonomi/zarządzaniu jako "zasada Pareto" -> np. w demonach pewnie z 80% punktów wydanych na specjale pochodzi z 20% wyborów*).Lidder pisze:Tego to w ogóle nie czaję. Jak poprzez usuwanie możliwości dostajesz większą różnorodność? Turniej w Krakowie pokazał, że gracze wiedzą co do różnorodność. Jakby był na zasady PKS lub Open to ilość pomysłów by spadła?Shino pisze:Po prostu usuwajac opcje ekstremalne nie dosc, ze sie zyskue bardziej roznorodne rozpiski (nie oparte na jednym - dwoch oddzialach), a czasami takze roznorodne miedzy soba, ale latwiej zrobic armie mogaca powalcyzc ze wszystkim. Inaczej zostaje nam tylko liczyc na dobre pairingi, lub dobre fazy magii
Generalnie jeżeli czerwone samochody jeżdżą najszybciej (i dlatego wszyscy nimi się ścigają), białe, żółte i niebieskie średnio, a czarne najwolniej to jak zabronisz jazdy czerwonymi to nagle pojawi się różnorodność na torze (trzy kolory, czarnymi i tak nikt nie będzie jeździł, bo są słabe).
* No dobra, pewnie raczej z 30% wyborów, ale punktów z 90%: Bestie (10% wszystkich wyborów, bo jest 10 specjali) dają pewnie z 60% pkt wydawanych na specjale, a potem harpie i screamery po jakieś 15%. Można przyjąć, że z grubsza się sprawdza

Dla tych co lubią różnorodność ograniczenia raczej nie są problemem. Chyba że różnorodność polega na tym, że mogą raz grać "funowską" rozpiską a raz "wykręconym na maksa" buildem.Spawn pisze:Oczywiście zakładasz że wszyscy są powergamerami, i mają taki sam styl gry i lubią grać tym samym do wyżygania.

wokrze, ale podana przez Ciebie zasada ma zastosowanie na prawie każdym zbiorze. Naiwnym chyba jest sądzić, że na ETC nie występuje? Stąd chyba naturalne jest przypuszczenie, że na open masz większy wybór. Teoria Shino "o jedynym słusznym wyborze"
również ma sens, ale nie dowiemy się tego bo na Open i PKS nie gramy na taką skalę.

pojawił się WIP draftu 3:
https://docs.google.com/document/d/12RR ... ODzt20/pub
https://docs.google.com/document/d/12RR ... ODzt20/pub
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 11:54 przez Dydu, łącznie zmieniany 1 raz.
znowu zaczynamy tę samą rozmowę?Fluffy pisze:Ciekawe czemu
Ten Wip draft#3 to masakra jest
Postanowili skompować ilośc deatha w druzynie...co totalnie nie powinno mieć odwzorowania w naszym meta (bo to ograniczenie na druzynówki, a wywali je do góry nogami. Slot wolny w kadrze na death jest jeden realnie - to oznacza, że topowi gracze muszą nagle masowo z deatha rezygnować, chyba że są aż tak pewni siebie


zapowiada się ciekawie

Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
jak dla mnie jest ok póki co 

"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Jaram się. Moja rozpa z Krakowa bez zmian 
