PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
Jarema P.
Warzywo
Posty: 10

Re: PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Post autor: Jarema P. »

Witam! Mam problem odnośnie gry rydwanami tzn: ile muszę mieć rydwanów w oddziale (nie licząc czempiona) żeby bohater na rydwanie, który do nich dołączy mógł korzystać z zasady look out sir ( z góry przepraszam za ewentualne błędy w pisowni)? W miarę możliwości proszę o podanie publikacji na której się opieracie. Ja nie mogę tego znaleźć ani w podręczniku głównym, ani w podręczniku armijnym, ani w erracie do TK. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

5. Tyle, co w normalnym oddziale, jak jest napisane w zasadzie look out sir w głównym podręczniku.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

czy można umieścić maga w drugim szeregu?
czy może w takim przypadku rzucać czary czy ma cokolwiek wpływać?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a to herosi TK obchodzą zasady RB, że muszą być w 1 szeregu? :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

tak czy nie?
czy mag w 2 szeregu może rzucać jakieś czary i czy przedmioty ktore posiada działają?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Tak.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to gdzieś w AB jest, że można ich w 2 szereg stawiać? nigdy się z tym nie spotkałem to pytam :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Herosów tk obowiązują te same zasady co zwykłych. Czyli mają być w pierwszym szeregu, chyba, że z przodu jest sam command/inni herosi, ale jak już się znajdą w tym drugim szeregu, to normalnie funkcjonują.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

dzięki tak podejrzewałem, w FAQ do RB jest zdaje się, że w 2 szeregu nie działa zasada Hold Your Ground BSB, ale tak to magiczne przedmioty działają i czary rzucać można :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Hmm, z tego co pamiętam, ta zasada nie działa, jeśli odmówisz pojedynku i przeciwnik wyekspediuje Ci go do tyłu :wink: Ogólnie jest tak: modele z grupy dowodzenia muszą zawsze być w 1 szeregu, jeśli tylko jest na tyle miejsca. Potem dopychasz bohaterami, jeśli zabraknie im miejsca w pierwszym szeregu, umieszczasz ich w drugim, przy czym wciąż działają normalnie :wink:
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

witam, mam pytanie odnośnie wykopywaczek (szukałem ale nie mogłem znaleźć ) ostatnio na turnieju była mała sprzeczka i nie wiem jaka wersja jest odpowiednia
znaczniki dla jednostek wykopujących się ustawiamy w chwili kiedy chcemy je wykopać czy jeszcze przed rozpoczęciem gry?

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

ustawiamy w chwili kiedy chcemy je wykopać
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

bela16 pisze:witam, mam pytanie odnośnie wykopywaczek (szukałem ale nie mogłem znaleźć ) ostatnio na turnieju była mała sprzeczka i nie wiem jaka wersja jest odpowiednia
znaczniki dla jednostek wykopujących się ustawiamy w chwili kiedy chcemy je wykopać czy jeszcze przed rozpoczęciem gry?
Twój przeciwnik żyje jeszcze w poprzedniej edycji. ;)

Awatar użytkownika
Keller
Falubaz
Posty: 1315
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Keller »

dziękuje bardzo ... przekaże jak najszybciej :)

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 782
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

gdzieś tam czytałem w erracie - czy może widziałem na jakimś raporcie (nie pamiętam, więc nie powiem, czy tak powinno być na 100%, ale... )

znaczniki dla wykopywaczek TK stawia się na początku każdej tury począwszy od tury 2giej, tzn. na samym początku drugiej tury (i ewentualnie kolejnych) rzucasz najpierw kością na 3+ -> jak Ci wejdzie to stawiasz znacznik, potem szarże i inne takie (random etc) a potem scatterujesz znaczniki i wstawiasz jednostki wykopywaczek

jak wcześniej nie miałeś rzutu 3+, to w kolejnych turach masz szansę znowu wstawić też na 3+ no i oczywiście znacznik znowu gdzie chcesz... grunt, to że rzut powinien być na początku samej tury i wtedy wstawienie znacznika, a scatterowanie i wystawienie w fazie pozostałych ruchów

ja tak przynajmniej tak gram, sugeruję się mixem zasad RB ambush (podejrze) + nasz zapis podręcznikowy + gdzieś tam kiedyś mi się obiło o uszy, że tak to właśnie powinno idealnie wyglądać, żeby było prawidłowo
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Prawie dobrze... Ale jak to mówią, prawie robi różnice ;) Znacznik dajesz w pod-fazie pozostałych ruchów, rzucasz 3+, jeśli wyjdzie to scatter... Jeśli masz więcej jednostek EbtS, to robisz po kolei, jednostka za jednostką 8)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

tylko jakie to ma znaczenie?
to to samo jak kłaść znacznik i od razu rzucać
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 782
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

@opos - jednak wobec tego jest napisane w rb odnośnie zasady ambush zostanę przy mojej wersji i myśle ze tez powinieneś to przemyśleć, więc znacznik kładziemy na początku tury a scaterujemy w fazie pozostałych ruchów i ewentualnie wyciągamy figsy

@morog - to czy najpierw położymy znacznik a potem scaterujemy, czy zrobimy to równocześnie ma diametralnie znaczenie na przebieg tury i gry w niektorych przypadkach

Zagraj pare razy na jedna wersje i pare razy na druga a zobaczysz różnice ;)
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

konkretne przykłady?
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 782
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

1) jeśli rzucasz na 3+ na początku całej tury i wtedy kładziesz znacznik, to ma to potem duży wpływ na deklarację Twoich szarż (bo wiesz co Ci się już prawie wykopało - może być missfire, ale raczej jestes prawie pewny)

2) możesz postawić znaczniki w takim miejscu, że po szarżach okaże się że znacznik został najechany przez Twoją jednostkę co ma wpływ na miejsce wykopania się wykopywaczek :D i wystawisz sobie je cal z dowolnej strony Twojej jednostki - bardzo dobra taktyka

to takie 2 główne przykłady, ale sprawdź sam - wiedza na początku tury, że coś Ci się wykopało (choć przed scatterem) ma duży wpływ na Twoje decyzje co do szarż... poza tym ta wersja (moim zdaniem prawidłowa) jest również wygodniejsza dla gracza TK, gdyż daje większe spektrum możliwości
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

ODPOWIEDZ