Rozpiski
Re: Rozpiski
Z dziką rozkoszą zagrałbym na twoje supportowane lance. Choćby dla porównania potencjału taktyczno-bojowego.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
@hagarr
skoro grasz z przeciwnikami, którzy strzelają z balist do łuczników i wpuszczają nieruszony oddział grali w plaguemonków... to faktycznie twoja rozpiska jest dobra i nie ma sensu nic zmieniać.
proponuję wystawić drugi oddział chłopów (zamiast pegazów). Są zajebiści do trzymania ćwiartek w twojej strefie rozstawienia, podczas gdy reszta armii niszczy wroga po drugiej stronie stołu.
skoro grasz z przeciwnikami, którzy strzelają z balist do łuczników i wpuszczają nieruszony oddział grali w plaguemonków... to faktycznie twoja rozpiska jest dobra i nie ma sensu nic zmieniać.
proponuję wystawić drugi oddział chłopów (zamiast pegazów). Są zajebiści do trzymania ćwiartek w twojej strefie rozstawienia, podczas gdy reszta armii niszczy wroga po drugiej stronie stołu.
1999 będę testować to w Sopocie.
1 Paladin @ 125 Pts
General; Lance; Shield; Knightly Vow Warhorse
Cuirass of Fortune [20]
Virtue of the Joust (1st) [25]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow Warhorse
Virtue of Duty [30]
Sword of Might [20]
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1 Warhorse
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
5 Grail Knights @ 250 Pts
Banner of Defense [30]
4 Pegasus Knights @ 250 Pts
5 Mounted Yeomen @ 87 Pts
Spear; Bow; Shield; Musician; Fast Cavalry Warhorse
9 * Questing Knights @ 304 Pts
Twilight Banner [25]
15 Peasant Bowmen Skirmishers @ 120 Pts
Longbow; Musician; Braizers Villein
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Musician; Braizers
5 Knights Errant @ 107 Pts
muzyk
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 72
Total Army Cost: 1999
Da radę?
1 Paladin @ 125 Pts
General; Lance; Shield; Knightly Vow Warhorse
Cuirass of Fortune [20]
Virtue of the Joust (1st) [25]
1 Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow Warhorse
Virtue of Duty [30]
Sword of Might [20]
1 Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1 Warhorse
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
8 Knights of the Realm @ 216 Pts
5 Grail Knights @ 250 Pts
Banner of Defense [30]
4 Pegasus Knights @ 250 Pts
5 Mounted Yeomen @ 87 Pts
Spear; Bow; Shield; Musician; Fast Cavalry Warhorse
9 * Questing Knights @ 304 Pts
Twilight Banner [25]
15 Peasant Bowmen Skirmishers @ 120 Pts
Longbow; Musician; Braizers Villein
10 Peasant Bowmen @ 70 Pts
Longbow; Musician; Braizers
5 Knights Errant @ 107 Pts
muzyk
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 72
Total Army Cost: 1999
Da radę?
pomyślę bo pegazy są jakoś za drogie a nigdy mi się jeszcze nie sprawdzili ale próbuję z nich coś wycisnąć,jakąś niespodziewaną szarżę:PBłażej pisze:@hagarr
skoro grasz z przeciwnikami, którzy strzelają z balist do łuczników i wpuszczają nieruszony oddział grali w plaguemonków... to faktycznie twoja rozpiska jest dobra i nie ma sensu nic zmieniać.
proponuję wystawić drugi oddział chłopów (zamiast pegazów). Są zajebiści do trzymania ćwiartek w twojej strefie rozstawienia, podczas gdy reszta armii niszczy wroga po drugiej stronie stołu.
@rilam proponowałbym więcej damselek bo z dispelowaniem mogą być kłopoty
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr"![]()
, epickie
Nie rozumiem tego, to jest jakieś chore. Pytam się jak to możliwe, że nie spłacają ci się łuki i pegazy?
Te jednostki to najbardziej są znienawidzone przez wszystkich graczy. Ich możliwości często pozwalają im wciągnąć 2-3 razy więcej punktów niż same kosztują.
Te jednostki to najbardziej są znienawidzone przez wszystkich graczy. Ich możliwości często pozwalają im wciągnąć 2-3 razy więcej punktów niż same kosztują.

łuki giną średnio w 2-3 turze a ubiją może 4 modele piechoty,pegazy od razu idą na rostrzelanie a jak już do czegoś dolecą to nic nie ubiją bo są już za słabi(ze 3 pegazów zwykle dolatuje 1 i 1 na woundzie)
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr"![]()
, epickie
Hagarr
Lord słaby, ta lanca mu za dużo nie daje, dragon claw też nie jest jakiś mega. Pechowy rzut i lance można sobie w oko wsadzić lepiej birth sword, albo sword of heroes
BSB
Miękki jak już lord nie ma hełmu to daj jemu, ten sztandar nie jest przydatny, bo jest teraz sporo armi co ma 1-2 szeregi, ale może się zdarzyć wpaść w taki klocek. I żeby w niego wpaść zamiast ideala warto miec virtue of impetuous knight 17-22 cali szarży to już coś
Dwoma damselkami nie poczarujesz za wiele. Lepiej za 5 questów którzy są darmowymi punktami dla przeciwnika wrzuć trzecią damselkę i z trzema można coś porobić. Chociaż w rozpie na lordzie lepiej wystawić 2x damsel które mają4x DS, albo 2x DS i lusterko
Wywal crafstmana na trebie - strata 10 pkt imho
Z ósemki grali zdejmij ten sztandar bo co prawda jak bedziesz zdobywał sztandary to luz, ale jak zagrasz np z armiami które sztandar mają jeden a i tak mocno biją to lepiej nie tracić 200 pkt na nich, daj im lepiej twilight banner ( jedna tura strzelania w nich mniej.
Z pegazów wywal sztandar na trójce się nie spisuje - darmowe pkt dla przeciwnika bo ci co lepszy oddział zniszczy je w combacie. Jak dawać sztandar to najlepiej na 4 pegazy bądź więcej.
Questingi wywal oddział w takiej formie jest bez użyteczny. Może to support i tak jak napisałeś ich zadaniem jest zginąć więc czemu dajesz im sztandar za 50 pkt?? Wystaw lepiej gołą piątke, ew. z muzykiem
Yeomenów nie lubie, ale to indywidualny wybór, M@A jak kto woli
Kotry ok
Errantom daj errantry banner - w końcu to ma być lanca do uderzenia - chyba że nie lubisz.
Za questów wstawił bym oddziały łuków bo 20 to już niezła liczba, a warto mieć chociażby 10, to naprawdę jest zajebisty oddział.
Rilam
BSB daj Dębkowego on jest mega
Ja bym zamienił questów z grallami tj. 5 questów z twilightem i 8 gralli z defencem bądź bez niego
Reszta ok tylko ja jednym realmom dałbym War Banner
pzdr.
Lord słaby, ta lanca mu za dużo nie daje, dragon claw też nie jest jakiś mega. Pechowy rzut i lance można sobie w oko wsadzić lepiej birth sword, albo sword of heroes
BSB
Miękki jak już lord nie ma hełmu to daj jemu, ten sztandar nie jest przydatny, bo jest teraz sporo armi co ma 1-2 szeregi, ale może się zdarzyć wpaść w taki klocek. I żeby w niego wpaść zamiast ideala warto miec virtue of impetuous knight 17-22 cali szarży to już coś

Dwoma damselkami nie poczarujesz za wiele. Lepiej za 5 questów którzy są darmowymi punktami dla przeciwnika wrzuć trzecią damselkę i z trzema można coś porobić. Chociaż w rozpie na lordzie lepiej wystawić 2x damsel które mają4x DS, albo 2x DS i lusterko
Wywal crafstmana na trebie - strata 10 pkt imho
Z ósemki grali zdejmij ten sztandar bo co prawda jak bedziesz zdobywał sztandary to luz, ale jak zagrasz np z armiami które sztandar mają jeden a i tak mocno biją to lepiej nie tracić 200 pkt na nich, daj im lepiej twilight banner ( jedna tura strzelania w nich mniej.
Z pegazów wywal sztandar na trójce się nie spisuje - darmowe pkt dla przeciwnika bo ci co lepszy oddział zniszczy je w combacie. Jak dawać sztandar to najlepiej na 4 pegazy bądź więcej.
Questingi wywal oddział w takiej formie jest bez użyteczny. Może to support i tak jak napisałeś ich zadaniem jest zginąć więc czemu dajesz im sztandar za 50 pkt?? Wystaw lepiej gołą piątke, ew. z muzykiem
Yeomenów nie lubie, ale to indywidualny wybór, M@A jak kto woli
Kotry ok
Errantom daj errantry banner - w końcu to ma być lanca do uderzenia - chyba że nie lubisz.
Za questów wstawił bym oddziały łuków bo 20 to już niezła liczba, a warto mieć chociażby 10, to naprawdę jest zajebisty oddział.
Rilam
BSB daj Dębkowego on jest mega
Ja bym zamienił questów z grallami tj. 5 questów z twilightem i 8 gralli z defencem bądź bez niego
Reszta ok tylko ja jednym realmom dałbym War Banner
pzdr.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
@farthan
ogólne założenie mojej armii ma być takie:
-na każdą lancę support
-2 lance do bicia i jedna wsparcia
-jak najmniej strzelania
co do lorda z tobą się nie zgodzę ponieważ sprawdza się,ponieważ gram z armiami które mają dużo flaming attacków a przerzut na wound też czasami ratuje
tak złożonego BSB'ka wpakowałem w 30 horrorów i rozklepał sam pół klocka więc sądzę że ten sztandar się przydaje.
a jak już napisałem damselki stoją tylko do dispelowania i niedźwiadka,ew.jakiś pocisk
ogólne założenie mojej armii ma być takie:
-na każdą lancę support
-2 lance do bicia i jedna wsparcia
-jak najmniej strzelania
co do lorda z tobą się nie zgodzę ponieważ sprawdza się,ponieważ gram z armiami które mają dużo flaming attacków a przerzut na wound też czasami ratuje
tak złożonego BSB'ka wpakowałem w 30 horrorów i rozklepał sam pół klocka więc sądzę że ten sztandar się przydaje.
a jak już napisałem damselki stoją tylko do dispelowania i niedźwiadka,ew.jakiś pocisk
EvilOne pisze:I najlepsze
-Za +6p może robić "Arrr"![]()
, epickie
To mam takie pytanko do ciebie - po co wrzucasz rozpiskę aby ci doradzić ( bo po to jest ten temat), jeżeli nie chcesz żadnej (dobrej) zmiany wprowadzić??
Co do lorda flamingi sobie zostaw ale lance zmień na lepszy miecz.
To kurcze maiłeś farta że ci go nie zajebali przez tyle czasy co ich wybijałeś.
Skoro support to jakiś dobry a nie questów
Co do lorda flamingi sobie zostaw ale lance zmień na lepszy miecz.
To kurcze maiłeś farta że ci go nie zajebali przez tyle czasy co ich wybijałeś.
Skoro support to jakiś dobry a nie questów
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
Jasne jeżeli ma jeździć w lancy to loozik tylko myślałem że generał wchodzi do jednej magini do drugiej i BSB nie ma miejsca i sam może jeździć. Bo lepiej nie pakować wszystkich pkt. w jedno miejsce. Chyba że wolisz takiego BSB to luz.
Because I'M The Miz and I'M AWESOME!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=iMt-MJ1h ... ure=fvwrel
Moja pierwsza rozpiska na większe pkt niż 500. Będę grał z kumplem grającym DE, na magii i strzelaniu niewątpliwie. Co powinienem zmienić? Konstruktywne komentarze mile widziane. 
Damsel of the Lady @ 130 pts
2 x Dispell Scroll [50]
Paladin BSB @ 125 pts
Barded Warhorse, shield, lance [20]
Virtue of Discipline [15]
Gromril Great Helm [30]
7 x Knight of the Realm @ 168 pts
fcg [24]
8 x Knight Errant @ 181 pts
fcg [21]
8 x Knight Errant @ 181 pts
fcg [21]
10 x Bowmen @ 60 pts
3 x Pegasus Knight @ 165 pts
___
1000 pts
Problemem, sądzę, może być to, że zwyczajnie niewiele do niego dotrze - a nawet jeśli, to dostanie. Generałem musi tu być damselka, ale nie mam inaczej jak zrobić, bo na kolejnego paladyna brak punktów.

Damsel of the Lady @ 130 pts
2 x Dispell Scroll [50]
Paladin BSB @ 125 pts
Barded Warhorse, shield, lance [20]
Virtue of Discipline [15]
Gromril Great Helm [30]
7 x Knight of the Realm @ 168 pts
fcg [24]
8 x Knight Errant @ 181 pts
fcg [21]
8 x Knight Errant @ 181 pts
fcg [21]
10 x Bowmen @ 60 pts
3 x Pegasus Knight @ 165 pts
___
1000 pts
Problemem, sądzę, może być to, że zwyczajnie niewiele do niego dotrze - a nawet jeśli, to dostanie. Generałem musi tu być damselka, ale nie mam inaczej jak zrobić, bo na kolejnego paladyna brak punktów.
Grałem ostatnio bitwę zwierzoludzie i demony vs Breta i O&G
Pegazy sprawdziły się świetnie w 2 turze były już za liniami wroga, w następnych niszczyły magów i lżejsze jednostki
Gralowy paladyn z Grail shildem i morning starem rozjechał rydwan i centaury. I nagle przeciwnik nie ma prawej flanki.
Niestety na lewej były demony i robiły żeź. Dębkowy BSB do końca gr bił się z 5 psami khorna zabijając tylko 1. Erranci żadko mi się spisują. 8 odbiło się od 5 psów khorna o_O. O&G Desperadzko próbowało pokonać demce.
Jednak łucznicy mi się nie spisali. Jak wpierdolił się w nich rydwan to powiedzieli, że pierdolą walkę z chaosem i uciekli.
Ogólnie rzadko mi się przydają.
Realmi durzo nie zrobili bo zostali zatrzymani magią na 3 tury.
Na szczęście udało nam się ugrać remis.
Pegazy sprawdziły się świetnie w 2 turze były już za liniami wroga, w następnych niszczyły magów i lżejsze jednostki
Gralowy paladyn z Grail shildem i morning starem rozjechał rydwan i centaury. I nagle przeciwnik nie ma prawej flanki.
Niestety na lewej były demony i robiły żeź. Dębkowy BSB do końca gr bił się z 5 psami khorna zabijając tylko 1. Erranci żadko mi się spisują. 8 odbiło się od 5 psów khorna o_O. O&G Desperadzko próbowało pokonać demce.
Jednak łucznicy mi się nie spisali. Jak wpierdolił się w nich rydwan to powiedzieli, że pierdolą walkę z chaosem i uciekli.
Ogólnie rzadko mi się przydają.
Realmi durzo nie zrobili bo zostali zatrzymani magią na 3 tury.
Na szczęście udało nam się ugrać remis.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Hm...na 1000 pkt zdecydowanie zagrałbym na masę. W takim wypadku jesteśmy w stanie nawet dwukrotnie przebić przeciwnika liczebnością, jeśli weźmiemy tłum łuczników. A trzeba dodać że DE to armia, która chyba najbardziej się ich obawia. Jeżeli widzisz, że przeciwnik wystawia się na granicy strefy rozstawienia, to swoich łuczników daj na 6 calu. Sam masz zasięg, przeciwnik musi poświęcić dwie tury żeby zacząć strzelać do ciebie (chyba, że pomaszeruje kusznikami, ale wtedy traci możliwość ostrzelania w jednej turze rzeczy, które zdecydujesz się np. wysunąć flankami - kawalerię czy pegazy).
Zrobiłbym to generalnie rzecz biorąc tak:
- BSB bez zmian, damseli dajemy konika
- rycerzy dałbym tylko dwie lance, jedna Realmów (8), druga errantów (9), damsela idzie do errantów
- zostaje nam do wydania 300 punktów z lekkim hakiem, proponuję zatem: 3x10 łuczników (180 pkt), 15 w skirmishu FCG do zadań specjalnych (125 pkt)
Za ostatnie punkty możemy dać realmom Banner of Chalons, z którym bez cienia obaw możemy szarżować wrogich strzelców, choćby mieli władować w nas 40 bełtów.
Taktyka: wystawienie tak jak mówiłem, przeciwnik zacznie, więc trzeba obserwować co zrobi - jeśli wysunie się do przodu, obsypać strzałami (przede wszystkim harpie, dark riderzy - to oni pierwsi docierają do naszych linii i to oni najbardziej zawadzają rycerzom). Kiedy przedpole jest oczyszczone, ładujemy się panami herbowymi w jego warriorów czy co tam sobie wystawi, a łucznicy w tym czasie niech wyeliminują balisty (polecam do tego zadania skirmisherów - po pierwsze jest ich więcej, po drugie trudniej ich spanikować). Jeśli przeciwnik zdecyduje się stać i czekać na ciebie, to albo zmuś go do ataku ostrzałem łuczników, na który nie będzie mógł odpowiedzieć (mamy większy zasięg), albo zmiękcz na tyle, żeby rycerze mogli mu wjechać w czoko.
Edit: Matis, jak nie przestaniesz rzucać mięchem i gwałcić ortografii, to osobiście zatłukę cię słownikiem.
Zrobiłbym to generalnie rzecz biorąc tak:
- BSB bez zmian, damseli dajemy konika
- rycerzy dałbym tylko dwie lance, jedna Realmów (8), druga errantów (9), damsela idzie do errantów
- zostaje nam do wydania 300 punktów z lekkim hakiem, proponuję zatem: 3x10 łuczników (180 pkt), 15 w skirmishu FCG do zadań specjalnych (125 pkt)
Za ostatnie punkty możemy dać realmom Banner of Chalons, z którym bez cienia obaw możemy szarżować wrogich strzelców, choćby mieli władować w nas 40 bełtów.
Taktyka: wystawienie tak jak mówiłem, przeciwnik zacznie, więc trzeba obserwować co zrobi - jeśli wysunie się do przodu, obsypać strzałami (przede wszystkim harpie, dark riderzy - to oni pierwsi docierają do naszych linii i to oni najbardziej zawadzają rycerzom). Kiedy przedpole jest oczyszczone, ładujemy się panami herbowymi w jego warriorów czy co tam sobie wystawi, a łucznicy w tym czasie niech wyeliminują balisty (polecam do tego zadania skirmisherów - po pierwsze jest ich więcej, po drugie trudniej ich spanikować). Jeśli przeciwnik zdecyduje się stać i czekać na ciebie, to albo zmuś go do ataku ostrzałem łuczników, na który nie będzie mógł odpowiedzieć (mamy większy zasięg), albo zmiękcz na tyle, żeby rycerze mogli mu wjechać w czoko.
Edit: Matis, jak nie przestaniesz rzucać mięchem i gwałcić ortografii, to osobiście zatłukę cię słownikiem.
Ostatnio zmieniony 6 cze 2010, o 15:34 przez Gniewko, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.
BSB nie może mieć lancy ani tarczyDemoniec pisze: Paladin BSB @ 125 pts
Barded Warhorse, shield, lance [20]
Virtue of Discipline [15]
Gromril Great Helm [30]
7 x Knight of the Realm @ 168 pts
fcg [24]
7 realmow fcg kosztuje 192pkt
osobiście preferuję granie bez maga na tak małe punkty... 7ld to złooo
7 x Knight of the Realm @ 168 pts
fcg [24]
||
192pkt
fcg [24]
||
192pkt
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Ano fakt, parę błędów. Co do damselki - co ja zrobię jego magią bez scrolli? Magia DE, z trzema/czterema czarami na każdym magu, bez ograniczeń ilości używanych kostek magii i innymi zabawkami to złoo.Błażej pisze:BSB nie może mieć lancy ani tarczy
7 realmow fcg kosztuje 192pkt
osobiście preferuję granie bez maga na tak małe punkty... 7ld to złooo
I dzięki Gniewko/Rilam za porady.
3 czary rozumiem...ale 4? Do tego potrzebny jest mag co najmniej 3 poziomu z wykupionym dodatkowym czarem, a to na 1k punktów jest absolutnie niemożliwe. Jeśli przeciwnik zamierza grać na 2 czarownicach, to będzie miał 2 i 3 czary. Chyba że jako kolejne zaklęcie uznajesz ten "zerowy" czar u DE, który daje dodatkowe kości mocy.
Przy dwóch wrogich magach musisz mieć choć namiastkę obrony magicznej, więc damsela z 2 scrollami to mus. Aha, i wystawienie nieco dalej (na 6 calu) zmusi wrogich magów do podejścia - pociski magiczne mają 18 lub 24 cale zasięgu (w zależności od czaru).
Przy dwóch wrogich magach musisz mieć choć namiastkę obrony magicznej, więc damsela z 2 scrollami to mus. Aha, i wystawienie nieco dalej (na 6 calu) zmusi wrogich magów do podejścia - pociski magiczne mają 18 lub 24 cale zasięgu (w zależności od czaru).
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.