Pytania początkującego
Moderator: #helion#
Re: Pytania początkującego
Waldek czempion Sigmara z SoC wyglądał tak:
Waldek: M4 Ws7 Bs5 S4 T4 W3 I5 A4 Ld9
Althandin: M9 Ws4 Bs0 S4 T3 W3 I5 A2 Ld7
Zasady specjalne:
Against the Odds: Przeciwnik nigdy nie ma bonusów do CRa za atak na flankę czy tył oraz za przewagę liczebną. Dodatkowo stabborn.
Awesome Presence: Valten rozdaje punkty do CRa oddziałom w promieniu 12 cali za rany jakie wbije przeciwnikowi. Liczone są rany zadane przed rzutem na multiple wounds (Ghal Maraz). Nie może być generałem. Jeśli nie ma innego herosa w armii to Waldek jako generał nie rozdaje swojej liderki innym oddziałom.
Iron Resolve: Ward Save 5+. Dodatkowo, gdy Valten ginie należy rzucić na test Ld. Zdany test oznacza, że Valten wstaje z grobu z W1. Nie działa to na Killing Blow i gdy Waldek zostanie zagoniony.
Armour of the Heldenhammer: AS na 2+, MR (2), Modele BtB nie mogą rzucać czarów i BSpell'i
Althandin: Elficki kon traktowany w czasie bitwy jako bestia (monster). Ma barding dający AS 5+ i nieograniczający ruchu.
Ghal Maraz: +2A, autowound'y, no Armour saves, D3 wounds
Cały zestaw kosztował 560 p.
Waldek: M4 Ws7 Bs5 S4 T4 W3 I5 A4 Ld9
Althandin: M9 Ws4 Bs0 S4 T3 W3 I5 A2 Ld7
Zasady specjalne:
Against the Odds: Przeciwnik nigdy nie ma bonusów do CRa za atak na flankę czy tył oraz za przewagę liczebną. Dodatkowo stabborn.
Awesome Presence: Valten rozdaje punkty do CRa oddziałom w promieniu 12 cali za rany jakie wbije przeciwnikowi. Liczone są rany zadane przed rzutem na multiple wounds (Ghal Maraz). Nie może być generałem. Jeśli nie ma innego herosa w armii to Waldek jako generał nie rozdaje swojej liderki innym oddziałom.
Iron Resolve: Ward Save 5+. Dodatkowo, gdy Valten ginie należy rzucić na test Ld. Zdany test oznacza, że Valten wstaje z grobu z W1. Nie działa to na Killing Blow i gdy Waldek zostanie zagoniony.
Armour of the Heldenhammer: AS na 2+, MR (2), Modele BtB nie mogą rzucać czarów i BSpell'i
Althandin: Elficki kon traktowany w czasie bitwy jako bestia (monster). Ma barding dający AS 5+ i nieograniczający ruchu.
Ghal Maraz: +2A, autowound'y, no Armour saves, D3 wounds
Cały zestaw kosztował 560 p.

- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Po dołączeniu herosa jednostka nie jest chyba liczona jakby sie ruszała tak samo jak heros wychodzi z jednostki
Dzięki za szczegółową odpowiedź, ale pogubiłem się w jednym miesjcu
Co znaczy BtB bo do końca nie rozumiem tego skrótu.?
aha i Pancerz łączy się na 0+(pancerz+koń) gdzie kropierz nie odejmuje ruchu.?
P.S Młotek dodaje Valtenowi dwa ataki?
Co znaczy BtB bo do końca nie rozumiem tego skrótu.?
aha i Pancerz łączy się na 0+(pancerz+koń) gdzie kropierz nie odejmuje ruchu.?
P.S Młotek dodaje Valtenowi dwa ataki?
For Sigmar and the Empire!
BtB - base to base kontakt
potworek jest monsterem wedle starej, 6-tej edycji, a w tamtych warunkach kropierz i sam potworek nie były dodawane do pancerza, w tej edycji wychodzi na to że dodaje, ale tylko za jazdę na potworku, bez kropierza, nie znalazłem zapisu dotyczącego monsterów i dodawania bonusu za kropierz, tak więc i tak ma max pancerz na 1+, zgodnie z zasadami 8-mej edycji
Młotek dodaje Valtenowi dodatkowe ataki (nie są uwzględnione w jego charakterystyce)
potworek jest monsterem wedle starej, 6-tej edycji, a w tamtych warunkach kropierz i sam potworek nie były dodawane do pancerza, w tej edycji wychodzi na to że dodaje, ale tylko za jazdę na potworku, bez kropierza, nie znalazłem zapisu dotyczącego monsterów i dodawania bonusu za kropierz, tak więc i tak ma max pancerz na 1+, zgodnie z zasadami 8-mej edycji
Młotek dodaje Valtenowi dodatkowe ataki (nie są uwzględnione w jego charakterystyce)
Witam wszystkich!
Od bardzo dawna nie grałem w Warhammera. Wychowałem się na 6. edycji i potem jedynie śledziłem to, co się działo z armią Imperium. Nie wiedziałem, gdzie najbardziej będzie pasować moje pytanie, więc uznałem, że Pytania początkującego będą odpowiednie
. A mianowicie: czy figurki z 6. ed. i 7. pasują do siebie? Wiem, że wizualną siłą Imperium jest jednolitość, a przynajmniej porządek. Czy da się dobrze ułożyć regiment mieszając State Troops (np. włóczników) z monotonnych poz 6. ed. z tymi "zapartymi" nowszymi. Pytam, bo zastanawiam się nad zakupem nowego batalionu. Chciałem wymieszać bitsy i urozmaicić same modele. Takie samo pytanie dotyczyłoby Greatswordów.
Z góry dzięki!
Od bardzo dawna nie grałem w Warhammera. Wychowałem się na 6. edycji i potem jedynie śledziłem to, co się działo z armią Imperium. Nie wiedziałem, gdzie najbardziej będzie pasować moje pytanie, więc uznałem, że Pytania początkującego będą odpowiednie

Z góry dzięki!

problem z nowymi modelami jest taki, że są masywniejsze i ciut wyższe, próbowałem dopasować jednego typka (swordsmana) z 7ed. do regonu starszych modeli (6ed), kiepsko wygląda taki mięśniak w takim regonie, poza tym nowsi mają od groma głupich dodatków (czaszki, frędzle, kośc) i to ich bardzo odróżnia od starszych; natomiast jeżeli chodzi o kuszników, to tutaj nie ma problemów, bo obie wersje są inaczej ułożone na podstawkach, o GS-ach się nie wypowiem bo nowych nie mam a starych wystarczy mi 

Siemka mam 2 pytanka 
1. Jeśli po CR przeciwnik da flee my go dogonimy (zniszczymy) możęmy po zdaniu LD zrobićreforma ?? czy tylko jak zaszarżujemy już wcześniej uciekający regon to można zrobić reforma po uprzednim zdaniu LD?
2. DE mają taki kociołek jakiś. Jak się do tego strzela i zabija w CC. BO ogólnie są tylko statsy załogi wiec strzela się i bije na statsy załogi ? A strzałów się nie rozdziela ( wszystko w załoge ?)

1. Jeśli po CR przeciwnik da flee my go dogonimy (zniszczymy) możęmy po zdaniu LD zrobićreforma ?? czy tylko jak zaszarżujemy już wcześniej uciekający regon to można zrobić reforma po uprzednim zdaniu LD?
2. DE mają taki kociołek jakiś. Jak się do tego strzela i zabija w CC. BO ogólnie są tylko statsy załogi wiec strzela się i bije na statsy załogi ? A strzałów się nie rozdziela ( wszystko w załoge ?)
1. Po tym, jak okaże się, że przeciwnik ucieka masz 2 opcje - reform po zdaniu Ld albo rzut 2/3k6 i pogoń. Po wybraniu pogoni nie ma już opcji reformowania.
2. Kociołek jest maszyną, bijesz się z nim tak jak z działem - w strzelaniu ataki idą w T kociołka (10 chyba) a w walce w T załogi (3) przeciwko najwyższemu WS (6?). Za każdą z zadanych 2 pierwszych ran zdejmujesz jedną obsługantkę a za ostatnie 2 zdejmujesz BSB. Proste.
Maciek
2. Kociołek jest maszyną, bijesz się z nim tak jak z działem - w strzelaniu ataki idą w T kociołka (10 chyba) a w walce w T załogi (3) przeciwko najwyższemu WS (6?). Za każdą z zadanych 2 pierwszych ran zdejmujesz jedną obsługantkę a za ostatnie 2 zdejmujesz BSB. Proste.
Maciek
Mam pomieszanych Greatswords starszych i nowych i nie ma problemu - nie wyróżniają się specjalnie (tylko nowi mają mniej pancerza i trzymają miecze w bardziej zróżnicowany sposób).Orris pisze:Witam wszystkich!
Od bardzo dawna nie grałem w Warhammera. Wychowałem się na 6. edycji i potem jedynie śledziłem to, co się działo z armią Imperium. Nie wiedziałem, gdzie najbardziej będzie pasować moje pytanie, więc uznałem, że Pytania początkującego będą odpowiednie. A mianowicie: czy figurki z 6. ed. i 7. pasują do siebie? Wiem, że wizualną siłą Imperium jest jednolitość, a przynajmniej porządek. Czy da się dobrze ułożyć regiment mieszając State Troops (np. włóczników) z monotonnych poz 6. ed. z tymi "zapartymi" nowszymi. Pytam, bo zastanawiam się nad zakupem nowego batalionu. Chciałem wymieszać bitsy i urozmaicić same modele. Takie samo pytanie dotyczyłoby Greatswordów.
Z góry dzięki!
Mieszam też Swordsmenów starych i nowych i choć różnią się trochę masywnością i pozą to jakoś specjalnie się nie gryzą.
Kusznicy, łucznicy i muszkieterzy tak jak Greatswords - drobne różnice ale spoko da się mieszać.
Halabardników od biedy pomieszasz ale sposób trzymania broni jest kompletnie inny więc może być ciężko.
Z włócznikami jest największy problem. Ci z podstawki 6ed pasują w zasadzie tylko do siebie samych. No, ewentualnie do tych z 3ed

Maciek
Mhm bo mi ktoś właśnie mówił że kociołek nie ma statsów ale teraz w erracie widze że jednak ma
spoko
Widzę też ze ma zasadę frenzy. Czyli co normalnie jak ma kogosw zasiegu tak jakby szarży czyli 2k6 + mv czarownic to podejmuję szarże ?? jest to machina wojenna wiec raczej nie moze szarżować. moze sie on w ogole poruszac ?

Widzę też ze ma zasadę frenzy. Czyli co normalnie jak ma kogosw zasiegu tak jakby szarży czyli 2k6 + mv czarownic to podejmuję szarże ?? jest to machina wojenna wiec raczej nie moze szarżować. moze sie on w ogole poruszac ?
nowi rozpychają się łokciami, i to jest ich problem, starzy mieli bardziej "zdyscyplinowane" pozymlepkows pisze:Mieszam też Swordsmenów starych i nowych i choć różnią się trochę masywnością i pozą to jakoś specjalnie się nie gryzą.
Ja mam dziwne pytanie.
Otóż jak mam oddział jakiejś tam piechoty i do nich mam detki (dajmy na to 50 halabard i detki 20 kusz i 25 halabard) to jak liczone są punkty za zniszczone detki?
Normalnie- tak jak by były oddzialnym unitem (czyli po prostu koszt detki)?
Czy do momentu aż parent unit nie zostanie zniszczony to detka jest warta 0 pkt?
Pytam bo kiedyś liczyło się normalnie punkty za detki a teraz nowy gracz mi wciska informacje że za detki punktów nie ma do czasu az nie zniszczy się parent unitu.
Poparcie jakimikolwiek cytatami z książek będzie dla mnie dodatkowym argumentem w tłumaczeniu.
Otóż jak mam oddział jakiejś tam piechoty i do nich mam detki (dajmy na to 50 halabard i detki 20 kusz i 25 halabard) to jak liczone są punkty za zniszczone detki?
Normalnie- tak jak by były oddzialnym unitem (czyli po prostu koszt detki)?
Czy do momentu aż parent unit nie zostanie zniszczony to detka jest warta 0 pkt?
Pytam bo kiedyś liczyło się normalnie punkty za detki a teraz nowy gracz mi wciska informacje że za detki punktów nie ma do czasu az nie zniszczy się parent unitu.
Poparcie jakimikolwiek cytatami z książek będzie dla mnie dodatkowym argumentem w tłumaczeniu.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Cóż, nie mam żadnego cytatu poza brakiem jakiegokolwiek cytatu sugerującego sytuacją przedstawianą przez Twojego kolegę.
Detki to osobne, samodzielne oddziały, tyle, że wystawiane jednocześnie z macierzystym i nie liczące się do core'ów.
Niby czemu miałoby się to liczyć dopiero po zniszczeniu parent'a?
Detki to osobne, samodzielne oddziały, tyle, że wystawiane jednocześnie z macierzystym i nie liczące się do core'ów.
Niby czemu miałoby się to liczyć dopiero po zniszczeniu parent'a?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Tłumaczył to że detka jest częścią oddziału.
Co za tym idzie to liczebność oddziału powinna się też zmieniać (do liczenia tych 25%). Strasznie dziwne to jego założenie.
Co za tym idzie to liczebność oddziału powinna się też zmieniać (do liczenia tych 25%). Strasznie dziwne to jego założenie.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Nie mam książki w ręku, ale na 90% jest tam takie zdanie, że "detki są normalnymi oddziałami z następującymi wyjątkami...". Jak mu je pokażesz to niech on Ci teraz udowadnia, skąd inne liczenie punktów. Bo akurat tutaj nic się między edycjami nie zmieniło...
Maciek
Maciek
przykładowy scenariusz:
10 kawalerzystów zaszarżowało 10 ghouli VC. Od ran zginęło 6 ghouli i jeden kawalerzysta. Ghoule przegrywają wynikiem walki (CR) o 5 i schodzi reszta modeli.
Co w takim wypadku może zrobić oddział kawalerii?
a) zrobić najeżdżanie
b) zrobić darmowy reform jak po normalnym wygraniu walki
c) stać i drapać się po głowie
d) do wyboru a) lub b)
10 kawalerzystów zaszarżowało 10 ghouli VC. Od ran zginęło 6 ghouli i jeden kawalerzysta. Ghoule przegrywają wynikiem walki (CR) o 5 i schodzi reszta modeli.
Co w takim wypadku może zrobić oddział kawalerii?
a) zrobić najeżdżanie
b) zrobić darmowy reform jak po normalnym wygraniu walki
c) stać i drapać się po głowie
d) do wyboru a) lub b)
Wiem że pytanie strasznie noobowskie ale na czym polega sztuczka w wystawieniu 5 flagusi ?
Z poprzednich postów nie bardzo kapuje wbijam się taką 5 z prorokiem w np.w klocek BG DE krzyczę czelędza przeciwnik przyjmuję
a).pierwsza tura CC bije tylko prorok reszta sterczy i czeka?
b).przeciwnik odmawia i zjada całą 5 w pierwszym walnięciu?
nie karcić mocno za takie pytania
Z poprzednich postów nie bardzo kapuje wbijam się taką 5 z prorokiem w np.w klocek BG DE krzyczę czelędza przeciwnik przyjmuję
a).pierwsza tura CC bije tylko prorok reszta sterczy i czeka?
b).przeciwnik odmawia i zjada całą 5 w pierwszym walnięciu?
nie karcić mocno za takie pytania
