8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Andrzej »

jurak pisze:
M.T. pisze:
jurak pisze: btw ale chyba pierwszy szereg sie nie liczy do steadfasta?
Liczy się.
wiem ze sie liczy, wiem ze liczymy. tylko po choooy napisali
As with calculating extra ranks for the purposes of combat resolution
Bo gdyby tego nie napisali, to nawet dwóch kolesi jeden po drugim byliby steadfast :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

z tych trzech opcji c
chodz ja bym zrobil

xxxxgggxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
Ale według zasad RB strona 98. Bohaterowie umieszczeni na podstawkach nie będących wielkością podstawek oddziału, bądź jej wielokrotnością, ustawiani są z boku, są jakby doklejeni do oddziału.
Stąd też pojawia się problem. Bo jeśli ustawienie c.). To można jako drugiego goblina ustawiś sztandar armijny, chroniąc go tymsamym. W pierwszej rundzie walki, nikt go nie ruszy.

Jak należy ich ustawić, bądź co wam się wydaje właściwe? Bo bezsensowne też jest rozciąganie jednostki jak w wersji a.)

kauczuk
Mudżahedin
Posty: 317

Post autor: kauczuk »

sorki nie spojrzalem ze to rozne modele. no to bym byl za c wersja bo szeregi musza byc rowne

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Andrzej pisze:
jurak pisze:wiem ze sie liczy, wiem ze liczymy. tylko po choooy napisali
As with calculating extra ranks for the purposes of combat resolution
Bo gdyby tego nie napisali, to nawet dwóch kolesi jeden po drugim byliby steadfast :D
gdybys otworzyl podrecznik :D, to bys doczytal ze dopisali kawalek o pieciu kolesiach :D
:D



:D

czyli jest
As with calculating extra ranks for the purposes of combat resolution
+ kawalek o pieciu kolesiach

?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

No to mam jeszcze jedną teorię. Mianowicie, może chodzić o jednostki typu ogry, gdzie wystarzy mieć trzech, by liczył się bonus do liczby szeregów. Czyli dzięki temu zapisowi wystarczą 3, a nie 5 ogrów, żeby mieć steadfasta 8)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Andrzej pisze:No to mam jeszcze jedną teorię. Mianowicie, może chodzić o jednostki typu ogry, gdzie wystarzy mieć trzech, by liczył się bonus do liczby szeregów. Czyli dzięki temu zapisowi wystarczą 3, a nie 5 ogrów, żeby mieć steadfasta 8)
czytales ty 8) zasady dotyczace MI 8) zero 8) zdania o 8) zasadzie 8) extra 8) ranks 8)

8)
8)




8)

dobra, juz sobie przetlumaczylem znowu je@$$@ne "with", ale i tak obydwie teorie andrzej chybione ;)

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

jurak pisze:(...)
Weź no kurna pisz po ludzku bo ni jak się tego nie da czytać!

Co do ogrów - zasada monstrous infantry i monstrous ranks RB str.81 tam jest napisane że mogą być 3 modele zamiast 5 do steadfasta.

Steadfast RB str.54 akapit 2 czarno na białym napisane że jeśli masz więcej szeregów niż przeciwnik maz SF. Przy czym szeregi nie muszą być pełne ważne żeby miały min. 5 modeli.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Kasztan de True
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 48

Post autor: Kasztan de True »

min. 5 modeli
w przypadku mi szeregi sa od min 3 modeli
najważniejsze by najważniejsze było najważniejsze

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Kasztan de True pisze:
min. 5 modeli
w przypadku mi szeregi sa od min 3 modeli
Toć tak napisałem :) że dla MI są zasady inne
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Esco pisze:
Esco pisze:Pytanie - czy rzeczywiście skirmish nie daje innym jednostkom soft covera, i jeżeli tak, to gdzie to jest napisane w RB?
ponawiam pytanie
Pierwsze słyszę.
Nie mają ranków, nie mogą mieć z tego tytułu steadfast i nie mogą zrobić disorder. Ale niby czemu mieliby nie dawać osłony jak inne oddziały?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Dają hard cover - nie ma soft covera od oddziałów
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Harcownicy dają hard covera ale tylko pod warunkiem, że zasłaniają większą część celu.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Brygu pisze:Przepraszam jeśli już było, a nie zauważyłem.

Mam takie pytanie. Chciałbym dołączyć do oddziału orków, bohaterów goblińskich, załóżmy że trzech.

jak to ustawić?

X-ork
g-goblin

front oddziału jest u góry.

a.)

XXXXXXXXXXggg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

b.)

XXXXXXXXXXgg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

c.)

XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX


Żadna z opcji/więcej niż jedna poprawna?
Opcja A, w rulebooku jest napisane "beside the front rank". Charakterzy o niepasujących podstawkach nie wliczają się w żaden sposób do liczby figurek w szeregach.

Posadź ich na wilkach, nie będzie problemu, żaden z goblinów nie będzie na flance, a trzeci goblin pójdzie do drugiego szeregu:
C1C2C
X132X
XX3XX
XXXXX
XXXXX

gdzie:
X - ork
C - command group orków
1, 2, 3 - gobosy na wilkach

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

Zeppelin pisze: Czy 6 z shadowa działa również na mounty?
Oraz ,czy w przypadku nieudanej szarży smokiem na odział A jest możliwość szarży na odział B w który się wpada po rzuceniu na dystans bo jest po lini prostej. Jeśli nie to czy smoka dajemy przed odziełem ,czy za nim?
I believe in Honour.!

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Zeppelin pisze:Oraz ,czy w przypadku nieudanej szarży smokiem na odział A jest możliwość szarży na odział B w który się wpada po rzuceniu na dystans bo jest po lini prostej. Jeśli nie to czy smoka dajemy przed odziełem ,czy za nim?
Nie ma
1" przed

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

majzownik pisze:
Brygu pisze:Przepraszam jeśli już było, a nie zauważyłem.

Mam takie pytanie. Chciałbym dołączyć do oddziału orków, bohaterów goblińskich, załóżmy że trzech.

jak to ustawić?

X-ork
g-goblin

front oddziału jest u góry.

a.)

XXXXXXXXXXggg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

b.)

XXXXXXXXXXgg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX
XXXXXXXXXX

c.)

XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXXg
XXXXXXXXXX


Żadna z opcji/więcej niż jedna poprawna?
Opcja A, w rulebooku jest napisane "beside the front rank". Charakterzy o niepasujących podstawkach nie wliczają się w żaden sposób do liczby figurek w szeregach.

Posadź ich na wilkach, nie będzie problemu, żaden z goblinów nie będzie na flance, a trzeci goblin pójdzie do drugiego szeregu:
C1C2C
X132X
XX3XX
XXXXX
XXXXX

gdzie:
X - ork
C - command group orków
1, 2, 3 - gobosy na wilkach
Nie chcę ich mieć na wilkach, to byłby dla nich tylko minus. Ta opcja a.) też jest dość dziwna. Oddział, a z boku doklejonych trzech goblinów. A ciekawe jak swoją drogą to się ma do walki wręcz i możliwości przesuwania bohatera do walki, bądź na dogodniejszą pozycję. Pozostaje takim goblinom przeskakiwać z lewej na prawą stronę?

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Brygu pisze:Nie chcę ich mieć na wilkach, to byłby dla nich tylko minus. Ta opcja a.) też jest dość dziwna. Oddział, a z boku doklejonych trzech goblinów. A ciekawe jak swoją drogą to się ma do walki wręcz i możliwości przesuwania bohatera do walki, bądź na dogodniejszą pozycję. Pozostaje takim goblinom przeskakiwać z lewej na prawą stronę?
Jaki minus? Poza punktami?
A co do przesuwania - Make Way nie mogą robić w ogóle więc tylko combat reform i skakanka z lewej na prawą.

Awatar użytkownika
Zeppelin
Falubaz
Posty: 1390
Lokalizacja: Górny Śląsk - Katowice

Post autor: Zeppelin »

Dobra powtórzę pytanie :

Czy 6 z shadowa działa na mounty ?
I believe in Honour.!

majzownik
Wałkarz
Posty: 93
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: majzownik »

Zeppelin pisze:Dobra powtórzę pytanie :

Czy 6 z shadowa działa na mounty ?
Nie widzę przeszkód. Czar działa na cały unit, więc dlaczego niby nie na koniki. Chociaż w zasadach kawalerii jest napisane, że Ld wierzchowca nigdy nie jest używane, chyba że jakaś special rule mówi inaczej - ale to jest bardziej pytanie o to jakiego Ld używa mount, a nie czy w ogóle.

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

a ja mam pytanie co do zionięcia w CC
czy można parować (6+ ward) ataki z zionięcia
w podręczniku napisali że nie można parować tylko inpactów i stompy

Zablokowany