Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Zapraszam do komentowania mojej rozpy WE. Mam nadzieje ze juz niedlugo dolacze do niej zdjecia :).

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=12613

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Gra ktoś na małe punkty (1300) wardancerami? Coś takiego wymyśliłem na następny turniej, ale najpierw zobaczę w grach towarzyskich w klubie jak to się sprawdzi.
Unnamed1300 Pts - Wood Elves Army

1 Noble @ 130 Pts
Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]

1 * Wardancer Noble @ 140 Pts
General; Wardancer; Wardancer Weapons
Blades of Loec [35]

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

4 Wardancers @ 104 Pts
Wardancer Weapons

1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons

5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Elf Steed @ [0] Pts

1 Treeman @ 285 Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 3

Models in Army: 42


Total Army Cost: 1300

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Na tak małe punkty to bym inaczej jednak złożył maga, a punkty zaoszczędzone na levelu dał w jednostki.

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

No fakt, ale ta figurka wardancera lorda mi się bardzo podoba i chcę sobie nią zagrać. Poza tym jeszcze nigdy mnie nie zawiodła w grach towarzyskich. Jak już wpadała w coś to ostro wymiatała.
No, ale pytanie czy z sentymentami na turniej jechać?

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Ale ja mówilem o magu :P.
Czy jechać? Pewnie że jechać, tylko dać magowi tylko 1 level i dwa scrolle i dodać za zaoszczędzone punkty jeszcze 1 wardancera i dodatkowego łucznika albo muzyków w łucznikach.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Panie ;) Imho o 1 herosa za dużo. Czy aż tak ten bsb z hodą jest konieczny? Myślę, że nie...

Jakbyś go usunął to masz pkt na dopakowanie dancerów do 8, danie muzyka, danie 6stego wilda i sztandaru, a jak zdejmiesz lvl z maguski, to generalnie wklepiesz kolejne driady i podpakujesz dancerów.

Btw. na herosie imho siateczki zamiast loeca...

pozdro :)

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

A, no ale mag ma las "suwać" jak najwięcej razy w turze na jednej kostce. Jak ma 2 lvl to zawsze to są 4 suwania (+bound spell z treemana), a nie 3, to jak wiadomo może oznaczać mniej o k6 z S5 ran jak wróg wejdzie już do lasu.
P.S. HoDA to jak dla mnie na małe punkty mus. Na ostatnim turnieju ogromnie się sprawdził. Strasznie kosi piechotę taką jak DE czy HE.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2008, o 17:43 przez Jacek_Azael, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Jak rzucasz na 1 kostce to licz sie z tym, ze majac 4 kosci na 4+ wchodzą Ci statystycznie 2. Wróg ma zazwyczaj 3-4 kostki dispela, więc po 2, statystycznie dispelują, ew. wchodzi raz. Myślę, że to jedno zaklęcie mało zmienia, szczególnie, że magia wroga Cie boli bo masz scrolla mnie (a czasami w ważnych momentach bardzo się przydaje...)

joł

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

No tak, ale często lekceważą to zaklęcie, a jak już zaczynają dostawać rany to dispelują 2k6 na wszelki wypadek. Niech wejdą 3 suwania to raz rozproszą, drugi raz niech też, to zostaje jeszcze to jedno i treemana. Te 2k6 z S5 strasznie może zaboleć każdą prawie jednostkę. Ostatnio społowiło gralli z 8 do 4 :), a errantów z 9 do 2.
Ale zrobię też tak jak mówicie, pogram jedną i drugą i zobaczę co się sprawdza i na turniej z tym pojadę. Dzięki za pomoc. :)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Generalnie w dzisiejszej dobie magii, trafiasz na prawie kazda armie, to maja wiecej niz 3 kostki dispela i na pewno jakieś scrolle ;)

Tak właściwie to WE są armią, ktora jest najmniej magiująca ze wszystkich. No, nie licze dwarfów ;) I może bretka, hmm...

Pozdro ;)

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Jacek_Azael pisze:No tak, ale często lekceważą to zaklęcie, a jak już zaczynają dostawać rany to dispelują 2k6 na wszelki wypadek. Niech wejdą 3 suwania to raz rozproszą, drugi raz niech też, to zostaje jeszcze to jedno i treemana. Te 2k6 z S5 strasznie może zaboleć każdą prawie jednostkę.
Nie możesz opierać tak ważnego elementu rozpiski jak siła antymagii na przypuszczeniu, że ktoś będzie tak głupi i wpakuje się do lasu. :P

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Dwa diametralnie różne pomysły rozpisek na turniej KIKASS. 2000pkt bez ograniczeń magii, demony i wampiry zbanowane. Rozpiski tajne. Ciekawe czy któraś się wam spodoba. :P Przychylam się raczej do defensa. Maksymalnie tanio na bohaterach w przypadku defensa, w przypadku ofensa bardzo liczę na terrory, bo smok raczej siły uderzeniowej nie ma...
No ale niech rozpiski mówią same za siebie.

Ofens:
Highborn @ 574 Pts
General; Spear; Longbow; Light Armour; Shield
Wraithstone [50]
Stone of the Crystal Mere [30]
Helm of the Hunt [20]

1 Green Dragon @ [320] Pts

Noble @ 144 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]

1 Elf Steed @ [0] Pts

Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Treeman @ 285 Pts

Treeman @ 285 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 42


Defens:
Glamourweave Spellweaver @ 363 Pts
General; Glamourweave; Magic Level 4
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Elf Steed

Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]

Alter Noble @ 158 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]

Noble @ 127 Pts
Light Armour; Battle Standard
Bow of Loren [35]

Treeman @ 285 Pts

Great Eagle @ 50 Pts

5 Scouts @ 122 Pts
Standard Banner of Zenith [25]

5 Glade Riders @ 120 Pts

5 Glade Riders @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 61

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

a gdzie schowasz generala?
nie masz ani jednego unitu ktory zapewni mu ochrone...
dopracuj obie rozpiski bo np na scoutow to strata pkt... prawie darmowe oddanie sztandaru, mam nadzieje ze zdajesz sobie sprawe z tego...
czym zabijasz w 2 rozpie? drzwcem? no to krasie klada Cie na lopatki nie wspominajac o imperium...
w drugiej brakuje driad i wildow jako dobrej kontry i kontroli na stole w pierwszej obrony antymagicznej bo w obecnym czasie jestes wciagany przez wiekszosc rozpisek... niestety obecne armie sa za bardzo magiczne...

pomysl o tym...

co do rozpiski na 1300
masz sporo blednych zalozen taktycznych.
5 WD nie zrobi absolutnie nic poza zginieciem lub schowanie sie na cala gre gdzies za lasaem... 3 herosow na te pkt to zdecydowanie za duzo wiec pomysl nad swoimi zalozeniami...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

No jak to gdzie go schowam? :D Co za pytanie w ogóle, tam gdzie nic go nie dojedzie, jakoś nigdy nie miałem z tym problemów. Jak Jankiel składa rozpe z takim oddziałem skałtów z tym samym bannerem to wszyscy chwalą, a tutaj strata punktów? :D
Ci skałci mają nosa nie wychylać z lasu oni są tam tylko po to żeby na środku stołu był okrąg o średnicy 24' cali w którym przeciwnik nie może maszerować. Mam nadzieję ze zdajesz sobie sprawę z tego.
Z dwarfami mam przerąbane raczej w tym ofensie niz defensie.
Brakuje driad? Ja ich nie wystawiam, wiec mi nie brakuje. Wildów? Nie pasują mi do rozpy przez swoje immune to psychology.

Ofens.. no cóż pewnie i tak nim nie zagram, ale trzeba przyznać, że ofens nie jest najmocniejszą stroną welfów. Nie da się wycisnąć lepszej ochrony antymagicznej kiedy chce sie grać na smoku i 2 drzewcach, to chyba oczywiste, bo rezygnować z bsb nie można w takim składzie..


Mały EDIT
Przepraszam Big za troszkę ironiczny ton, ale nie lubię jak ktoś traktuje innych jakby grali w batla od wczoraj tylko dlatego, że mają mało postów nabitych, albo dlatego że nie kojarzą ich z forum. Wszystko w tych rozpach ma swoje uzasadnienie, wiele patentów jest sprawdzonych. Oczywiście nie oznacza to, ze boje się krytyki, proszę tylko, żeby nie była ona wyrażana w jakimś lekceważącym tonie.
pozdro

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

nie mialem lekcewazacego tonu... przynajmniej wg mnie...
nie odpowiedziales na moje pytanie: co wygrywa gre w defensie Twoim? co masz do lamanie klockow? czym kawe przyjmuesz i czym straszysz bretke? co robisz na lizaki na te pkt na zabie? imperium i czolg? demony wogole czy vc?
nie zawsze masz tak teren zeby tego maga na koniu upchnac gdzie chcesz tymbardziej ze nie dolaczysz do zadnego unitu...
chcesz wszystko wystrzelac? przeciez wiesz ze sie nie da... trafiasz na inne WE zbalansowane i naprawde lezysz... wystarcza 2 unity driad i nie ma bata dopchne sie do Ciebie... furie czy harpie to juz nie wspomne...
monster truck na obecne realia nie ma najmnejszych sznas... za duzo rzeczy sciaga nam drzewa i smoka... magia jest za mocna i juz w 1 turze mozesz pozbyc sie scrolli nie bedac w stanie sciagnac magow przeciwnika...
sklatow do lasu na srodek stolu? no chyba nie powiesz mi ze swoj las zawsze na srodek wystawiasz? malo mnie interesuje kto co wystawia i raczej zdania nie zmienie... taki oddzial skautow jest po prostu straconymi pkt wg mnie...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Już Ci odpowiadam. Po pierwszej jak napisałem nad rozpiskami: wampiry i demony zbanowane... troszkę szkoda, bo ten defens akurat na nie jest całkiem dobry, a już przyzwyczaiłem się do grania z nimi. Czołg mnie boli ale jest tylko jeden, no cóż tutaj WE mają zawsze problem, trzeba mądrze zastawiać się lasami. Chcę wysrzelać i spanikować tyle ile się da. Ponad 50 strzał na turę powinno dać radę zapewnić mi zdjęcie wszystkiego co mnie boli najbardziej, czyli maszyn takich jak bolce, fastów i słabszych lataczy. Nie widzę opcji, żebym nie skitrał maga szefa, jeśli będę zaczynał to podjadę do dobrego terenu nawet jeśli będzie poza moją strefą rozstawienia, jeśli będę wybierał stronę wybiorę z dobrym terenem, w ostateczności lasek nie pójdzie na środek tylko do mnie. Na silną magię mam 4-5DS (w zależności jak zmodyfikuje jeszcze rozpę). Klocki piechoty? klocki piechoty z obciętym planowo ruchem będą szły i szły, ciężka kawaleria to zadanie dla drzewca. Po to są skałci z obcinaniem ruchu, po to są fasty i po to orzeł, żeby przeciwnik szedł jak najdłużej, a jeśli trafi się defens, żeby zajęły się maszynami. Drzewo jest tylko na wszelki wypadek. Chodzi o to, żeby nie doszło do żadnych combatów poza tymi na które z taką rozpą mogę się pokusić (alter i drzewiec ew. rajdersi) wygrać ma strzelanie i wygrać ma przewagą 13-7 14-6, to nie jest rozpa na maskrowanie i dobrze o tym wiem, ale baaaaardzo ciężko przeciw niej coś ugrać. Driady? driady rozkręca hail, rozkręca samotny biegacz, rozkręca drzewiec, driady są kiepskie nawet na moją rozpę. Największy ból tej rozpy to smoki lub inne silne jednostki, którym nie mogę obciąć mova, problem mógłby być też eshin lub horda skinków. O ofensie możemy nie dyskutować, bo nie mam pomalowanego smoka, a wole dostać więcej pkt z hobbystycznej. Poza tym ta rozpiska jest zdecydowanym odejściem od standardu w którym królują driady i wildzi, a który wcale nie jest jakiś super kozacki.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

ja bym dal do defensa zamiat jednych glade ridersow albo wind ridersrow albo eternali
wind ridersow bo jak masz zamiar obcinac marsz to pamietaj ze tobie tez obcinjaja marsz i zamiat zatrzymania czegos ktos cie zaszarzuje popchnie sie w ciebie i sie rozpedzi a wind ridersi zawzse moga se poleciec

a eternali bo mozna tam schowac magow wytrzymuja fasty i takei tam i dzieki temu nie musisz calej sily ognia walic w plew

i zagadzam sie bigiem monster track jest bardzo slaby
teraz jak sie chce grac ofensem i tak wystawiasz duzego maga z skrolami
i duza ilosc wildow i pol na pol dryad i lucznikow

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Runpriest troche sie pogubilem - co to sa Wind Ridersi?

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5354

Post autor: Tutajec »

kolesie na orzelkach (dlatego wole angielskie wersje)

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Wind Riders? Pierwsze słyszę:
- Wild Riders of Kurnous (kawaleria)
- Warhawk Riders (goście na orłach)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Zablokowany