Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: misha »

dlatego moim zdaniem do wyplacania hitow z zasady specjalnej nie trzeba miec tam championa :) 10ptk mozna wydac gdzie indziej
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak coś nie miało Magicznych Ataków, to to przepychali. Dało radę nawet z 3-rankowym oddziałem Warriorów Chaosu i się nie sypali ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

ja ostatnio testuję 2x5 hexów bez czempiona jako kontrę i straszak i sprawdzają się całkiem całkiem.
przeciwnik obawia się biegać po stole pojedynczymi modelami, hexy jako wspomaganie na niemagicznych flankach to też nieźle wychodzi.
Do blokowania oddziałów używam ich w ostateczności bo nawet jak przeżyją to i tak tracą swój potencjał.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

No nie wiem, nie zawsze mozna bezpiecznie jezdzic sobie by nei wystawic sie na szarze jakiegos magicznego czegos, a w CC sa przynajmnije bezpieczni od wiekszosci magii, ktorej hexy nie lubia.

A na Turbo Ghule i inne Trolle sa super w melee :)
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

masz rację.

tylko że przeciwnik w coś musi rzucać te czary i strzelać.
dlatego zawsze staram się mieć dla niego wyznaczone przeze mnie cele.

hexy to nie jest trzon na którym opiera się armia tylko jej poboczny dodatek i jeżeli przyciągną silną magię przez 2-3 tury to dzięki temu inne klocki się przed nią uchronią.
choć przyznam że testowałem też 10tkę z czempionem do combatu choć moim zdaniem za dużo jest wobec niej odpowiedzi no i wystarczy jeden dobry czar i 300pkt idzie do piachu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

z checia bym pogral na 2x5 hexach ale wtedy wypada mi jedna baza duchow z powodu glupich ograniczen :(
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

w sumie wolę zapytać.

zawsze grałem tak że hity od przebiegających Hexów rozpatrywane są jak strzelanie i np. przelatując przez maszynę biją na T maszyny. Dodatkowo wszystko co chroni przed strzelaniem chroni też przed ich atakami.

Ostatnio znajomy powiedział że jego zdaniem oni wypłacają hand to hand ataki przebiegając i biją na T obsługi maszyny i rzeczy chroniące przed strzelaniem na nich nie działają.

jak wy uważacie?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Nie mam teraz booka przy sobie ale jestem prawie pewien ze tam jest napisane ze te ataki nalezy rozpatrywac jak ranged ataki
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Spectral Hunters:
If a unit of Hexwraiths moves through one or more unengaged enemy units in the Remaining Moves sub-phase, nominate one of thos units. That unit immediately suffers a Strenght 5 hitper Hexwraith that has passed through it, distributed as shooting attacks.
These hits are magical, have the Flaming Attacks special rule and no armour saves are allowed against them.


ani słowa o tym że są ranged atakiem.
czyli że maszyny na T obsługi sie tym bije?
jeśli tak to sam się wałowałem odkąd kupiłem modele :)
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Hity z Hexów są Ranged, bo Ranged to wszystko, czego nie wykonuje się Base to Base. Shooting nie są, tylko są Distributed as Shooting, a to różnica :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

hmm a ranged to nie jest wszystko co ma zasięg większy niż 0 ?

przecież zasięg hitowania hexów taki jest ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hmm zawsze wydawalo mi sie, ze to podchodzi pod "resolving unusual attacks" gdzie coś powoduje hity w cel i musze tylko ranic i rzucac na save
RB mówi, że takie ataki rozpatruje się zgodnie z zasadami shootingu
w dziale maszyn jest generalnie jasno powiedziane, że T załogi jest tylko do Close Combat attacks, ataki ze spectral hunters nie są jak CC.

zatem imo intuicyjnie by było, zeby hexy przechodząc zadawały obrażenia na T maszyny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tak samo jak fanatycy. Niby klepią Cię tą dużą kulą po głowie, ale jednak nie są to ataki w CC.
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

właśnie tak :) załoga się chowa pod maszyną i robią w portki jak przelatuje nad nimi kula fanatyka albo hexy robią 'uuu uuu'
także While Lion nie wałowałeś siebie w tym wypadku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

A i taka przestroga dla wszystkich, nie dajcie sie walowac ze Scavenami jak wam powiedza ze Storm Banner dziala na krzyki, NIE DZIALA.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Storm Banner to chyba działa na Shooting Attacks, nie? Natomiast wszystkie Krzyki (Banshee, Terrorgheist itp.) to Ranged Attacks wykonywane jedynie w Fazie Strzelania, ale Shooting Attackiem nie są, bo przysługiwała by z nich reakcja Stand & Shoot, prawda? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

jeśli chodzi o S&S tutaj nie ma nic znaczenia, gdyż jasno napisane jest że trupki mogą tylko stać w reakcji na szarżę :) nawet jakby nasze trupy miały broń zasięgową strzelecką jak kiedyś zombie-kusznicy z sylwanii, to tylko i wyłącznie reakcja "hold" :) Sbanner nie działa na krzyki :)

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

Jesli chodzi o S&S to dokladnie co napisal kolega.

Jesli chodzi o to czy dziaja storm banner czy nie, to nie sa Shooting atacks, tylko special attacks made in shooting phase :)

Mialem to potwierdzone przez paru sedziow na masterach juz.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Niltag pisze:
to nie sa Shooting atacks, tylko special attacks made in shooting phase :)

.
tak mówi AB

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Bojek pisze:jeśli chodzi o S&S tutaj nie ma nic znaczenia, gdyż jasno napisane jest że trupki mogą tylko stać w reakcji na szarżę :) nawet jakby nasze trupy miały broń zasięgową strzelecką jak kiedyś zombie-kusznicy z sylwanii, to tylko i wyłącznie reakcja "hold"
Mam dziwne wrażenie, że na 7 edycyjnym Army Booku, już w 8 edycji WFB, widziałem Banshee robiące S&S :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ