
Pytania o zasady 8ed VC
Moderator: misha
Re: Pytania o zasady 8ed VC
dlatego moim zdaniem do wyplacania hitow z zasady specjalnej nie trzeba miec tam championa
10ptk mozna wydac gdzie indziej

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
ja ostatnio testuję 2x5 hexów bez czempiona jako kontrę i straszak i sprawdzają się całkiem całkiem.
przeciwnik obawia się biegać po stole pojedynczymi modelami, hexy jako wspomaganie na niemagicznych flankach to też nieźle wychodzi.
Do blokowania oddziałów używam ich w ostateczności bo nawet jak przeżyją to i tak tracą swój potencjał.
przeciwnik obawia się biegać po stole pojedynczymi modelami, hexy jako wspomaganie na niemagicznych flankach to też nieźle wychodzi.
Do blokowania oddziałów używam ich w ostateczności bo nawet jak przeżyją to i tak tracą swój potencjał.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
No nie wiem, nie zawsze mozna bezpiecznie jezdzic sobie by nei wystawic sie na szarze jakiegos magicznego czegos, a w CC sa przynajmnije bezpieczni od wiekszosci magii, ktorej hexy nie lubia.
A na Turbo Ghule i inne Trolle sa super w melee
A na Turbo Ghule i inne Trolle sa super w melee

"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
masz rację.
tylko że przeciwnik w coś musi rzucać te czary i strzelać.
dlatego zawsze staram się mieć dla niego wyznaczone przeze mnie cele.
hexy to nie jest trzon na którym opiera się armia tylko jej poboczny dodatek i jeżeli przyciągną silną magię przez 2-3 tury to dzięki temu inne klocki się przed nią uchronią.
choć przyznam że testowałem też 10tkę z czempionem do combatu choć moim zdaniem za dużo jest wobec niej odpowiedzi no i wystarczy jeden dobry czar i 300pkt idzie do piachu.
tylko że przeciwnik w coś musi rzucać te czary i strzelać.
dlatego zawsze staram się mieć dla niego wyznaczone przeze mnie cele.
hexy to nie jest trzon na którym opiera się armia tylko jej poboczny dodatek i jeżeli przyciągną silną magię przez 2-3 tury to dzięki temu inne klocki się przed nią uchronią.
choć przyznam że testowałem też 10tkę z czempionem do combatu choć moim zdaniem za dużo jest wobec niej odpowiedzi no i wystarczy jeden dobry czar i 300pkt idzie do piachu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
w sumie wolę zapytać.
zawsze grałem tak że hity od przebiegających Hexów rozpatrywane są jak strzelanie i np. przelatując przez maszynę biją na T maszyny. Dodatkowo wszystko co chroni przed strzelaniem chroni też przed ich atakami.
Ostatnio znajomy powiedział że jego zdaniem oni wypłacają hand to hand ataki przebiegając i biją na T obsługi maszyny i rzeczy chroniące przed strzelaniem na nich nie działają.
jak wy uważacie?
zawsze grałem tak że hity od przebiegających Hexów rozpatrywane są jak strzelanie i np. przelatując przez maszynę biją na T maszyny. Dodatkowo wszystko co chroni przed strzelaniem chroni też przed ich atakami.
Ostatnio znajomy powiedział że jego zdaniem oni wypłacają hand to hand ataki przebiegając i biją na T obsługi maszyny i rzeczy chroniące przed strzelaniem na nich nie działają.
jak wy uważacie?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Spectral Hunters:
If a unit of Hexwraiths moves through one or more unengaged enemy units in the Remaining Moves sub-phase, nominate one of thos units. That unit immediately suffers a Strenght 5 hitper Hexwraith that has passed through it, distributed as shooting attacks.
These hits are magical, have the Flaming Attacks special rule and no armour saves are allowed against them.
ani słowa o tym że są ranged atakiem.
czyli że maszyny na T obsługi sie tym bije?
jeśli tak to sam się wałowałem odkąd kupiłem modele
If a unit of Hexwraiths moves through one or more unengaged enemy units in the Remaining Moves sub-phase, nominate one of thos units. That unit immediately suffers a Strenght 5 hitper Hexwraith that has passed through it, distributed as shooting attacks.
These hits are magical, have the Flaming Attacks special rule and no armour saves are allowed against them.
ani słowa o tym że są ranged atakiem.
czyli że maszyny na T obsługi sie tym bije?
jeśli tak to sam się wałowałem odkąd kupiłem modele

Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
hmm a ranged to nie jest wszystko co ma zasięg większy niż 0 ?
przecież zasięg hitowania hexów taki jest ?
przecież zasięg hitowania hexów taki jest ?
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
hmm zawsze wydawalo mi sie, ze to podchodzi pod "resolving unusual attacks" gdzie coś powoduje hity w cel i musze tylko ranic i rzucac na save
RB mówi, że takie ataki rozpatruje się zgodnie z zasadami shootingu
w dziale maszyn jest generalnie jasno powiedziane, że T załogi jest tylko do Close Combat attacks, ataki ze spectral hunters nie są jak CC.
zatem imo intuicyjnie by było, zeby hexy przechodząc zadawały obrażenia na T maszyny
RB mówi, że takie ataki rozpatruje się zgodnie z zasadami shootingu
w dziale maszyn jest generalnie jasno powiedziane, że T załogi jest tylko do Close Combat attacks, ataki ze spectral hunters nie są jak CC.
zatem imo intuicyjnie by było, zeby hexy przechodząc zadawały obrażenia na T maszyny
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
właśnie tak
załoga się chowa pod maszyną i robią w portki jak przelatuje nad nimi kula fanatyka albo hexy robią 'uuu uuu'
także While Lion nie wałowałeś siebie w tym wypadku

także While Lion nie wałowałeś siebie w tym wypadku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Storm Banner to chyba działa na Shooting Attacks, nie? Natomiast wszystkie Krzyki (Banshee, Terrorgheist itp.) to Ranged Attacks wykonywane jedynie w Fazie Strzelania, ale Shooting Attackiem nie są, bo przysługiwała by z nich reakcja Stand & Shoot, prawda? 

jeśli chodzi o S&S tutaj nie ma nic znaczenia, gdyż jasno napisane jest że trupki mogą tylko stać w reakcji na szarżę
nawet jakby nasze trupy miały broń zasięgową strzelecką jak kiedyś zombie-kusznicy z sylwanii, to tylko i wyłącznie reakcja "hold"
Sbanner nie działa na krzyki 



Jesli chodzi o S&S to dokladnie co napisal kolega.
Jesli chodzi o to czy dziaja storm banner czy nie, to nie sa Shooting atacks, tylko special attacks made in shooting phase
Mialem to potwierdzone przez paru sedziow na masterach juz.
Jesli chodzi o to czy dziaja storm banner czy nie, to nie sa Shooting atacks, tylko special attacks made in shooting phase

Mialem to potwierdzone przez paru sedziow na masterach juz.
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Mam dziwne wrażenie, że na 7 edycyjnym Army Booku, już w 8 edycji WFB, widziałem Banshee robiące S&SBojek pisze:jeśli chodzi o S&S tutaj nie ma nic znaczenia, gdyż jasno napisane jest że trupki mogą tylko stać w reakcji na szarżęnawet jakby nasze trupy miały broń zasięgową strzelecką jak kiedyś zombie-kusznicy z sylwanii, to tylko i wyłącznie reakcja "hold"
