9th Age - WDG ogólnie

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Re: 9th Age - WDG ogólnie

Post autor: Janus »

LOL, przecież pieski nie potrzebują żadnych zdolności bojowych, nikt ich nie będzie do tego używał...
wystarczy żeby były tanie i ginęły tak łatwo jak dotychczas
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Janus pisze:LOL, przecież pieski nie potrzebują żadnych zdolności bojowych, nikt ich nie będzie do tego używał...
wystarczy żeby były tanie i ginęły tak łatwo jak dotychczas
Trzeba było zaaplikować do Army Design Team, już Ty byś ich wszystkich ustawił.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

To dodam jeszcze że nie podoba mi się nowa zasada exalted herosa - wybieranie komety przed bitwą, przez co cała faza magii sprowadza się do przepchnięcia tego czaru. Brak tu jakiejkolwiek myśli taktycznej, tylko głupie turlanie kosteczkami
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Lepsza jest zasada że losujesz słaby czar? Masz bohatera za 400pkt który ma 2 ataki s4 i nic nie zrobi przez całą bitwę?

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Janus pisze:To dodam jeszcze że nie podoba mi się nowa zasada exalted herosa - wybieranie komety przed bitwą, przez co cała faza magii sprowadza się do przepchnięcia tego czaru. Brak tu jakiejkolwiek myśli taktycznej, tylko głupie turlanie kosteczkami
Dostęp do komety to tylko jedna z manifestacji, sam decydujesz czy ją wybrać. Według mnie więcej w tym "myśli taktycznej" niż w sytuacji gdy uda się coś sensownego wylosować w generacji czarów...

Zresztą z tego co gdzieś tam słyszałem ;) to teraz każdy mag będzie wybierał swoje czary (z pewnymi sensownymi ograniczeniami), więc nie ma w tym niczego niekonsekwentnego.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

no dobra, nie do końca rozwinąłem myśl, sam czar taki jak kometa jest bez sensu.
a Tu zasada reckoning która pozwala na zdobywanie tokenów i anihilację miscasta na 3+ głupio ten czar wspiera
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Niby wygląda mocno , ale rozmyje się pewnie w nowych zasadach i nowym koszcie punktowym , poza tym nie wiadomo jakie zabawki będą miały inne booki. Torpedy designerskiej na bank nie będzie , a power level armii , to się zobaczy.
Obrazek

yedee
Mudżahedin
Posty: 346
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Janus pisze:no dobra, nie do końca rozwinąłem myśl, sam czar taki jak kometa jest bez sensu.
a Tu zasada reckoning która pozwala na zdobywanie tokenów i anihilację miscasta na 3+ głupio ten czar wspiera
Mi tam się podoba, że nowy DP ma dostęp do innych czarów niż zwykły mag. A dostęp do komety (jako jedna z opcji manifestacji na niektóre paringi) to świetna opcja i właśnie doskonałe taktyczne narzędzie. Naturalnie za te możliwości adaptacji (+ profil) adekwatnie się płaci, co sprawia że nie będziesz miał wszystkich fajnych zabawek jednocześnie.

Co zaś do samej zasady reckoning, to po pierwszych moich grach myślę, że nie jest to takie mocne jak w praktyce mogłoby się wydawać. Przede wszystkim zbieranie tokenów jest mocno ograniczone (blisko maga i tylko niewielka część jednostek się do tego "przyczynia"), pula niewielka a możliwości zastosowania samych tokenów naprawdę dużo.

Jeśli chodzi o soul tokeny to wydaje mi się że ignorowanie miscastów okaże się najmniej istotnym ich zastosowaniem.

Sama zaś magia nie wspiera ihmo rzucania z 5 kości. Nastawiałbym się raczej na stabilne "przepychanie" dwóch czarów na turę z 2-3 kości maks.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

Mam pytanie post-spoilerowe, bo nie wiem, czy poniższe ranks odnosi się do pełnych ranków, czy zwyczajnie do proporcji szer. / głęb.:

Path of the Exiled
The model gains Stubborn in the first Round of Combat provided its unit does not have more ranks than files.

Można by tego użyć np. dla fallenów ustawionych w kreskę jako ustawiającej odginaczki. Przyjmując szarżę z minimalnej 5tki ustawionej w kreskę powinien ktoś przeżyć :)
Subborn (zakładam, że na 8) z przerzutem (zakładam, że chaos armour im zostanie) powinnien dobrze ustawiać na naszą kontrę walcami w kolejnej turze.

Co myślicie?

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

ustawianie taktyki pod stubborna z ld 8 (bo to będzie maksymalna ld od generała dla nich) jest troszkę ryzykowne
- w teorii zadziała, ale czy nie lepiej zamiast tak drogiego unitu poświęcić odginaczkę i być pewnym?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Janus pisze:ustawianie taktyki pod stubborna z ld 8 (bo to będzie maksymalna ld od generała dla nich) jest troszkę ryzykowne
Nieprawda.

Dajesz Crown of Autocracy na lordzie i masz 9.
Wchodzisz w duel i masz 10.

Wystawiasz diabła z manifestacją Emissary of Chaos i masz 9.

Path of the Exiled na Fallenach jest spoko, ale będą jednostki w booku, które będą mogły mocniej z tego korzystać.

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Janus pisze:ustawianie taktyki pod stubborna z ld 8 (bo to będzie maksymalna ld od generała dla nich) jest troszkę ryzykowne
- w teorii zadziała, ale czy nie lepiej zamiast tak drogiego unitu poświęcić odginaczkę i być pewnym?
W challenge'u Lord czy inny heros będzie miał 9.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

No dobrze, dobrze, ale rozumiem, że będzie można w kreskę i nie traciś stubborna?

@Janus@
5 fallenów to drogi unit? Która odginaczka jest tańsza?
Zresztą oni mają przyjąć szarżę i ustać na stubbornie = jak ustoją, to spełnią rolę odginaczki na sterydach, bo "tania" odginaczka jest jedzona do zera lub nie ustoi i przeciwnik utrudnia życie = post-combat reform, jakiś figlarny overrun itd.

Ma to sens?

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Kaszalot pisze:No dobrze, dobrze, ale rozumiem, że będzie można w kreskę i nie traciś stubborna?

@Janus@
5 fallenów to drogi unit? Która odginaczka jest tańsza?
Zresztą oni mają przyjąć szarżę i ustać na stubbornie = jak ustoją, to spełnią rolę odginaczki na sterydach, bo "tania" odginaczka jest jedzona do zera lub nie ustoi i przeciwnik utrudnia życie = post-combat reform, jakiś figlarny overrun itd.

Ma to sens?
No która odginaczka jest droższa? Najlepiej sprawdzić w booku. Jest tam coś takiego jak koszt punktowy.

Nie, typowa kreska nie da Ci stubborna. Przeczytaj co jest napisane w opisie tej zasady. "Stubborn in the first Round of Combat provided its unit does not have more ranks than files.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

Bobson,
pytałem retorycznie, bo 5tka fallenów, to koszt ok.160pkt, więc o taniej trudno, ewentualnie psy..(mam na myśli slot core)

Co do proporcji rank/file to dzięki za podkreślenie, ale własnie o to pytam.
Taka kreska nie ma rank w ogóle na potrzeby combat res'u, ale rozumiem, że w tym konkretnym przypadku chodzi o proporcję szerokość do głębokości i nie ważna jest zasada, że ranka dla piechoty zaczyna się od sztuk 5?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Można stanąć bokiem i wtedy jest więcej file then ranks.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Bobson pisze:
Janus pisze:ustawianie taktyki pod stubborna z ld 8 (bo to będzie maksymalna ld od generała dla nich) jest troszkę ryzykowne
- w teorii zadziała, ale czy nie lepiej zamiast tak drogiego unitu poświęcić odginaczkę i być pewnym?
W challenge'u Lord czy inny heros będzie miał 9.
Chyba nie rozpatrujemy optymalnego scenariusza, nie? ;)


korona na generale- nie sądzę żeby ktoś tracił tak cenne pkt na przedmioty do walki/ ochrony na drogim herosie wochowym na ten item.

diabeł- Tu masz Kacper jak najbardziej rację, da się mieć na nim ld 9, przy odpowiednim wyborze na początku. - btw ciekawe jest dla mnie że na wszystkie wątpliwości jak sobie poradzić z innymi armiami Twoją odpowiedzią jest ten jeden model :p


Stan - boczek miałby sens, gdyby nie to że stubborna uzyskujesz tylko kiedy walczysz od przodu

Conclusions:
czyli przyjmujemy na siebie szarzę, od przodu [można zrobić tak by przeciwnik musiał przez to odsłonić swoją flankę na resztę naszej armii] i liczymy że 1) nie wszyscy zginą [optymalnie chyba 3 front 2 tył]; i że kulniemy tego stubborna na 8 z reroll

Myślę że nawet może zadziałać :D
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 257

Post autor: Kaszalot »

No i pięknie :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No jak dla mnie ten diabeł jest obowiązkowy, nieważne w jakiej rozpie. Zrobili super design. Jakbym nie grał WDG to bym zaczął przez ten model.

Poczekaj aż zobaczysz smoka do zestawu.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3789
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jeśli jakiś model jest obowiązkowy, to chyba raczej jest zły design armii - nie wydaje Ci się? :wink:

ODPOWIEDZ