Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

FAQ nie precyzuje nic w tym temacie, więc raczej moga Smiechu :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

No to prawdę powiedziawszy te niesprecyzowanie dość mocno namiesza w SH.
Szczególnie że jest kilku ktorzy swoimi specjalnymi iteamami mogą namieszać z LoU.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

jeśli mam loremastera i 1lev maga tej samej domeny to pan z 1lev zna automatycznie czar 0 czy mogę najpierw wylosować tym 1lev a loremasterem znać jeden czar mniej ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

uscislenia pisze: Zasady wybierania czarów: czary wykupione a losowanie
Jeśli jeden mag w armii ma "wykupione" lub „przypisane” czary (np. Herald tzeentcha znajacy cały lore of metal, to w trakcie losowania czarów inny mag nie może wylosowad tych czarów. Oczywiście, nie dotyczy to signature spells i czarów traktowanych jako signature spells (patrz poniżej).
więc w większości gier kolejność losowania nie ma znaczenia, skoro masz w rozpisce loremastera, ew jeśli grasz bez uscislen no to musisz uzgodnic z przeciwnikiem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

Czy jak mam loremastera a przeciwnik używa kradnoludzkiej zjadaczki to czy zjada mi czar?

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3369
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Kacpi 1998 pisze:Czy jak mam loremastera a przeciwnik używa kradnoludzkiej zjadaczki to czy zjada mi czar?
Tak.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Czy użycie tokena z grey seera liczy się jako dodanie kości do limitu? Czyli np. jak wychanneluję 2 kości, to nie mogę już użyć tokena?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

raat pisze:Czy użycie tokena z grey seera liczy się jako dodanie kości do limitu? Czyli np. jak wychanneluję 2 kości, to nie mogę już użyć tokena?
wydaje mi się, że tam w opisie jest napisane, że to dodaje kostkę do rzutu, więc powiedziałbym, że liczy się jak normalna kostka :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

grzyby też dodają a się nie liczą( lub może nieliczyły)
Obrazek

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

misha pisze:
raat pisze:Czy użycie tokena z grey seera liczy się jako dodanie kości do limitu? Czyli np. jak wychanneluję 2 kości, to nie mogę już użyć tokena?
wydaje mi się, że tam w opisie jest napisane, że to dodaje kostkę do rzutu, więc powiedziałbym, że liczy się jak normalna kostka :)
a czy ktoś jest pewien (+ mile widziane podparcie w zasadach)?

niestety, chciałbym usłyszeć jakąś jednoznaczną odpowiedź, bo gdybanie nie jest dla mnie potem argumentem na turnieju.

Druga rzecz, z tego co zauważyłem, nie ma już tego zapisu, że można dodać tylko 2 kości (ani w drafcie ani uściśleniach). Jest jakiś inny dokument, który go zawiera?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@raat
grasz szczurami chyba to masz army book? :)
masz w opisie, że dodajesz kostkę do czaru do power dice, tak samo jak z power stone dodałbyś 2 kostki

@oczko
nie ma zdania o tym. w przeciwieństwie do nocnych goblinów, gdzie jest wprost,że kostka z grzyba to nie power dice
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Pasek
Plewa
Posty: 6

Post autor: Pasek »

Czy Scroll of Shelding można użyć na czar rzucony z irresistible force?


Wording Scrolla - ,,(...)The spell is cast as normal, but the target of the spell is granted a 4+ ward save against any wounds caused by spell"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to przeczytaj opis Irressistible Force jeszcze oraz 1 zdanie ze scrolla.

ogólnie czary z IF nie mogą mieć "dispelling attempt" - próby rozproszenia, a scrolle używasz zamiast próby rozproszenia, więc jedno wyklucza drugie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Taki problem napotkałem podczas niedzielnego turnieju. Mag z 1lvl rzuca na IFce czar Transformation of Kadon, a następnie, nie będąc już Czarodziejem i nie mając Poziomów Magii zgodnie z opisem tego czaru, na Misscasta rzuca 10tkę i zapomina Poziomy i Czary. Czy w tym momencie Mag traci swój 1lvl, czy jednak go to omija? Żeby czasu nie tracić, bo to i tak mało istotne w tamtym momencie było dla mnie, zagrałem na korzyść przeciwnika i Mag stracił ten 1lvl, ale czy jest to poprawne rozwiązanie problemu? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

W moim przekonaniu traci poziomy, w opisie czaru mowa jest przecież o czarodzieju, który nie może jednak skupiać kostek i rzucać czarów.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

traci poziomy.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Czy 6 z Dark Magic zabrania przerzutu warda ?? W opisie jest singel ward save, ale czy przerzut pod to się zalicza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie, przerzut powoduje, że orginalnego rzutu tak jakby nigdy nie było, i liczy się przerzucony rezultat.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
rimbo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rimbo »

Pewnie było nie raz wałkowane, ale:
Czy używając Spirit Leech podwyższa się Ld ze Standard of Disciplin?

Proszę o odp jak to jest grając na Euro, a jak na open.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przeciez jest w uscisleniach euro tu nie ma nic do rzeczy, nie obowiazuje u nas etc faq
Spirit Leech - czyli jakiej wartości LD używamy na potrzeby tego czaru?
Zgodnie z FAQ GW używamy najwyższej możliwej wartości w odziale, włączając w to wszelkie korzystne bądź niekorzystne modyfikatory (Inspiring Presence, Standard of Discipline, Doom and Darkness)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ