Vampire Counts vs....

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Re: Vampire Counts vs....

Post autor: SaperHeart »

Jednym słowem, Wampirki mają Ward save i regenke od sypania !!!!!!! ;)
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Malak pisze:
eliah91 pisze:
gerald_tarrant pisze:Vampiry mogą się teraz Wardować/Regenerować na sypanie?
Nie
Muszę Cię zmartwić, ale jeszcze mają Ward Save i Regenke od sypania ;) Ponieważ w FAQu nic nie ma napisanego, że cała armia jest "unstable", a po drugie zapis z AB>RB tak jak to się tyczy ASF u elfów ;)
Muszę Cię zmartwić, ale w erracie jest napisane:
Page 33 – Break tests
Change to “All Undead units have the Unbreakable and
Unstable special rules.”
Co znaczy, ze nie ma wardów i regenek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Dokładnie tak. Przeczytać dokładnie RB trzeba, a nie się podniecać jak małolaty przed plakatem Jenna Jameson.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

Daw pisze:Dokładnie tak. Przeczytać dokładnie RB trzeba, a nie się podniecać jak małolaty przed plakatem Jenna Jameson.

Spokojnie kolego bo Ci żaba z majtek wyskoczy :roll: . Moje błędne informacje wynikały, nie z braku wiedzy i znajomości booków, tylko ze starej wersji FAQów (posiadłem 1.0). Przeczytałem najnowszy update do Wampirów i muszę przyznać racje ;) Dyskusje uważam za zamkniętą.
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Tharival
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118

Post autor: Tharival »

Potrzebuje waszej pomocy. W środę będę grał z Tomb Kingsami. Do dyspozycji mam 20 szkieletów, 40 zombie, 20 ghuli, corpse cart i bohater pieszo, jeszcze nekromanta na corpse. Wiem że kolega na pewno wystawi 3 rydwany, pełno szkieletów, ale tych zwykłych nie tomb guardsów czy jak oni się tam nazywają oraz szkieli na koniach. DO tego oczywiście jeden hierofanta i bohater czy lord. Gramy na 1000 punktów. Czy ktoś może polecić jakąś taktykę na nich? Szczególnie na rydwany.

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

podstaw in ghule. Wsadzisz tam jakiegoś bohatera do klepania jeszcze i będzie git ;)

Szkoda ze masz do dyspozycji tylko to co napisales bo ja bym na TK wystawial mase ghuli + jakies eteryki na te punkty ;)

Awatar użytkownika
Tharival
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118

Post autor: Tharival »

Dzięki, to moja pierwsza bitwa wampirami. A bohater np. z czym? Z krwiopijcą?

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Tharival pisze:Dzięki, to moja pierwsza bitwa wampirami. A bohater np. z czym? Z krwiopijcą?
z mocy dąłbym :
Infinite Hatred
Walking Death

z przedmiotów :
Sword of Might
Flayed Hauberk
Tallisman of Lycni

czyli taki standard za 200 pkt :)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak to 7 edycja to rzeczywiście złożenie bohatera możliwe :P
jak 8 edycja to bym polecał bardziej w magię iść (forbidden lore, summon ghouls, + np. flyed hauberk, black periapt, biting blade)
necro na CC z dispell scrollem.
a z 20 szkieletów wystawić jako Grave Guards i wtedy można coś kombinować
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

20 Grave guardó to taki mus!!!

ja bez 30 z domu nie wychodze
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Tharival
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 118

Post autor: Tharival »

Mam jeszcze jedno pytanie, macie jakiś sposób na lorda Tomb Kingsów w rydwanie? Rozumiem, że oddział ghuli i bohater nastawiony do walki. Mam do dyspozycji 20 ghuli i nie wiem czy podzielić ich na 2 razy 10 czy zostawić 20. Kolega uparł się na 7 edycję

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

weź na wampira moc dowskrzeszania guli i podziel je na 2x10 jak gracie na proxy

jak gracie bez proxów to weź maga klepacza i zrób 1x20 ghuli
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

guys, pytanko mam
W 8 edycji jeszcze ze Skavenami nie grałem w 7 ed grałem raz :P cóż brak ludzi w okolicy była :) i mam pytanie co w 8 ed Skavach jest groźne dla VC?
bitwa na 5K więc zasady Grand Army 5 abomek raczej się nie spodziewam, można mieć więcej niż 1 dzwon/furnace ? czy 0-1 na armię jest ograniczenie.
Warto 3x małe Wraighty z Banshee wystawiać czy lepiej Vargule?
2 małe 5-6 Blood K się lepiej sprawdzą czy 1 duży klocuszek
jak banshee się drze to Skavy mają LD +bonus z szeregów czy korzystają z generalskiego?
pozdro 600
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

misha pisze:guys, pytanko mam
W 8 edycji jeszcze ze Skavenami nie grałem w 7 ed grałem raz :P cóż brak ludzi w okolicy była :) i mam pytanie co w 8 ed Skavach jest groźne dla VC?
Cannon w skavach jest mocny... 3 cannony potrafią już nieźle nakręcić. Kółka są mocne na pojedynczych charakterów... choć klocek ghuli który zaszarżuje kółko na dzień dobry je rozkręca, szkiele łamią więc nie jest źle.
misha pisze:bitwa na 5K więc zasady Grand Army 5 abomek raczej się nie spodziewam, można mieć więcej niż 1 dzwon/furnace ? czy 0-1 na armię jest ograniczenie.
jest ogranieczenie 0-1 ale chyba może mieć oba - nie jestem pewien.
misha pisze:Warto 3x małe Wraighty z Banshee wystawiać czy lepiej Vargule?
misha pisze:jak banshee się drze to Skavy mają LD +bonus z szeregów czy korzystają z generalskiego?
Varghule całkiem słodko klepią skavy, łatwo się nimi na bok ustawić więc nie ma problemu. Raczej to rzecz gustu. Abomki jak się je wystawia mają magiczne ataki, kółko ma magiczne strzały, warp-lightning canon również, wszystkie inne śmiecie strzelające jak jezzaile czy squady przy klockach również więc nie wiem czy wraty są najlepszą opcją na skavy... małymi wratami nie przytrzymasz niczego w skavach. Kiedy Banshee krzyczy do klocków to na liderce generalskiej lub tej powiększonej o ilość szeregów.
misha pisze:2 małe 5-6 Blood K się lepiej sprawdzą czy 1 duży klocuszek
Prosta sprawa. Jak masz 5-6 bloodków to zdejmiesz śmieci ale na długo ugrzęzną w klocku choćby slavów... ja bym się bardziej skłaniał do kminy z blooddrinkerem na vampie w bloodkach i obstawa jakiejś 7-mki która bez championa daje cały czas LoS-a... 5-6 bloodków to na giant raty lub rat-ogry może być :)

Nie grałem aż tak dużo ze Skavami bo zaledwie 5-6 razy na tą edkę ale to nie jest jakaś straszna armia, żeby ją rozkminić. Ghule z Vanhalsem to zło wcielone na szczury :D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

ving
Plewa
Posty: 9

Post autor: ving »

Witam, mam problem z breta na 8 ed a konkretnie z szarżą dwóch lanc np. 14 errantow i 14 realmow na jedna moja jednostkę. Za cholerę nie mogę się utrzymać. Jest bardziej mobilny niż moja piechota. gramy tak na 1600-2000 pkt. wystawiem 30 gg 2*30 ghuli ewentualnie zombie jako ruchome bagno. dodatkowo 10 ghuli na lorda. z rarów to wraciaki albo varg. trener średnio mi się spisywał z nim, spróbuje go na większe pkt. lorda maga, kinga bsb i vampira wręcz.

Awatar użytkownika
Burack
Mudżahedin
Posty: 239
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: Burack »

Na bretke jest dobry sposób:
1. musisz mieć baty albo psy żeby zablokować mu jedna z lanc.
2. druga bierzesz na 30 ghuli albo 30 GG na których dajesz Chełm.
3. i dojezdzasz czyms od boku. Podobnie dobrze dziala 3x duchy ktore biora na 1 ture lance na klate a ty dopychasz na bok GG albo BK

ving
Plewa
Posty: 9

Post autor: ving »

dzięki :) teraz gram z nim w weekned to zobaczę jak mi teraz pójdzie, szczególnie spodobał mi się pomysł z duchami, mimo że drogi trochę.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

No właśnie, ja też z bretką jakoś ostatnio mam pod górę…

Gram przeciwko:
Lord na pegazie
Damselka 4lvl, Life
BSB
Trzy oddziały pegazów
Dwie piątki kotrów
9 kotrów + 9 graali
2 treby
2 x 15-20 łuczników z płonącymi strzałami

No i jest trudno. Pegazy, łucznicy i piątki konnych nie dają blokować lanc za pomocą piesków/batów. Varghulf nie ma jak pobiegać (zawsze ta jedna rana od flamingów wpadnie, a potem to już dobijają treby).
Pegazy flankują jak chcą, jeśli idę do przodu. A jak nie idę, to treby walą (15-20 hitów z siłą 5), no i dość szybko pegazy wpadają z boku i przytrzymują, żeby graale grzecznie zaszarżowali.

Ma ktoś pomysł, jak taką bretkę skutecznie skontrować?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Cała sztuka nie pozwolić bretce na szarże dużą ilością oddziałów albo pozwalać szarżować tam gdzie jest nam wygodnie. Brzmi łatwo, bywa trudne.
Niemal każda rozpiska VC ma 2x30 ghouli i około 30GG (z dwurakami lub bez). Każdy z tych oddziałów na dłuższą metę z lancą wygrywa jeżeli nałożymy na niego hełm. I choć w pierwszej turze może się sypnąć od wyższej siły szarżujących rycerzy to w kolejnych bretka rani już na 5+ (gralle na 4+) i klocek VC powinnienj wygrywać combat. Do tego można podleczyć straty.
Najczęściej, przy 3-4 lancach, trzeba skoncentrować się na wygraniu z 1 czy 2 (hełm, leczenia, vanhels) a pozostałe oddziały blokować swoimi klockami czy śmieciami.. klocki powinny klika tur cc wytrwać i otrzymać wsparcie gdy wspierane walki się pozytywnie zakończą.
Pegazy bywają problematyczne i na te oddziały najlepsze są wspierające oddziały ghouli (ja mam zawsze 10 ghouli w rozpisce do ochrony flanki lub tyłu) albo eteryki. Z vanhelsem mamy zasięg efektywy wraithów 20" w dowolnym kierunku, duchy mogą atakować 20" do przodu. Te 3 rzeczy radzą sobie z pegazami w cc albo zmuszają je do flee. Pozostają jeszcze baty do przyblokowania pegazów i dopchnięcia czegoś mocniejszego.
Dobrze ustawione terbki niestety trzeba ścierpieć przez 1-2 tury. Pozostaje ironcurse icon i baty.

Najbardziej nie lubie grając przeciw bretce rozczarowania gdy dobry plan i niezła sytuacja na stole bierze w łeb bo przeciwnik świetnie zdał save albo wardy nie licząc się ze statystyką :wink:.

@ Draleba
Varg na bretkę jest słaby nie tylko ze względu na regenerację spadającą od łuków ale również przez brak stompów przeciw lancom. Dużo lepsze są wraithy. Ta rozpiska brety ma tylko dwie lance więc o ile zneutralizujesz pegazy (poblokujesz je na turę dwie albo zaszarżujesz eterykami) to powinno być dobrze. Pamiętaj, że VC z silną i dobrze użytą magią są dla Bretonni nie do ztrzymania - wybranym klockiem masz 16" szarży i jeżeli tylko zauważysz, że któreś pegazy albo lanca poodjadą zbyt blisko - wykorzystaj to.
Oczywiście stanie w miejscu przy posiadaniu przez bretkę trebek to pewna porażka.

ving
Plewa
Posty: 9

Post autor: ving »

czyli tak, defensowi mówimy stanowcze nie. Pchamy wszystko do przodu, Jedną z lanc zajmujemy np. 3 duchami, druga z popchnięcia gravami i wraciakami. Ghule mogą zająć się też chyba jedną z lanc albo do duchów iść. Ewentualnie pobawić się z chłopkami (wbrew pozorom moim zdaniem dobra jednostka, 36 z halabardami, damselka w środku, LD 8 i blessingiem). Zostają pegazy, które lubią polować na mojego lorda w 10 ghulach, ale to jak napisałeś wezmę na tyły odział kolejnych 10 ghuli albo baty. tyle teorii, reszta wyjdzie w praniu :D tak z innej beczki, drakenhof trochę stracił czy mi się wydaję, jeden paladyn miał coś z płonącymi atakami i było już po regence na cała turę walki wręcz. zostaję Flaga z wardem ale bardziej na kraski. Spodobał mi się Razor standard, na brete dobry chyba będzie

ODPOWIEDZ