Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Nie mam czasu teraz nic wiecej napisac poza tym ze:
- 50% za czolgi to dobre posuniecie
- 0-1 na czolgi i do tego jeszcze polowki to juz posuniecie przesadzone
- w polaczeniu z ograniczeniem speciali to juz sprawia ze imperium dostalo po dupie duzo bardziej niz demony i wampiry

wogole mam jakies takie wrazenie ze to nie tnie prawie wogole VC i DL, a imperium staje sie wlasciwie armia gorsza od orkow ?:shock:

Poza tym DE przeszly prawie niezauwazenie. Jak to dobrze ze przerzucilem sie na DE :D Ale fakt, narazie troche za predko na obcinanie DE i WoCH.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ksch pisze:Shino - nie wydaje Ci się, że skoro powstał taki temat, co więcej powstał z Waszej inicjatywy, to całkiem sensownym pomysłem jest rozmawianie, a nie ograniczanie się do lakonicznego "tak", "nie", "demagogia"? Ja, i podejrzewam, że nie jestem w tej kwestii jakimś wyjątkiem, oczekiwałbym od twórców rozwiązania, które ukształtuje polską scenę wfb na najbliższe miesiące, podjęcia dyskusji. Co robi np. Barbarossa czy Jankiel.
mysle, ze nie zalapales sytuacji... :P
Co prawda nadal beda to mocne kombinacje, ale nie oszukujmy sie, empire nadal wystawia 4 armaty, tank i waraltar + 30 handgunow itd
przy samym bp tak :) ale w empire narzekalo sie na 2 czolgi i altar a nie na baterie dzial ;) z tym moznpowalczyc :) zauwaz, ze co najmniej 2 armie (tk + skav) nie maja z tym najmniejszego problemu ;] i robienie takiej 0-1 rozpy jest dosc ryzykowne...
Poza tym DE przeszly prawie niezauwazenie. Jak to dobrze ze przerzucilem sie na DE Very Happy Ale fakt, narazie troche za predko na obcinanie DE i WoCH.
jestem prawie przekonany, ze przy problemie z de i tej armie beda scinane...

Awatar użytkownika
Hero_Lord
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Hero_Lord »

Nie mogliście dodać tych broni z WD na gigsona :/ ktoś zaczął by na nim grać. Ja bym jeszcze wsadził jakiś limit większy na flesh houndy

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

Wazne pytanie:
Od kiedy i na jakich zasadach ma obowiązywać to "coś"?

a karlee ma sporo racji

sporo armi zostalo troche przycietych, ogry dostały kopa i bardzo dobrze, natomiast w ostatecznym rozrachunku dl został mocno z przodu, bo VC zostały wystarczająco pokrzywdzone.
VC została gra na dużym potworze lub 2x BK, szkoda ze tak bardzo ograniczyliście tę różnorodną armię.

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Z tego co zrozumiałem "to coś" obowiązuje tylko wtedy gdy zechce tego organizator turnieju.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ktoś zaczął by na nim grać.
chcesz p[owiedziec, ze nikt nie gra na gigancie?

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Panowie,

Balancing Patch musi zostać ograny na turniejach. To wszystko. Potem, jak już będziemy mieli konkretne wyniki i rozpiski, będzie się można do tego odnieść. Bo na razie to jest dużo spekulacji i teoretyzowania. Moim zdaniem jest dużo lepiej, niż było. Może coś nam umknęło, może nie - ale to trzeba sprawdzić w praniu.

Zobaczymy, czy demony nadal mają quasi-monopol na top 10
Zobaczymy, czy DE okażą się przegięte, czy też niezbyt.
Zobaczymy, czy którakolwiek z armii jest niewystawialna.
Itd.

Po prostu zobaczymy. Mam bardzo duże doświadczenie (10 lat w WFB), ale wcale nie mam pewności co do wyników. Wiem, że wprawiamy w ruch machinerię, która będzie ewoluować i się korygować. To ogromna zmiana w polskim battlu, ale żeby naprawdę zaskoczyła, ktoś musi zorganizować turniej na te zasady.

Na razie z uwagą czytam wszystkie głosy krytyczne - z częścią się nie zgadzam, ale wszystko sobie notuję, a potem porównam z wynikami testów.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

_reszka pisze:cytat z patcha:

ogry:

"thundermace can be taken by slaughtermaster"

To możecie wykreślić, bo teraz też może - sprawdziłem w AB.

Oprócz powyższego pochwalam politykę, że np. w styczniu zobaczycie, czy nie wprowadzić dalszych korekt, ale na razie zostaje ta wersja.

Liczę, że wtedy uwzględnicie moje 2 pierwsze propozycje (ranki u ogrów i butcher can be general)
w opisie broni masz napisane, że używa go Tyrant, a nie po prostu bohater... więc ten zapis jednak jest przydatny;-)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Barb hmm jak dobrze wiesz jestem przeciwny Ceesom. Ale jeśli już wasz miałby być wprowadzony to proponuję byście zaczęli to wałkować przez LL. Mówię serio. A przynajmniej jeśli chodzi o mastery 2009/2010.
Bo dostaniesz z połowy masterów takie wyniki a z drugiej inne. Juz nie wsppomnę że część będzie grało na cs made by kowalski, inni furion, kolejni biipiier.
Poza tym IMHO twierdzę że po 3-4 turniejach w których gracze demoniczni graliby przeciwko innym demonom to spora część by zaczęła się kruszyć. Ale to już off top.
Tak więc apeluję do LS aby zaczęli forsować temat na LL aby wprowadzić ten Cees w ramach ligi 2009, bo sobie nie wyobrażam aby do końca grudnia testować ten cees na turniejach 20 osobowych...które i tak były wtedy miarodajne kiedy przyjeżdżali kumple, a i tak sie psuł kiedy przyjeżdżał Malal :).

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Ja bym jescze optowal w sprawie He za dodaniem mozliwosci triplowania rara ale tylko wtedy jak dubluja tylko jeden specjal (nie moga byc Dragon princi/WL), ale zobaczymy co czas pokaze.

Brawa za ten projekt i wykonanie.

Awatar użytkownika
Rydl
Mudżahedin
Posty: 218
Lokalizacja: ŁDZ

Post autor: Rydl »

w Łodzi na Koniec listopada albo na początku grudnia będzie turniej na te zasady zorganizowany wiedz jak coś wyniki mogę potem tutaj zapodać :)

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Ponawiam moje pytanie:
Aro pisze:Vanhal’s Danse Macabre - ograniczenie tyczy się generalnie całego czaru, czy mogę po rzuceniu popychaczki rzucić drugi efekt ??

Do tego, jak się mają do limitu PD (VP) summon ghouls... itd,
Dodają +1 ale tylko na czar dożywienia ghouli, batów,wilkow lub szkieletów - więc nie powinno zabierać kostek z pula, czy może jest inaczej??
Ostatnio zmieniony 16 lis 2008, o 02:01 przez Aro, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

ciekawe te zasady - podoba mi się

W przypadku restricted mam tylko jedno ale jeśli chodzi o armię DE. Chodzi o nieszczęsne Power of Darkness. Zasada bezwzględnego ograniczenia liczby użytych kości praktycznie uwala ten czar i powoduje, że jest on niestosowalny. Oczywiście mam na myśli opcję wystawienia zbliżoną tak do 8 PD (więcej też, ale już na tym poziomie się to zaczyna). Nie twierdzę, że nie należy tego ograniczać, ale chyba trzeba coś innego wymyślić. Już tłumaczę o co chodzi.

Dajmy na to że mam 8 PD - duży mag + mały mag. W teorii PoD zawsze te minimum 2 kości dorabia, więc mam wtedy 12 PD, ale...

rzucam PoD na 2 kościach - dostaję dajmy na to 2 z efektu i... tu są schody. Matematycznie wychodzi na zero, ale w praktyce już użyłem 2 kości, a dalej mam tyle samo, czyli mój potencjał magiczny nijak się nie zmienił. W czym problem ? Ano w tym, że jaka jest potrzeba rozpraszać ten czar, skoro i tak w większości przypadków średnio wychodzimy tylko z jedną kostką na PLUS, a i tak zmniejsza się nam pula użytych kości.

Dlatego może przyjąć, że kości zużyte na rzucenie PoD liczą się do limitu tylko wtedy jeśli została podjęta próba rozproszenia czaru ?? A może inny pomysł ??
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

"Zasada bezwzględnego ograniczenia liczby użytych kości praktycznie uwala ten czar i powoduje, że jest on niestosowalny."

Welcome to the cool world of CS :)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Co do ograniczeń magii. Po pierwsze, niektórzy lubią grac na magii, tak samo, jak jak inni lubią grać armiami ofensywnymi. Dlatego nie powinno się magii ścinac w ogóle (a do tego sprowadza się limit 9PD) pozwólmy ludziom porzucać kostkami.

Po drugie - wcale tej magii nie ma tak dużo.

4 gołych magów z 12 przypadkowymi czarami, bez bonusów do casta i boundspelli to słaba opcja. Jak rozłozycie kości, by rzucać z tych magów jakieś sensowne czary?

12 PD to:

Dla HE:
Arcymag z boundspellem (5PD)
Mały mag z seerem (3PD)
Banner of sorcery (1-3 PD)
+2 armijne - w sumie 11-13

DE
Arcymag z dodatkową kością (5 PD)
Magiczka ze sztyletem (5 PD)
Assassin z lataniem (1 PD)
I zostaje jedna kość na power of darkness...

Wampiry
Lord z bonusem do casta i dwoma kostkami (7 PD)
Wampir z książką (3 PD)
Dwie armijne

Khemri
Duża liczka (6 PD)
Mała liczka z boundspellem (3 PD)
2xprince (2 PD)

Skaveny
Grey seer (6 PD)
elektryk boundspell (3 PD)
2 armijne+token

Demony
Wrona z bonusem do casta (5 PD)
Herald z MoS (3 PD)
2 lev horrorów (2 PD)
2 armijne

Empire
Altar (5 PD (archlector ma dwa boundspelle, tak?)
2xmag (4 PD+przedmiot przenoszący kości)
2 armijne
Khaleth daje gigantyczną przewagę DE - pozwala spokojnie walczyć z Lt
Straszne. Ale co z tego, że pozwala spokojnie walczyć?
( imho dobry byl pomysl z max sv 4+ przy jego braniu - w koncu to item czarodziejek )
I tak pojawia się praktycznie tylko w takiej konfiguracji.
Storm banner - skoro uderza się w niektóre przedmioty mocno wpływające na grę, to również zastanowiłbym się nad nim.
Ruszamy tylko armie, które wypaczają wyniki turniejów.
Słaby patch.
Bo nie tnie wszystkiego, jak leci i nie reguluje każdej jednostki w armii?
GDZIE SĄ OGRANICZENIA LUB ZMIANY ZASAD FLESH HOUNDÓW???
Generalnie nie zmieniamy zasad. Niech sobie będą psy. Ale bez heralda khorne'a z 0+ AS w każdym oddziale i maksimum dwoma oddziałami to juz zupenie co innego.
Cairn Wraiths - 6 wraithów to bardzo silna jednostka. Brak kary za wystawienie tego oddziału to błąd
Jak damy karę, to nagle staną się słabsze? Po co jakakolwiek kara? Wystarczy, że są ograniczone do jednego oddziału. Każda armia z jednym oddziałem wraithów jużpowinna sobie poradzić.
Horrory - żadne ograniczenie. zamiast 10 horrorów pojawią się 15stki i będzie więcej flickering fire wchodziło.
Dużo więcej punktów, dużo łatwiej poziom obniżyć, dużo mniej magów się zmieści.
W ogólnym rozrachunku, to Demony albo wychodzą na 0, albo zyskują. 3 oddziały psów, Bloodthirster i 2 heraldów Khorna albo 2 oddziały psów i cokolwiek innego co chcę. Inne armie pocięte, mniej strzelania i takie tam - żyć nie umierać.
Demony są najmocniejszą armią i taką pozostaną. Bloodthirster, dwóch heraldów z 4+AS i 3x psy to przegięcie? Bez obrony magicznej, bez magii ofensywnej, bez flamerów do ściągania śmieci. Całą bitwę spędzisz ganiając za fastami
Spierniczyliście Imperium Panowie.
Bo co? Bo nie można wystawić 2 czołgów, czy bez zamrożenia 300 pts nie da się grać? 150 VP za połowe czołgu sprawia, że imperium jest dużo słabsze? Że w ogóle nie ma sensu nim grać? Wcześniejsza taktyka, polegająca na tym, by przez pół bitwy przeciwnik męczył się z jednostkami za które i tak nie dostanie punktów była jedyną możliwą?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

nie wiem dlaczego ale stronka z patchem mi nie działa miał ktoś taki problem?

Awatar użytkownika
mdłości
Chuck Norris
Posty: 595

Post autor: mdłości »

Wszystko u mnie działa, musisz mieć zainstalowany adobe acrobat reader. Chyba, że już masz, to nie wiem co jest.

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

okej już załatwione miałem Adobe Readera ale starszą wersje :-P

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jankiel pisze:
Słaby patch.
Bo nie tnie wszystkiego, jak leci i nie reguluje każdej jednostki w armii?
Nie. Bo tnie nie to co trzeba.
GDZIE SĄ OGRANICZENIA LUB ZMIANY ZASAD FLESH HOUNDÓW???
Generalnie nie zmieniamy zasad. Niech sobie będą psy. Ale bez heralda khorne'a z 0+ AS w każdym oddziale i maksimum dwoma oddziałami to juz zupenie co innego.
To to samo. Zamiast 3x5 bedzie 2x7.
Cairn Wraiths - 6 wraithów to bardzo silna jednostka. Brak kary za wystawienie tego oddziału to błąd
Jak damy karę, to nagle staną się słabsze?
Tak.
Horrory - żadne ograniczenie. zamiast 10 horrorów pojawią się 15stki i będzie więcej flickering fire wchodziło.
Dużo więcej punktów, dużo łatwiej poziom obniżyć, dużo mniej magów się zmieści.
I dużo więcej flickering fire będzie wchodzić?
W ogólnym rozrachunku, to Demony albo wychodzą na 0, albo zyskują. 3 oddziały psów, Bloodthirster i 2 heraldów Khorna albo 2 oddziały psów i cokolwiek innego co chcę. Inne armie pocięte, mniej strzelania i takie tam - żyć nie umierać.
Demony są najmocniejszą armią i taką pozostaną. Bloodthirster, dwóch heraldów z 4+AS i 3x psy to przegięcie? Bez obrony magicznej, bez magii ofensywnej, bez flamerów do ściągania śmieci. Całą bitwę spędzisz ganiając za fastami
Bez oborny magicznej z MR3? Bez takich.
Za fastami nie będę biegał całą bitwę, bo mam furie.
Zresztą po co jakiejkolwiek armii ochrona magiczna 8)

pozdrawiam
Furion

Akuma
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116

Post autor: Akuma »

Dlatego nie powinno się magii ścinac w ogóle
Problemem jest losowość magi w porównaniu do takich elementów wfb jak ustawianie jednostki na pozycji , szarża w odpowiednim momencie itd... Szkoda miejsca żeby to teraz tłumaczyć.
Straszne. Ale co z tego, że pozwala spokojnie walczyć?
Straszne. Przedmiot za 35 pts daje prostą odpowiedź na takie rzeczy jak mocni bohaterowie przeciwnika z którymi inne armie muszą sobie radzić nierzadko poprzez zastawianie paści z 2 regonów i łamanie RB... DE nie muszą. Przy kompozycji armii odpada zatem jeden element który każda inna armia musi wziąć pod uwagę - do tego dochodzi RoH i odpada drugi element.

Zresztą co ja będę tutaj pisał - skoro nie jest przegięty to przecież znaczy że nie będzie się pojawiał w każdej jednej rozpisce prawda :) ?
Ruszamy tylko armie, które wypaczają wyniki turniejów.
W teorii.
Bo nie tnie wszystkiego, jak leci i nie reguluje każdej jednostki w armii?
Furion napisał dokładnie co mu się nie podoba.
Generalnie nie zmieniamy zasad.
Generalnie zmieniacie. W BP jest dokładnie 7 stron - każda z nich "modyfikuje zasady" tak jest napisane we wstępie do tego BP ...
Całą bitwę spędzisz ganiając za fastami
Zwłaszcza jak grasz przeciw np Dwarfom :)
Bo co? Bo nie można wystawić 2 czołgów, czy bez zamrożenia 300 pts nie da się grać? 150 VP za połowe czołgu sprawia, że imperium jest dużo słabsze? Że w ogóle nie ma sensu nim grać? Wcześniejsza taktyka, polegająca na tym, by przez pół bitwy przeciwnik męczył się z jednostkami za które i tak nie dostanie punktów była jedyną możliwą?
Bo 1 czołg to tylko 300 ptk - 2 czołgi to już 600 czyli powyżej 1/4 armii ... 150 vp za połówkę czołgu efektywnie wyłącza go z obiegu. Poza tym wielokrotnie pisano - i Robson i inni wymiatacze - nie czołg jest przegięty tylko empire 4+2 - R + BP to wyłącza więc po co dobijać czołg ? Całą bitwę będzie gonił fasty ...

---

Ogólnie BP jest dosyć zabawnie skomponowany i dosyć zabawne jest podejście LS do niego.

Po 1

"Balancing Patch jest z założenia systemem ewoluującym, podobnie jak
tego rodzaju aktualizacje do gier komputerowych."

Czyli nie jest ostateczny więc nie nadaje się do stosowania na punktowanych turniejach. Jeśli dajmy na to za 3 miesiące po 5 turniejach dojdziecie do wniosku że jednak spieprzyliście to co wtedy z punktami do ligi - liczą się czy nie ?

Po 2

"Dyskusje o BP"

Po co ? - z założenia bierzecie ciężar na siebie ( btw - odważne posunięcie - gratuluje odwagi ) - teraz jeśli wyniki turniejów się nie poprawią to znaczy że Bp jest tyle samo warty ile wytwory GW. Nie braliście pod uwagę głosów "środowiska" przy tworzeniu BP to po co pytać o nie teraz ?

Po 3

"Na razie z uwagą czytam wszystkie głosy krytyczne - z częścią się nie zgadzam, ale wszystko sobie notuję, a potem porównam z wynikami testów."

Nie lepiej było sobie notować podczas tworzenia - poza tym jeśli nie zgadzasz się z częścią to z którymi się zgadzasz ? A jeśli się zgadzasz to czy robienie go "pod stołem" miało sens ? Kilka wyników turniejów nie odbiegających zbytnio od standardu i cały CS owy pomysł pada na ryj bo skoro LS nie potrafiło stworzyć CS-a który działa to znaczy że każda taka próba jest bez sensu.

Po 4 i finalne.

Sami przyznajecie że oprócz armii DL i VC i Emp niewiele zostało przycięte - albo poprawione. Jaki interes mają np gracze O&G i innych armii tego typu żeby ten BP poprzeć ? Jeśli dalej nie będą mieli szans w starciach z DL , VC czy DE ?

ODPOWIEDZ