Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
żyraFFa
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 144

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: żyraFFa »

Czy zamierzasz to wydać także w wersji drukowanej?
Jest moc :D

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

żyraFFa pisze:Czy zamierzasz to wydać także w wersji drukowanej?
Nie.

Awatar użytkownika
Cormagh
Dr. House
Posty: 365
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Cormagh »

Naprawdę kawał dobrej roboty =D> =D> =D>
I mnie okładka podoba się bez zastrzeżeń.
Jako, że gra w Mordheima troszkę nas już uwierała z powodu różnych nieżyciowych zasad, to chyba też za jakiś czas (znaczy najbliższa pięciolatka :lol2: ) skrzyknę ekipę i potestujemy sobie grę w ulepszonej wersji.
Tak trzymać...
Nic tak nie przekona w dyspucie, jak dwie stopy krasnoludzkiej stali między łopatkami. Trudno zignorować tak celny argument.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mam w sobie taki potencjał, że gdybym tylko chciał, rzuciłbym do swych stóp cały świat. Na szczęście dla świata jestem na to zbyt leniwy...

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kompania najemników z Tilei, czyli Psy Wojny:

DownLoad|OnLine

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Druga wersja kompanii najemników z Tilei. Psy Wojny mogą rekrutować między innymi nowe jednostki.
DownLoad|OnLine

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Poniżej kolejna już, dwunasta edycja podręcznika do Warheim Fantasy Skirmish, większość zmian w stosunku do edycji poprzedniej znajduje się TUTAJ. Pozostałe zmiany, to głównie zasady dla nowych kompanii (między innymi bretonnskich Rycerzy Graala, Muszkieterów z Nuln czy pochodzących z Tileii Psów Wojny oraz Piratów z Sartosy) o jakie wzbogacił się podręcznik, który liczy obecnie 613 stron. I właśnie o objętości podręcznika będzie następny akapit.

Podręcznik liczy 613 stron i ta liczba może zniechęcać graczy. Jednak by cieszyć się rozgrywką w WFS nie jest konieczna znajomość całego podręcznika. Zasady podstawowe, których opanowanie jest konieczne do płynnej rozgrywki zamieszczone są w Rozdziałach I - VIII i zajmują około 30 stron. Co więcej, gracze którzy wcześniej grali w Mordheim czy Warhammer Fantasy Battle nie będą mieli większych problemów z opanowanie zasad Warheim.

Najwięcej stron (niemal 300) zajmuje rozdział VIIII poświęcony opisom kompanii oraz zasadom którym podlegają dowodzone przez gracza drużyny. By grać nie jest konieczna znajomość zasad wszystkich kompanii, które występują w Warheim, a jedynie tej, którą dowodzić będzie gracz.

Kolejne rozdziały zawierają informacje, które wzbogacają rozgrywkę w WFS ale których dokładna znajomość nie jest wymagana, ważne by gracz wiedział, gdzie szukać konkretnej informacji - a w tym pomóc może dość dokładny spis treści. Z czasem, z każdą rozegraną potyczką zasady utrwalą się i konieczność korzystanie z podręcznika będzie coraz rzadsza.
Dwunasta edycja podręcznika zawiera komplet zasad potrzebnych do rozgrywania potyczek na polach bitew Starego Świata. I choć z pewnością pojawią kolejne edycje, to wszystkim miłośnikom Warhammera polecam zapoznanie się z zasadami WFS. A następnie rozgrywanie emocjonujących potyczek - szczególnie w systemie kampanii, który daje naprawdę dużo możliwości i radości.

Z pewnością pojawią kolejne edycje, w których dodane zostaną zasady kilku kolejnych drużyn (planuję spisać zasady dla Sióstr Sigmara, Nieumarłych z Khemri i być może Kultu Pogromców z Karak Kadrin oraz Kislevitów). Powoli przymierzam się też do wzbogacenia podręcznika o grafiki i diagramy wyjaśniające działanie niektórych zasad.

Nie ukrywam, że liczę też na pomoc i odzew graczy, w każdej materii dotyczącej podręcznika. Przyda się pomoc tłumaczy, chętnych przetłumaczyć materiały z języka angielskiego oraz 'korektorów' gotowych odnaleźć i poprawić wszelkie błędy stylistyczne i literówki. Wszystkich zainteresowanych zapraszam na forum WFS.

Raz jeszcze zachęcam wszystkich do zapoznania się z podręcznikiem, współpracę przy dalszym rozwoju WFS oraz życzę udanej zabawy w czasie rozgrywania potyczek.

OnLine
DownLoad|DownLoad*

*2 strony na 1 arkusz - do druku

Awatar użytkownika
czaros357
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161

Post autor: czaros357 »

Robisz kawal dobrej roboty i jestem pelen podziwu dla checi i zapalu =D>
quidamcorvus pisze: Podręcznik liczy 613 stron i ta liczba może zniechęcać graczy. Jednak by cieszyć się rozgrywką w WFS nie jest konieczna znajomość całego podręcznika. Zasady podstawowe, których opanowanie jest konieczne do płynnej rozgrywki zamieszczone są w Rozdziałach I - VIII i zajmują około 30 stron. Co więcej, gracze którzy wcześniej grali w Mordheim czy Warhammer Fantasy Battle nie będą mieli większych problemów z opanowanie zasad Warheim.
A teraz moje pytanie do podkreslonej czesci a mianowicie jak z Warhaimem poradza sobie nowe osoby ktore nigdy nie graly ani w WFB ani Mordheima i czy dadza rade same sie nauczycz bez udzialu osob trzecich (czyli w tym przypadku osob znajacych te systemy bitewne).

Pozrdrawiam
KUPIE FIGSY DO CHRONOPII -->oferty na priv
KUPIE DOGS of WAR PO ROZSADNEJ CENIE -->oferty na priv

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

czaros357 pisze:A teraz moje pytanie do podkreslonej czesci a mianowicie jak z Warhaimem poradza sobie nowe osoby ktore nigdy nie graly ani w WFB ani Mordheima i czy dadza rade same sie nauczycz bez udzialu osob trzecich (czyli w tym przypadku osob znajacych te systemy bitewne).
Poradzą sobie tak jak z każdym innym systemem bitewnym. Trzeba przeczytać zasady podstawowe i zacząć grać. I pytać na forum, jeśli pojawią się jakieś wątpliwości :)

Awatar użytkownika
czaros357
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161

Post autor: czaros357 »

To ja sie pisze jeszcze towarzysz do gry mi bedzie potrzebny i beda bajki :D No moze i jeszcze jakies figsy i sceneria :)
KUPIE FIGSY DO CHRONOPII -->oferty na priv
KUPIE DOGS of WAR PO ROZSADNEJ CENIE -->oferty na priv

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

Witam jako iż z kolegami przymierzamy się do warheima mam pytanie:

Czy wszystkie przedmioty z listy ekwipunku danej bandy są dla nich powszechne?
bo Przedmioty takie jak: Pistolet czy Zbroja Chaosu mają swoją Dostępność.
A nadmieniona Zbroja chaosu jest Dostępna tylko dla Band chaosu które mają ją w swoich listach ekwipunku co nasuneło mi pytanie poco tej zbroi dostępność?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:Czy wszystkie przedmioty z listy ekwipunku danej bandy są dla nich powszechne?
Tylko w czasie rekrutacji drużyny - wówczas można w ramach dostępnych środków w postaci zk, dowolnie uzbrajać modele wybierając oręż i pancerz z listy ekwipunku drużyny. Po pierwszej potyczce, jeśli przedmiot posiada dostępność, trzeba go "znaleźć".
Kondi pisze:A nadmieniona Zbroja chaosu jest Dostępna tylko dla Band chaosu które mają ją w swoich listach ekwipunku co nasuneło mi pytanie poco tej zbroi dostępność?
To, że przedmiot jest wyszczególniony w liście ekwipunku oznacza, że modele należące do danej drużyny mogą używać takiego sprzętu bez żadnych dodatkowych umiejętności. O tym, czy ekwipunek jest dostępny dla danej drużyny świadczy konkretny zapis przy przedmiocie, np.: "UWAGI: Zbroja Chaosu jest dostępna wyłącznie dla modeli należących do kompanii Kultu Ducha Chaosu, Kultu Karmazynowej Czaszki, Kultu Dzieci Zarazy, Kultu Sybarytów, Kultu Purpurowej Dłoni, Grasantów Chaosu oraz Zbrojnego stada Zwierzoludzi." Ale już na przykład Pancerz z Gromrilu jest dostępny dla wszystkich kompanii, choć tylko Khazadzi z Gór Krańca Świata mogą go używać.

A więc podsumowując: przedmioty z listy ekwipunku można traktować jako powszechnie dostępne wyłącznie w trakcie rekrutacji kompanii. Po pierwszej rozgrywce należy wykonywać rzuty na dostępność wg zwykłych zasad. Ponadto, obecność przedmiotu na liście ekwipunku oznacza, że model może z niego korzystać bez żadnych dodatkowych umiejętności.

EDIT:
Przy okazji drobna errata do ostatniej wersji:
Umiejętność siłowa:

SIŁACZ
Bohater, który posiadł tę zdolność, w czasie wielu przygód nabrał niesamowitej krzepy. Model posługujący się bronią do walki wręcz może zignorować cechę oręża UDERZA JAKO OSTATNI. Ponadto, postać może chronić się w walce dowolnym pancerzem, ignorując ograniczenia wynikające z zapisów LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY. Należy jednak zauważyć, że zdolność nie pozwala na używanie Zbroi Chaosu.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

kolejne pytanie:

Czy Rajtar (umiejętności strzeleckie) pozwala też używać pistoletów jak ich nie ma na liście eq?
Bo według opisu powinien według mnie.
Bohater jest doświadczonym strzelcem i z mistrzowską wprawą
posługuję się wszelkiego rodzaju prochowymi pistoletami oraz
pistoletami strzałkowymi.
Dzięki z góry za odpowiedź
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:Czy Rajtar (umiejętności strzeleckie) pozwala też używać pistoletów jak ich nie ma na liście eq?
Bo według opisu powinien według mnie.
Nie, umiejętność rajtar nie pozwala na to. Na używanie broni dystansowej spoza listy ekwipunku pozwala umiejętność:
STRZELEC
Bohater potrafi władać bronią dystansową, która wymaga specjalistycznego treningu lub była dla modelu do tej pory niedostępna. Postać może używać w fazie strzelania dowolnej broni dystansowej ignorując ograniczenia wynikające z zapisów LISTY EKWIPUNKU DRUŻYNY.
Zdolność rajtar podnosi umiejętność posługiwania się danym typem broni, podobnie jak umiejętność artylerzysta czy błyskawiczne przeładowanie.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

nastepne pytanie:

Lahmia przejęła gościa i jest tura przeciwnika i cel szarzy przejetego deklaruje szarżę w inna osobe to ktora szarza jest pierwsza?

Tego przejętego czy innego modelu przeciwnika?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:Lahmia przejęła gościa i jest tura przeciwnika i cel szarzy przejetego deklaruje szarżę w inna osobe to ktora szarza jest pierwsza?
Tego przejętego czy innego modelu przeciwnika?
Szarże rozgrywane są wg kolejności zadeklarowania, niezależnie czy model który szarżował został 'przejęty' czy nie.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

chodzi mi o Dominacje.

Przejąłem koledze Warriora i w jego turze zadeklarowałem nim szarże na jego maga, mag zadeklarował też szarże na inny cel. Ja tu nie widzę kolejności szarż czy mamy się bawić kto pierwszy krzyknie?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kondi pisze:chodzi mi o Dominacje.
Przejąłem koledze Warriora i w jego turze zadeklarowałem nim szarże na jego maga, mag zadeklarował też szarże na inny cel. Ja tu nie widzę kolejności szarż czy mamy się bawić kto pierwszy krzyknie?
Modelem 'przejętym' dzięki Dominacji, kierujesz we własnej turze.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Napisze mi ktoś jak jest z balansem w tej grze? Z góry dziękuje za odp. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4462
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Slayer Zabójców pisze:Napisze mi ktoś jak jest z balansem w tej grze? Z góry dziękuje za odp. :)
Drużyny są zbalansowane względem siebie. Każda posiada jakieś cechy charakterystyczne czy zasady specjalne, każda ma jakieś zalety, jakieś wady. W porównaniu z Mordheim gracz rekrutujący kompanię ma do wyboru więcej jednostek, tak więc wiele zależy też od tego jak "złoży" swoją drużynę.

Ponadto Warheim przeznaczone jest do rozgrywania kampanii - duży wybór dostępnych jednostek jakie można zrekrutować, ekwipunek i magiczne przedmioty, a także umiejętności specjalne umożliwiają zindywidualizowanie drużyn.

Awatar użytkownika
Kondi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 147

Post autor: Kondi »

to jak to jest? Przejąłem tego warriora w fazie strzeleckiej, to mogę nim się jeszcze ruszyć?
Obrazek
Dark Elf Army of Druchii:
Win/Draw/Lose (04.01.2010-xxx)
18/1/4

ODPOWIEDZ