Miałem jak najbardziej na myśli graczy turniejowych. Gracze, którzy znają się dobrze na danej armii, to nie tylko Ci którzy nią aktualnie grają. Graczy orkowych aktualnie grających tą armią jest niewielu, za to jest dużo więcej graczy, którzy przez lata grali tą armią, ale od jakiegoś czasu kurzy im się na półce. To raczej dość powszechne zjawisko. Ale to nie oznacza, że grają od razu tylko w domu i nie wiedzą na co głosują. Chodzi mi o zbyt uproszczone szufladkowanie graczy.Jasiuuu pisze:Kal_Torak: gracze którzy grają sobie w domu i którym chaos się kurzy mogą sobie zagrać na jakie tylko zasady zechcą :] nie muszą kryć się po piwniacach przed nalotem LL która zabroni im
Bestie i Wojownicy - propozycja zmian w BP
Moderator: Dibo
Re: Bestie i Wojownicy - propozycja zmian w BP
Shino pisze: Wiele armii ma tradycje laczenia sie na zasadzie allies bedacej w 3 i bodajze 4 edycji.
undeadzi tez jak najbardziej maja tradycje laczenia sie ze soba na zasadzie wspolnego army booka w 5 ed i wczesniej.
Ale czy to oznacza, ze vc wolne speciale powinno wypelnic specialami a w tk brakuje wraciakow?
Nowa edycja, nowy fluff, nowe zasady. Łączenie dwóch, w myśl 7ed. edycji, całkowicie niezależnych armii to grube przegięcie.
Grunt, że przynajmniej LS zachowuje zdrowy rozsądek.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
I jednocześnie wprowadza masę zmian w innych armiach...
Ja szczerze mówiąc w 100% zgadzam się z Kal_Torakiem.
Ja szczerze mówiąc w 100% zgadzam się z Kal_Torakiem.
Given the choice, whether to rule a corrupten, failing empire or to chalange the fate through another throw, a better throw against one's desteny, what wos a king to do?
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
sie porobiło, 7 stron w 1 dzień
Przede wszystkim - mimo wcześniejszego apelu - proszę, nie dyskutujmy "czy", tylko "jak". Ja rozumiem że są przeciwnicy łączenia giętego wochu z jeszcze bardziej giętymi bestiami... zapraszam ich na podforum o balancing patchu. Tutaj powergamerzy chaosu dyskutują sobie jak jeszcze bardziej wygiąć ich już i tak silne armie.
Do propozycji z 1 postu chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę: KISS - "keep it simple, stupid!" Nie utrudniaj, głupku! Pierwsza i podstawowa zasada tworzenia jakichkolwiek zasad do gier. Dlatego nie kombinujemy za dużo z majstrowaniem slotami - niech to będzie tyak proste jak tylko może być, aby od razu zniwelować zarzut o tym że zmiana utrudnia grę i ciężko to ogranąć.
Z całych 7 stron wywnioskowałbym, że najczęściej pojawiające się i najprostsze pomysły to:
- wymiana slotów wprost - core za core, special za special etc, z tym że armia musi mieć 'true core' swojej armi normalnie.
- w powyższym przypadku - także wymiana slotami rare
- nieużywanie giftów/itemów z drugiego booka - oczywiste ale nieuwzględnione w 1 poście.
Podejdźmy do tego kretywnie i konsyruktywnie zamiast nawzajem obrzucać się błotem.
Jeśli nie uwzględniłem któregoś z pomysłów - zapewne celowo Proszę o łądnego posta z arguemntami dlaczego tak a nie inaczej. Ustalmy 2-3 ładne, okrągłe wersje, zagłosujmy wewnętrznie, i poddajmy to jako projekt dla Listy Sędziowskiej
Przede wszystkim - mimo wcześniejszego apelu - proszę, nie dyskutujmy "czy", tylko "jak". Ja rozumiem że są przeciwnicy łączenia giętego wochu z jeszcze bardziej giętymi bestiami... zapraszam ich na podforum o balancing patchu. Tutaj powergamerzy chaosu dyskutują sobie jak jeszcze bardziej wygiąć ich już i tak silne armie.
Do propozycji z 1 postu chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę: KISS - "keep it simple, stupid!" Nie utrudniaj, głupku! Pierwsza i podstawowa zasada tworzenia jakichkolwiek zasad do gier. Dlatego nie kombinujemy za dużo z majstrowaniem slotami - niech to będzie tyak proste jak tylko może być, aby od razu zniwelować zarzut o tym że zmiana utrudnia grę i ciężko to ogranąć.
Z całych 7 stron wywnioskowałbym, że najczęściej pojawiające się i najprostsze pomysły to:
- wymiana slotów wprost - core za core, special za special etc, z tym że armia musi mieć 'true core' swojej armi normalnie.
- w powyższym przypadku - także wymiana slotami rare
- nieużywanie giftów/itemów z drugiego booka - oczywiste ale nieuwzględnione w 1 poście.
Podejdźmy do tego kretywnie i konsyruktywnie zamiast nawzajem obrzucać się błotem.
Jeśli nie uwzględniłem któregoś z pomysłów - zapewne celowo Proszę o łądnego posta z arguemntami dlaczego tak a nie inaczej. Ustalmy 2-3 ładne, okrągłe wersje, zagłosujmy wewnętrznie, i poddajmy to jako projekt dla Listy Sędziowskiej
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Postawiłbym na łączenie chaosu na wzór 6 edycji, czyli core-spec, spec-rare, rary nie wchodzą, nie można wykupywać herosów z drugiej armii.
Najprostrze wyjście, bez żadnych komplikacji, bez żadnych mniej lub bardziej teoretycznych przegięć. Oczywiście w zamian chaos rezygnuje z możliwości wystawiania dział, mengili i innych tego typu jednostek. Innymi słowy zamiast Woch/Bestie+DoW/OK zamieniamy to na Woch+Bestie.
Aby jednak miało to szanse przejść trzeba zachęcać do tego organizatorów turniejów. Jankiel już się zdeklarował na coś w tym stylu na swoich lokalach. Szafa@poznan co myślisz, o tym aby utworzyć na tym forum dział poświęcony tego typu propozycją zasad na gry turniejowe? Najprzeróżniejsze propozycje aktualnie są rozsiane po całym forum. Byłoby ciut lepiej gdyby powstawały w jednym dziale, osoby które chciałyby je wykorzystać łatwiej mogłyby do nich docierać. Jeśli uważacie, że to by pomogło poprosi się moderatora forum i utworzenie nowego działu.
Najprostrze wyjście, bez żadnych komplikacji, bez żadnych mniej lub bardziej teoretycznych przegięć. Oczywiście w zamian chaos rezygnuje z możliwości wystawiania dział, mengili i innych tego typu jednostek. Innymi słowy zamiast Woch/Bestie+DoW/OK zamieniamy to na Woch+Bestie.
Aby jednak miało to szanse przejść trzeba zachęcać do tego organizatorów turniejów. Jankiel już się zdeklarował na coś w tym stylu na swoich lokalach. Szafa@poznan co myślisz, o tym aby utworzyć na tym forum dział poświęcony tego typu propozycją zasad na gry turniejowe? Najprzeróżniejsze propozycje aktualnie są rozsiane po całym forum. Byłoby ciut lepiej gdyby powstawały w jednym dziale, osoby które chciałyby je wykorzystać łatwiej mogłyby do nich docierać. Jeśli uważacie, że to by pomogło poprosi się moderatora forum i utworzenie nowego działu.
Nadal jestem za 6ed opcją - core jednej armii to special drugiej, speciale i rary normalnie. Ewentualnie brak możliwości wrzucania herosów bestii do oddziałów WoCu i vice versa, z itemami tak samo.szafa@poznan pisze:- wymiana slotów wprost - core za core, special za special etc, z tym że armia musi mieć 'true core' swojej armi normalnie.
Core za core daje za dużo Wocowi, który nie jest aż tak poszkodowany jak bestie.
BP dla tej propozycji wyeliminuje dalsze ewentualne przegięcia.
Marek Hłasko pisze: ... rzecz działa się na Pradze, gdzie - jak wiadomo - jedyną atrakcją są niedźwiedzie i pijacy. Praga wciąż jest jeszcze innym miastem i często człowiek ze śródmieścia przystaje tu zdziwiony.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
BP nie uzywa się przecierz tylko na turniejach ...czy my caly czas mowimy o typowo turniejowym tworze jakm jest bp?
Każda armia z choć jednym elfem capi gejem ( dobra, z wyjątkiem WE - zbyt drewniani ).To niesprawiedliwe, bo każda armia w której są mengile capi gejem
Gięciem ( ogólne przyzwoitości ) raczej nazwałbym ich rozdzielenie.edycji, całkowicie niezależnych armii to grube przegięcie.
Przyjmując pozycję "nieomylnego mędrca" ? I podejmując dziwne czasami decyzje ( choćby niezrozumiała dla mnie niechęc do ujednolicenia BSB ).Grunt, że przynajmniej LS zachowuje zdrowy rozsądek.
Dokładnie !proszę, nie dyskutujmy "czy", tylko "jak".
To do mnie ? Nie, nie obrażam się, bo w simie masz nieco racji. Ale jednak troche kombinowania musi być. Wątpię szczerze czy nawet pełna wymmiennosc obu armii stwożyła by przegiecie chocby porównywalne z demonami...Ale lepiej nie próbójmy az tak daleko. Podtrzymuję swoje poparcie dla propozycji z 5 strony - jest w miarę prosta i jak sadze unika przegięć.Do propozycji z 1 postu chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę: KISS - "keep it simple, stupid!" Nie utrudniaj, głupku! Pierwsza i podstawowa zasada tworzenia jakichkolwiek zasad do gier. Dlatego nie kombinujemy za dużo z majstrowaniem slotami - niech to będzie tyak proste jak tylko może być, aby od razu zniwelować zarzut o tym że zmiana utrudnia grę i ciężko to ogranąć.
Ban na cały DoW to chyba jednak nieco za dużo - na mengile/działa jest oczywiscie jak najbardziej uzasadniony, ale jakiegoś RoR-a tez chciałbym do łączonej armii wstawić .Najprostrze wyjście, bez żadnych komplikacji, bez żadnych mniej lub bardziej teoretycznych przegięć. Oczywiście w zamian chaos rezygnuje z możliwości wystawiania dział, mengili i innych tego typu jednostek. Innymi słowy zamiast Woch/Bestie+DoW/OK zamieniamy to na Woch+Bestie.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Cannony + Mengile = odpowiedź na wszystko. ZapomniałemDuke pisze:Najwiekszym wzmocnieniem obecnego booka wochu bedzie imo zostawienie mozliwosci brania DoW i RoR.
sorry za offtopic ale wymysly niektorych graczy wiecznie narzekajacych na swe armie sa mega słabe...
Marek Hłasko pisze: ... rzecz działa się na Pradze, gdzie - jak wiadomo - jedyną atrakcją są niedźwiedzie i pijacy. Praga wciąż jest jeszcze innym miastem i często człowiek ze śródmieścia przystaje tu zdziwiony.
Duke pisze:Najwiekszym wzmocnieniem obecnego booka wochu bedzie imo zostawienie mozliwosci brania DoW i RoR.
sorry za offtopic ale wymysly niektorych graczy wiecznie narzekajacych na swe armie sa mega słabe...
Szkoda, że GW zamiast OK nie stwierdziło, że demony lubią się wynajmować innym rasom. Dzięki temu zamiast dział i mengili mielibyśmy pieski i flamery. To byłoby jeszcze fajniejsze wzmocnienie innych armii ;P. No ale wypada mieć tylko nadzieje, ze w 8 edycji się zreflektują i dopuszczą demonicznych najemnikówIzo pisze:Cannony + Mengile = odpowiedź na wszystko. Zapomniałem
Mi się pomysł ponownego połączenia obu armii bardzo podoba. Jestem fanem oldskulowego chaosu gdzie było wszystko :mortale, bestie i demoy. Taka armia ma klimat starego dobrego Warhammera.
Co do samej grywalności to zasady połączenia mortali z bestiami wcale nie muszą być jakimś tam przegięciem. Jeżeli zachowa się odpowiedni balans co do obu stron to powinno wyjść całkiem spoko.
Co do samej grywalności to zasady połączenia mortali z bestiami wcale nie muszą być jakimś tam przegięciem. Jeżeli zachowa się odpowiedni balans co do obu stron to powinno wyjść całkiem spoko.
Come crawling faster, obey your Master...
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 700
- Lokalizacja: Bendsburg
Jeśli już łączyć armie (ja do swoich bestii i tak raczej wochu nie będę wkładał), to na zasadach z poprzedniego booka - core to special, special to rare, rarów nie łączymy. Oczywiście nie łączymy przedmiotów na jednym herosie, ani nie wkładamy herosów do oddziałów z drugiego booka. W wypadku połączenia, zbanowałbym DoW, gdyż i tak będzie już mnóstwo możliwości kompozycyjnych, a działa i mengile gdzie popadnie jest to prostu smutne....
putoa alasti avantoon!
Zdania są podzielone więc można zrobić:
Gracz wystawiający BESTIE nie może wystawić jednostek DOW i RoR
Gracz jeśli NIE wystawi jednostek Besti ma prawo wystawić jednostki DOW i RoR
Uważam że było by to świetnym rozwiązanie nie każdy chce mieć jednostki Besti w WOCH i na odwrót
Gracz wystawiający BESTIE nie może wystawić jednostek DOW i RoR
Gracz jeśli NIE wystawi jednostek Besti ma prawo wystawić jednostki DOW i RoR
Uważam że było by to świetnym rozwiązanie nie każdy chce mieć jednostki Besti w WOCH i na odwrót
Dla mnie to było logiczneSzymon94 pisze:Gracz wystawiający BESTIE nie może wystawić jednostek DOW i RoR
Gracz jeśli NIE wystawi jednostek Besti ma prawo wystawić jednostki DOW i RoR
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Czyli jak na razie widzę wyszły nam 3 opcje zmian :
- całościowa ( de facto skejenie obu booków w jedność )
- "o slot wyżej" ( core-> special, Special-> rare )
- "pół na pół" ( 1/2 jednostek z danej kategorii moze być sojusznikami, nie wiecej niż mamy własnych )
Jeśli chodzi o moje zdanie to opcja 1 odpada bo jest zbyt daleko idąca, a druga też nie jest dobra, bo choć zakłada sposób z poprzedniej edycji, to wtedy można było jeszcze mieszać przedmioty, czego teraz nie będzie ( słusznie zresztą ). Najlepsza jest IMHO opcja 3, z zastrzerzeniem oczywiscie, że jak są kontyngenty to nie ma mengili/dział, oraz nie ma mieszania rarów.
Wiec jak ? Która z tych pozycji wejdzie do propozycji dla LS ?
- całościowa ( de facto skejenie obu booków w jedność )
- "o slot wyżej" ( core-> special, Special-> rare )
- "pół na pół" ( 1/2 jednostek z danej kategorii moze być sojusznikami, nie wiecej niż mamy własnych )
Jeśli chodzi o moje zdanie to opcja 1 odpada bo jest zbyt daleko idąca, a druga też nie jest dobra, bo choć zakłada sposób z poprzedniej edycji, to wtedy można było jeszcze mieszać przedmioty, czego teraz nie będzie ( słusznie zresztą ). Najlepsza jest IMHO opcja 3, z zastrzerzeniem oczywiscie, że jak są kontyngenty to nie ma mengili/dział, oraz nie ma mieszania rarów.
Wiec jak ? Która z tych pozycji wejdzie do propozycji dla LS ?
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Zazwyczaj gra sie na less than 2000 , lub 2000 or more , i chyba najlepiej by bylo :
less than 2000 :
herosi : 0-3(0-1)
core : 2+(0-1)
special : 0-3(0-1)
rare : 0-1
2000 or more :
herosi : 0-4(0-1) [w to wchodzi max 1 lord glownej armii)
core : 3+(0-2)
special : 0-4(0-2)
rare : 0-2(0-1)
Kazda armia ma swoje specjal zdolnosci,przedmioty,herosow w oddzialach , magowie moga czarowac na kazda jednostke . Moznaby sie jeszcze zastanowic czy przy 2000 or more w sojuszniczej armii dawac herosow 0-2 oraz np zakazac rare , lub tez jesli biorac herosow 0-2 to 0 rare , i na odwrot 0-1 heros , 0-1 rare podrzednej armii
less than 2000 :
herosi : 0-3(0-1)
core : 2+(0-1)
special : 0-3(0-1)
rare : 0-1
2000 or more :
herosi : 0-4(0-1) [w to wchodzi max 1 lord glownej armii)
core : 3+(0-2)
special : 0-4(0-2)
rare : 0-2(0-1)
Kazda armia ma swoje specjal zdolnosci,przedmioty,herosow w oddzialach , magowie moga czarowac na kazda jednostke . Moznaby sie jeszcze zastanowic czy przy 2000 or more w sojuszniczej armii dawac herosow 0-2 oraz np zakazac rare , lub tez jesli biorac herosow 0-2 to 0 rare , i na odwrot 0-1 heros , 0-1 rare podrzednej armii
WFB playing since 1994
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Byłbym raczej za większą iloscią herosów i brakiem rarów. Resztę popieram .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.