Jak na orki wpłynie nowa edycja?
Moderator: Kołata
Re: Jak na orki wpłynie nowa edycja?
Wydaje mi się, że jedną z największych dysproporcji między armiami będzie dostęp bądź jego brak(O&G) do nowych lorów. Chyba, że erraty coś zmienią.
W dobie "hord" fajny może być spell z dużego waaagh dający ataki każdemu modelowi w oddziale.
W dobie "hord" fajny może być spell z dużego waaagh dający ataki każdemu modelowi w oddziale.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Oby nie zmienili nam lora! Jako jedna z 4 armii mamy obecnie do dyspozycji popychaczke!
I co jest fajne, big waagh sie polepsza. Przyda sie wreszcie asf+reroll hita oraz piąchy gorka na hordy
A z małej waagh uber czarem bedzie 'szostki to jedynki'.
Natomiast zastanawiam sie jak bedzie z przezywalnoscia wyverny? Aha, i czy szefa na dziku mozna ostrzeliwac jak siedzi w piechocie? (bo cos mi sie o uszy obilo).
A z małej waagh uber czarem bedzie 'szostki to jedynki'.
Natomiast zastanawiam sie jak bedzie z przezywalnoscia wyverny? Aha, i czy szefa na dziku mozna ostrzeliwac jak siedzi w piechocie? (bo cos mi sie o uszy obilo).
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No wlasnie - niby czytalem, ale moze nie to co trzeba. Jak sie dolaczy dzika do NG, to ustawia sie go obok oddzialu - to jest jasne.
Ale czy mozna go namierzac stone throwerem albo dzialem? Czy np zwyklym lekkim strzelaniem?
edit: juz znalazlem, strona 99. Mozna go namierzac klopami i nie masz look outa. Co do pestek, to sam decydujesz w kogo wpadaja hity - przykladowo masz 20NG z orkiem na dziku, dostales z ataku strzeleckiego 22 hity. Bohater musi dostac przynajmniej jeden, ale moze tez dostac dwa.
Ale czy mozna go namierzac stone throwerem albo dzialem? Czy np zwyklym lekkim strzelaniem?
edit: juz znalazlem, strona 99. Mozna go namierzac klopami i nie masz look outa. Co do pestek, to sam decydujesz w kogo wpadaja hity - przykladowo masz 20NG z orkiem na dziku, dostales z ataku strzeleckiego 22 hity. Bohater musi dostac przynajmniej jeden, ale moze tez dostac dwa.
No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.
Jest wiele fajnych rzeczy w tej edycji, ale ogólnie to raczej zasady jako całość zapowiadają się ujowo... Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do errat i kilku bitew/turniejów. Na początek będzie totalny chaos i wygięcia nie z tej ziemii.
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.
Jest wiele fajnych rzeczy w tej edycji, ale ogólnie to raczej zasady jako całość zapowiadają się ujowo... Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do errat i kilku bitew/turniejów. Na początek będzie totalny chaos i wygięcia nie z tej ziemii.
przeciętne spece na 2000+
6 czak
3 katapy
3 rydwany goblinów
3 rydwany orków
a rary to
2 doomy
1 klocek trolli (z niańką z Ld 9 i pobliskim bsb)
gdyby nie demony, wapy i de to powiedziałbym że gw przywróciło balans
6 czak
3 katapy
3 rydwany goblinów
3 rydwany orków
a rary to
2 doomy
1 klocek trolli (z niańką z Ld 9 i pobliskim bsb)
gdyby nie demony, wapy i de to powiedziałbym że gw przywróciło balans
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Widziałem wczoraj bitwę skaveny vs wood elves na 1000 pts na nowe zasady. O ile erraty nie bedą rewolucją, to zapowiada się era okopów. Szczurki zniszczyły, bez pomocy magii, elfy samym strzelaniem: 1 latarką i jedną katapultą + rakieta. Elfom nie pomogły nawet tereny: rzeka światła i sanktuarium bohaterów (czy jak to tam przetłumaczą). Do wali nie doszło, choć szczury cały czas napierały. W tym kontekście pomału przychylam się do pomysłu z wcześniejszych postów na okopowe O&G: 3 katapulty, 6 bolców, 2 doomy okraszone magią, rydwanami i 40-50 NG w corach.
zabijalnosc znaczaco wzrosla.Kołata pisze:No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.
Jest wiele fajnych rzeczy w tej edycji, ale ogólnie to raczej zasady jako całość zapowiadają się ujowo... Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do errat i kilku bitew/turniejów. Na początek będzie totalny chaos i wygięcia nie z tej ziemii.
mamy teraz w miare fajnie z przyjmowaniem wroga-> taniosc oddzialow raczej bedzie "in plus". no i stubborn.
niestety gobliny z racji slabych atakow (WS/S) dosyc szybko sie zuzywaja.
szefowie na dzikach to juz niestety raczej lamus. ale sporo fajnych common itemow powoduje ze na piechote tez jest calkiem fajnie.
sama kawaleria-> tutaj z powodu slabych parametrow jest bardzo slabo (WS/I/save).
lore-obecnie jest bardzo fajnie. popychaczki (tylko VC jeszcze ja maja)+ duzy waaagh (teraz wiekszosc czarow tam jest fajna...a eadbutt to juz sie staje klasa sama w sobie)
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Jazda na dzikach na bank bedzie niegrywalna, za to zaczalem powaznie myslec o klocku 15-20 wolf riderow do zdejmowania przeciwnikowi szeregow i trzymania BSB. Sa slabi jak chuj, ale za to szybcy i maja dosc dobry save (4+as, 6+ws w walce - teraz parowanie jest nie tylko dla piechoty).Kołata pisze:No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.
Jeszcze trzeba zaczekać (mam nadzieję niedługo) na te erraty.
Co do corów, to na szczęście wydaje mi się że się robią grywalne w porównaniu z tym co było w 7 ed. Przynajmniej są solidnymi blokerami.
Na początek postawię raczej na nocniki, bo mam 100 pomalowanych metali, a z resztą jest bieda. Wydaje mi się również, że może być tendencja do ogranczania śmieciowych unitów (odginaczek, małych fastów itd), co boostuje fanatyków. Z ld od lorda i re-rollami od bsb zapchanie corów NG może mieć jakiś sens. Tylko kwestia czy łuki czy hw+shield.
A co do wagonu wilków - ciekawa opcja, ale chyba cel nr 1 dla ostrzału.
Co do corów, to na szczęście wydaje mi się że się robią grywalne w porównaniu z tym co było w 7 ed. Przynajmniej są solidnymi blokerami.
Na początek postawię raczej na nocniki, bo mam 100 pomalowanych metali, a z resztą jest bieda. Wydaje mi się również, że może być tendencja do ogranczania śmieciowych unitów (odginaczek, małych fastów itd), co boostuje fanatyków. Z ld od lorda i re-rollami od bsb zapchanie corów NG może mieć jakiś sens. Tylko kwestia czy łuki czy hw+shield.
A co do wagonu wilków - ciekawa opcja, ale chyba cel nr 1 dla ostrzału.
NG jak dla mnie tylko z łukami. Ten 6+Wsave jaki im przewaznie będzie zostawał nie da im dużej przeżywalności, a ranienie zawsze na '6' to duży IMO boost dla łuków. W 40modelowym klocku strzela 22-25 modeli. Jak zrobimy z nich hordę to 30.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
A u mnie w 30 modelowym oddziale, stojacym w 6 szeregach po 5 modeli, strzelaja 22 modele. Moje noce gobliny strzelaja lepiej od Twoich. Albo lepiej przeczytaly RB. Albo inaczej rozumieja sformulowanie "rounding up".nindza77 pisze:NG jak dla mnie tylko z łukami. Ten 6+Wsave jaki im przewaznie będzie zostawał nie da im dużej przeżywalności, a ranienie zawsze na '6' to duży IMO boost dla łuków. W 40modelowym klocku strzela 22-25 modeli. Jak zrobimy z nich hordę to 30.
Mój błąd, ja zdecydowanie za często piszę zanim dobrze policzę/pomyślę Ale to tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że wolę łuki
EDIT: Co nie zmienia faktu, że Twoje gobliny na pewno lepiej strzelają bo mają dłuższy staż i lepszego skilla
EDIT: Co nie zmienia faktu, że Twoje gobliny na pewno lepiej strzelają bo mają dłuższy staż i lepszego skilla
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Ciekawe jak się fanatycy będą kalkulować. W razie szarży czołowej jakiegoś kloca na NG powinno spaść 17 elfów około, zakładając zdeptanie trzech fanoli. Z drugiej strony dalej trzeba się liczyć z jakimiś tanimi kamikaze, zwłaszcza że nie ma już slotów. Opłacalność pewnie wyjdzie w praniu, a na śmieci może wystarczą mocarni goblińscy bowmeni
Nie wiem czy była już o tym mowa, ale możemy dużo zyskać na tabelce "kto kogo panikuje", dobrze rozstawiony gunline będzie testował tylko za 25%. Wiadomo czy zabity fanatyk będzie powodował panikę (nie mam AB przy sobie )?
Nie wiem czy była już o tym mowa, ale możemy dużo zyskać na tabelce "kto kogo panikuje", dobrze rozstawiony gunline będzie testował tylko za 25%. Wiadomo czy zabity fanatyk będzie powodował panikę (nie mam AB przy sobie )?
-
- Masakrator
- Posty: 2297
O ile w Ab nie jest napisane, iż Fanatyk nie panikuje innych oddziałów- niestety tak.Wiadomo czy zabity fanatyk będzie powodował panikę (nie mam AB przy sobie )?