Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Deather
Chuck Norris
Posty: 444

Re: Jak na orki wpłynie nowa edycja?

Post autor: Deather »

Wydaje mi się, że jedną z największych dysproporcji między armiami będzie dostęp bądź jego brak(O&G) do nowych lorów. Chyba, że erraty coś zmienią.

W dobie "hord" fajny może być spell z dużego waaagh dający ataki każdemu modelowi w oddziale.

Awatar użytkownika
Guter
Mudżahedin
Posty: 246

Post autor: Guter »

Jeśli nie zmienią nam lora, to będzie tragedia i nie ma co marzyć o grze orkami...

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Oby nie zmienili nam lora! Jako jedna z 4 armii mamy obecnie do dyspozycji popychaczke!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

I najłagodniejszego miscasta :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

I co jest fajne, big waagh sie polepsza. Przyda sie wreszcie asf+reroll hita oraz piąchy gorka na hordy :P

A z małej waagh uber czarem bedzie 'szostki to jedynki'.


Natomiast zastanawiam sie jak bedzie z przezywalnoscia wyverny? Aha, i czy szefa na dziku mozna ostrzeliwac jak siedzi w piechocie? (bo cos mi sie o uszy obilo).

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No wlasnie - niby czytalem, ale moze nie to co trzeba. Jak sie dolaczy dzika do NG, to ustawia sie go obok oddzialu - to jest jasne.
Ale czy mozna go namierzac stone throwerem albo dzialem? Czy np zwyklym lekkim strzelaniem?

edit: juz znalazlem, strona 99. Mozna go namierzac klopami i nie masz look outa. Co do pestek, to sam decydujesz w kogo wpadaja hity - przykladowo masz 20NG z orkiem na dziku, dostales z ataku strzeleckiego 22 hity. Bohater musi dostac przynajmniej jeden, ale moze tez dostac dwa.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach? :?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.

Jest wiele fajnych rzeczy w tej edycji, ale ogólnie to raczej zasady jako całość zapowiadają się ujowo... :? Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do errat i kilku bitew/turniejów. Na początek będzie totalny chaos i wygięcia nie z tej ziemii.

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Ale wywerna może i będzie bardziej grywalna niż teraz z powodu crush ataków i w ogóle. Z resztą chyba czeka nas zalew goblinów w różnych konfiguracjach. No i BO może będą bardziej użyteczne niż teraz, a na pewno trolle.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

przeciętne spece na 2000+
6 czak
3 katapy
3 rydwany goblinów
3 rydwany orków
a rary to
2 doomy
1 klocek trolli (z niańką z Ld 9 i pobliskim bsb)

gdyby nie demony, wapy i de to powiedziałbym że gw przywróciło balans
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Widziałem wczoraj bitwę skaveny vs wood elves na 1000 pts na nowe zasady. O ile erraty nie bedą rewolucją, to zapowiada się era okopów. Szczurki zniszczyły, bez pomocy magii, elfy samym strzelaniem: 1 latarką i jedną katapultą + rakieta. Elfom nie pomogły nawet tereny: rzeka światła i sanktuarium bohaterów (czy jak to tam przetłumaczą). Do wali nie doszło, choć szczury cały czas napierały. W tym kontekście pomału przychylam się do pomysłu z wcześniejszych postów na okopowe O&G: 3 katapulty, 6 bolców, 2 doomy okraszone magią, rydwanami i 40-50 NG w corach.

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

Trolle zrobily sie musowa jednostka. Sa nie do zastapienia. Wogole podobaja mi sie zasady 8 edycji. Wyrzynka na maxa. Predzej sie wybijesz niz przepedzisz wroga bo zabiles 1 zolnierza a on zadnego. GW zaczelo myslec.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Kołata pisze:No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach? :?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.

Jest wiele fajnych rzeczy w tej edycji, ale ogólnie to raczej zasady jako całość zapowiadają się ujowo... :? Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do errat i kilku bitew/turniejów. Na początek będzie totalny chaos i wygięcia nie z tej ziemii.
zabijalnosc znaczaco wzrosla.
mamy teraz w miare fajnie z przyjmowaniem wroga-> taniosc oddzialow raczej bedzie "in plus". no i stubborn.
niestety gobliny z racji slabych atakow (WS/S) dosyc szybko sie zuzywaja.

szefowie na dzikach to juz niestety raczej lamus. ale sporo fajnych common itemow powoduje ze na piechote tez jest calkiem fajnie.
sama kawaleria-> tutaj z powodu slabych parametrow jest bardzo slabo (WS/I/save).

lore-obecnie jest bardzo fajnie. popychaczki (tylko VC jeszcze ja maja)+ duzy waaagh (teraz wiekszosc czarow tam jest fajna...a eadbutt to juz sie staje klasa sama w sobie)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14640
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Kołata pisze:No to chyba oznacza koniec bohaterów na dzikach? :?
Bo jazda wydaje się niegrywalna jak na razie.
Jazda na dzikach na bank bedzie niegrywalna, za to zaczalem powaznie myslec o klocku 15-20 wolf riderow do zdejmowania przeciwnikowi szeregow i trzymania BSB. Sa slabi jak chuj, ale za to szybcy i maja dosc dobry save (4+as, 6+ws w walce - teraz parowanie jest nie tylko dla piechoty).

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9566
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jeszcze trzeba zaczekać (mam nadzieję niedługo) na te erraty.

Co do corów, to na szczęście wydaje mi się że się robią grywalne w porównaniu z tym co było w 7 ed. Przynajmniej są solidnymi blokerami.
Na początek postawię raczej na nocniki, bo mam 100 pomalowanych metali, a z resztą jest bieda. Wydaje mi się również, że może być tendencja do ogranczania śmieciowych unitów (odginaczek, małych fastów itd), co boostuje fanatyków. Z ld od lorda i re-rollami od bsb zapchanie corów NG może mieć jakiś sens. Tylko kwestia czy łuki czy hw+shield.

A co do wagonu wilków - ciekawa opcja, ale chyba cel nr 1 dla ostrzału.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

odginacze-taki dziwny mix
odszedl w niebyt EITW,powrocil redirect.
troche smieciuszkow trzeba miec- zwlaszcza ze tereny nie zaslaniaja LoS

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

NG jak dla mnie tylko z łukami. Ten 6+Wsave jaki im przewaznie będzie zostawał nie da im dużej przeżywalności, a ranienie zawsze na '6' to duży IMO boost dla łuków. W 40modelowym klocku strzela 22-25 modeli. Jak zrobimy z nich hordę to 30.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

nindza77 pisze:NG jak dla mnie tylko z łukami. Ten 6+Wsave jaki im przewaznie będzie zostawał nie da im dużej przeżywalności, a ranienie zawsze na '6' to duży IMO boost dla łuków. W 40modelowym klocku strzela 22-25 modeli. Jak zrobimy z nich hordę to 30.
A u mnie w 30 modelowym oddziale, stojacym w 6 szeregach po 5 modeli, strzelaja 22 modele. Moje noce gobliny strzelaja lepiej od Twoich. Albo lepiej przeczytaly RB. Albo inaczej rozumieja sformulowanie "rounding up". :)
Obrazek

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Mój błąd, ja zdecydowanie za często piszę zanim dobrze policzę/pomyślę :P Ale to tym bardziej utwierdza mnie w przekonaniu że wolę łuki ;)

EDIT: Co nie zmienia faktu, że Twoje gobliny na pewno lepiej strzelają bo mają dłuższy staż i lepszego skilla :D
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Priam
Wałkarz
Posty: 91

Post autor: Priam »

Ciekawe jak się fanatycy będą kalkulować. W razie szarży czołowej jakiegoś kloca na NG powinno spaść 17 elfów około, zakładając zdeptanie trzech fanoli. Z drugiej strony dalej trzeba się liczyć z jakimiś tanimi kamikaze, zwłaszcza że nie ma już slotów. Opłacalność pewnie wyjdzie w praniu, a na śmieci może wystarczą mocarni goblińscy bowmeni :D
Nie wiem czy była już o tym mowa, ale możemy dużo zyskać na tabelce "kto kogo panikuje", dobrze rozstawiony gunline będzie testował tylko za 25%. Wiadomo czy zabity fanatyk będzie powodował panikę (nie mam AB przy sobie :oops: )?

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Wiadomo czy zabity fanatyk będzie powodował panikę (nie mam AB przy sobie :oops: )?
O ile w Ab nie jest napisane, iż Fanatyk nie panikuje innych oddziałów- niestety tak.

ODPOWIEDZ