8 edycja ogrów

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Remo
Falubaz
Posty: 1247

Re: 8 edycja ogrów

Post autor: Remo »

Havelock pisze:
Remo pisze:No właśnie. Nie gram Ogrami ale ciekawi mnie co też dostaną i sobie tu zaglądam i dziwi mnie, że zostały tylko 4 tygodnie do premiery a tu nie ma żadnych kosztów punktowych wszystkich jednostek, przedmiotów magicznych i jedynych słusznych "buildów" juz opracowanych jeszcze przed wydaniem książki przez Da Beściaków. :wink: Zero przecieków na ten temat?
brak przecieków jest związany z nową strategią wydawniczą GW
A jednak o Tomb Kings z tego co pamiętam było chyba coś więcej wiadomo jeszcze przed premierą.
Daw pisze:Wpadnij za 2 tygodnie.
Będę. :)

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Z wojennegosera. Wygląda jakby ktoś ogarnięty w temacie pisał :wink:

Will there be Lord mount monsters? (havent heard anything- that doesnt mean its not happening)
Hero Mount monsters (hunter almost definitely is able to ride one of the big gribblies, dont know which one or is it both)
Special slot monsters (none as far as i know)
Rare slot monsters? (stonehorn and thundertusk)

Are Cat cav particularly "lighter" than rhinox cav in points and damage potential? (sounded pretty heavy from description )

At the moment it looks like Rhinox riders are not in the book at all? yes, indeed it looks like they are missing

And in the original rumour wave, There was a lord mount option (i presume this is the "mammox" the internet insists on mis-naming) that supposedly had leadbelcher swivel guns... Is this a fabrication? I think that was mistaken with ironblaster cannon.


Wynika z tego, że raczej rinox-ridersów nie będzie, a jedyna opcja na kawalerie to te koty. Musimy je polubić :)
Bardzo możliwe też, że drugi zwierzak z boxa mamoxa będzie tylko dla huntera, a lord dalej będzie chodził jedynie z buta.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

w sumie tak jak się przyjżałem zdjęciom - to ten kolo z dzidą na stonehornie to właśnie bardziej mi na huntera wygląda niż tyranta. Tyrańci to pancerne puchy :d

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Ten model z wielkim działem nawet ujdzie, reszta to straszne pokemony. :(

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Ciekawe czy będzie można wystawić dwóch hunterów na stonehornach na nasz polski standard 2400 :) Mam słabość do monster trucków :) Modlę się do Odyna, aby grywalność tych potworków nie była taka jak w przypadku Jabberslytha :(

Pozdro

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

bedzie niezla polewka gdy kolejne mastery po reedycji zaczna wygrywac ogry :D 8)

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

kubencjusz pisze:bedzie niezla polewka gdy kolejne mastery po reedycji zaczna wygrywac ogry :D 8)
+1 :D:D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

i rzesza napływowych co nagle stwierdzą że zawsze chcieli zbierać ogry ;D
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Nie róbmy sobie Panowie nadziei. Zależy sporo od psychologii armii, magii, wiadomo i jednostek.
Wzięcie dwóch modeli za 700+nie powoduje wygranej, tym bardziej iz nie znamy statystyk i możliwości.
Za miesiąc powinno być wszystko jasne.
Wydaje mi się, że nadal magia będzie buffująca, może z jakimś cięższym pierdnięciem, ostrzał się zmieni jak zainwestujemy w tego ironblastera (pewnie w rejrach). Tak więc będzie git, jak sie uda wziąć ironblastera + momoxa.
Tracąc 200 punktów z lordów pewnie nie uda sie już wystawić tyranta + oprawcy - a jeśli nawet to w słabej opcji.
Tyrant o ile nie dostanie konika, albo możliwości przebywania w ciekawym unicie pewnie zejdzie na plan dalszy (bo zmodyfikowany oprawca pewnie będzie lepszy).
Mam nadzieję że huntera będzie można na kociaka wstawiać, bo na stonehornie to pewnie 400+pkt i ledwo BSB wejdzie.

Imo wszystko zależy od magii i ostrzału.
Jeśli oprawca i ironblastery okażą się spłacalne wtedy armia będzie wyglądać tak:
1. Oprawca - 340 pkt,
2. BSB pk 220pkt,
3. Jakiś heros ok 250pkt.
4. Cory 600+ (w zależności od siły ironów i czy trzeba będzie brać bulsów - jak nie - to nawet dwa klocki ironów będą)
5. Special - Moze ołowiomiotacze/yeti/kawaleria.
6. mamox/ironblaster uzupełniane dżordżem,

marginalizacja gnoblarków, moze jakieś śmieszne unity na pożarcie.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

A skad to przekonanie, ze slaughtermaster bedzie taki super teraz?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

I czemu marginalizacja Gnoblarów? Grając skavenami slavy są świetne, jakoś nie widzę, czemu gnoblary nie miałyby również takie być.

Za ile bulsy byłby wg was lepsze od Ironów?

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Odnośnie oprawcy - każda magia (no może prócz bestii?) jest silniejsza od czasu 7ed, nie wspominając o rulebookowych.
Magia ogrza charakteryzowała się buffami z minimalnymi zaklęciami ofensywnymi. Sądzę że pozostanie podobnie, z tą różnicą iż będziemy mieć też inne stopnie rzucenia zaklęcia, np. 2d6s2 na 36 cali na 9+... - o ile takie zaklęcie w ogóle będzie rzecz jasna.
Zauważcie że praktycznie te armie które mogą biorą magów lordów, a uzupełnieniem jest lord klepacz. Tak więc jeśli wyjdzie następujący schemat:
1. polepszenie magii,
2. zniesienie potrzeby posiadania tyranta (tudzież nie będzie mógł od dosiadać wierzchowca),
3. polepszenie jednostek do walki wręcz (np. ws u ironów, wkładanie do rozpisek mamoxów ironblasterów/śmieciarek), czyli z jednej strony posiadanie sinych corów wraz z ostrzałem czyli postawienie na magię/ironów/ostrzał, spowoduje iż klepacz będzie zbyteczny i nieopłacalny.

Gnoblary to inna bajka. Jedna plotka mówiła iż nie będą dodawać punktów do core - co już samo w sobie je deklasuje jako "dodatku". PO drugie jeśli nie będzie trzeba ich brać by mieć śmieciarki no to tylko jako odginaczka (np. trapersi o ile nie trafią do special). Tzn ja słabo w ogóle ich tolerowałem, brałem bo musiałem :D

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Zgadzam się z przedmówcą. Oprawca zdeklasuje tyrana, chyba ze ten dostanie jaką super opłacalną zasadę/broń. Oprawca sam też jest niezłym klepaczem oczywiście jak na standardy lordów-magów.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Pedros pisze:I czemu marginalizacja Gnoblarów? Grając skavenami slavy są świetne, jakoś nie widzę, czemu gnoblary nie miałyby również takie być.

Za ile bulsy byłby wg was lepsze od Ironów?
Dokładnie... musowo ze 3 klocki wymaksowane gnoblarów - jeden cel im będzie przyświecał - zdejmowanie steadfasta. Inaczej Bulle czy Ironi ugrzęzną w wielkiej kupie mięsa armatniego i będą stali...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

No nie tylko zdejmowanie, ale także trzymanie co gorszych oddziałów (czołg, abomka, itp) najdłużej jak się da ;D

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

-gnoblary byly, sa i beda na wieksza skale plewne...
- gra ogrami bez ironsow, to jak pujscie do kibla bez srajtasmy, przewaznie konczy sie flustracja :p
-jak bedzie sie dalo cisnac ogrami na defie to chyba zmienie sobie armie...
-jak dla mnie magia ogrza nadal bedzie plewna i musimy sie z tym pogodzic. chcecie maga klepacza to grajcie skargiem. 6 atakow z s5 i killing blowem i przerzutem trafien to dosc sporo
Ostatnio zmieniony 8 sie 2011, o 21:34 przez kubencjusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Ze strongholda, info prosto z booka.
Base cost of an ogre bull divides by 10 well. Equipment options are very cheap, like a point or two. Gut plate doesn't exist, so you're looking at a 5+ save/6+ward at best.

The big beasties you're curious about are so-so resilient. Tough as a dragon, but the best asv gives you a 50% chance of not getting poisoned by a skink shot, and it is only available on the monster that looks like it has a thick skull.

Delicious little tidbits?
There is a very reliable way to make opponents Always Strike Last.
All ogres seem cheaper. Slightly cheaper or nearly a third cheaper - the elites have a much lower cost per model.
Maneaters got weird rules that I wouldn't believe if I read them on a rumour forum.
Leadbelchers are good now. I think you can build a really, really shooty ogre army.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Majestic
Falubaz
Posty: 1264

Post autor: Majestic »

I think you can build a really, really shooty ogre army.
OnG 2.0? :P

Co do dużych rzeczy, bez inicjatywy 3-4 niewystawialne. Pitki to zjedzą i wydalą.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Majestic pisze:I think you can build a really, really shooty ogre army.
chyba wyjde na golo slownego... :P

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hmm w kwestii grubasów... tak pitki to mogą zjeść na 3+, tak jak 2/3 regimentu ironów :) i większość armii OK, chcesz mieć odporność na pitki graj elfami :).
Odnośnie gnoblarków - jeśli wstępnie bez tyranta nasi herosi będą kosztować ok 800 punktów (oprawca,bsb+hmm magik, pieszy hunter czy cos) minimum 600 w core (np. 7ironków+4ironków), 600 punktów w rejer (np.mamox+armata+dżordż) to zostaje nam 400 punktów... to mamy kurde problem :). Problem gdyz w sumie 7ironków powalcxzy 0 i musimy brać, 4ironków- czy jak ktos lubi 5 bullsów to taki hhehe dobry unit do walki z goblinami, dżordż do walki z maszynami, armatka na hiciora, mamox na gruby unit no i kurde mamy 400 punktów i mega problem :)
Wydanie ok 100 punktów na 40 gnoblarków, którzy ani nic nie zabiją, na pewno nie pokonają to imo słaba rozkimnka. Ogry muszą niszczyć by zdobyć punkty :).

ODPOWIEDZ