White-Tree.pl
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Re: White-Tree.pl - kampania Wspieram.to
a czy w AG planowane są pojazdy? I czy elfy też jakieś by miały?
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Bardzo ładnie, rzeczowo i profesjonalnie przygotowany projekt (w przeciwieństwie do innych rodzimych inicjatyw tego typu, które były przygotowane na poziomie "o hura naprzód ku miliardom piniendzy" i kończyły się nie przymierzając jak wjechanie samochodem w drzewo), gratuluję i prawdopodobnie też rzucę coś od siebie (niewiele bo klimat mnie średnio interesuje, ale inicjatywę popieram).
Przeczytałem reguły gry, czyli rzecz, która po prawdzie mnie najbardziej interesuje z całego przedsięwzięcia, i muszę powiedzieć że z jednej strony widzę bardzo dużo ciekawych pomysłów i mnóstwo zapożyczeń bardzo fajnych mechanizmów z naprawdę szerokiego wachlarza innych gier, z drugiej strony niestety widać, że wciąż dłuuuuga droga przed wami. Wiele fragmentów jest tak napisanych, że mają one sens chyba tylko w głowie autora, podrozdziały ułożone od końca do początku (vide procedura aktywacji i porządek tury które zdecydowanie powinny stać na samym początku i być lepiej objaśnione), wielu rzeczy brakuje (ubawił mnie fragment o beczce, wg. którego wybucha ona, gdy zahaczy ją wzornik płomienia... Jest to jedyne miejsce w podręczniku, gdzie jest wspomniany jakikolwiek wzornik ), wiele istotnych reguł jest 'zakopanych' w tekście, a niektóre szczegóły szczerze mówiąc wprawiły mnie w zdumienie (serio w dynamicznym skirmishu na 3-8 wojaków biegających między ruinami i we wnętrzach budynków mam się duperelować z wyznaczaniem 90-stopniowych zwrotów każdego jednego ludzika? )
Teren w klimacie mam, ludziki się zawsze jakieś znajdą, chętnie grę wypróbuję bo widzę w niej duży potencjał. Potencjał, który trzeba będzie długo i mozolnie szlifować testami, korektą i redakcją tekstu, ale mam szczerą nadzieję, że jako nowy gracz na rynku wydawniczym staniecie na wysokości zadania
Przeczytałem reguły gry, czyli rzecz, która po prawdzie mnie najbardziej interesuje z całego przedsięwzięcia, i muszę powiedzieć że z jednej strony widzę bardzo dużo ciekawych pomysłów i mnóstwo zapożyczeń bardzo fajnych mechanizmów z naprawdę szerokiego wachlarza innych gier, z drugiej strony niestety widać, że wciąż dłuuuuga droga przed wami. Wiele fragmentów jest tak napisanych, że mają one sens chyba tylko w głowie autora, podrozdziały ułożone od końca do początku (vide procedura aktywacji i porządek tury które zdecydowanie powinny stać na samym początku i być lepiej objaśnione), wielu rzeczy brakuje (ubawił mnie fragment o beczce, wg. którego wybucha ona, gdy zahaczy ją wzornik płomienia... Jest to jedyne miejsce w podręczniku, gdzie jest wspomniany jakikolwiek wzornik ), wiele istotnych reguł jest 'zakopanych' w tekście, a niektóre szczegóły szczerze mówiąc wprawiły mnie w zdumienie (serio w dynamicznym skirmishu na 3-8 wojaków biegających między ruinami i we wnętrzach budynków mam się duperelować z wyznaczaniem 90-stopniowych zwrotów każdego jednego ludzika? )
Teren w klimacie mam, ludziki się zawsze jakieś znajdą, chętnie grę wypróbuję bo widzę w niej duży potencjał. Potencjał, który trzeba będzie długo i mozolnie szlifować testami, korektą i redakcją tekstu, ale mam szczerą nadzieję, że jako nowy gracz na rynku wydawniczym staniecie na wysokości zadania
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Murmi - na razie pojazdów nie ma i w najbliższym czasie nie będzie.
Chociaż już znalazłem inspirację
Don_Silvarro - dzięki za spostrzeżenia. Mogę co najwyżej posypać głowę popiołem jeśli chodzi o rulebook. Był pisany do testów i w wersji finalnej na pewno będzie napisany lepiej, z bardziej przemyślanym układem, większą ilością przykładów, grafik etc.
A ten darmowy obrót 90stopni jest bardzo istotny w grze. Podobnie jak strefy modeli i pole widzenia.
Serdecznie zapraszam do dołączenia do otwartych beta testów. Każda opinia jest dla nas ważna i zdajemy sobie sprawę, że pewnie w grze jest jeszcze kilka rzeczy do poprawienia. Liczymy, że pomożecie nam je znaleźć, tak żeby Afterglow było naprawdę dobrą, zbalansowaną grą nadającą się zarówno do grania przy piwku jak i na turniejach
Chociaż już znalazłem inspirację
Don_Silvarro - dzięki za spostrzeżenia. Mogę co najwyżej posypać głowę popiołem jeśli chodzi o rulebook. Był pisany do testów i w wersji finalnej na pewno będzie napisany lepiej, z bardziej przemyślanym układem, większą ilością przykładów, grafik etc.
A ten darmowy obrót 90stopni jest bardzo istotny w grze. Podobnie jak strefy modeli i pole widzenia.
Serdecznie zapraszam do dołączenia do otwartych beta testów. Każda opinia jest dla nas ważna i zdajemy sobie sprawę, że pewnie w grze jest jeszcze kilka rzeczy do poprawienia. Liczymy, że pomożecie nam je znaleźć, tak żeby Afterglow było naprawdę dobrą, zbalansowaną grą nadającą się zarówno do grania przy piwku jak i na turniejach
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Nie wątpię, że jest istotny, bo sprawia, że tak prosty manewr, jak wyminięcie beczki czy przebiegnięcie między latarniami staje się manewrem na miarę planowania wektorowego ruchu w Full Thrust, zajmując trzy akcje i pięć minut duperelowania się z miarką i wyznaczaniem kątów. Pytanie, czy pożądane jest, żeby było to istotne w grze, która w założeniu ma być skirmishem o dość swobodnym stylu poruszania się (bo to jest przecież pojedynczy typek z karabinem biegający po ruinach, a nie falanga 200 hoplitów z hełmem ograniczającym pole widzenia o 80%) i granym na mocno zagraconym stole. Moim zdaniem w żadnym wypadku, jeśli założeniem jest fajny ciasny teren postapo i granie w budynkach, to reguły poruszania się i 'paczania' powinny być maksymalnie uproszczone, żeby nie spowalniać rozgrywki. Ale oczywiście nie moje małpyRakso_The_Slayer pisze: A ten darmowy obrót 90stopni jest bardzo istotny w grze.
Grałem kiedyś w Warmahordy, ostatnio zacząłem w Godslayera, który jest bliźniaczo podobną grą mechanicznie, ale z naprzemienną aktywacją i właśnie bez tych stref 'paczania' 180-stopniowych. Bardzo dużą ulgę odczuwam, nie musząc się pie*yć z tym, czy mój ludek wystaje trzy milimetry poza jakąś wyimaginowaną linię wyznaczaną przez środek podstawki typa stojącego krzywo na górce w lesie trzy wiochy dalej. Ale znów, zrobisz jak uważasz, w tym przypadku to mocno kwestia gustu bo dla niektórych to jest 'element taktyki'. Ale jak już jesteśmy przy polu widzenia czy linii wzroku to warto się zastanowić, jak się ją wyznacza (po ziemi, wg. głowy, wg. broni, względem podstawki, względem modelu, czy to jest ten straszny zjadający dzieci trulos etc), bo w regułach nie ma o tym ani słowaPodobnie jak strefy modeli i pole widzenia.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Don_Silvarro - wykonując akcję Ruch możesz obracać model o 360stopni bez ograniczeń, ile razy chcesz i przemieścić go przy tym o 4 cale (chyba, że masz zdolność Szybki lub Powolny, wtedy odpowiednio więcej/mniej). Tak więc poruszanie się jest proste jak konstrukcja cepa.
Jeden darmowy obrót 90stopni możesz wykonać przed wykonaniem dowolnej innej akcji, nie poświęcając PA na Ruch.
Co to daje?
Aktywna jednostka może strzelać czy wykonywać akcje tak jakby miała 360stopni pole widzenia. Jednak musi się obrócić. W Reakcji natomiast może działać tylko gdy coś wejdzie w jej pole widzenia. Pozwala to na skuteczniejszą zabawę w podchody, skradanie się itp. Położenie modeli, ich ustawienie itp. mają przez to większe znaczenie i gra jest po prostu ciekawsza bo nie ma sytuacji, że stawiamy na środku kolesia z CKMem i jesteśmy pewni, że nic nie może podejść bo oberwie serią i zginie.
Jeden darmowy obrót 90stopni możesz wykonać przed wykonaniem dowolnej innej akcji, nie poświęcając PA na Ruch.
Co to daje?
Aktywna jednostka może strzelać czy wykonywać akcje tak jakby miała 360stopni pole widzenia. Jednak musi się obrócić. W Reakcji natomiast może działać tylko gdy coś wejdzie w jej pole widzenia. Pozwala to na skuteczniejszą zabawę w podchody, skradanie się itp. Położenie modeli, ich ustawienie itp. mają przez to większe znaczenie i gra jest po prostu ciekawsza bo nie ma sytuacji, że stawiamy na środku kolesia z CKMem i jesteśmy pewni, że nic nie może podejść bo oberwie serią i zginie.
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Cenię, że jesteś obecny na forach (nie tylko tutaj) i wyjaśniasz takie sprawy - po pierwsze dlatego, że dowodzi to zaangażowania i poważnego podejścia do sprawy, po drugie dlatego, że powyższe nijak nie wynika z tego, co jest w regułachRakso_The_Slayer pisze:Don_Silvarro - wykonując akcję Ruch możesz obracać model o 360stopni bez ograniczeń, ile razy chcesz i przemieścić go przy tym o 4 cale (chyba, że masz zdolność Szybki lub Powolny, wtedy odpowiednio więcej/mniej). Tak więc poruszanie się jest proste jak konstrukcja cepa.
Jeden darmowy obrót 90stopni możesz wykonać przed wykonaniem dowolnej innej akcji, nie poświęcając PA na Ruch.
Co to daje?
Aktywna jednostka może strzelać czy wykonywać akcje tak jakby miała 360stopni pole widzenia. Jednak musi się obrócić. W Reakcji natomiast może działać tylko gdy coś wejdzie w jej pole widzenia.
[quote="Podrozdział "Poruszanie się jednostek"]Każdy model ma zaznaczoną strefę przednią i tylną. Strzelać i atakować może jedynie modele znajdujące się w jego przedniej strefie. Model może obrócić się o 90 stopni w dowolnym kierunku nie wydając żadnych Punktów Akcji jednak może on wykonać tylko jeden darmowy zwrot w jednej fazie aktywacji. Każdy kolejny zwrot lub zwrot większy niż 90 stopni uznawany jest za akcję Ruch i wymaga wydania Punków Akcji.[/quote]
Dla mnie z powyższego wynika, że jak wykonuję akcję Ruch to mogę się przemieścić o 4" z jednym obrotem o 90 stopni, a jeśli chciałbym się obrócić jeszcze raz, to muszę wykonać kolejną akcję Ruch, w ramach której mam albo 4" + obrót o 90 albo sam obrót o 90.
Fajnie wiedzieć, że największy zgrzyt który miałem z regułami nie istnieje. Ale z drugiej strony nie napawa mnie optymizmem perspektywa, że aby się dowiedzieć, jak naprawdę grać w grę muszę chyba pojechać do Radomia na prezentację
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Zapraszam Możesz jeszcze przyjechać do Lublina 13tego na pokazy
Wawę też mamy w planach.
A na poważnie - wersja finalna podręcznika będzie prawdopodobnie spisana od podstaw żeby wyeliminować takie niejasności.
Ogólnie to widzę, że chyba nawet zrobimy jeszcze jeden upgrade rulebooka przed wersją finalną jak tylko znajdziemy chwilę by wyszukać więcej takich kwiatków (lub zostaną nam zgłoszone przez osoby grające).
Wawę też mamy w planach.
A na poważnie - wersja finalna podręcznika będzie prawdopodobnie spisana od podstaw żeby wyeliminować takie niejasności.
Ogólnie to widzę, że chyba nawet zrobimy jeszcze jeden upgrade rulebooka przed wersją finalną jak tylko znajdziemy chwilę by wyszukać więcej takich kwiatków (lub zostaną nam zgłoszone przez osoby grające).
Ja również trochę wczytałem się w zasady i muszę przyznać, iż mnie również te zasady ruchu po pierwszym przeczytaniu lekko przestraszyły wrażeniem toporności. Sam miałem dziwne odczucia co do tego jednego darmowego obrotu o 90*, dzielenia ruchu po 2 cale i dokonywanie ruchu aby ominąć beczkę. Może po prostu nie do końca dobrze to zinterpretowałem
Jednak nadal nie mogę się dopatrzeć zalet takiego rozwiązania. Model kończy gdzieś swój ruch, ma gdzieś tam ustawioną swoją strefę widzenia i podczas tury przeciwnika nigdzie się nie obróci, więc spokojnie można zajść go...?
Sam chętnie udałbym się na pokaz, szkoda, że tak daleko oraz szkoda, że na Sabat-feście nie wypaliło, a akurat byłem
Jednak nadal nie mogę się dopatrzeć zalet takiego rozwiązania. Model kończy gdzieś swój ruch, ma gdzieś tam ustawioną swoją strefę widzenia i podczas tury przeciwnika nigdzie się nie obróci, więc spokojnie można zajść go...?
Sam chętnie udałbym się na pokaz, szkoda, że tak daleko oraz szkoda, że na Sabat-feście nie wypaliło, a akurat byłem
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Oskar - jak będziesz wybierać się do Wro - służymy miejscami do grania
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
BombowoRakso_The_Slayer pisze:W takim razie widzę, że dobrze, że szykujemy filmik przedstawiający zasady gry i przykład rozgrywki
Właśnie miałem Wam wczoraj napisać, ale padł mi internet.
Fajnie, jakbyście wydali jakieś filmiki prezentujące system, wyjaśnienie zasad w postaci tłumaczeń w filmiku, może jakiś graficznych animacji przy okazji? Wydaje mi się, że jest to bardzo fajny chwyt przyciągający klientów. Oglądając filmiki z zasadami, jakimiś rozgrywkami przy pomalowanych modelach i na fajnych stołach aż chęci robi
Fajnie, jakbyście wydali jakieś filmiki prezentujące system, wyjaśnienie zasad w postaci tłumaczeń w filmiku, może jakiś graficznych animacji przy okazji? Wydaje mi się, że jest to bardzo fajny chwyt przyciągający klientów. Oglądając filmiki z zasadami, jakimiś rozgrywkami przy pomalowanych modelach i na fajnych stołach aż chęci robi
-
- Oszukista
- Posty: 837
btw. - to może 360' pole widzenia, prawo do działania - w przedniej połówce, z zachowaniem zasady z darmowym obrotem.
1 człowiek to nie oddział - obrócić głowę to ułamek sekundy, a załatwia to darmowe odwrócenie się tak, żeby nie widzieć najbliższego celu.
I nie wiem, o co wam chodzi z tym ruchem - w zasadach jest to ładnie i klarownie wyjaśnione... A może ja mam taki pokręcony mózg, że dla mnie te zapisy są jasne?
1 człowiek to nie oddział - obrócić głowę to ułamek sekundy, a załatwia to darmowe odwrócenie się tak, żeby nie widzieć najbliższego celu.
I nie wiem, o co wam chodzi z tym ruchem - w zasadach jest to ładnie i klarownie wyjaśnione... A może ja mam taki pokręcony mózg, że dla mnie te zapisy są jasne?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Na stronie kampanii Wspieram.to opublikowaliśmy dziś nową aktualizację zawierającą pierwsze trzy Cele Dodatkowe, które zostaną zrealizowane po przekroczeniu kwoty wymaganej do osiągnięcia celu podstawowego czyli starterów Delarii i Naiym'vael.
https://wspieram.to/1910-afterglow-gra- ... t-406.html
Pozdrawiam
https://wspieram.to/1910-afterglow-gra- ... t-406.html
Pozdrawiam
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Przejrzałem zasady i ich aktualna wersja jest całkiem klarowna.
Wiem, że pewnie macie pełne ręce roboty ale na pewno przydałoby się:
- filmiki prezentujące poszczególne mechaniki gry (tworzenie bandy, ruchy, walkę) - fajnie jakby były nie tylko z głosem ale i napisami (bo nie zawsze wszystko dobrze słychać)
- filmik z krótkiej rozgrywki na 450pkt
- jakieś fluffowe opowiadanie lub dwa wprowadzające w klimat gry
Ogólnie system bardzo fajny i prawie na pewno kupię sobie starter jak wyjdą krasnale i rozpropaguję wśród naszych graczy
Wiem, że pewnie macie pełne ręce roboty ale na pewno przydałoby się:
- filmiki prezentujące poszczególne mechaniki gry (tworzenie bandy, ruchy, walkę) - fajnie jakby były nie tylko z głosem ale i napisami (bo nie zawsze wszystko dobrze słychać)
- filmik z krótkiej rozgrywki na 450pkt
- jakieś fluffowe opowiadanie lub dwa wprowadzające w klimat gry
Ogólnie system bardzo fajny i prawie na pewno kupię sobie starter jak wyjdą krasnale i rozpropaguję wśród naszych graczy
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Również przyłączę się do chwalenia fluffu... klimat i opisy frakcji przezacne. Poza paroma niuansami to także nie miałem problemu z zasadami, używając minimum logiki. nie wszystko musi być tak łopatologicznie rozpisane jak w rulebookach GW, bo dzięki temu nawet szybciej przez zasady przebrnąłem
Oczywiście z mojej strony rozpropagowywanie i zakup któregoś zestawu z crowdfoundingu gwarantowane
+1 to napewno nagoniłoby ludzi bo smak robi na fajnie wyglądające systemy niesamowity. Co do fluffowych opowiadań to mogę 1-2 napisać i dać do autoryzacji, tak mi się świat gry spodobałWhite Lion pisze:przydałoby się:
- filmiki prezentujące poszczególne mechaniki gry (tworzenie bandy, ruchy, walkę) - fajnie jakby były nie tylko z głosem ale i napisami (bo nie zawsze wszystko dobrze słychać)
- filmik z krótkiej rozgrywki na 450pkt
- jakieś fluffowe opowiadanie lub dwa wprowadzające w klimat gry
Oczywiście z mojej strony rozpropagowywanie i zakup któregoś zestawu z crowdfoundingu gwarantowane
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Wałkarz
- Posty: 52
Trochę zrzędzenia,
Przebiłem się po raz kolejny przez podręczniki + zasady, i teraz będę zrzędził.
Fluffu praktycznie wcale w nich nie ma, zdawkowe opisy i sam koncept. Natomiast miodku czyli tego co najważniejsze niet. Jacy są bogowie oprócz jedynego? jaka jest waluta? istnieje jakaś mapa ziem? Itd itp.
Z kwestii technicznych, jak dobrze zrozumiałem zasady to mogę władować na mojego bohatera Naiym'vael 230 pkt
drugie 220 na trójkę zwiadowców i mam lorda klepacza z unikami i ZW 5 oraz itemami wartymi 50 pkt. Kolleś wystawia się w zwiadzie czyli praktycznie w pierwszej turze przeciwnik ma pozamiatane przynajmniej w grze na 450 pkt
Podejrzewam że takich przegięć można złożyć więcej.
Nie bardzo rozumiem też ideę ataku od tyłu zwłaszcza jak można się w ramach Reakcji odwrócić od 90 stopni. To daje pole widzenia praktycznie równe 360stopniom, chyba że grający popełni jakiś dziwny błąd albo dał się okrążyć ze wszystkich stron i atakuje go horda zombie, znaczy zakażonych.
Koniec zrzędzenia i liczę że rzucicie trochę tła, sama mechanika to za mało
Przebiłem się po raz kolejny przez podręczniki + zasady, i teraz będę zrzędził.
Fluffu praktycznie wcale w nich nie ma, zdawkowe opisy i sam koncept. Natomiast miodku czyli tego co najważniejsze niet. Jacy są bogowie oprócz jedynego? jaka jest waluta? istnieje jakaś mapa ziem? Itd itp.
Z kwestii technicznych, jak dobrze zrozumiałem zasady to mogę władować na mojego bohatera Naiym'vael 230 pkt
drugie 220 na trójkę zwiadowców i mam lorda klepacza z unikami i ZW 5 oraz itemami wartymi 50 pkt. Kolleś wystawia się w zwiadzie czyli praktycznie w pierwszej turze przeciwnik ma pozamiatane przynajmniej w grze na 450 pkt
Podejrzewam że takich przegięć można złożyć więcej.
Nie bardzo rozumiem też ideę ataku od tyłu zwłaszcza jak można się w ramach Reakcji odwrócić od 90 stopni. To daje pole widzenia praktycznie równe 360stopniom, chyba że grający popełni jakiś dziwny błąd albo dał się okrążyć ze wszystkich stron i atakuje go horda zombie, znaczy zakażonych.
Koniec zrzędzenia i liczę że rzucicie trochę tła, sama mechanika to za mało