9th Age
Re: 9th Age
Ciężko brać pod uwagę takie zestawienia, bo zawierają wybrane turnieje. Może gdzieś nie ma dobrych graczy bretki? Z polskich turniejów pewnie w ogóle nie ma tam wyników bo wątpię aby ktoś wysyłał.
Gdyby nie była słaba, to by nie miała +100 pkt na ETC. Była słaba i, co gorsza, grać nią można było skutecznie na w miarę 2 sposoby, przy czym oba wymagały HKB i dwóch trebuszy.
WhiteBoy może być arogantem, ale chyba jednak wie, co pisze. Co do źródeł - twierdził że to statystyki z gier, ale faktycznie o szczegółach gadać nie chciał .
WhiteBoy może być arogantem, ale chyba jednak wie, co pisze. Co do źródeł - twierdził że to statystyki z gier, ale faktycznie o szczegółach gadać nie chciał .
Uprawa warzyw od 1997 roku
To że w przypadku bretki trzeba myśleć to nie znaczy ,że cała masa pajacy grający wochem, de, he, we będzie nam mówił jaka to bretka jest zajebista i OP.Stan pisze:Ciężko brać pod uwagę takie zestawienia, bo zawierają wybrane turnieje. Może gdzieś nie ma dobrych graczy bretki? Z polskich turniejów pewnie w ogóle nie ma tam wyników bo wątpię aby ktoś wysyłał.
Nagle dowiadujemy się że erranci są op
pegazy są op
heroic killing blow jest op
queslingi są op
magowie sa op
widocznie bretka sama w sobie jest tak silna że nie potrzebuje koksa
nawet nie usunięto starej zasady inspiring że jak champion odmówi challenga to oddział traci warda
De facto w naszym podręczniku nic nie ma sensownego i może nie było by flamu gdyby nie to że projekt 9 edycyjny ma za zadanie wprowadzić balans ale niestety nie wprowadza i to mocno wkurza.
Taka propozycja:
1 Lord na koniu: Duke @ 285.0 Pts
General
Heavy Armour
Dusk Stone [30.0]
Virtue of Renown [60.0]
Enchanted Shield [5.0]
Blessed Sword [20.0]
Crystal Ball [35.0]
1 Lord na koniu: Grail Damsel @ 290.0 Pts
Magic Level 3
Path of White Magic
Beloved
Wafers of Penitence [20.0]
Storm Clarion [40.0]
Obsidian Rock [30.0]
1 Hero na koniu: Paladin @ 234.0 Pts
Battle Standard
Great Weapon
Crusader's Helm [45.0]
Virtue of Piety [75.0]
1 Hero na koniu: Damsel @ 125.0 Pts
Magic Level 1
Path of Light Magic
Dispel Scroll [35.0]
Talisman of Roland [15.0]
12 Knights of the Realm @ 326.0 Pts, FCG, Banner of the Last Charge [20.0]
12 Knights of the Realm @ 306.0 Pts, FCG
3 Pegasus Knights @ 160.0 Pts, Vanguard
3 Pegasus Knights @ 160.0 Pts, Vanguard
3 Knights of the Grail @ 100.0 Pts
3 Knights of the Grail @ 100.0 Pts
1 Siege War Machine - Catapult @ 80.0 Pts
1 Siege War Machine - Trebuchet @ 130.0 Pts
5 Yeoman Outriders @ 55.0 Pts
5 Knights of the Quest @ 145.0 Pts, Wandering for Grail
Models in Army: 52 Total Army Cost: 2496.0
1 Lord na koniu: Duke @ 285.0 Pts
General
Heavy Armour
Dusk Stone [30.0]
Virtue of Renown [60.0]
Enchanted Shield [5.0]
Blessed Sword [20.0]
Crystal Ball [35.0]
1 Lord na koniu: Grail Damsel @ 290.0 Pts
Magic Level 3
Path of White Magic
Beloved
Wafers of Penitence [20.0]
Storm Clarion [40.0]
Obsidian Rock [30.0]
1 Hero na koniu: Paladin @ 234.0 Pts
Battle Standard
Great Weapon
Crusader's Helm [45.0]
Virtue of Piety [75.0]
1 Hero na koniu: Damsel @ 125.0 Pts
Magic Level 1
Path of Light Magic
Dispel Scroll [35.0]
Talisman of Roland [15.0]
12 Knights of the Realm @ 326.0 Pts, FCG, Banner of the Last Charge [20.0]
12 Knights of the Realm @ 306.0 Pts, FCG
3 Pegasus Knights @ 160.0 Pts, Vanguard
3 Pegasus Knights @ 160.0 Pts, Vanguard
3 Knights of the Grail @ 100.0 Pts
3 Knights of the Grail @ 100.0 Pts
1 Siege War Machine - Catapult @ 80.0 Pts
1 Siege War Machine - Trebuchet @ 130.0 Pts
5 Yeoman Outriders @ 55.0 Pts
5 Knights of the Quest @ 145.0 Pts, Wandering for Grail
Models in Army: 52 Total Army Cost: 2496.0
Na 2400 wywalam 1 grali albo questów i boostuję pegazy.
3ka Grali to taki chariot:
3 Impacty S4, 6 ataków S6 (z WS 5, I 5), 3 ataki S4, T4, 3 Woundy, As+ 2, ward na 5+ nie tracony po break'u, immune to psychology, Wszystko za 100 pkt. Wchodzę w to.
3ka Grali to taki chariot:
3 Impacty S4, 6 ataków S6 (z WS 5, I 5), 3 ataki S4, T4, 3 Woundy, As+ 2, ward na 5+ nie tracony po break'u, immune to psychology, Wszystko za 100 pkt. Wchodzę w to.
Może Llght na dużej babie zamiast white - lepszy banishment, ogólnie light jest mega lorem IMO.
Wywaliłbym z dużej baby beloved, konia i MRa i dał jednorożca. Beloved na małą i niech siedzi w drugiej lancy.
Za zaoszczędzone pkt koniecznie banner of courage na bsb. Za 5 pkt masz odporność na feara i terror. Powinien też zmieścić się questing vow, co jest jakimś tam bonusem, no i daje możliwość brania 1+ save z rerolem z racji weapon master.
Ogólnie bardzo spoko rozpa. Wkurza mnie tylko wydawanie 60 pkt na virtue, któe nie działa na piechotę. Pisałem do nich by wywalili to AP (1) i lighting ataki a w to miejsce znieśli ograniczenia związane z troop type - bezskutecznie. No i chyba warto wywalić 1 realma by szef miał jednak grail vow?
Fajny pomysł z gralami. Ciekawe jak się sprawdzą queści. Chyba wolałbym kolejne pegazy w ich miejsce. Ewentualnie kolejnych MY i dopakować te trójki, które już masz.
Wywaliłbym z dużej baby beloved, konia i MRa i dał jednorożca. Beloved na małą i niech siedzi w drugiej lancy.
Za zaoszczędzone pkt koniecznie banner of courage na bsb. Za 5 pkt masz odporność na feara i terror. Powinien też zmieścić się questing vow, co jest jakimś tam bonusem, no i daje możliwość brania 1+ save z rerolem z racji weapon master.
Ogólnie bardzo spoko rozpa. Wkurza mnie tylko wydawanie 60 pkt na virtue, któe nie działa na piechotę. Pisałem do nich by wywalili to AP (1) i lighting ataki a w to miejsce znieśli ograniczenia związane z troop type - bezskutecznie. No i chyba warto wywalić 1 realma by szef miał jednak grail vow?
Fajny pomysł z gralami. Ciekawe jak się sprawdzą queści. Chyba wolałbym kolejne pegazy w ich miejsce. Ewentualnie kolejnych MY i dopakować te trójki, które już masz.
Light - faktycznie... Myślałem żeby brać light na obu babach.Dębek pisze:Może Llght na dużej babie zamiast white - lepszy banishment, ogólnie light jest mega lorem IMO.
Wywaliłbym z dużej baby beloved, konia i MRa i dał jednorożca. Beloved na małą i niech siedzi w drugiej lancy.
Za zaoszczędzone pkt koniecznie banner of courage na bsb. Za 5 pkt masz odporność na feara i terror. Powinien też zmieścić się questing vow, co jest jakimś tam bonusem, no i daje możliwość brania 1+ save z rerolem z racji weapon master.
Ogólnie bardzo spoko rozpa. Wkurza mnie tylko wydawanie 60 pkt na virtue, któe nie działa na piechotę. Pisałem do nich by wywalili to AP (1) i lighting ataki a w to miejsce znieśli ograniczenia związane z troop type - bezskutecznie. No i chyba warto wywalić 1 realma by szef miał jednak grail vow?
Fajny pomysł z gralami. Ciekawe jak się sprawdzą queści. Chyba wolałbym kolejne pegazy w ich miejsce. Ewentualnie kolejnych MY i dopakować te trójki, które już masz.
KotR idealnie zapychają core..... Musi ich tyle być.
BSB fakt. Sztandar się przyda. Nie zwróciłem uwagi, że magiczny sztandar może być brany z puli Magic Item.
No tak, to rozpa na 2500. Kotrzy są więc nie do ruszenia.
Cały czas zastanawiam się nad tymi gralami. Z jednej strony te unity za 100 pkt mają lepszy wygar i wyporność niż większość rydwanów, ale nie szkoda Ci rezygnować np. z 9 grali z płonącą szmatą. Holy atack, magic atack i dorzucany w zależności od sytuacji ogień to niezła odpowiedź w zasadzie na wszystkie możliwe rzuty obronne. Do tego bsb, który podbija im warda, MR z baby i 3+ na niemagiczne strzelanie. Końcowo light, z którego rzucasz Bironę robiącą z grali prawdziwe potwory. 27 ataków trafiających na 2+.
Ja w swoich rozpach funkcje rydwanów dawałem 2x6 realmom, a grali wystawiałem 9. Przewaga Twojej koncepcji jest jednak taka, że Ty za swoich płacisz 33/szt, a ja za 2/3 unitu już po 40/model.
Cały czas zastanawiam się nad tymi gralami. Z jednej strony te unity za 100 pkt mają lepszy wygar i wyporność niż większość rydwanów, ale nie szkoda Ci rezygnować np. z 9 grali z płonącą szmatą. Holy atack, magic atack i dorzucany w zależności od sytuacji ogień to niezła odpowiedź w zasadzie na wszystkie możliwe rzuty obronne. Do tego bsb, który podbija im warda, MR z baby i 3+ na niemagiczne strzelanie. Końcowo light, z którego rzucasz Bironę robiącą z grali prawdziwe potwory. 27 ataków trafiających na 2+.
Ja w swoich rozpach funkcje rydwanów dawałem 2x6 realmom, a grali wystawiałem 9. Przewaga Twojej koncepcji jest jednak taka, że Ty za swoich płacisz 33/szt, a ja za 2/3 unitu już po 40/model.
No ale w opisie cnoty masz napisane, że więcej niż 4+ nie wyciśniesz. Jedyny wyjątek to połączenie z talisman of roland, bo to tylko ward na niemagiczne strzelanie. Było o to pytanie na forum i któryś z autorów booka napisał, że Piety+Talisman of roland działa, co też mają zamiar w kolejnej wersji doprecyzować. O podbijaniu warda do 3+ z wykorzystaniem Piety nie było jednak mowy.Piety (75 pts)
The Character and all non-character models in the same
unit has its Ward Save increased by +1, to a maximum of
4+. Can only join Cavalry units.