Empire armylist by Sa!nt
Moderator: #helion#
Wilq: masz rację i nie masz racji. Z jednej strony prawdą jest że ludzie to tylko ludzie i niewiele można się po nich spodziewać. a My cierpimy bo mamy skrupuły, czytaj "nie cierpię grać na handgunnerach 4 działach i 2 steamach". W 6ed Imperium było silne na tle innych armii. I ponowniee masz rację że u nas nic się nie zmieniło (gołąb i koń na korbkę się nie liczy) a inni mają full wypas odnowę i spa w zestawie (HE, VC). Jednak już dawno stwierdzono że kto się nie rozwija ten się cofa w rozwoju
a z drugiej strony nie masz racji, bo tak jak zauważono, Bretonia nie ma takich kłopotów jak my. W dodatku szczury mają większe szanse na równorzedną walkę niż my. Bo każdy maa jednak M5, I4, Ld8 (przy pełnych rankach) a kosztują tyle że ZAWSZE mają pełne ranki i outnumber. I tu jest pies pogrzebany. NIgdy nie aspirowałem do dawania bęcków piechotą Chaosowi, elfom, orkom (choć to możliwe) czy krasiom. Ale faktem jest że jedyną piechotą gorszą od naszej są gobliny i zombie. Coś nalezy z tym zrobić, a gołab-mudżahedin i koń za klocków lego nie jest solucją
No i inna kwestia. Nie mam oporów by dostawać po dupie armią z jajami. Ale dla mnie armia z jajami to Kult Ulryka z WD a nie quasiImperium z gołebiem. Ta armia to fluffowy czernobyl i dlatego porzuciłem ją na rzecz Kultu. Już nawet zakupiłem 25 Teutogen Guards
a z drugiej strony nie masz racji, bo tak jak zauważono, Bretonia nie ma takich kłopotów jak my. W dodatku szczury mają większe szanse na równorzedną walkę niż my. Bo każdy maa jednak M5, I4, Ld8 (przy pełnych rankach) a kosztują tyle że ZAWSZE mają pełne ranki i outnumber. I tu jest pies pogrzebany. NIgdy nie aspirowałem do dawania bęcków piechotą Chaosowi, elfom, orkom (choć to możliwe) czy krasiom. Ale faktem jest że jedyną piechotą gorszą od naszej są gobliny i zombie. Coś nalezy z tym zrobić, a gołab-mudżahedin i koń za klocków lego nie jest solucją
No i inna kwestia. Nie mam oporów by dostawać po dupie armią z jajami. Ale dla mnie armia z jajami to Kult Ulryka z WD a nie quasiImperium z gołebiem. Ta armia to fluffowy czernobyl i dlatego porzuciłem ją na rzecz Kultu. Już nawet zakupiłem 25 Teutogen Guards
Pozwoliłem sobie przysiąć nieco nad przedmiotami. Wielu tych dostępnych obecnie nie omawiałem, bo są OK.
Talismans
Arcane Items
Enchanted Items
Magic Standards
Za mocne...raczej NIE, albo cena 85 pts. Podobne zalety ma spec bohater.Sa!nt pisze: Sword of Morr:..……………..65 points
Weapon; +1 Strength; Wounds inflicted by character with Sword of Morr (but not those coused by his mount) count towards CR of every combat with State Troops within 12"
Bardzo dobre zasady i cena OK.Shard Blade…………………..60 points
When using the Shard Blade, character adds +2 to his Strength. In addition, any model who suffer a wound (after saving throws, etc) must take an immediate Toughness test. If this test is failed, they suffer an additional wound, with no save of any kind.
Bardzo dobra zasady jestem za pozostawieniem
The Bright Sword:..…………..50 points
This magic sword casts a Flaming Sword of Ruin spell at the beginning of each player’s turn (the opponent cannot stop this at all). The spell can then be dispelled normally in each player’s magic phase, but that just temporarily quenches its fire and the sword automatically burst into new flames at the beginning of the next turn. There are no cumulative effects with spell Flaming Sword of Ruin.
- Jakoś KB mi nie pasuje do imperialnych zasad.Scythe of Morr:……………….30 points
Great weapon; Killing blow.
Bardzo dobre zasady.Winter’s Bite:………………….30 points
On a roll to hit of 6, Winter’s Bite wounds automatically with no Armour save possible.
Zasady OK, ale nie przesadzałbym z ilością broni do wyboru. Raczej bymz tej zabawki zrezygnował. Czy "Model" tzn. Jeździec i potwór?Storm Hammer:………………..30 points
White Wolf hammer. Models wounded in the turn the wielder charges may not attack that turn.
Taki sword of fate na wszystko co martwe, tylko Armour save pozostawia... nie jestem przekonany, pozostawiam innym.Hammer of Sigmar:..………….30 points
(Arch Lectors and Warrior Priest only )
Demons and Undead will wound on 2+ and surfer D3 wounds.
OKBlessed Rifle:..………………...30 points
Hochland Long Rifle; re-roll failed rolls to wounds.
Z przyjemnością wrócę do tej zbrojiArmour of Skoll:………………...40 points
As heavy armour. Attacks against the wearer in close combat suffer a -1 Strength penalty. This can affect the attack’s save modifier. Wearer is immune to Light magic.
Jeśli miałeś na myśli -1H to jestem za.Gold Shield:……………………….15 points
Shield. Shooting to character and unit with character suffer -1 penalty to shot.
Talismans
Fajny przedmiot, ale za mocny do armii. Zostawmy 3MR dla Karola FranciszkaThe Silver Seal:……………………60 pointsThe Silver Seal confers a 4+ ward save and magic resistance (3).
Ok można wrócić do tej wersji przedmiotu, ale 5+ Ward save.Shroud of Magnus:………………...60 points
This item gives a 4+ Ward save. A model carrying the Shroud and his mount are tottaly immune to Dark, Skaven, and Chaos magic, even if cast with Irresistible Force. Note that the spell will not be dispelled and other models in the unit the character is will be affected normally.
Bardzo dobry przedmiotThe Crystal Cloak:…………………55 points
The Crystal Cloak grants the character a 4+ Ward save. In addition, all attacks directed against character in close combat suffer a -1 to both the To Hit and To Wound dice.
Nie potrzebneIcon of Sigismund:…………………50 points
This item gives the bearer a 5+ ward save and magic resistance (2).
Bardzo potrzebne Bardzo OK.Cloak of Molten Metal:……………..40 points
The rope gives a 3+ ward save against any missile attack directed toward character and his mount.
Przedmiot OK. Nie konieczny w armii.Heart of Middenheim:………………40 points
5+ Ward save. Wearer gains +1 to their Weapon Skill.
Ciekawe? Bestie przecież same powodują fear.IMHO nie potrzebny gadet.Cloak of Anraheir:…………………..25 points
Magic Resistance (1), wearer counts as causing fear to all Beastmen and Minotaur models.
Bardzo fajne Bardzo na TAK.
Sigil of Ulric:………………………..25 points
Wearer have a number of additional Attack equal difference of Leadership wearer and enemy.
Może pozostać, nie musi.The Crimson Amulet:……………….20 points
This item gives a 6+ ward save. The wearer automatically passes any characteristic tests he has to take (except Leadership tests).
OK można dodać, oddaje istotę Morra. Powinno być tańsze 10 pts.Sigil of Morr:………………………..20 points
Wearer is immune to Poison and Killing Blow.
Sprawdza się jestem na tak.Sigil of Sigmar:……………………...15 points
The Sigil of Sigmar confers magic resistance (1).
Za mocne na 6" W Chaosie taki sztandar kosztuje 125pts. Mamy sztandar, który to daje. Prist ma modlitwę dającą unbreakble. Jestem na NIE.Aura of Stubborn:…………………….70 points
The character and unit of State Troop within 6” from character are Stubborn.
OK. Koszt i działanie. Jestem na TAK.Aura of Brave:…………………….….50 points
The character and unit of State Troop within 6” from character are immune to Fear. When faced with an enemy that cause Terror, the character and the units only suffer Fear, not Terror.
Jestem na TAK. Koszt 35pts.Aura of Accuracy:……………………40 points
The character and unit of State Troop within 6” from character can re-roll failed rolls for Hit (including shooting).
Za mocne. Mamy banner który daje immune to panic.Aura of Courage:……………………...40 points
The character and unit of State Troop within 6” from character are Immune to Panic.
Zamieniłbym na Ward 6+ i 35pts.Aura of Faith:………………………....30 points
The character and unit of State Troop within 6” from character have Ward Save 5+.
Nie potrzebna. Mamy juz Sigil of Sigmar, mamy inne, dobre przedmioty z Twojej listy które dają MRAura of Magic Resistance:……………20 points
The character and unit of State Troop within 6” from character have Magic Resistance (1).
Za mocne. Od tego w każdej armii jest BSB. Dla tak nazywającej się aury dałbym dodatkowe +1 do wyniku CC za zadanie większej ilości ran niż przeciwnik w danej turze.Aura of Glory:…………………………20 points
The character and unit of State Troop within 6” from character may re-roll failed Break test.
OK, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy Knightly Orders.Aura of Hunters:………………………10 points
The character and unit of State Troop within 6” from character have no penalty for moving in difficult terrain.
Jestem Za przywroceniem.Amber Fang:…………………………..35 points
A Priest carrying an Amber Fang can use an additional Prayer in each Magic Phase. He may only use each Prayer once. A Priest may only use one additional Prayer; there is no further bonus for additional Amber Fangs.
Jestem na TAKIce Dagger:…………………………….30 points
The Priest bearing the Ice Dagger may add the current rank bonus of the unit he accompanies to the Power level of his Prayers. The rank bonus may only be added once; there is no further bonus for additional Ice Dagger.
NIE . Nasi magowie ciągle mogę 2x6 wyrzucić.Fang of the Winter Wolf:………………25 points
One use only. Before using a Prayer, a Priest may declare he is using his Fang of the Winter Wolf. The Prayer counts as being cast with Irresistible Force, in the same way as a magic spell cast with to dice rolls of 6.
TAK Ale koszt 30pts.Shard of Skoll:………………………….20 points
The Shard adds +1 to the score of every dice rolled when making a Dispel attempt, up to a maximum of 6. Note that this makes automatic failure impossible, and automatic success more likely. Only one Shard can be used against a single spell. If the Dispel attempt was successful the Shard is destroyed, shattered by magic it absorbs, but otherwise it can be retained and used again.
Nie potrzebne.Emplem:………………………………..10 points
One use only. Before making a Dispel attempt, the player can declare he is using a Emblem. This allows him to roll one extra dice for the Dispel attempt. You do not necessarily have to use any of the army’s normal Dispel dice – you may choose to use only the Emblem’s dice and more than one Emblem may be used against a spell if you wish.
Arcane Items
Jestem za, ale zostawilbym to raczej dla spec bohatera. Nie chemy, aby ludzie po zerknięciu na army list i nie przyjrzeniu się mu od razu wolali - przegięty.Staff of Voland:………………………...75 points
Bearer knows one more spell. Immediately after rolling the dice to cast a spell or to dispel an enemy spell, the Wizard wielding the Staff of Volans can pick up one of the dice rolled and turn it so that result is one higher than the number rolled. Only then is the total score and its effect worked out, including Miscast and Irresistible Force, This is especially useful because the Staff will make Miscast and failed Dispels rarer (you need to roll at least three 1s) and will make spells cast with Irresistible Force more common (if you roll a 5 and 6, you can transform the 5 into 6).
A ten przedmiot zdecydowanie lepszy JESTEM ZA.Staff of Verspasian:…………………….60 points
The Staff of Verspasian gives +2 to casting attempts made by Wizard wielding the staff. In addition, it allows him to ignore first miscast he suffer.
Jeśli mialby tyle kosztować, to powinien być warty przynajmniej tyle , co 3x power stone. Uważam, że cena 65-70 byłaby OKThe Fire Stone of Agni:…………………55 points
This item works exactly like a power stone, but it can be used once per bearer’s magic phase and not one per game.
Nie potrzebnaHexstaff:………………………………..50 points
+ D3 Power dice only usable by bearer. Any Hex dice rolls of 1 cause Miscast
Dodałbym, że imperium posiada 7 takich zwojów i w armii może być ich więcej niż 1.Seal of Destruction:……………………..45 points
One use only. The Seal has the same effect as Dispel Scroll. In addition, roll a D6. On a result of 4+ the spell is removed from the caster’s mind and he can no longer cast it. Spells cast from a bound spell item will only be removed on a result of a 6.
OKRod of Power:……………………………30 points
At the end of each magic phase (yours and enemy’s), you can save up to three unused power/dispel dice from the pool and store them in the rod. At the beginning of each successive magic phase (yours and enemy’s), roll a dice. If the result is equal or higher to number of dice stored, add them to the power/dispel pool, if the result is lower than the number of dice stored, they are lost.
OKLuckstone:………………………………..25 points
One use only. One per battle, the bearer can re-roll all of the dice rolled to cast or dispel a spell. This can effective cancel a miscast result, and cause irresistible force or a miscast.
Bardzo OK, bardzo ciekawe. Powinieneś tylko dodać w opisie, że nie dotyczy czarów rzucanych przez maga na samego siebie.The Firebrand Staff:…………….……….20 points
This magic staff extends the range of all spells by 12”.
Bardzo OK, tylko żeby wreszcie w Polsce grano na tajne rozpiski.Crystal ball:……………………………….15 points
The enemy must always reveal all the ‘secrets’ involving all units that are within 24” of the Wizard at any time. This includes which magic items are in the unit and who is carrying them, the presence of disguised, hidden or otherwise ‘invisible’ models ad everything else that the player in not normally obliged to disclose to his opponent.
OKWizard’s Staff:……………………………10 points
The Wizard’s Staff allows the bearer to use one more dice than he is normally allowed to when casting a spell (eg. Wizard that can normally use up to two dice to cast spells will be able to use up to three).
Enchanted Items
Wszystkie na TAKLaurels of Victory:………………………...55 points
Each wound caused by a model wearing the Laurels of Victory (but not those cause by his mount) will counts as 2 Wounds when working out combat resolution. Note that you do not actually cause double wounds on your victim!
Rod of Command:…………………………50 points
One use only. Whenever the character (and the unit he is with) have to take a Break test, instead of rolling the dice, the player can declare he is using this item, If the player decides to do so, the character (and his unit) automatically roll double 1s (Insane Courage!) for the test, automatically passing regardless if modifiers. This item cannot be used by a character in a turn he refused a challenge or if he is hiding at back of the unit (nobody would pay heed to such a coward!).
Aldred’s Casket of Sorcery:………………..35 points
Bound Spell: Power Level variable. At the end of each of his movement phases, the bearer may remove and capture one randomly determined spell from an enemy Wizard within 12” of him on a roll 4+. The bearer can then cast the captured spell in any of his following magic phases by releasing it from the casket just like from bound item, whereupon the spell is then removed from the game. Any number of spells may be captured by the casket, and the bearer can cast each one once, either over several magic phase or all at the same time if he prefers. The power level of the spell cast by the casket will be equivalent to the normal casting value of the spell.
The Silver Horn:……………………………35 points
Bound Spell: Power Level 5. If successfully cast, all fleeing friendly units on the battlefield will rally immediately, regardless of number of models left.
The Orb of Thunder:………………………..30 points
Bound Spell: Power Level 4. Remains in play. When the Or of Thunder is in play, flying creatures on the battlefield cannot fly and must move on the ground at their normal Movement rate.
Doomfire Ring:……………………………...30 points
Bound Spell. Power Level 3. The Doomfire Ring cast the Burning Head spell from the Lore of Fire (see the Warhammer rulebook)
MOże być, ale nie konieczne.Lightning Stone:…..………………………...30 points
Bound Spell. Power Level 3. The Lightning Stone cast the Forked Lightning spell from the Lore of Heavens (see the Warhammer rulebook)
Oba na TAKVan Horstmann’s Speculum:………………...30 points
When the wearer fights a challenge he can ‘swap’ his base Weapon Skill, Strength, Toughness, Initiative and Attacks values with those of his enemy. He can choose not to use the mirror, but if he does he must swap all these characteristics for the duration of the challenge. So, the wearer fights with his enemy’s WS, S, T, I and A whilst his enemy fights with the wearer’s Ws, S, T, I and A.
Bane of Craven:………………………………..30 points
Neither the unit that carries the Bane of the Craven nor any unit they charge may ever voluntarily flee as a charge reaction. They may use any other charge reaction they would normally be allowed.
Ok śmieszne, ale OK Może zarezerwowalbym to dla Generała.Icon of Magnus:………………………………25 points
The character and the unit he is with are immune to Fear. When faced with an enemy that cause Terror, the character and the units only suffer Fear, not Terror.
Halfling Cockbook…………………………….25 points
Allows army to take one more special slot that normally should have, but must have one more core that normally is demand. For example for 2k instead core 3+ special 0-4 you can have core 4+ special 0-5.
OKRing of Volans:………………………………..20 points
One use only. Bound Spell: Power Level variable. Choose any one of the eight magic lores in the Warhammer rulebook and randomly select one spell from that lore to be bound within the Ring of Volans. The power level of the spell cast by the ring will be equivalent to the normal casting value of the spell.
Pelt of Horros:…………………………………20 points
The wearer may re-roll one failed to wound in each Close Combat phase.
Claw Totem:…………………………………...15 points
TAK Bardzo potrzebne armii piechotyThe character and any unit he is with can roll one extra dice when pursuing fleeing enemies and discard the lowest roll.
Nie rozumiem.Halfling Pouch:…………………………………15 points
Other magic items character with Halfling Pouch cost 10 points less.
Ok przekonałeś mnie, ale zastzreażenie, że Kapłani nie pijąGourd of Marienburg Wine:………………….10 points
One use only. +D6 Strength until end of turn.
OK Można dodać. Może zmienić nazwę na Artillery Handbook of Nuln.Book from Nuln:………………………………..5 points
Character has ‘Extra Crewman’ special rule.
Magic Standards
Wszystkie OK. wszystkie w słusznej cenie.Imperial Banner:……………………………..100 points
All units with at least one model within 12” of the Imperial Banner can re-roll any failed Terror, Fear, Panic or Rally test as well tests to avoid pursuing a fleeing enemy.
Banner of Sigismund:………………………….60 points
The standard bearer and all models in his unit are Stubborn. Note that this bonus is also conferred to other character within the unit.
Griffon Standard:………………………………50 points
A unit carrying the Griffon Standard counts double its rank bonus when it comes to working out combat results, If the unit is in two rank it receives +2, in three +4, and in four ranks (the maximum bonus) +6. The unit will never pursue a fleeing enemy but, will always hold its ground, even if affected by a special rule that means it normally must do so.
Banner of the Daemonslayer:…………………..50 points
(Knightly Orders Only)
During the turn when it charges into combat, the unit cause Fear (from the moment it is found to be in charge range to the end of that turn).
Banner of Middenheim:………………………….40 points
The unit carrying the banner is immune to fear and terror.
Raczej z takiego sztandaru bym zrezygnował. Chyba , że zastrzec Teutogen Guards only...Standard of the White Wolf:……………………..40 points
All missile fire against the unit (including magic missiles) suffers a -1 penalty to its Strenght. Other types of attack including spells that are not magic missiles, are unaffected.
TAK , ale za 40-45 pts. Ten sztandar potencjalnie daje +3 do wyniku, czyli jak 3x war banner.Banner of Warrior True:…………………………35 points
When the unit carrying this banner takes a Break test, they count as having lost the combat by D3 fewer points than they really did. If this reduces the margin of the loss to 0 or lower, they still count as having lost the combat but test on their unmodified Leadership. This has no effect on other friendly units in a multiple combat, which must test as normal.
Jestem na TAKBanner of Fury:………………………………….30 points
(State Troops Only)
Unit State Troops gains additional Attack in the turn when they are charging.
TAKBanner of Valour:………………………………30 points
The unit is Immune to Panic.
Standard of Arcane Warding:…………………..30 points
This banner confers magic resistance (2) on the unit that carries it.
Steel Standard:…………………………………..20 points
(Knightly Orders Only)
The unit can add D3” to its charge move. If the charge is failed, the unit will move forward 7” as normal.
BARDZO na TAKStandard of Troops:………………………………20 points
(State Troops Only)
If the unit carrying the banner is fighting in a combat where its side outnumbers the enemy, the ‘outnumber enemy’ bonus is +2 instead of the normal +1.
Szkoda miejsca w booku na ten sztandar... NIEBanner of Duty:………………………………….10 points
The unit can re-roll any failed Rally test.
Ja również dokładnie przejrzałem listę magicznych przedmiotów i oto moje wnioski:
Winter’s Bite:………………….30 points
On a roll to hit of 6, Winter’s Bite wounds automatically with no Armour save possible.
Nie potrzebne.
The Silver Seal:……………………60 points
The Silver Seal confers a 4+ ward save and magic resistance (3).
Przegięte
The Crystal Cloak:…………………55 points
The Crystal Cloak grants the character a 4+ Ward save. In addition, all attacks directed against character in close combat suffer a -1 to both the To Hit and To Wound dice.
Mocne, ale wydaje mi się że nie trzeba aż tak dopakowywać.
Aura of Brave:…………………….….50 points
The character and unit of State Troop within 6” from character are immune to Fear. When faced with an enemy that cause Terror, the character and the units only suffer Fear, not Terror.
Chyba nie potrzebne. Jest Icon of Magnus
Aura of Faith:………………………....30 points
The character and unit of State Troop within 6” from character have Ward Save 5+.
Świetne ale powinno być droższe.
Halfling Cockbook…………………………….25 points
Allows army to take one more special slot that normally should have, but must have one more core that normally is demand. For example for 2k instead core 3+ special 0-4 you can have core 4+ special 0-5.
Również zbyt tanie chyba.
Reszta to majstersztyk Mam nadzieje że nic nie przegapiłem.
Gratulacje Sa!nt
Winter’s Bite:………………….30 points
On a roll to hit of 6, Winter’s Bite wounds automatically with no Armour save possible.
Nie potrzebne.
The Silver Seal:……………………60 points
The Silver Seal confers a 4+ ward save and magic resistance (3).
Przegięte
The Crystal Cloak:…………………55 points
The Crystal Cloak grants the character a 4+ Ward save. In addition, all attacks directed against character in close combat suffer a -1 to both the To Hit and To Wound dice.
Mocne, ale wydaje mi się że nie trzeba aż tak dopakowywać.
Aura of Brave:…………………….….50 points
The character and unit of State Troop within 6” from character are immune to Fear. When faced with an enemy that cause Terror, the character and the units only suffer Fear, not Terror.
Chyba nie potrzebne. Jest Icon of Magnus
Aura of Faith:………………………....30 points
The character and unit of State Troop within 6” from character have Ward Save 5+.
Świetne ale powinno być droższe.
Halfling Cockbook…………………………….25 points
Allows army to take one more special slot that normally should have, but must have one more core that normally is demand. For example for 2k instead core 3+ special 0-4 you can have core 4+ special 0-5.
Również zbyt tanie chyba.
Reszta to majstersztyk Mam nadzieje że nic nie przegapiłem.
Gratulacje Sa!nt
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
Inne magiczne przedmioty posiadacza Halfling Pounch kosztują 10 pkt mniej do minimum 0. Np Sword of Battle -5 Dispel scroll - 15.Nie rozumiem.Halfling Pouch:…………………………………15 points
Other magic items character with Halfling Pouch cost 10 points less.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
a taka rozpa dobra ? :
Warrior priest of sigmar 144
doomfire ring
general ; barding , great wepoan , heavy armour , shield , warhorse
battle wizard 134
ring of volans 2 level
barding warhorse
battle wizard 114
, 2 lvl
4x10 kusznicy
3 great cannons
9 KO 272
FCG , warbanner
5 KO
muzyk
10 huntsmen
marksman
a jakie lory?? fire?
Warrior priest of sigmar 144
doomfire ring
general ; barding , great wepoan , heavy armour , shield , warhorse
battle wizard 134
ring of volans 2 level
barding warhorse
battle wizard 114
, 2 lvl
4x10 kusznicy
3 great cannons
9 KO 272
FCG , warbanner
5 KO
muzyk
10 huntsmen
marksman
a jakie lory?? fire?
Może to nie najlepsze miejsce na takie pytania... ale
Daruj sobie doom fire ring. Nie przebijesz się magią, nie wiele on zdziała. Lepiej weź na to konto Dobry miecz magiczny..._SkaVen_ pisze:a taka rozpa dobra ? :
Warrior priest of sigmar 144
doomfire ring
general ; barding , great wepoan , heavy armour , shield , warhorse
Dałbym Banner of Demonslayer. Gdy uda ci się zaszarżować Krasie, to jest spora szansa, że zrobisz tym oddziałem Fear &Outnumber tylko go dobrze zasłaniaj tą drugą 5 rycerzy.9 KO 272
FCG , warbanner
Szkoda tych 100 punktów. No i na przyszłość wrzucaj takie pytania do rozpisek.10 huntsmen
marksman
Ostatnio zmieniony 2 cze 2008, o 10:54 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.
TAK Bardzo ciekawy
Rozumiem, że biorąc ten item Ok zpędziłem się w klepaniu.
Chodzilo mi o to , że
Grand Master, Elector ,Heros może mieć ekstra +15 do wykorzystania na Zbroję talizman i miecz.
A mag ...? dużo...
Rozumiem, że biorąc ten item Ok zpędziłem się w klepaniu.
Chodzilo mi o to , że
Grand Master, Elector ,Heros może mieć ekstra +15 do wykorzystania na Zbroję talizman i miecz.
A mag ...? dużo...
Ostatnio zmieniony 2 cze 2008, o 12:21 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.
Co?pelcu pisze:Rozumiem, że biorąc te item mam maksymalnie +15 punktów do wykorzystania
Np.:
Wizard Lord
Halfling Pouch 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Power Stone 10
Bitting Sword 0
Ja chyba więcej zaoszczędziłem
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
MiażdżySa!nt pisze: Np.:
Wizard Lord
Halfling Pouch 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Power Stone 10
Bitting Sword 0
Ja chyba więcej zaoszczędziłem
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
ale przegięte niestety za bardzoSa!nt pisze: Wizard Lord
Halfling Pouch 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Dispel Scroll 15
Power Stone 10
Bitting Sword 0
Ja chyba więcej zaoszczędziłem
Czas i na mnie, coby przejrzeć magiczne przedmioty. Po pierwsze jeszcze tego nie mówiłem, więc @Sa!nt super robota!
Teraz tak, jako że raczej komentować mam to jako do "Nowego" Booka, to kilka rzeczy na pewno trzeba zanegować. Po pierwsze jest ich za dużo, nie przejdzie takie coś za nic. Więc będę wywalał jakoś tak co uważam, co nie, dyskusja wiadomo. Mam nadzieję Sa!nt, że nie jesteś zły, że zaczynamy dyskutować nie o Twoim Army List tylko o przedmiotach do Army List by Border Princes. Jeszcze raz powtórzę, że super robota, fajnie pomyślane to co zrobiłeś. Kiedyś będę musiał na tej liście zagrać:). Ok, lecimy
Zacznę od broni. Wytypowałeś 20 ! Teraz Imperium ma 10. Widzę to tak:
Magic Weapons
Więc tak. Mamy teraz 11 magicznych broni. Jedna więcej, więc myślę, że do przyjęcia.
Z przedmiotów Imperialnych wywaliłem: Sword of Righteous Steel oraz Dragon Bow.
Z przedmiotów Cult of Ulric: Storm Hammer.
Z Twoich propozycji: Sword of Province, Myrmydia Lance, Sword of Morr, Shard Blade, Hammer of Sigmar oraz Blessed Rifle.
Nie wiem czy się zgadzacie z takim rozwiązaniem. Ale tak:
Imperialne przedmioty: W ogóle nie przydatne. Łuk to porażka, SoRS w sumie nic nam nie daje, jak bohater ma tylko 4 siły. Broń tylko na Skinki czy coś innego, warto wywalić i zrobić miejsce dla innych.
Z Ulryka: Storm fajny, ale w sumie wybrałem inny przedmiot na jego miejsce. Ewentualnie mógłby powrócić, bo wybrałem Scythe of Morr.
Z Sa!nt'a: Te droższe bronie odpadają, pomimo że są fajne. Zauważyłem, że to chyba celowy zabieg GW, że tylko 2 bronie kosztują więcej jak 45pkt. Dla Lordów ważne są inne przedmioty niż bronie. Oni wspomagają armię, a nie sami wyrzynają połowę wroga. To ludzie tylko Dlatego te bronie odrzuciłem, gdyż za dużo punktów zabierają, a tańsze być nie mogą. A z tańszych:
Co do Hammer of Sigmar: Fajne, ale za tanie chyba troszeczkę, może +5pkt, choć Sigmaryci i tak tylko 2 ataki mają. No wybrałem inne przedmioty.
Co do Hochlanda, to na pewno za tani. Sam Hochland 20 pkt kosztuje. Ponad to, to kapłan musi poświęci, żeby był Blessed, a raczej kapłani gardzą prochem i tak dalej. Więc nie trzyma mi się to kupy.
Co sądzicie o takiej modyfikacji Magic Weapon do Army List by Border Pricnes?
Teraz tak, jako że raczej komentować mam to jako do "Nowego" Booka, to kilka rzeczy na pewno trzeba zanegować. Po pierwsze jest ich za dużo, nie przejdzie takie coś za nic. Więc będę wywalał jakoś tak co uważam, co nie, dyskusja wiadomo. Mam nadzieję Sa!nt, że nie jesteś zły, że zaczynamy dyskutować nie o Twoim Army List tylko o przedmiotach do Army List by Border Princes. Jeszcze raz powtórzę, że super robota, fajnie pomyślane to co zrobiłeś. Kiedyś będę musiał na tej liście zagrać:). Ok, lecimy
Zacznę od broni. Wytypowałeś 20 ! Teraz Imperium ma 10. Widzę to tak:
Magic Weapons
Wiadomo, zostają:)Runefang:….………………..100 points
(General of the Empire only)
All hits from a Runefang wound automatically and allow no armour saves.
The Mace of Helstrum:..……..60 points
The bearer can forfeit all of his normal Attacks to make only one Attacks to make only one Attack. Roll to hit normally. If this one Attack hits, the hit resolved at Strength 10 and cause D6 wounds.
Bardzo fajny, podoba mi się strasznie. Ale dodałbym, że jeśli ogień się zgasi, to miecz nadal mimo wszystko traktowany jest jak magiczny.The Bright Sword:..…………..50 points
This magic sword casts a Flaming Sword of Ruin spell at the beginning of each player’s turn (the opponent cannot stop this at all). The spell can then be dispelled normally in each player’s magic phase, but that just temporarily quenches its fire and the sword automatically burst into new flames at the beginning of the next turn. There are no cumulative effects with spell Flaming Sword of Ruin.
Wiadomo, zostajeSword of Sigismund:..………..45 points
The wielder of this sword strikes with +1 Strength and benefits from the ‘always strikes first’ special rule in close combat.
Sword of Fate:..……………….40 points
At the beginning of the battle, nominate one enemy character or monster. The sword counts as a magic with no particular bonuses against any other opponent, but attacks directed against the designated target will wound it on a 2+ and cause D3 wounds, with no armour saves allowed.
Sword of Power:………………40 points
The sword confers +2 Strength to all close combat attacks made by the character.
Podoba mi się, normalna cena z Killing Blow. Dodałbym, że tylko dla Generałów i Capitanów. O ile wiem, zakonu Morra nie wprowadzimy, więc Grandmaster będzie innego wyznania, tak samo kapłani Sigmara i Ulryka, do łapki broni Morra nie wezmąScythe of Morr:……………….30 points
Great weapon; Killing blow.
Fajny przedmiot, który już istniał. Jak najbardziej na tak.Winter’s Bite:………………….30 points
On a roll to hit of 6, Winter’s Bite wounds automatically with no Armour save possible.
Wiadomo, zostająHammer of Judgement:………..25 points
Models hit by this hammer must take a Toughness test for every hit suffered. If the test is failed, the hit wound automatically and no armour save is allowed. If the test is passed, roll to wound and take armour saves as normal.
Sword of Justice:………………20 points
The bearer can re-roll failed rolls to wound.
Wyrmslayer Sword:…………...15 points
Hits from this sword wound any opponent on a roll of 4+ (unless the wielder’s Strength would make this less). Armour saves apply as normal; but large targets lose their armour save due to the scaly special rule against hits from this sword.
Więc tak. Mamy teraz 11 magicznych broni. Jedna więcej, więc myślę, że do przyjęcia.
Z przedmiotów Imperialnych wywaliłem: Sword of Righteous Steel oraz Dragon Bow.
Z przedmiotów Cult of Ulric: Storm Hammer.
Z Twoich propozycji: Sword of Province, Myrmydia Lance, Sword of Morr, Shard Blade, Hammer of Sigmar oraz Blessed Rifle.
Nie wiem czy się zgadzacie z takim rozwiązaniem. Ale tak:
Imperialne przedmioty: W ogóle nie przydatne. Łuk to porażka, SoRS w sumie nic nam nie daje, jak bohater ma tylko 4 siły. Broń tylko na Skinki czy coś innego, warto wywalić i zrobić miejsce dla innych.
Z Ulryka: Storm fajny, ale w sumie wybrałem inny przedmiot na jego miejsce. Ewentualnie mógłby powrócić, bo wybrałem Scythe of Morr.
Z Sa!nt'a: Te droższe bronie odpadają, pomimo że są fajne. Zauważyłem, że to chyba celowy zabieg GW, że tylko 2 bronie kosztują więcej jak 45pkt. Dla Lordów ważne są inne przedmioty niż bronie. Oni wspomagają armię, a nie sami wyrzynają połowę wroga. To ludzie tylko Dlatego te bronie odrzuciłem, gdyż za dużo punktów zabierają, a tańsze być nie mogą. A z tańszych:
Co do Hammer of Sigmar: Fajne, ale za tanie chyba troszeczkę, może +5pkt, choć Sigmaryci i tak tylko 2 ataki mają. No wybrałem inne przedmioty.
Co do Hochlanda, to na pewno za tani. Sam Hochland 20 pkt kosztuje. Ponad to, to kapłan musi poświęci, żeby był Blessed, a raczej kapłani gardzą prochem i tak dalej. Więc nie trzyma mi się to kupy.
Co sądzicie o takiej modyfikacji Magic Weapon do Army List by Border Pricnes?
SaH i nareszcie ktoś napisał coś wartego uwagi. Ale z drugiej strony patrząc na swoją armie widziałbym te "drogie" bronie na bohaterach. Wiem że GW teraz nie chce takich zabawek a szkoda SaH czekam na dalszą cześć wyboru magicznych przedmiotów, bo jasne że wszystkie się nie pojawią, ja pisałem takie wolne myśli i liczyłem na Waszą pomoc z wyborem.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.
@pelcu i @Sa!nt mnie połechtali, to jeszcze trochę napiszę
Tylko nie wiem jak ja potem sesje zdam, ale co tam:P
@Sa!nt - też bym widział mojego Gienka z Sword of Province, ale przesada chyba trochę:) Fajny przedmiot, dobre zasady, czerpie siłę z ducha walczących żołnierzy, czy jak to inaczej sobie wytłumaczyć, ale z czegoś musiałem zrezygnować, tak wybrałem, zawsze będziemy mogli głosować przecież
Zbroi jest 13, w Booku 7. Spory sort trzeba zrobić :/
Magic Armour
Druga też ok, poza tym była już chyba tak? Więc jak była wcześniej, to koszt -5pkt proponuje.
Jak wy myślicie?
Wypadły następujące przedmioty:
Armour of Heldenhammer - droga, odporności... Fajna, ale nie widzę tego za bardzo, przegięta chyba jednak mimo wszystko.
Armour of Ursun - zbroja spec.charaktera, niech tak zostanie.
Gilded Armour - wywaliłem, bo te dwie nad którymi się zastanawiam są lepsze, ciekawsze, a poza tym to zbroja Magnusa ponoć, prezent, to pewnie jest w niech pochowany, więc co? Odkopują go czy jak. Klimat też zachować musimy.
Bronze Shield - niby fajna, niby nie, wolę Sa!nta Gold Shield.
Co wy na to??
Tylko nie wiem jak ja potem sesje zdam, ale co tam:P
@Sa!nt - też bym widział mojego Gienka z Sword of Province, ale przesada chyba trochę:) Fajny przedmiot, dobre zasady, czerpie siłę z ducha walczących żołnierzy, czy jak to inaczej sobie wytłumaczyć, ale z czegoś musiałem zrezygnować, tak wybrałem, zawsze będziemy mogli głosować przecież
Zbroi jest 13, w Booku 7. Spory sort trzeba zrobić :/
Magic Armour
No i tutaj mam zagwozdkę :/ Oba fajne przedmioty, ale jak zostawimy 2, to razem 9 zbroi, dwa więcej niż teraz. Nie wiem, bym wywalił, ale nie wiem którą?!? Pierwsza bardzo fajna. Daje czarowanie bez magów, lubię takie przedmioty. Ale jaki power level? Np. 5 czy jak z Lora? To drugie chyba za mocne.Armour of Chamon:..…………..50 points
Full plate armour (armour save 4+) At the beginning of Empire magic phase roll dice.
1-2 Commandment of Brass
3-4 Transmutation of Lead
5-6 Law of Gold
The Armour of Chamon can cast the spell like bound spell with power level 4.
Armour of Skoll:………………...40 points
As heavy armour. Attacks against the wearer in close combat suffer a -1 Strength penalty. This can affect the attack’s save modifier. Wearer is immune to Light magic.
Druga też ok, poza tym była już chyba tak? Więc jak była wcześniej, to koszt -5pkt proponuje.
Jak wy myślicie?
Wiadomo, zostająDawn Armour:…………………..35 points
Full plate armour (armour save 4+). The model can re-roll any failed armour save.
Armour of Tarnus:………………35 points
Light armour. The Armour of Tarnus confers a 5+ ward save to the wearer. Wizards can wear this armour and cast spells.
Fajny i był. Proponuje koszt 30pkt a nie 35, ponieważ Imperium 7ed ma teraz tańsze przedmioty, a ten jest przeniesiony z 6ed Cult.Wolf Helm:……………………...30 points
Grants a 6+ Armour save that can be combined with other armour as normal. In addition, the wearer can take a Ld test at the start of every Close Combat phase. If passed, they gain +1 Strength for the duration of that phase.
Wiadomo, zostająArmour of Meteoric Iron:………..25 points
This armour gives the bearer a 1+ armour save that cannot be improved by any means.
Shield of the Gorgon:……………..25 points
Shield. The wearer can force one model in base contact to lose one Attack. In the case of model with different Attacks (eg. mounted models) the wearer choose which Attack is lost. Special Attack (like those of a Giant, impact hits and anything not included in the Attack value on model’s profile) are not affected.
Powrót do kosztu 20pkt.Helm of the Ratslayer:……………20 points
This helm confers a 6+ armour save which can be combined with other equipment normally (including normal armour and a shield). In addition, the wearer cause Fear in all models in a Skaven army.
Lepszy niż Bronze Shield, bardziej grywalna dla bohaterów wspierających oddziały. Ale raczej koszt 20 pkt, jeśli ma dawać to także jednostce, w której jest.Gold Shield:……………………….20 points
Shield. Shooting to character and unit with character suffer -1 penalty to shot.
Wypadły następujące przedmioty:
Armour of Heldenhammer - droga, odporności... Fajna, ale nie widzę tego za bardzo, przegięta chyba jednak mimo wszystko.
Armour of Ursun - zbroja spec.charaktera, niech tak zostanie.
Gilded Armour - wywaliłem, bo te dwie nad którymi się zastanawiam są lepsze, ciekawsze, a poza tym to zbroja Magnusa ponoć, prezent, to pewnie jest w niech pochowany, więc co? Odkopują go czy jak. Klimat też zachować musimy.
Bronze Shield - niby fajna, niby nie, wolę Sa!nta Gold Shield.
Co wy na to??
Przyjmując konwencję -SaH- nie piszę o tym czego nie powinno być.
Blessed Helm of Reflection 20pts. Hełm doje As 6+
A. Każdy atak skierowany przeciwko posiadaczowi hełmu, gdy przy rzucie na Hit na kości wartość 1-2, skutkuje odbiciem uderzenia przeciwko atakującemu z Siłą 5.
B. W tej wersji za 40-45 pts. Była by, że każdy nie udany Hit atakującego przeciwnika. Skutkuje odbiciem z S5.
Idee miałem taką, walisz w bohatera więcej A , to możesz i więcej oberwać...
wszystkie 3 powyżej na TAKSa!nt pisze:
Magic Armour
Armour of Skoll:………………...40 points
As heavy armour. Attacks against the wearer in close combat suffer a -1 Strength penalty. This can affect the attack’s save modifier. Wearer is immune to Light magic.
Dawn Armour:…………………..35 points
Full plate armour (armour save 4+). The model can re-roll any failed armour save.
Armour of Tarnus:………………35 points
Light armour. The Armour of Tarnus confers a 5+ ward save to the wearer. Wizards can wear this armour and cast spells.
Wolf Helm:……………………...35 points
Grants a 6+ Armour save that can be combined with other armour as normal. In addition, the wearer can take a Ld test at the start of every Close Combat phase. If passed, they gain +1 Strength for the duration of that phase.
Armour of Meteoric Iron:………..25 points
This armour gives the bearer a 1+ armour save that cannot be improved by any means.
Dodałbym coś przewrotnego co pomogło by Imperialistom się bronić.Sa!nt pisze:
Shield of the Gorgon:……………..25 points
Shield. The wearer can force one model in base contact to lose one Attack. In the case of model with different Attacks (eg. mounted models) the wearer choose which Attack is lost. Special Attack (like those of a Giant, impact hits and anything not included in the Attack value on model’s profile) are not affected.
Gold Shield:……………………….15 points
Shield. Shooting to character and unit with character suffer -1 penalty to shot.
Blessed Helm of Reflection 20pts. Hełm doje As 6+
A. Każdy atak skierowany przeciwko posiadaczowi hełmu, gdy przy rzucie na Hit na kości wartość 1-2, skutkuje odbiciem uderzenia przeciwko atakującemu z Siłą 5.
B. W tej wersji za 40-45 pts. Była by, że każdy nie udany Hit atakującego przeciwnika. Skutkuje odbiciem z S5.
Idee miałem taką, walisz w bohatera więcej A , to możesz i więcej oberwać...
@pelcu - hełm ciekawy, jak coś to zdecydowanie wersja A, no i ja bym z tego zbroje zrobił, może nawet light armour. Prosta przyczyna, taki kolo to miałby ten hełm, full plate armour, konia z bardingiem, jeszcze Ward 4+ i powiedzmy Van Horstmana Co nie wejdzie to odbija, co wejdzie to i tak się pewnie obroni:) Maszynka niezła do mielenia wroga, ale może i Imperium takiej potrzebuje:) Można pomyśleć nad tym.
SaH power lever tej zbroi to 4 i jest to napisane poniżejNo i tutaj mam zagwozdkę :/ Oba fajne przedmioty, ale jak zostawimy 2, to razem 9 zbroi, dwa więcej niż teraz. Nie wiem, bym wywalił, ale nie wiem którą?!? Pierwsza bardzo fajna. Daje czarowanie bez magów, lubię takie przedmioty. Ale jaki power level? Np. 5 czy jak z Lora? To drugie chyba za mocne.Armour of Chamon:..…………..50 points
Full plate armour (armour save 4+) At the beginning of Empire magic phase roll dice.
1-2 Commandment of Brass
3-4 Transmutation of Lead
5-6 Law of Gold
The Armour of Chamon can cast the spell like bound spell with power level 4.
Armour of Skoll:………………...40 points
As heavy armour. Attacks against the wearer in close combat suffer a -1 Strength penalty. This can affect the attack’s save modifier. Wearer is immune to Light magic.
Druga też ok, poza tym była już chyba tak? Więc jak była wcześniej, to koszt -5pkt proponuje.
Jak wy myślicie?
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.